Απαραίτητη η πρακτική σε αποφοίτους Τεχνικών Λυκείων

Απαραίτητη η πρακτική σε αποφοίτους Τεχνικών Λυκείων
HAm?oO?I??o?U??/ ????? ???S M? cLM????.(EUROKINISSI-EM????I???) Eurokinissi

Προ των πυλών η πιστοποίηση στα πράσινα και τουριστικά επαγγέλματα,, όπως δήλωσε η υπουργός Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου. Ανάγκη σύνδεσης αγοράς εργασίας με τεχνική εκπαίδευση

Τη σημασία του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων (ΕΠΠ), υπογράμμισε η υπουργός Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου, κατά τη διάρκεια σχετικής εκδήλωσης στο υπουργείο Παιδείας και παρουσία εκπροσώπων των κοινωνικών φορέων, αλλά και των πανεπιστημίων, ΤΕΙ, εκπαιδευτικών το μεσημέρι της Δευτέρας.

H κα Διαμαντοπούλου επεσήμανε ιδιαίτερα το στόχο του Πλαισίου που είναι “καμία γνώση δεν πάει χαμένη” και ανέφερε ότι εντός του 2011 αρχίζει και η πιστοποίηση, για πρώτη φορά, στα πράσινα και τουριστικά επαγγέλματα.

“Η σύνδεση εκπαίδευσης-αγοράς εργασίας είναι κεντρικό ζήτημα”, είπε η υπουργός και σημείωσε ότι “ήρθε η στιγμή της σύναψης ενός Εθνικού Συμφώνου Ανάπτυξης των τεχνολογικών λυκείων και των Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης με τις επιχειρήσεις, για απασχόληση των αποφοίτων της τεχνολογικής εκπαίδευσης για ένα χρόνο, έτσι ώστε να ανοίξουν οι πόρτες της αγοράς εργασίας”.

Ακόμη και στη διοίκηση των τεχνολογικών σχολείων θα πρέπει να συμμετέχουν εκπρόσωποι των κοινωνικών φορέων, πρόσθεσε η υπουργός.

Τόνισε, επίσης, τις αλλαγές στην τεχνική εκπαίδευση με το Τεχνολογικό Λύκειο, ενώ υπογράμμισε τη σημασία της ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας που μπαίνει πλέον σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης.

Τι είναι Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων

Το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων στοχεύει να συνδέσει την εκπαίδευση με την αγορά εργασίας. Την εποπτεία της διαμόρφωσης και λειτουργίας του ΕΠΠ ασκεί το υπουργείο Παιδείας, ενώ η Γενική Γραμματεία Δια Βίου Μάθησης μέσω του Ινστιτούτου Διαρκούς Εκπαίδευσης Ενηλίκων (ΙΔΕΚΕ) έχει αναλάβει την προβολή του Πλαισίου με σειρά ενημερωτικών εκδηλώσεων σε ολόκληρη τη χώρα.

Αποτελεί ένα πλαίσιο ταξινόμησης των προσόντων των ατόμων, δηλαδή των γνώσεων, των δεξιοτήτων και ικανοτήτων που αποκτώνται μετά την ολοκλήρωση μιας μαθησιακής διαδικασίας.

Απευθύνεται σε εκπαιδευόμενους και εργαζόμενους που επιθυμούν να αλλάξουν εκπαιδευτική διαδρομή ή θέση εργασίας ή να μετακινηθούν εντός και εκτός συνόρων. Σε παρόχους εκπαίδευσης και κατάρτισης και σε εργοδότες. Στοχεύει στο να δομηθεί στην Ελλάδα, ένα σύγχρονο και αποτελεσματικό σύστημα αναγνώρισης και πιστοποίησης των προσόντων του ανθρώπινου δυναμικού της χώρας.

Σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Παιδείας, το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων ίσως είναι από τα σημαντικότερα γεγονότα στον τόπο μας, που επί χρόνια δεν διέθετε τέτοιο πλαίσιο, και ήταν μία από τις δύο χώρες της Ευρώπης (η άλλη ήταν η Μολδαβία) που είχε αυτή την έλλειψη.

Προσφέρει διευκόλυνση της πρόσβασης και συμμετοχής στη δια βίου μάθηση. Δυνατότητα επαγγελματικής εξέλιξης. Αύξηση της κινητικότητας εκπαιδευομένων και εργαζομένων. Υποστήριξη της δια βίου μάθησης, μέσω της διασύνδεσης όλων των μορφών τυπικής, μη τυπικής εκπαίδευσης και άτυπης μάθησης.

Ενίσχυση της διαφάνειας των προσόντων και σύνδεσή τους με την εργασία και την απασχόληση. Αναγνώριση και πιστοποίηση της άτυπης μάθησης. Εξορθολογισμό και διασφάλιση της ποιότητας του συστήματος αναγνώρισης και πιστοποίησης προσόντων. Όμως δεν απονέμει προσόντα, απλώς τα κατηγοριοποιεί. Δεν χορηγεί επαγγελματικά δικαιώματα.

Το ΕΠΠ περιλαμβάνει 8 επίπεδα αναφοράς (πιστοποίηση από το γυμνάσιο μέχρι τα μεταπτυχιακά -διδακτορικά ) τα οποία καλύπτουν ολόκληρο το φάσμα των προσόντων, από την υποχρεωτική εκπαίδευση έως και την ανώτατη εκπαίδευση. Η καινοτομία έγκειται στο ότι πέραν της κλασσικής εκπαιδευτικής διαδρομής αναγνωρίζονται και προσόντα που αποκτήθηκαν από τη μη τυπική εκπαίδευση (π.χ. αρχική και συνεχιζόμενη επαγγελματική κατάρτιση) και την άτυπη μάθηση (π.χ. επαγγελματική εμπειρία).

Τα εθνικά πλαίσια προσόντων διαφορετικών χωρών θα συνδέει ένα κοινό ευρωπαϊκό σύστημα αναφοράς, το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων, που θα λειτουργήσει ως ένας μηχανισμός μετάφρασης.

Το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων θα καταστήσει ευκολότερη την κατανόηση των προσόντων και μπορεί να βοηθήσει τα κράτη-μέλη, τα εκπαιδευτικά ιδρύματα, εργαζόμενους και εργοδότες να συγκρίνουν τα προσόντα που παρέχονται από τα διάφορα ευρωπαϊκά συστήματα εκπαίδευσης και κατάρτισης. Με τον τρόπο αυτό διευκολύνεται η ανάπτυξη ενός ευρωπαϊκού χώρου εκπαίδευσης, κατάρτισης και δια βίου μάθησης και μιας ευρωπαϊκής αγοράς απασχόλησης.

Να σημειωθεί ότι η σύσταση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και Συμβουλίου της 23ης Απριλίου 2008, προτρέπει τα κράτη-μέλη να χρησιμοποιήσουν το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων, ως εργαλείο αναφοράς για τη σύγκριση των συστημάτων απόκτησης προσόντων, καθώς και να συσχετίσουν τα εθνικά τους συστήματα προσόντων με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο, προσδίδοντας σε όλους τους παρεχόμενους τίτλους μάθησης μια σύνδεση-αναφορά προς αυτό.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα