Διάψευση Φίλη για τα περί κατάργησης του ολοήμερου σχολείου

Διάψευση Φίλη για τα περί κατάργησης του ολοήμερου σχολείου
Σύσκεψη του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα με μέλη της κυβέρνησης στο Μέγαρο Μαξίμου, Τετάρτη 16 Μαρτίου 2016. (EUROKINISI/ΣΩΤΗΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ) Eurokinissi

Το υπουργείο Παιδείας με ανακοίνωσή του διαψεύδει τα δημοσιεύματα που θέλουν τη νέα ηγεσία να σκοπεύει την κατάργηση του ολοήμερου σχολείου και δίνει διευκρινίσεις για τις αλλαγές στην πρωτοβάθμια από τη νέα σχολική χρονιά

Απάντηση στα δημοσιεύματα των τελευταίων ημερών που κάνουν λόγο για κατάργηση του ολοήμερου σχολείου επιχειρεί να δώσει το υπουργείο παιδείας με ανακοίνωσή του. Όπως ισχυρίζεται η ηγεσία “πρόκειται για τη δημιουργία του ΕΝΙΑΙΟΥ ΤΥΠΟΥ ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ, ώστε να γίνει πράξη η συνταγματική δέσμευση για παροχή ίσων ευκαιριών στην εκπαίδευση για όλους τους μαθητές της ίδιας βαθμίδας” και εξειδικεύει πως το καθεστώς ΕΑΕΠ (Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα) δεν αφορούσε όλα τα δημόσια δημοτικά σχολεία, κάτι που όπως σημειώνεται διαμορφώνει “ένα καθεστώς έντονων διακρίσεων μεταξύ των μαθητών του δημοτικού σχολείου, που δεν είναι πλέον αποδεκτές”.

Μειώνεται ή οξύνεται η αδικία;

Επιπλέον, η ανακοίνωση του υπουργείου σημειώνει πως, μπορεί να αναφέρεται στα δημοσιεύματα πως τα σχολεία που εντάσσονται στο ΕΑΕΠ (τα οποία είναι 1337 σε όλη τη χώρα, έναντι 2218 που δεν ανήκουν στο Αναμορφωμένο Πρόγραμμα σήμερα) θα πρέπει να “κόψουν” ώρες διδασκαλίας, αυτό όμως συμβαίνει για να αυξηθούν αντίστοιχα οι ώρες στο σύνολο της α’ βάθμιας και προκειμένου να διαμορφωθεί ενοποιημένο εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα για όλους.

Μειώνονται οι ώρες στα σχολεία τύπου ΕΑΕΠ, αλλά αυξάνονται και εξισώνονται σε όλα τα δημοτικά της χώρας λέει το υπουργείο

Πιο συγκεκριμένα στο άρθρο της Καθημερινής που δημοσιεύτηκε στο οπισθόφυλλο του χθεσινού φύλλου (Τετάρτη 4 Μαΐου) αναφερόταν πως το πρόγραμμα κάθε τάξης μειώνεται κατά 5 διδακτικές ώρες την εβδομάδα αφού θα ολοκληρώνεται στη 1.15 μ.μ. και όχι στις 2 μ.μ. Συγκεκριμένα, από όλες τις τάξεις «κόβεται» μία ώρα από Γυμναστική, Ευέλικτη Ζώνη και Αγγλικά. Επίσης, κατά μία ώρα μειώνονται σε Α’-Β’ η διδασκαλία Ελληνικών και Μουσικής, σε Γ’-Δ’ η Μελέτη Περιβάλλοντος, σε Ε’-ΣΤ’ τα Θρησκευτικά και η Θεατρική Αγωγή, σε Γ’-Δ’-Ε’-ΣΤ’ η Πληροφορική. “Στα μη ΕΑΕΠ δημοτικά σχολεία, οι μαθητές των πρώτων δύο τάξεων ολοκληρώνουν τα μαθήματα δύο διδακτικές ώρες νωρίτερα (στις 12:25) από τους μαθητές των ΕΑΕΠ. Το ίδιο συμβαίνει και με τους μαθητές Γ΄ και Δ΄ τάξης οι οποίοι ολοκληρώνουν τα μαθήματα τους μία ώρα νωρίτερα (στις 13:15)” απαντά το υπουργείο.

Το νέο ολοήμερο που προωθεί το υπουργείο γενικεύει τη λήξη του υποχρεωτικού προγράμματος για όλες τις τάξεις και όλα τα σχολεία, στις 13:15. Έτσι συντελείται με αναπροσαρμογή και εξισορρόπηση των ωρών των διδακτικών αντικειμένων μεταξύ των σχολείων με ΕΑΕΠ (1337 σχολικές μονάδες) και τους άλλους τύπους σχολείων (2218 σχολικές μονάδες).

Δείτε ολόκληρη την ανακοίνωση του υπουργείου εδώ:

Διατηρούνται τα θετικά, καταργούνται οι αδικίες

Σύμφωνα με το υπουργείο, “ο νέος ενιαίος τύπος ολοήμερου δημοτικού σχολείου διατηρεί τα θετικά στοιχεία του ΕΑΕΠ, που, όμως, προβλέπονταν μόνο για 1337 12/θέσια ολοήμερα δημοτικά σχολεία και αποσκοπεί στον εμπλουτισμό και την επέκταση των προσφερόμενων γνωστικών αντικειμένων στους μαθητές όλων των τύπων σχολείων από 4/θέσια και πάνω”.

Μάλιστα, η ανακοίνωση έρχεται να αναιρέσει τις σημειώσεις του άρθρου που υπογράφει ο συνάδελφος της Καθημερινής, σχετικά με τον εκπαιδευτικό-υπεύθυνο του ολοήμερου σχολείου τον οποίο θα αναλαμβάνουν στο εξής εκ περιτροπής οι εκπαιδευτικοί ανάλογα με το πρόγραμμά τους. Όπως αναφέρει το υπουργείο “εξασφαλίζεται και γενικεύεται η ώρα μελέτης για όλους τους μαθητές με εκπαιδευτικό του κλάδου ΠΕ 70, ώστε οι μαθητές να απαλλάσσονται, στο μέγιστο δυνατό βαθμό, από τον φόρτο προετοιμασίας των μαθημάτων και των εργασιών της επόμενης ημέρας”, χωρίς ωστόσο να διευκρινίζεται αν όντως μπαίνουν κριτήρια για τη συμμετοχή των μαθητών στο προαιρετικό ολοήμερο.

Το υπουργείο δεν διευκρινίζει τις προϋποθέσεις για τη συμμετοχή των μαθητών στο ολοήμερο, πέραν της υποχρεωτικής διδασκαλίας

Σύμφωνα με τη Διδασκαλική Ομοσπονδία, το υπουργείο εξετάζει την εισαγωγή κριτηρίων, απαιτείται ελάχιστος αριθμός 14 μαθητών, των οποίων και οι δύο γονείς πρέπει να εργάζονται και να προσκομίζουν σχετικό παραστατικό. Σε ό, τι αφορά την τρίτη ώρα του ολοήμερου προγράμματος “προσφέρεται ένα σύνολο από επιλογές διδακτικών αντικειμένων (ΤΠΕ, Αγγλικά, Αθλητισμός, Εικαστικά, Θεατρική Αγωγή, Μουσική, Πολιτιστικοί Όμιλοι Δραστηριοτήτων) που δίνουν την ευκαιρία στην πολύπλευρη ανάπτυξη των ψυχοκινητικών και γνωστικών δεξιοτήτων των μαθητών” αναφέρεται στην ανακοίνωση του υπουργείου.

Άλλωστε, από το περιβάλλον του Νίκου Φίλη τονίζουν πως μέχρι σήμερα προσφέρονται γνωστικά αντικείμενα (Πληροφορική, Θεατρική Αγωγή) καθώς και αυξημένες ώρες σε άλλα μαθήματα (Αγγλικά, Φυσική Αγωγή, Εικαστικά) μόνο σε έναν τύπο σχολείου, αυτόν του ΕΑΕΠ (Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα), ενώ σε μη ενταγμένα στο ΕΑΕΠ δημοτικά σχολεία δεν προσφέρονται αντίστοιχες ευκαιρίες.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα