Γιατί η αγορά χρειάζεται εξειδικευμένους επαγγελματίες στο digital marketing

Ο υπεύθυνος των προγραμμάτων digital marketing και MBA του κολεγίου BCA δίνει απαντήσεις σε όσα ερωτήματα σας απασχολούν για τις ψηφιακές διαφημίσεις και καμπάνιες
- 22 Μαΐου 2017 12:55
Το marketing είναι μια κοινωνική επιστήμη και, ως τέτοια, εξελίσσεται μαζί με την κοινωνία, λέει ο Δρ. Α θανάσιος Δήμας, υπεύθυνος των προγραμμάτων Digital Marketing και MBA του BCA.
Επομένως, το ψηφιακό marketing, για το οποίο συζητούμε, περιλαμβάνει νέους τρόπους επικοινωνίας με τον καταναλωτή που προκύπτουν από την εξέλιξη της τεχνολογίας. Mιλώντας με τον πλέον κατάλληλο, τον Δρ. Αθανάσιο Δήμα, μάθαμε γιατί το ψηφιακό marketing είναι ένας τομέας που όχι μόνο είναι σε “έξαρση”, αλλά ταυτόχρονα μπορεί να κάνει το βιογραφικό μας να ξεχωρίσει.
Ποιες είναι οι καινούργιες προκλήσεις για την επιστήμη του marketing, με δεδομένη την άνθηση των ψηφιακών Μέσων;
«Η αλλαγή των Μέσων δημιουργεί νέα γνώση για όλα αυτά τα κανάλια μέσω των οποίων μπορούμε να επικοινωνήσουμε με τον τελικό μας καταναλωτή. Δίνεται η δυνατότητα να επικοινωνούμε πιο στοχευμένα με τον καταναλωτή. Παλαιότερα ήταν πολύ δύσκολο να τον ανακαλύψεις, πολύ δύσκολο να μάθεις ποιος ήταν. Σήμερα, το digital marketing είναι τεράστιο όπλο στα χέρια του ειδικού, του επιτρέπει να βρει τον πελάτη που τον ενδιαφέρει και να στοχεύσει πιο αποτελεσματικά και για αυτόν και για την επιχείρησή του.»
Τι είδους γνώσεις περιλαμβάνει ο τομέας του ψηφιακού μάρκετινγκ και ποιοι είναι οι στόχοι του προγράμματος MSc Digital Marketing στο BCA;
«Ως κοινωνική επιστήμη, το marketing ακολουθεί την εξέλιξη της κοινωνίας και της τεχνολογίας. Ο marketer χρειάζεται να γνωρίζει όλα τα νέα μέσα και τις πλατφόρμες που έχει στη διάθεσή του, ώστε να μπορεί να χειριστεί αποτελεσματικά την επικοινωνία με τον πελάτη. Όλη αυτή τη γνώση μπορεί να την πάρει μέσα από το συγκεκριμένο μεταπτυχιακό, το μοναδικό πρόγραμμα στην Ελλάδα -ακόμη και στην Ευρώπη είναι λίγα όσα προσφέρονται αυτή τη στιγμή- το οποίο αφορά το συγκεκριμένο χώρο: Δηλαδή marketing και ψηφιακή επικοινωνία. Σκοπός μας ήταν να καλύψουμε αυτό το κενό. Σε αυτό το πλαίσιο, ξεκινήσαμε μία εξαιρετικά καλή συνεργασία με την 24 Media, η οποία έχει βοηθήσει ιδιαίτερα στο συγκεκριμένο πρόγραμμα, καλύπτοντας πολλά τεχνικά κομμάτια, αλλά και τη reprise, η οποία επίσης μας βοήθησε πολύ.»
Θεωρείτε ότι ένας επαγγελματίας του χώρου οφείλει να είναι εξοικειωμένος με τις περισσότερες ψηφιακές κοινωνικές πλατφόρμες;
«Ναι, κατά την άποψή μου αυτό είναι πάρα πολύ σημαντικό. Θα σας πω ότι όλοι -και οι μεγάλοι “γκουρού” του χώρου- στις δημοσιεύσεις τους αναφέρουν ότι καλό είναι να βρίσκεσαι παντού και αυτό προτείνουν στους νέους επιχειρηματίες. Ο ειδικός, λοιπόν, που θα εξυπηρετήσει τις ανάγκες της συγκεκριμένης εταιρείας, πρέπει να γνωρίζει τα απαραίτητα χαρακτηριστικά της εκάστοτε πλατφόρμας ή του κοινωνικού δικτύου το οποίο είναι σημαντικό για την προώθηση των προϊόντων ή των υπηρεσιών της επιχείρησης.»
Θα ήταν χρήσιμο να είναι και πολύ ενεργός χρήστης των social media;
«Πραγματικά, όχι. Δεν θεωρώ ότι κάτι τέτοιο θα σε κάνει καλύτερο στη δουλειά σου. Ο στόχος εδώ είναι να γνωρίζεις τη στρατηγική marketing της επιχείρησης ή τις στρατηγικές της ανάγκες, έτσι ώστε να μπορέσεις να της προτείνεις το ανάλογο ψηφιακό πλάνο. Τώρα, το αν είσαι πραγματικά ένας expert user του facebook δεν σου δίνει κάτι παραπάνω. Δεν θα γίνεις καλύτερος marketer αν δεν γνωρίζεις όλα τα υπόλοιπα. Συνεπώς, η δική μου άποψη είναι ότι ο marketer πρέπει πρώτα απ’ όλα να έχει βαθιά γνώση του marketing, βαθιά γνώση της στρατηγικής και φυσικά να γνωρίζει όλα αυτά τα σύγχρονα μέσα, τα τεχνολογικά μέσα που έχει στη διάθεσή του με σκοπό την αποτελεσματικότερη επικοινωνία με τον πελάτη.»
Η αγορά ψάχνει για εξειδικευμένους επαγγελματίες στον τομέα του ψηφιακού marketing;
«Σίγουρα η αγορά ψάχνει. Μπορώ να σας το βεβαιώσω αυτό και, θα έλεγα, ας ψάξει οποιοσδήποτε, σε οποιαδήποτε αγγελία που αφορά το κομμάτι του marketing, το τι εξειδικευμένο ζητούν οι εταιρείες. Απαιτείται συγκεκριμένη εξειδίκευση και θεωρώ ότι το συγκεκριμένο μεταπτυχιακό τη δίνει. Προσφέρει όλα τα απαραίτητα εφόδια στους φοιτητές, ώστε ως υποψήφιοι για μια θέση εργασίας να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της δουλειάς.»
Από εκεί και πέρα, θεωρείτε χρήσιμη και την επιμέρους εξειδίκευση; Δηλαδή, για παράδειγμα, να είναι κάποιος πιο καλός στις online πωλήσεις ή ειδικός σε κάποιο συγκεκριμένο κοινωνικό μέσο;
«Σίγουρα απαιτείται μία καλύτερη εξειδίκευση. Παρόλα αυτά, θεωρώ ότι ο marketer είναι πάντα marketer . Μπορεί να είναι καλός σε όλα αυτά. Η επιστήμη είναι ίδια. Εξελίσσεται σίγουρα, αλλά είναι ίδια. Δεν σημαίνει ότι κάποιος που είναι λίγο καλύτερος στο online με κάποιον που είναι λίγο καλύτερος, ας πούμε, στα social media θα έχουν μια τεράστια διαφορά. Θεωρώ ότι ο marketer θα μπορεί να δώσει λύση στις εκάστοτε ανάγκες, κάτι το οποίο το συγκεκριμένο πρόγραμμα μπορεί να το προσφέρει.»
Ποιοι μπορούν να επωφεληθούν από το πρόγραμμα;
«Καταρχάς, άνθρωποι οι οποίοι έχουν βασικές σπουδές στο χώρο του marketing. Άνθρωποι οι οποίοι έχουν βασικές σπουδές στον ευρύτερο τομέα της διοίκησης των επιχειρήσεων. Παρ’όλα αυτά, το πρόγραμμα δεν θα άφηνε ποτέ έξω οποιουσδήποτε άλλους θα ήθελαν να ασχοληθούν με αυτό το χώρο. Τα τελευταία περίπου τρία χρόνια που προσφέρεται το πρόγραμμα, έχω φοιτητές από διάφορους τομείς, τελείως έξω από το χώρο της διοίκησης των επιχειρήσεων, της οικονομίας. Είχα γεωπόνους, γιατρούς και μηχανολόγους-μηχανικούς, οι οποίοι έκαναν μια τεράστια αλλαγή στη ζωή τους και ήθελαν να εντρυφήσουν στο συγκεκριμένο χώρο, άλλοι γιατί είχαν δημιουργήσει μια δική τους εταιρεία και ήθελαν να χρησιμοποιήσουν τη συγκεκριμένη γνώση και άλλοι διότι ήθελαν να απασχοληθούν σε άλλες εταιρείες, να στραφούν επαγγελματικά σε αυτό.»
Υπάρχει διασύνδεση με την αγορά εργασίας;
«Φυσικά. Ούτως ή άλλως, ο σκοπός μας είναι να φέρουμε τους φοιτητές κοντά στις επιχειρήσεις. Έτσι, διάφοροι άνθρωποι, πολύ γνωστοί στο χώρο της ψηφιακής επικοινωνίας, κατά καιρούς έχουν έρθει εδώ. Εκτός του οτι έκαναν ένα σεμινάριο στους φοιτητές, τους έχουν αναθέσει και project. Αρκετοί από αυτούς τους φοιτητές, αυτή τη στιγμή τρέχουν projects τα οποία τους τα έχουν δώσει εταιρείες, με σκοπό στη συνέχεια να απασχοληθούν σε αυτές τις εταιρείες. Από εκεί και πέρα, πολύ σημαντικό είναι το κομμάτι συνεργασίας με την 24 Media, το οποίο και οι φοιτητές, από ό,τι έχω δει στις αξιολογήσεις του προγράμματος, τόνισαν πάρα πολύ. Κάποια από τα μαθήματα είναι στημένα πάνω στην επικοινωνία, στη δημιουργία αληθινών επικοινωνιακών πλάνων, και οι φοιτητές ήταν εκεί, παρουσίασαν κι εξετάστηκαν κανονικά.»