Πανελλήνιες 2015: Ποιοι οι συντελεστές βαρύτητας ανά μάθημα και ανά πεδίο

Πανελλήνιες 2015: Ποιοι οι συντελεστές βαρύτητας ανά μάθημα και ανά πεδίο

Ανακοινώθηκαν από το υπουργείο Παιδείας τα μαθήματα και οι συντελεστές βαρύτητας που αντιστοιχούν ανά πεδίο και ανά σχολές. Διαβάστε αναλυτικά πού πρέπει να δώσουν προσοχή οι υποψήφιοι και πώς μπορούν να υπολογίσουν τα μόριά τους

Αυλαία πέφτει σήμερα στον βασικό εξεταστικό κύκλο των Πανελληνίων 2015. Οι περίπου 105.000 υποψήφιοι που διεκδικούν κάτι περισσότερο από 68.000 θέσεις σε πανεπιστήμια και ΤΕΙ επιστρέφουν στα θρανία με την εξέταση της Ιστορίας για τους υποψηφίους της θεωρητικής κατεύθυνσης και τη Φυσική για τους υποψηφίους της Θετικής και των δυο κύκλων της Τεχνολογικής κατεύθυνσης.

Ο εξεταστικός μαραθώνιος ολοκληρώνεται την Τρίτη 2 Ιουνίου με το μάθημα επιλογής των Αρχών Οικονομικής Θεωρίας.

Προς πτώση οι βάσεις

Κατά γενική εκτίμηση των εκπαιδευτικών, των φροντιστών αλλά και των ίδιων των πρωταγωνιστών των εξετάσεων, των υποψηφίων, προβλέπεται πτωτική πορεία των φετινών βάσεων. Σε αυτό συνηγορούν τα απαιτητικά θέματα σε μια σειρά κρίσιμων μαθημάτων, αλλά και η μείωση των θέσεων σε πανεπιστήμια που φέτος θα είναι λιγότερες κατά 2.500.

Για φέτος, καθηγητές και φροντιστές προβλέπουν κάθετη πτώση των βάσεων στις Πολυτεχνικές σχολές, στις σχολές Θετικών Επιστημών και γενικά σε όσες σχολές έχουν ως μάθημα αυξημένης βαρύτητας τα Μαθηματικά Κατεύθυνσης.

Ο αριθμός των μορίων που συγκεντρώνει ο μαθητής στο μάθημα των Μαθηματικών και των Αρχαίων Κατεύθυνσης προκύπτει από τον πολλαπλασιασμό του βαθμού του μαθήματος επί 1,3 και αντιστοιχεί στο 13% του συνολικού αριθμού των μορίων που μπορεί να συγκεντρώσει για εισαγωγή σε κάποιο τμήμα του συγκεκριμένου επιστημονικού πεδίου.

Μείωση εισακτέων

Η πολιτική που ακολούθησε φέτος το υπουργείο Παιδείας στη μείωση των θέσεων εισακτέων ήταν αρκετά ισορροπημένη, με αποτέλεσμα οι περισσότερες σχολές να κινούνται στην απώλεια από 5 έως 15 θέσεων, αριθμοί που δεν θα συγκρατήσουν την αναμενόμενη πτώση των βάσεων. Δεν ισχύει όμως το ίδιο για έναν αριθμό σχολών που έχασαν μέχρι και 50 θέσεις σε σχέση με πέρσι. Πολύ πιθανόν σε αυτές τις περιπτώσεις, η βάση να παραμείνει σταθερή ή να μην παρουσιάσει κατακόρυφη πτώση.

Ανατροπή χωρίς όμως να μπορεί να υπολογιστεί το μέγεθος αναμένεται και στις βάσεις των περιφερειακών Ιδρυμάτων. Η υψηλή ζήτηση που σημειώθηκε πέρσι στα τμήματα που είχαν αντιστοίχηση με τμήμα κεντρικού Ιδρύματος λόγω των αθρόων μετεγγραφών δεν θα επαναληφθεί φέτος που το υπουργείο Παιδείας υπό τη δαμόκλειο σπάθη της περιοριστικής – για μετεγγραφές – απόφασης του ΣτΕ έθεσε πλαφόν μετεγγραφών έως 10% επί του αριθμού εισακτέων.

Οι χαμηλές επιδόσεις που αναμένονται, σπρώχνουν τις βάσεις προς τα κάτω, με τις εκτιμήσεις να δείχνουν ακόμα και επιστροφή στα επίπεδα του 2013, όπου η Ιατρική Αθήνας ήταν χαμηλότερα από 19.000 μόρια (σ.σ. πέρσι χτύπησε κόκκινο φτάνοντας τα 19.233 μόρια).

Αναλυτικά οι βάσεις για τα ΑΕΙ και ΤΕΙ το 2013

 

ΤΑ ΜΟΡΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΒΑΡΥΤΗΤΑΣ ΑΝΑ ΠΕΔΙΟ

Για τον προσδιορισμό του συνόλου των μορίων κάθε υποψηφίου για εισαγωγή στις σχολές στα τμήματα και στις εισαγωγικές κατευθύνσεις τμημάτων που είναι ενταγμένα σε κάθε ένα από τα ανωτέρω Επιστημονικά Πεδία θα υπολογίζονται τα μαθήματα και οι συντελεστές βαρύτητας τα οποία προβλέπονται στην Ομάδα Προσανατολισμού που ανήκει ο υποψήφιος για το συγκεκριμένο Επιστημονικό Πεδίο, ως ακολούθως:

A. Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών

1ο Επιστημονικό Πεδίο Ανθρωπιστικών, Νομικών και Κοινωνικών Επιστημών

α) Αρχαία Ελληνικά Προσανατολισμού με συντελεστή ένα κόμμα τρία (1,3)

β) Ιστορία Προσανατολισμού με συντελεστή μηδέν κόμμα επτά (0,7)

3ο Επιστημονικό Πεδίο Επιστημών Υγείας και Ζωής

α) Βιολογία Γενικής Παιδείας με συντελεστή μηδέν κόμμα εννιά (0,9)

β) Νεοελληνική Γλώσσα με συντελεστή μηδέν κόμμα τέσσερα (0,4)

4ο Επιστημονικό Πεδίο Επιστημών της Εκπαίδευσης

α) Νεοελληνική Γλώσσα με συντελεστή ένα κόμμα τρία (1,3)

β) Μαθηματικά Γενικής Παιδείας με συντελεστή μηδέν κόμμα επτά (0,7)

Β. Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών

2ο Επιστημονικό Πεδίο Θετικών και Τεχνολογικών Επιστημών

α) Μαθηματικά Προσανατολισμού με συντελεστή ένα κόμμα τρία (1,3)

β) Φυσική Προσανατολισμού με συντελεστή μηδέν κόμμα επτά (0,7)

3ο Επιστημονικό Πεδίο Επιστημών Υγείας και Ζωής

α) Βιολογία Προσανατολισμού με συντελεστή ένα κόμμα τρία (1,3)

β) Χημεία Προσανατολισμού με συντελεστή μηδέν κόμμα επτά (0,7)

4ο Επιστημονικό Πεδίο Επιστημών της Εκπαίδευσης

α) Νεοελληνική Γλώσσα με συντελεστή ένα κόμμα τρία (1,3)

β) Ιστορία Γενικής Παιδείας με συντελεστή μηδέν κόμμα επτά (0,7)

Γ. Ομάδα Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής

3ο Επιστημονικό Πεδίο Επιστημών Υγείας και Ζωής

α) Βιολογία Γενικής Παιδείας με συντελεστή μηδέν κόμμα εννιά (0,9)

β) Νεοελληνική Γλώσσα με συντελεστή μηδέν κόμμα τέσσερα (0,4)

4ο Επιστημονικό Πεδίο Επιστημών της Εκπαίδευσης

α) Νεοελληνική Γλώσσα με συντελεστή ένα κόμμα τρία (1,3)

β) Ιστορία Γενικής Παιδείας με συντελεστή μηδέν κόμμα επτά (0,7)

5ο Επιστημονικό Πεδίο Επιστημών Οικονομίας και Πληροφορικής

α) Μαθηματικά Προσανατολισμού με συντελεστή ένα κόμμα τρία (1,3)

β) Αρχές Οικονομικής Θεωρίας με συντελεστή μηδέν κόμμα επτά (0,7)

Τι αλλάζει φέτος στις σχολές

Τα τμήματα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και τα τμήματα Μουσικών Σπουδών εντάσσονται και στα 5 πεδία.

Οι Αστυνομικές Σχολές εντάσσονται στο 1ο, 2ο και 5ο πεδίο.

Οι Σχολές της Πυροσβεστικής Ακαδημίας γίνονται δύο, αφού εισάγεται και η σχολή πυροσβεστών και, συνεπώς, θα εισάγονται με το σύστημα των πανελληνίων και στην πυροσβεστική και εντάσσονται στο 1ο, 2ο και 5ο πεδίο.

Τα τμήματα Βιολογίας και Γεωπονίας εντάσσονται και στο 2ο και στο 3ο πεδίο.

Αποκλείονται από τις Στρατιωτικές Σχολές Ευελπίδων, Ναυτικών Δοκίμων και Ικάρων οι υποψήφιοι από τις Ανθρωπιστικές και τις Οικονομικές Σπουδές.

Η Φωτογραφία εντάσσεται στο 1ο, 2ο και 5ο πεδίο. Η Γραφιστική στο 2ο και 5ο.

Το πλήθος των τμημάτων που περιλαμβάνει το κάθε επιστημονικό πεδίο μπορείτε να δείτε στον πίνακα.

Πλήθος τμημάτων ανά πεδίο

Επιστημονικό Πεδίο

Αριθμός Τμημάτων

1ο Πεδίο Ανθρωπιστικές Επιστήμες: 108

2ο Πεδίο Θετικές Επιστήμες: 218

3ο Πεδίο Επιστήμες Υγείας και Ζωής: 94

4ο Πεδίο Παιδαγωγικές Επιστήμες: 37

5ο Πεδίο Επιστήμες Οικονομίας και Πληροφορικής: 132

Αρχαία Ελληνικά

Το διδαγμένο κείμενο του Πλάτωνα, αλλά και το αδίδακτο από τις Ιστορίες του Θουκυδίδη δυσκόλεψαν συνολικά τους υποψηφίους της Θεωρητικής Κατεύθυνσης, κυρίως το αδίδακτο κείμενο που ήταν ιδιαίτερα απαιτητικό στη μετάφρασή του. Οι επιδόσεις των περισσότερων υποψηφίων δεν αναμένεται να ξεπεράσουν τις μεσαίες βαθμολογικές κλίμακες, κάτι που εκτιμάται ότι θα οδηγήσει σε συνολική συμπίεση των βάσεων στις Σχολές του πρώτου επιστημονικού πεδίου.

Μαθηματικά

Το μάθημα αυξημένης βαρύτητας για τις σχολές του δεύτερου και του τέταρτου επιστημονικού πεδίου ήταν απαιτητικό φέτος. Τα θέματα, αν και χαρακτηρίστηκαν ως διαβαθμισμένης δυσκολίας, κρίνονται ως ιδιαίτερα δύσκολα και χρειαζόταν ιδιαίτερα καλή προετοιμασία από κάποιον μαθητή προκειμένου να ανταποκριθεί σε αυτά.

Λατινικά

Στα Λατινικά, μάθημα που παραδοσιακά θεωρείται εύκολο και δίνει υψηλούς βαθμούς στους υποψήφιους, τα θέματα ήταν βατά χωρίς παγίδες, αν και κάποια από τα θέματα απαιτούσαν προσοχή. Πέρυσι, το 41,63% των υποψηφίων είχε βαθμολογηθεί από 15 έως άριστα, το 26,96% από 10 έως 14,9 και το 31,44% κάτω από τη βάση.

Χημεία και Ηλεκτρολογία

Χημεία, τα θέματα κάλυψαν ένα ευρύτατο φάσμα ύλης και κρίνονται μέτριας δυσκολίας, ενώ σχετικά δύσκολα και μη αναμενόμενα κρίνονται τα θέματα και στην Ηλεκτρολογία. Στο μάθημα της Χημείας πέρυσι το 51,57% είχε γράψει από 15 έως 20, το 24,69% από 10 έως 14,9 και το 23,73% κάτω από τη βάση. Στην ηλεκτρολογία τα αντίστοιχα ποσοστά ήταν 65,35%, 21,11% και 13,74%.

Αρχές Ανάπτυξης σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον

Αναμενόμενα κρίνονται τα θέματα στην πληροφορική όπου πέρυσι οι μισοί μαθητές είχαν γράψει κάτω από τη βάση. Συγκεκριμένα, από 0 έως 9 είχε γράψει το 51,34%, ενώ το 23,70% είχε γράψει από 15 έως 20 και το 24,96% από 10 έως 14,9.

Λογοτεχνία

Στη Λογοτεχνία δόθηκαν προς εξέταση από τα διδαγμένα κείμενα αποσπάσματα από τον «Κρητικό» του Διονυσίου Σολωμού και για το αδίδακτο, το κείμενο του Κ. Γ. Καρυωτάκη «Της θάλασσας νεράιδα». Για τα θέματα η Πανελλήνια Ενωση Φιλολόγων ανέφερε ότι «είναι απαιτητικά και χρειάζονται ευρύτερη ανάπτυξη».

Βιολογία

Στη Βιολογία θετικής κατεύθυνσης “τα θέματα ήταν απαιτητικά, απευθυνόμενα σε υποψηφίους με καλή γνώση και κατανόηση της ύλης”.

Μαθήματα Γενικής Παιδείας

Αν και τα φετινά θέματα στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας κρίθηκαν ως αρκετά εύκολα από φροντιστές, εκπαιδευτικούς και υποψηφίους, η βαθμολόγηση της έκθεσης θεωρείται αρκετά υποκειμενική και επομένως οποιαδήποτε πρόβλεψη για την πορεία της βαθμολόγησης είναι αρκετά επισφαλής.

Στη Βιολογία τα θέματα κρίθηκαν από την ΠΕΒ σαφή, με διαβάθμιση δυσκολίας και ότι καλύπτουν ευρύ φάσμα της διδακτέας ύλης.

Στα θέματα των Μαθηματικών και Στοιχείων Στατιστικής η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία ανέφερε ότι «υπάρχει κλιμάκωση ως προς τη δυσκολία, όχι όμως στον επιθυμητό βαθμό. Η πάρα πολύ καλή γνώση της ύλης των Μαθηματικών των προηγουμένων τάξεων είναι καθοριστικός παράγοντας για την πλήρη διαπραγμάτευση με επιτυχία του συνόλου των ερωτημάτων. Τα θέματα είναι σαφώς δυσκολότερα από τα αντίστοιχα περσινά».

Στη Φυσική η Ενωση Ελλήνων Φυσικών εκτίμησε ότι «τα θέματα της Φυσικής Γενικής Παιδείας καλύπτουν σχεδόν το σύνολο της ύλης, είναι σαφή, επιστημονικά τεκμηριωμένα, είναι κλιμακούμενης δυσκολίας και έχουν μια πειραματική προσέγγιση της Φυσικής».

Τα θέματα Ιστορίας ήταν αρκετά εύκολα, αν και τα τελευταία χρόνια ελάχιστοι είναι οι υποψήφιοι που επιλέγουν αυτό το μάθημα.

Το πρόγραμμα των εξετάσεων

Για τα ειδικά μαθήματα οι εξετάσεις θα ξεκινήσουν στις 17 Ιουνίου και θα ολοκληρωθούν στις 24, ενώ η Υγειονομική Εξέταση και Πρακτική Δοκιμασία των υποψηφίων για εισαγωγή στα Τμήματα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (ΤΕΦΑΑ) θα διεξαχθεί από 15 Ιουνίου ως και 26 Ιουνίου.

Οι επαναληπτικές πανελλαδικές εξετάσεις των ΓΕΛ θα αρχίσουν την Τρίτη 9 Ιουνίου.

Οι βαθμοί θα ανακοινωθούν το τρίτο δεκαήμερο του Ιουνίου, ενώ οι βάσεις μετά τις 20 Αυγούστου.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα