Σχολεία: Οι μαζικές συγχωνεύσεις στα δημοτικά της Α’ Αθήνας που εξόργισαν εκπαιδευτικούς και γονείς

Διαβάζεται σε 3'
Σχολεία: Οι μαζικές συγχωνεύσεις στα δημοτικά της Α’ Αθήνας που εξόργισαν εκπαιδευτικούς και γονείς
I stock

Εν μέσω της χρονιάς και, όπως συνηθίζεται χωρίς καμία διαβούλευση, οι υπηρεσιακοί αποφάσισαν μαζικές συγχωνεύσεις σε Δημοτικά Σχολεία της Α’ Αθήνας.

Η άκρως προβληματική από όλες τις απόψεις μέθοδος των συγχωνεύσεων εφαρμόζεται, όπως καταδεικνύει το παράδειγμα των δημοτικών σχολείων της Α’ Αθήνας, με αμείωτη ένταση, ακόμα και κατά τη διάρκεια της σχολικής σεζόν.

Ο άτυπος κανόνας αναφέρει ότι οι συγχωνεύσεις αρχίζουν και ολοκληρώνονται πριν από την έναρξη της χρονιάς για να μην αλλάζουν εκπαιδευτικές συνήθειες οι μαθητές μετά το ξεκίνημά της.

Εν προκειμένω, όπως γίνεται και αλλού έτσι αλλιώς, δεν τηρήθηκε ούτε αυτό. Διαπιστώθηκε ότι υπάρχουν πολλά σχολεία στα οποία μπορούν, αριθμητικά, να “χωρέσουν” συγχωνεύσεις και αυτές αποφασίστηκαν άμεσα.

Προσοχή εδώ: Ουδείς διαβουλεύεται την απόφαση. Ούτε με τους εκπαιδευτικούς ούτε με τους γονείς των μαθητών. Ειδικά η πλευρά των γονέων μαθαίνει τα πάντα τελευταία αν και οι εξελίξεις την αφορούν άμεσα.

“Μόνο δια της πλαγίας μπορούμε να μάθουμε για τις προθέσεις τους. Αλλά αυτό δεν μπορεί να συνεχιστεί. Όπως και δεν μπορεί να συνεχιστεί η τακτική των συγχωνεύσεων κατά τη διάρκεια της σεζόν. Υπάρχουν παιδιά που διαλύονται τελείως από αυτό μέτρο” τόνισε στο ΝEWS 24/7 σχετική πηγή.

Εχει δίκιο. Από καθαρά εκπαιδευτική άποψη, το μέτρο μοιάζει ακατανόητο και μη λειτουργικό. Παιδιά αρχίζουν τη χρονιά τους σε συγκεκριμένο τμήμα, με συγκεκριμένους μαθητές και συγκεκριμένους εκπαιδευτικούς. Μόλις ένα μήνα αναγκάζονται να αλλάξουν τμήμα και πολλές φορές εκπαιδευτικούς και μαθητές.

Ειδικά για τα παιδιά που έχουν διαπιστωμένες (και διαγνωσμένες) μαθησιακές δυσκολίες, οι συγχωνεύσεις αποτελούν… εκπαιδευτικό εφιάλτη. Είναι γνωστό ότι αυτά τα παιδιά για να αποδώσουν και να μπορέσουν να προσαρμοστούν πλήρως στις απαιτήσεις της εκπαιδευτικής διαδικασίας, πρέπει να έχουν πολύ σταθερές “γειωμένες” συνήθειες μέσα στην τάξη και φυσικά την αμέριστη βοήθεια του εκπαιδευτικού ειδικής αγωγής. Πολλές φορές δεν υπάρχει τίποτα από τα δύο.

Όλα τα παραπάνω εξηγούν την οργή και την αγανάκτηση εκπαιδευτικών και γονέων στην συγκέντρωση της Πέμπτης έξω από τα γραφεία της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Α’ Αθήνας η οποία διαλύθηκε βίαια από την αστυνομία με χρήση χημικών παρά το γεγονός ότι μεταξύ των συγκεντρωμένων υπήρχαν και παιδιά.

Ενόχλησε επίσης και η αναφορά σε σχετική διαρροή του Υπουργείου Παιδείας την Πέμπτη σύμφωνα με την οποία εκπρόσωποι γονέων και εκπαιδευτικών προπηλάκισαν και βιντεοσκοπούσαν στελέχη της εκπαίδευσης χωρίς τη συναίνεσή τους. Εκλήφθηκε ως προσπάθεια να δικαιολογηθούν τα αδικαιολόγητα αλλά και ως μέθοδος σπίλωσης όσων αγωνίζονται.

Σε κάθε περίπτωση η διαμάχη δεν αφορά ένα και δύο τμήματα που συγχωνεύονται. Το αρχικό υπηρεσιακό πλάνο προέβλεπε συγχωνεύσεις μαζικές.

Στο 15ο Δημοτικό Σχολείων Αθηνών για την Πέμπτη και την Εκτη Τάξη
Στο 29ο Δημοτικό για την Εκτη
Στο 30ο για τη Δευτέρα
Στο 36ο για τη Δευτέρα και την Πέμπτη
Στο 6ο Δάφνης για την Τετάρτη
Στο 9ο Δάφνης για την Τρίτη
Στο 11ο Γαλατσίου για την Δευτέρα
Στο 2ο Δάφνης για την Τρίτη
Στο 41ο Αθήνας για την Τρίτη
Στο 5ο Ζωγράφου για την Αθήνα
Στο 65ο Αθηνών για την Εκτη

Είναι πάνω από δέκα τα σχολεία. Είναι πολλές οι οικογένειες που επηρεάζονται. Βρισκόμαστε σε ιδιαίτερα προχωρημένο σημείο μέσα στη σχολική σεζόν για να αποφασίζονται, αβασάνιστα, τέτοιου είδους αλλαγές.

Σχετικό Άρθρο

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα