Ξεχάστε όσα γνωρίζατε για τα Παιδαγωγικά τμήματα

Ξεχάστε όσα γνωρίζατε για τα Παιδαγωγικά τμήματα
EUROKINISSI

Τα πάνω - κάτω το σχολικό έτος 2017-18 στο μηχανογραφικό των υποψηφίων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Οριστικό τέλος στο 4ο επιστημονικό Πεδίο. Ποιο το σκεπτικό της απόφασης

Σε παρεμβάσεις της τελευταίας στιγμής προχωρά το υπουργείο Παιδείας, ενόψει της ψήφισης του νομοσχεδίου με τις αλλαγές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Σύμφωνα με ανακοίνωση αργά το απόγευμα της Πέμπτης και προς επιβεβαίωση του ρεπορτάζ του News 24/7, το ΥΠΠΕΘ προσθέτει ειδική διάταξη στο νομοσχέδιο που θα προβλέπει την κατάργηση του επιστημονικού Πεδίου των Παιδαγωγικών Τμημάτων (4ου Επιστημονικού Πεδίου) ως διακριτού πεδίου.

Υπενθυμίζεται ότι για την εισαγωγή στα Παιδαγωγικά όπως ίσχυε μέχρι και τις φετινές Πανελλήνιες, απαιτούνταν η εξέταση σε συγκεκριμένο μάθημα γενικής παιδείας, συγκεκριμένα στα Μαθηματικά για τους υποψήφιους της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών και στην Ιστορία για τους υποψήφιους των Ομάδων Προσανατολισμού Θετικών Επιστημών και Οικονομίας-Πληροφορικής.

Ωστόσο, με τη νέα νομοθετική ρύθμιση σχεδιάζεται η ένταξη των Παιδαγωγικών Τμημάτων σε όλα τα Επιστημονικά Πεδία, με την πρόσβαση σε αυτά να επιτρέπεται με οποιαδήποτε από τις τετράδες μαθημάτων των Ομάδων Προσανατολισμού και οι υποψήφιοι/ες να μπορούν πλέον να απαλλαγούν από την εξέταση στο 5ο μάθημα.

Η αλλαγή αναμένεται να ισχύσει από το νέο σχολικό έτος 2017-18. Και έτσι, ενώ μέχρι φέτος ΑΕΙ και ΤΕΙ «φιγουράρουν» στο μηχανογραφικό κατανεμημένα σε πέντε επιστημονικά Πεδία, από το νέο έτος, το 4ο επιστημονικό Πεδίο που περιελάμβανε τα Παιδαγωγικά τμήματα, θα αποτελεί και επίσημα παρελθόν.

Υπενθυμίζεται ότι το σκεπτικό της απόφασης της πολιτικής ηγεσίας του αρμόδιου υπουργείου βασίζεται στις χαμηλές επιδόσεις των υποψήφιων σε Μαθηματικά και Ιστορία Γενικής Παιδείας, τόσο πέρυσι, όσο και φέτος και μάλιστα, σε ένα Πεδίο που εδώ και ένα χρόνο «απομονώθηκε» από τα λοιπά επιστημονικά Πεδία. Οι χαμηλές άλλωστε περσινές επιδόσεις, οδήγησαν και σε «βουτιά» των βάσεων στα 11.000 μόρια περίπου.

Η εικόνα φέτος θα είναι ωστόσο, αντιστρόφως ανάλογη, με τους υποψηφίους να υπερδιπλασιάζονται από 8.500 σε 17.000. Ουσιαστικά ο λόγος αυτός είναι που θα φέρει και την αντίστοιχη άνοδο στις βάσεις 2017, χωρίς αυτό να συνεπάγεται ότι οι επιδόσεις ήταν θεαματικά καλύτερες από πέρυσι.

Ωστόσο, η απόφαση των ίδιων των Παιδαγωγικών τμημάτων να ζητήσουν άρση του «πέμπτου» μαθήματος, προκάλεσε ήδη σφοδρές αντιδράσεις, με πρώτη την Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία, η οποία διατείνεται ότι «οι δάσκαλοι πρέπει να ξέρουν Μαθηματικά».

Πιο αναλυτικά, η ανακοίνωσή της αναφέρει: «Η Ελληνική Μαθηματική Εταιρία καλεί το υπουργείο να αποφύγει το επιστημολογικό και εκπαιδευτικό ολίσθημα που θα μετατρέψει την Ελλάδα στη μοναδική ευρωπαϊκή χώρα που αποκρύπτει από τον εκπαιδευτικό σχεδιασμό τη σημασία των Μαθηματικών στην ανάπτυξη της ανθρώπινης σκέψης, στην κατανόηση των επιστημών και στην οργάνωση του σύγχρονου πολιτισμού. Ζητούμε να ανοίξει ένας έντιμα αντιπροσωπευτικός, υπεύθυνος και δημοκρατικός διάλογος του ΙΕΠ και του υπουργείου με τις επιστημονικές ενώσεις και την εκπαιδευτική κοινότητα».

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ: Πανελλήνιες 2017
ΣΧΕΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ:

Τέλος στο 4ο επιστημονικό Πεδίο και τα 'απομονωμένα' Παιδαγωγικά

SHARE: