Κεραμέως για άσυλο: Τα Πανεπιστήμια θα είναι δημόσιος χώρος όταν έχουμε αξιόποινη πράξη

Η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως
Η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως EUROKINISSI

"Με τις νέες ρυθμίσεις ενισχύουμε την ακαδημαϊκή ελευθερία και την ελεύθερη διακίνηση ιδεών και φροντίζουμε έκνομες πράξεις που δεν έχουν καμία σχέση με τα πανεπιστήμια, να τιμωρούνται" δήλωσε η υπουργός. Τι απαντά η Μερόπη Τζούφη.

«Στόχος της νομοθετικής μας πρωτοβουλίας για το πανεπιστημιακό άσυλο είναι να επαναφέρουμε τη κοινή λογική και να σταματήσει έτσι η στρέβλωση, η εργαλοποίηση και η μετατροπή του σε άσυλο ανομίας». Αυτό επεσήμανε η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως υπεραμυνόμενη της ρύθμισης για την κατάργηση του πανεπιστημιακού ασύλου που περιλαμβάνεται στο διυπουργικό νομοσχέδιο το οποίο συζητείται στις αρμόδιες κοινοβουλευτικές επιτροπές.

«Με τις νέες ρυθμίσεις ενισχύουμε την ακαδημαϊκή ελευθερία και την ελεύθερη διακίνηση ιδεών και φροντίζουμε έκνομες πράξεις που δεν έχουν καμία σχέση με τα πανεπιστήμια, να τιμωρούνται και να αποτρέπονται εντός και εκτός πανεπιστημίου», σημείωσε η κ. Κεραμέως

Η υπουργός Παιδείας πρόσθεσε ακόμα ότι βίαιες διακοπές μαθημάτων, παρεμπόδιση της ακαδημαϊκής ελευθερίας ή ενέργειες που πλήττουν τη δημόσια περιουσία, αμαυρώνουν τη διεθνή εικόνα της χώρας. Σε περίπτωση έκνομων πράξεων «που τελούνται εντός πανεπιστημίων ή εκτός πανεπιστημιακών χώρων και οι δράστες χρησιμοποιούν το χώρο των ΑΕΙ για να αποφύγουν τη σύλληψη, οι αρμόδιες αρχές ασκούν όλες τις αρμοδιότητές τους. Παύει ο χώρος των πανεπιστημίων να αποτελεί χώρο έκνομων ενεργειών και καταφύγιο παράνομων ενεργειών. Εξομοιώνεται πλέον με δημόσιο χώρο, όταν πρόκειται για την τέλεση αξιόποινης πράξης», υπογράμμισε η υπουργός Παιδείας.

Μερόπη Τζούφη: Αποτυχημένες συνταγές του παρελθόντος

Για αποτυχημένες συνταγές του παρελθόντος έκανε λόγο από την πλευρά της η βουλευτής Ιωαννίνων και Αν. Τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ Μερόπη Τζούφη.

Όπως σημείωσε η νέα Κυβέρνηση έχει αποφασίσει την κατεδάφιση του μεταρρυθμιστικού έργου της προηγούμενης περιόδου, καταφεύγοντας σε αποτυχημένες συνταγές του παρελθόντος και υλοποιώντας πολιτικές αποκλεισμού από τη Δημόσια Εκπαίδευση. Παράλληλα, σχεδιάζει να δώσει περισσότερο χώρο στα ιδιωτικά συμφέροντα που δραστηριοποιούνται στο χώρο της εκπαίδευσης και της κατάρτισης.

Η κα Τζούφη τόνισε πως στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται η διακοπή των Διετών Προγραμμάτων Σπουδών Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, σημειώνοντας πως η απόφαση του ΥΠΑΙΘ στερεί από τα Πανεπιστήμια πόρους και ανθρώπινο δυναμικό. Επίσης, αποκλείει 1.500 αποφοίτους των ΕΠΑΛ από τη δωρεάν φοίτηση σε σύγχρονα προγράμματα σπουδών και γνωστικά αντικείμενα

Στη συνέχεια, η πρώην Υφυπουργός Παιδείας αναφέρθηκε στην απόσπαση της Έρευνας από το Υπουργείο Παιδείας και τη μεταφορά της στο Υπουργείο Οικονομίας ως μια παγκόσμια πρωτοτυπία με πολλούς αρνητικούς συμβολισμούς και λειτουργικές αδυναμίες. Κατηγόρησε την Κυβέρνηση για άνευ όρων σύνδεση της έρευνας με την αγορά και τις επιχειρήσεις, για αναστολή των συνεργασιών μεταξύ Πανεπιστημίων και Ερευνητικών Κέντρων, καθώς και για υπονόμευση της βασικής έρευνας και των ανθρωπιστικών σπουδών.

Όσον αφορά τις εξαγγελίες για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, η κα Τζούφη σημείωσε πως το σχέδιο της Κυβέρνησης είναι η μείωση των εισακτέων στα ΑΕΙ, η επαναφορά της «βάσης του 10», η κατάργηση της ελεύθερης πρόσβασης σε Τμήματα των Πανεπιστημίων, στοχεύοντας στην «ποιοτική γνώση για λίγους, στη μαζική γνώση για τους πολλούς, στο χαμηλό επίπεδο σπουδών αλλά με επαγγελματικά δικαιώματα για τους έχοντες που επιλέγουν τα ιδιωτικά πανεπιστήμια του εξωτερικού και τα ιδιωτικά κολλέγια».

Η βουλευτής Ιωαννίνων στάθηκε ιδιαίτερα και στην κατάργηση του Πανεπιστημιακού Ασύλου και την εξομοίωσή του με τον κοινό δημόσιο χώρο, τονίζοντας πως η Κυβέρνηση απειλεί τα θεμέλια της ακαδημαϊκής ειρήνης. Σημείωσε πως η ΝΔ χρησιμοποιεί διαχρονικά το Άσυλο για να συκοφαντήσει τα ελληνικά πανεπιστήμια και είναι αλλεργική στο γεγονός ότι είναι ζυμωμένο με αγώνες για δικαιώματα.

Κλείνοντας ανέφερε πως σήμερα υπάρχει το θεσμικό πλαίσιο για την αντιμετώπιση των κακουργηματικών πράξεων και τα όποια προβλήματα πρέπει να αντιμετωπίζονται με τεκμηρίωση, σύνεση και διάλογο και όχι με αστυνομοκρατία, καταστολή και επιστροφή στο δόγμα «νόμος και τάξη».

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ: Άσυλο
SHARE: