Άντζελα Μπρούσκου: "Ζούμε σε μια κοινωνία υποκριτική που δεν αντέχει το διαφορετικό"

Άντζελα Μπρούσκου: "Ζούμε σε μια κοινωνία υποκριτική  που δεν αντέχει το διαφορετικό"
A /ANDREAS SIMOPOULOS

Η Άντζελα Μπρούσκου μιλά στο NEWS 24/7 με αφορμή το έργο της Σάρα Κέιν "Φαίδρας ‘Ερως". Και η συζήτηση δεν έμεινε εκεί...

Η σκηνοθετική της οπτική της Άντζελας Μπρούσκου έχει πάντα ενδιαφέρον. Δεν είναι ποτέ συμβατική. Το ίδιο και τα έργα που επιλέγει. Τώρα συναντά το έργο “Φαίδρας ‘Ερως” της Σάρα Κέιν σε μία σύγχρονη και πρωτότυπη εκδοχή της ιστορίας της Φαίδρας με μακρινές επιρροές από την ελληνική μυθολογία, αλλά και τον Σενέκα.

Μια τολμηρή και προκλητική αναθεώρηση του μύθου μέσα από το εμμονικό και καταστροφικό πάθος της Φαίδρας για τον θετό γιο της Ιππόλυτο. Το έργο αποκαλύπτει τη βίαιη φύση του έρωτα μέσα από τη δυσλειτουργία μιας σεξουαλικά διεφθαρμένης βασιλικής οικογένειας σε μια κοινωνία που έχει ως θρησκεία την λατρεία διασημοτήτων.

ADVERTISING
Άντζελα Μπρούσκου:

Το «Φαίδρας έρως» είναι το δεύτερο έργο της Αγγλίδας συγγραφέως Σάρα Κέιν (1996) που σκηνοθετήθηκε από την ίδια στο Gate Theatre. “Με γοητεύει η ευφυΐα της, η κοφτερή γραφή της, το χιούμορ της. Η δύναμή της να επιβιώσει καλλιτεχνικά απέναντι στην όποια φτηνή επίθεση των media. Να εμπλέξει το έργο της μέσα στην παγκόσμια δίνη της Ιστορίας του πολιτισμού μας και να μπορέσει να κάνει τέχνη τόσο σπουδαία και ανεπιτήδευτα. Αναγνωρίζω μια σπάνια καλλιτέχνη που χάθηκε με πολύ πόνο” ανέφερε η Άντζελα Μπρούσκου στο NEWS 24/7 για το έργο αυτό.

Γιατί όμως η Σάρα Κέιν περιγράφει το έργο αυτό ως «η κωμωδία μου» και πώς επικοινωνεί με το σήμερα;Προφανώς το τι ορίζεται ως κωμωδία είναι διαφορετικό για τον καθένα. Συνήθως με την κωμωδία θέλουν όλοι να ξεχαστούν. Να μη σκέφτονται. Το χιούμορ του έργου η Σάρα Κέιν το ορίζει ως ένα «τρόπο σωτήριου σαρκασμού». Ο Ίππόλυτος δε χάνει το χιούμορ του ούτε στιγμή, γιατί διαφορετικά θα έβγαινε γρήγορα από το παιχνίδι του παράδοξου και του τραγικού. Είναι ένας πολύ σύγχρονος ήρωας που εκφράζει τον μηδενισμό του μέσα από την κατανάλωση καθώς γίνεται το είδωλο μιας ανθρωποφαγικής κοινωνίας που θέλει να τον κατασπαράξει” αναφέρει η σκηνοθέτιδα.

Άντζελα Μπρούσκου:

Πώς “ατενίζει” η Σάρα Κέιν -που αυτοκτόνησε- το μέλλον των ανθρώπινων σχέσεων; Τα έργα της Σάρα Κέιν είναι προφητικά. Οι ανθρώπινες σχέσεις συνεχίζουν να είναι επιβιωτικές, κανιβαλιστικές, τραυματικές χωρίς ελπίδα πολλές φορές. Δεν άλλαξαν και πολλά πράγματα. Στιγμές παρ’όλα αυτά συνείδησης υπάρχουν για μια υπέρβαση που όταν συμβαίνει, μας επαναπροσδιορίζει με ένα ιδεώδες ανθρωπιάς. Η Σάρα Κέιν μιλάει καλύτερα από πολλούς για το ότι το μέλλον της ανθρωπότητας δυστυχώς ήταν και θα είναι η Βία.

Πόσο δυσλειτουργικός είναι ο έρωτας σήμερα, την εποχή των social media και γιατί; Kαι τι είναι ο έρωτας για εσάς; Σήμερα είναι πολύ εύκολο να στείλεις ένα sms για έναν χωρισμό ή για μία ερωτική συνάντηση. Συμβαίνουν γραπτως όλα μέσα από το ιντερνετ. Οι σχέσεις «διαφημίζονται» ή ακυρώνονται με ένα delete. Δεν υπάρχει πια η ιδιωτική στιγμή. Αλλά επειδή ο έρωτας πάντα καταργεί τον χρόνο, πιστεύω θα γίνει ακόμα πιο απόλυτος και απαιτητικός για να συμβεί. Ίσως αν κλεισουμε τα κινητά για 5’ λεπτά!

Τι είναι αυτό που κινητοποιεί εσάς σαν καλλιτέχνιδα; Προσπαθώ να βρίσκω κάθε μέρα έναν λόγο. Η αλληλεπίδραση κυρίως με ότι συμβαίνει γύρω μου.

Όλοι μιλάμε για μία “ανοιχτή” κοινωνία στη διαφορετικότητα, είμαστε όμως στην πραγματικότητα; Η ελευθερία στον έρωτα και στις επιλογές του είναι πραγματικά δεδομένη; 'Οχι δεν είμαστε μια ανοιχτή κοινωνία όταν άνθρωποι πρέπει να διαδηλώνουν για τη διαφορετικότητά τους ως μειονότητα. Τίποτα δεν είναι δεδομένο από την στιγμή που συμβαίνουν φαινόμενα βίας καθημερινά για ό,τι δεν μας αρέσει στους άλλους. Θα έλεγα ότι ζούμε σε μια κοινωνία κυρίως υποκριτική που δεν αντέχει το διαφορετικό...

Ανεβάσατε στο Μπάγκειον τη “Γυναίκα της Ζάκυθος”, ένα έργο όπου τρεις γυναίκες σ΄ένα ασφυκτικό πατριαρχικό περιβάλλον. Σήμερα θεωρείτε πως έχουμε ξεφύγει από αυτό; Δεν έχουμε ξεφύγει από τίποτα. Αυτό επιβεβαιώνουν καθημερινά τα συμβάντα γυναικοκτονίας. Στερεότυπα ανδρικής εξουσίας που έχουν συνέχεια μέσα στην ιστορία της ανθρωπότητας από την εποχή του αρότρου συναντάμε καθημερινά. Δυστυχώς η πατριαρχία έχει περάσει στο DNA και στην κουλτούρα της νέας γενιάς ως πρόβλημα. Αν οι πολίτες μιας χώρας δεν καλλιεργηθούν μέσα από τον πολιτισμό και όχι μόνο με απαγορεύσεις, θα εκδηλώνονται με ποταπά ένστικτα και τίποτα δεν θα αλλάξει.

Ο πολύμηνος εγκλεισμός μας λειτούργησε μέσα μας θετικά; Αναθεωρήσαμε, βρήκαμε τους εαυτούς μας, μετατοπιστήκαμε κάπως; Ή επιστρέφουμε σε μία κανονικότητα ίδιοι και απαράλλαχτοι; Πιστεύω ότι γυρίζουμε επιθετικά με θυμό σε μια κανονικότητα απαράλλαχτη από την προηγούμενη για να πάρουμε τα σπασμένα. Ζωής, ψυχαγωγίας, εργασίας. Όχι δεν μάθαμε. Η ανθρώπινη ζωή και η όποια αλληλεγγύη δεν έγινε συνείδηση. Αναδεικνύεται μια κοινωνία που υποφέρει από μοναξιά, κατάθλιψη και ανώριμη να διαχειριστεί όποια αλλαγή στην κοινωνική της ζωή. ‘Ετοιμη να διεκδικήσει αλόγιστα οτιδήποτε με όποιο κόστος. Ακόμα και με θάνατο.

Μελλοντικά σχέδια; Ο Μισάνθρωπος του Μολιέρου στο Θέατρο Σφενδόνη.

Συντελεστές: Μετάφραση: Διονύσης Καψάλης/Σκηνοθεσία - Εικαστική Άποψη: Άντζελα Μπρούσκου/Σχεδιασμός Φωτισμών: Αλέξανδρος Πολιτάκης/Μουσική: Αλέξης Εφραιμίδης/Κατασκευή σκηνικού: Κομνηνός Κουσιέρας/Bοηθός σκηνοθέτη: Θάνος Χατζόπουλος/Φωτογραφία &Live video: Άντζελα Μπρούσκου/Φωτογραφίες Παράστασης: Εβίτα Σκουρλέτη/Βίντεο : Παναγιώτης Γάκης/Ηθοποιοί: Παρθενόπη Μπουζούρη, Τζέο Πακίτσας, Τσιμάρας Τζανάτος, Νατάσα Εξηνταβελώνη. Μια συμπαραγωγή της Constantly Productions και του Θεάτρου Δωματίου.

Το Θέατρο Δωματίου επιχορηγήθηκε από το Υπουργείο Πολιτισμού για την συγκεκριμένη παράσταση.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: Πρεμιέρα: Πέμπτη 04 Νοεμβρίου 2021 στις 21.00/Παραστάσεις: από 04 Νοεμβρίου 2021 έως 12 Δεκεμβρίου 2021/Ημέρες παραστάσεων:Πέμπτη έως Σάββατο στις 21:00, Κυριακή στις 19:30/Διάρκεια: 1 ώρα και 30 λεπτά/Χώρος: Θέατρο Σφενδόνη/Διεύθυνση: Μακρή 4, Αθήνα. Στάση Μετρό: ΑΚΡΟΠΟΛΗ/Εισιτήριο: 15 ευρω, 10 ευρώ μειωμένο (φοιτητικό, ανέργων)/Τηλέφωνο πληροφοριών: 694 5054160/Προπώληση: https://www.viva.gr/tickets/theater/fedras-eros/

*Οι θεατές πρέπει να φέρουν μαζί τους πιστοποιητικό εμβολιασμού ή νόσησης.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ: Θέατρο, Συνεντεύξεις
SHARE:

24Media Network