Η Νένα Μεντή αποχωρεί από τους Βρυκόλακες του Εθνικού- Η αντικατάσταση και τι δήλωσε στο NEWS 24/7

Η Νένα Μεντή αποχωρεί από τους Βρυκόλακες του Εθνικού- Η αντικατάσταση και τι δήλωσε στο NEWS 24/7
Giorgos Kavallierakis

Αποχωρεί η Νένα Μεντή από τους "Βρυκόλακες" του Χένρικ Ίψεν σε σκηνοθεσία Σταμάτη Φασουλή για σοβαρούς οικογενειακούς λόγους- Τι είπε σε συνέντευξή της στο NEWS 24/7 πριν λίγες μέρες.

Αποχωρεί η Νένα Μεντή από τους “Βρυκόλακες” του Χένρικ Ίψεν σε σκηνοθεσία Σταμάτη Φασουλή για σοβαρούς οικογενειακούς λόγους. Τον πρωταγωνιστικό και νευραλγικό ρόλο της κυρίας Άλβγινγκ θα ερμηνεύσει η εξαιρετική και πολύ έμπειρη ηθοποιός Ναταλία Τσαλίκη.

Η Ναταλία Τσαλίκη με τον Σταμάτη Φασουλή PAPADAKIS PRESS


Τι είπε στο NEWS 24/7 πριν λίγες μέρες η Νένα Μεντή

Η Νένα Μεντή μίλησε στο NEWS 24/7 πριν ανακοινωθεί η αποχώρησή της από την παράσταση με εμφανή συγκίνηση που ξανασυναντιέται αφενός με τον με τον Σταμάτη Φασουλή στο θεατρικό σανίδι, αφετέρου δε με αυτό το σπουδαίο και εμβληματικό έργο.

Χαρακτηριστικά μας είπε: “Με τον Σταμάτη συναντηθήκαμε πριν το επαγγελματικό θέατρο, από τη σχολή εδώ του Εθνικού. Αυτός μόλις ειχε μπει κι εγώ εκείνη τη χρονιά έβγαινα. Υπήρχε μία περίεργη έλξη μεταξύ μας. Ένιωθα πάντα κάτι όταν μιλούσαμε, κάποια ιδιαίτερη επικοινωνία. Κάτι ρε παιδί μου έβλεπε ο ένας στον άλλο που τον συγκινούσε, του άρεσε. Το λέω αυτό γιατί εγώ βγήκα πρώτη στο ελεύθερο θέατρο και ένιωθα πως ο εκείνος κάπως με παρακολουθεί. Όπου έπαιζα ερχόταν να με δει και με φώναξε στην πρώτη του δουλειά, στο ελεύθερο θέατρο πια…”

Σταμάτης Φασουλής και Νένα Μεντή στην πλατεία της Κεντρικής Σκηνής του Εθνικού Κική Παπαδοπούλου

Μαζί συνεργάστηκαν σε πολλά έργα, στην πρώτη σκηνοθεσία του Σταμάτη Φασουλή στη “Στέλλα Βιολάντη” και σε μία άλλη επιθεώρηση, το “Συνέβη στην Κατίνα”, στο “Άλλα λόγια να αγαπιόμαστε”, στο “Τραμ το τελευταίο” και σε άλλα. «Μετά έπεσε μία διάσταση μεταξύ μας. Τώρα δε θα την έλεγα σοβαρή, τότε όμως ήταν σοβαρή για εμάς. Ήταν της εποχής, έγινε μια αλλαγή του τοπίου, πήραμε ανάσα, είχαμε μία ελπίδα πως κάτι μπορεί να αλλάξει και να γινει καλύτερο από εκείνη την επταετία της Χούντας και άρχισαν να βγαίνουν στην επιφάνεια κάποια πράγματα που μπορεί να ήταν υπερβολικά, ή και ανταγωνιστικά”.

Πραγματικά, αν πεθάνω εγώ δε με νοιάζει, αλλά αν ο Σταμάτης φύγει από τη ζωή πριν από μένα, θα αφήσει στο ελληνικό θέατρο ένα κενό δυσαναπλήρωτο…

Μετά τη διάσταση αυτή, χρόνια μετά ο Σταμάτης Φασουλής πήγε και την είδε στον μονόλογο της Ευτυχίας Παπαγιαννοπούλου στο θέατρο Ιλίσια. Εκεί, συγκλονίστηκε από την ερμηνεία της και έκαναν μαζί το Τρίτο Στεφάνι και παλι στο Εθνικό Θέατρο.

Για τη συνεργασία τους τώρα είπε πως “Είναι σε μεγάλο οίστρο ο Σταμάτης, αυτός ο άνθρωπος θέλω να ζει και αν μπορεί να ζήσει και πιο πολύ από μένα… Πραγματικά, αν πεθάνω εγώ δε με νοιάζει, αλλά αν ο Σταμάτης φύγει από τη ζωή πριν από μένα, θα αφήσει στο ελληνικό θέατρο ένα κενό δυσαναπλήρωτο. Και δεν υπερβάλλω. Γιατί για μένα το θέατρο είναι πολύ απαξιωμένο τα τελευταία χρόνια”.

Κική Παπαδοπούλου


Για τους Βρυκόλακες…

Η κ. Μεντή μας μίλησε με ιδιαίτερη θέρμη και συγκίνηση για τους Βρυκόλακες, πως “είναι σαν να βάζουν τις βάσεις του θεάτρου, του τελευταίου ενάμιση αιώνα με ένα θέμα που είναι μόνο ζωή και θάνατος. Αυτό είναι και το δίπολο του έργου”.

Και συνεχίζει “εγώ ξανασυναντήθηκα με το έργο όταν ο Μινωτής και η Παξινου έφυγαν από το Εθνικό και έκαναν θίασο. Μάζεψαν πολλούς νέους ηθοποιούς και ήμουν και εγώ ανάμεσα τους. Είχα μεγάλη τύχη που με φώναξαν. Η Κατίνα (Παξινού) ήταν δασκάλα μου στο Εθνικό, δεν πολυσυμπαθιόμασταν, αλλά φαίνεται πως αυτό ήταν δική μου ιδέα. Στον θίασο ήταν και ο τότε σύζυγός μου, ο Κώστας ο Στυλιάρης, ο Κώστας ο Καστανάς, ο Κώστας ο Μεσσάρης και ο Χρήστος ο Τσάγκας. Οι πιο πολλοί δε ζουν πια. Ανέβασαν λοιπόν Βρυκόλακες. Εγώ δεν έπαιζα στην παράσταση, αλλά πήγαινα κάθε μέρα και έβλεπα την παράσταση και έπαιρνα τον άντρα μου να πάμε να τσιμπήσουμε. Έφτασα να δω το έργο 62 φορές. Γιατί έβλεπα αυτή τη γυναίκα και προσπαθούσα να δω, πιτσιρίκα εγώ 22 χρόνων, τι είναι αυτό που κάνει. όχι για να το κάνω, για να καταλάβω. Ήταν πάνω από τα ανθρώπινα”.

Μάλιστα για τη συνεργασία της με τον Σταμάτη Φασουλή σημείωσε: “Είναι πολύ συγκινητικό που κάνουμε αυτό το έργο με τον Σταμάτη. Πες πως μου έκανε κάποιος άλλος σκηνοθέτης αυτην την πρόταση. Δεν υπήρχε περίπτωση να πω ναι. Θα έτρεμαν όχι τα φυλλοκάρδια μου, αλλά ολόκληρη. Ο Σταμάτης μου δίνει μία τέτοια σιγουριά, χωρίς αυτό να σημαίνει πως θα είμαι σπουδαία στον ρολο, εμένα όμως μου καλλιεργεί την αυτοπεποίθηση μου οπότε και εγώ θα σκιστώ να κάνω το καλύτερο που μπορώ στα δικά μου πάντα κιλά…»

Δυστυχώς σοβαροί οικογενειακοί λόγοι δεν της επέτρεψαν να συνεχίσει στην παράσταση αυτή…

Η παράσταση

Εικοσιπέντε χρόνια από την τελευταία φορά που ανέβηκαν στο Εθνικό Θέατρο (1997), οι Βρυκόλακες επιστρέφουν και ο Σταμάτης Φασουλής αναμετριέται ξανά με το έργο που αποτέλεσε το σκηνοθετικό του ντεμπούτο το 1979, έχοντας δίπλα του έναν σπουδαίο θίασο ηθοποιών και συντελεστών.

Η κυρία Άλβινγκ ετοιμάζεται για τα εγκαίνια του Ιδρύματος που έφτιαξε στη μνήμη του συζύγου της. Ο γιος της Όσβαλντ, καταξιωμένος ζωγράφος που ζει από παιδί στο εξωτερικό, έχει επιστρέψει για την τελετή. Ο παλιός οικογενειακός φίλος και διαχειριστής του Ιδρύματος Πάστορας Μάντερς έχει έρθει και αυτός για να εκφωνήσει λόγο για την προσφορά του λοχαγού Άλβγινγκ. Όμως, κάτω από την αψεγάδιαστη, γυαλιστερή επιφάνεια, κάτι άρρωστο και σαθρό ελλοχεύει. Ένα κουβάρι από ψέματα και μυστικά, προδομένους έρωτες, συγκάλυψη και υποκρισία αρχίζει να ξετυλίγεται σταδιακά, την ώρα που οι μάσκες πέφτουν, ολόκληρο το οικοδόμημα της αγίας οικογένειας κλυδωνίζεται και τα φαντάσματα του παρελθόντος ξυπνούν, διψώντας για το αίμα των ζωντανών.

Όταν το 1881 ο Χένρικ Ίψεν έγραψε τους Βρυκόλακες ξεσήκωσε θύελλα αντιδράσεων με την τόλμη της θεματικής του αλλά και τον τρόπο με τον οποίο ξεσκέπαζε μια κοινωνία υποκρισίας και διαφθοράς. Οι Βρυκόλακες, ωστόσο, περισσότερο ίσως από οποιοδήποτε άλλο έργο του νορβηγού δραματουργού, παραπέμπουν και συγγενεύουν με την αρχαία τραγωδία και πλέον κατέχουν μια κορυφαία θέση στα αριστουργήματα της παγκόσμιας δραματουργίας.

Ο Ίψεν ανύψωσε το θέατρο με έναν μοναδικό τρόπο αποδεικνύοντας ότι μεγάλες τραγωδίες μπορούν να γραφτούν και με έναν απλό, καθημερινό λόγο και να αφορούν καθημερινούς ανθρώπους. Έκανε το θέατρο έναν καθρέφτη όπου το κοινό μπορούσε να δει ανθρώπους που τους αναγνώριζε, ανθρώπους που είχαν να αντιμετωπίσουν διλήμματα εξίσου μεγάλα με τους ήρωες της τραγωδίας ή του Σαίξπηρ.

Ταυτότητα παράστασης

Απόδοση-Σκηνοθεσία: Σταμάτης Φασουλής/Σκηνικά: Γιώργος Γαβαλάς/Κοστούμια: Άγγελος Μέντης/Μουσική: Άγγελος Τριανταφύλλου/Φωτισμοί: Σάκης Μπιρμπίλης/Δραματολόγος παράστασης: Ειρήνη Μουντράκη/Βοηθός σκηνοθέτη: Παύλος Σαχπεκίδης/Βοηθός σκηνογράφου: Νικόλας Κανάβαρης/Βοηθός ενδυματολόγου: Μαριάνθη Σανδαλτζοπούλου/Διανομή (με αλφαβητική σειρά): Γιώργος Ζιόβας, Κατερίνα Μαούτσου, Περικλής Μουστάκης, Αργύρης Πανταζάρας, Ναταλία Τσαλίκη

Πληροφορίες

Η πρεμιέρα της παράστασης μετατίθεται στις 9 Νοεμβρίου 2022.

Παρακαλούνται οι θεατές που έχουν ήδη προμηθευτεί εισιτήρια να προσέλθουν στα ταμεία του Εθνικού Θεάτρου εντός 20 ημερών, για αλλαγή ή εξαργύρωση των εισιτηρίων τους ή να επικοινωνήσουν με το τηλέφωνο 2107234567 για εισιτήρια που έχουν προμηθευτεί μέσω τηλεφωνικού κέντρου και διαδικτυακά από την ticketservices.

Τα εισιτήρια από την προσφορά του early bird μπορούν να εξαργυρωθούν ή και να μεταφερθούν (χωρίς αλλαγή στο αντίτιμο) για οποιαδήποτε παράσταση της παραγωγής Βρυκόλακες από τις 9 έως τις 27 Νοεμβρίου 2022 και από τις 18 έως τις 29 Ιανουαρίου του 2023.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα