Ο Δημήτρης Κουρούμπαλης “φιλοδοξεί” να κάνει το επόμενο μεγάλο βήμα του στη Ποίηση

Ο Δημήτρης Κουρούμπαλης “φιλοδοξεί” να κάνει το επόμενο μεγάλο βήμα του στη Ποίηση
Δημήτρης Κουρούμπαλης- Στη σκιά του Ομήρου Spyros Perdiou

Το NEWS 24/7 μίλησε με τον Δημήτρη Κουρούμπαλη που πρωταγωνιστεί στην «Στη Σκιά του Ομήρου», την παράσταση που είναι εμπνευσμένη από το διασωθέν ποίημα του Διονύσιου Σολωμού.

Ακολουθώντας την παράδοση του Ομηρικού Νόστου, ένας νέος ποιητής φιλοδοξεί να κάνει το επόμενο μεγάλο βήμα του στην Ποίηση. Να αφήσει το στίγμα του. Αναζητώντας την ταυτότητά του επιστρέφει, σαν άλλος Οιδίποδας, στην καταγωγή και τις ρίζες του, στο μεγάλο «γενεαλογικό» δέντρο της Δυτικής Ποίησης. «Ποιος είναι ο πατέρας μου; Ποια είναι η γενιά μου;» είναι η ερώτηση που τον κινεί. Στην αναζήτηση του σύμμαχος και συνοδοιπόρος του είναι η Μούσα. Δίπλα του αόρατος, τυφλός αλλά πανταχού παρών ο Όμηρος ο οποίος, κατά τον χρησμό της Πυθίας, κατάγεται από την πλευρά της μητέρας του από την Ίο όπου εικάζεται ότι βρίσκεται και ο τάφος του.

Η παράσταση «Στη Σκιά του Ομήρου», εμπνευσμένη από το διασωθέν ποίημα του Διονύσιου Σολωμού, αποτυπώνει με λυρισμό και σκωπτικότητα μια σύγχρονη Οδύσσεια «επιστροφής» στο αρχέτυπο του Ομήρου που έθρεψε αιώνες ποιητικής κληρονομιάς.

Το NEWS 24/7 μίλησε με τον Δημήτρη Κουρούμπαλη που έχει συνδράμει στη δραματουργική επιμέλεια και παράλληλα πρωταγωνιστεί στην παράσταση που θα θα παιχθεί στον Προϊστορικό Αρχαιολογικού Χώρο Σκάρκου στη Ίο, όπου πραγματοποιείται για πρώτη φορά θεατρικό δρώμενο.

Τι θα δούμε στη Σκιά του Ομήρου;

«Στο ημίφως του δειλινού, σ’ έναν ιδιαίτερο χώρο στην Ίο, εκεί όπου βρίσκεται ένας από τους τάφους του Ομήρου, θα δείτε με τι σθένος και απόγνωση ο Ποιητής προσπαθεί να καλέσει κοντά του και να κρατήσει τη Μούσα. Με τη ζωντανή μουσική του ξεχωριστού συγκροτήματος αρχαιοελληνικών οργάνων Λύραυλος, το παραλήρημα του Νέου Ποιητή γίνεται μια εξωστρεφής παρουσίαση του ατομικού δράματος του καλλιτέχνη, της μάχης του με την έμπνευση, με την απογοήτευση, με την αναγνώριση και φυσικά με το μέγεθος του σπουδαίου Ομήρου. Από τον κλοουνίστικο θυμό του Ποιητή με τον Όμηρο, ως την πικρή του διαπίστωση ότι παλεύει με κάτι που είναι μεγαλύτερο από τον ίδιον, η παράσταση κινείται μεταξύ κωμικού stand-up και μουσικού μελοδράματος.»

Τι σας γοητεύει ιδιαίτερα στο έργο αυτό της Πένυς Φυλακτάκη;

«Μου άρεσε πολύ η ιδέα. Ένας Νέος Ποιητής στα όρια της απελπισίας, απειλεί τον Όμηρο ότι θα αυτοκτονήσει στον τάφο του για να κλέψει κι ο ίδιος λίγο από το φως του. Ένιωσα οικεία σε αυτό το πλαίσιο και μπόρεσα, καθώς τόσο ο σκηνοθέτης Μάνος Καρατζογιάννης όσο κι η συγγραφέας Πένυ Φυλακτάκη μού έδωσαν την ελευθερία να εκφράσω και πολλές δικές μου ανησυχίες προσθέτοντας στο κείμενο κάποιες προσωπικές μου σκέψεις, τη δική μου ας πούμε ποιητική.»

Ποια είναι τα ερωτήματα που κινούν τον ήρωα;

«Αρκεί η γλώσσα, η πρωτότυπη ιδέα κι οι δυνατές ιστορίες για να γράψει κάτι που θα μείνει αξέχαστο; Ή μήπως εκείνο που τελικά χρειάζεται είναι η Μούσα;! Κι αν ισχύει το δεύτερο γιατί εκείνη πηγαίνει μόνο όταν την καλεί ο Όμηρος και σε κανέναν άλλον; Εντέλει, ποιος κρίνει το έργο τέχνης, ο δημιουργός του ή το άγνωστο κοινό του; Κι αν ο δημιουργός δεν μπορέσει να γράψει; Παύει να υφίσταται;»

Spyros Perdiou

Πώς επικοινωνεί με το σήμερα το έργο αυτό;

«Στο φορτισμένο δίπολο αρχαία-σύγχρονη Ελλάδα, που μόνο παρεξηγήσεις προκαλεί, ταιριάζει απόλυτα. Κληρονομιά και ευθύνη, γλώσσα και συνέχεια, κάλλος και ανυπακοή, τα ξέρουμε αυτά τα έχουμε ξαναπεί χιλιάδες φορές. Η αγωνία του Νέου Ποιητή όμως ξεπερνάει τα στενά εθνικά σύνορα, γίνεται οικουμενική, όπως είναι κι η δημιουργία του Ομήρου. Ο Νέος Ποιητής εμπρός στον τάφο του πατριάρχη της ποίησης εκφράζει ένα πολύ κοινό αίτημα ανάμεσα στους καλλιτέχνες, θέλει να δημιουργήσει κάτι δυνατό, ακόμα και με τίμημα την ίδια του την ζωή. Κάτι που θα ξεπερνάει το ανθρώπινο μέγεθός του και θα επιβιώσει πέραν αυτού, πέραν του χρόνου που μπορεί να χωρέσει το μυαλό του. Κάτι στο οποίο θα επιστρέφουν οι άνθρωποι να βρίσκουν παρηγοριά κι ανακούφιση. Η πρόθεσή του είναι τόσο τρυφερή που στα μάτια μας δικαιώνεται απολύτως.»

Πώς αισθάνεστε που θα παίξετε στον Προϊστορικό Αρχαιολογικό Χώρο Σκάρκου στην Ίο όπου εικάζεται ότι βρίσκεται και ο τάφος του Ομήρου;

«Έχω δει μόνο φωτογραφίες και ανυπομονώ να βρεθώ. Από τις πρόβες στην κλειστή θεατρική σκηνή θα βρεθώ στον ανοιχτό χώρο και μάλιστα κάτω από τη σκιά του Ομήρου. Το έργο θα βρει τον πραγματικό του χαρακτήρα!»

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ

Κείμενo: Πένυ Φυλακτάκη

Δραματουργική επιμέλεια: Δημήτρης Κουρούμπαλης, Μάνος Καρατζογιάννης

Σκηνοθεσία: Μάνος Καρατζογιάννης

Μουσική – Αρχαιοελληνικά Όργανα: Λύραυλος

Κίνηση: Βλοτίνα Νουλέλη

Κοστούμια: Parthenis

Βοηθός σκηνοθέτη: Φίλιππος Παπαθεοδώρου

Φωτογραφίες: Σπύρος Περδίου

Ειδικός Συνεργάτης: Μαριλού Βόμβολου

Ερμηνεύουν: Δημήτρης Κουρούμπαλης, Βλοτίνα Νουλέλη, Ειρήνη Διαλεχτή/ Τιμητική συμμετοχή: Ηλίας Λογοθέτης

Ιδέα – Καλλιτεχνική Διεύθυνση: Νίκος Μάκκας

Εκτέλεση – Οργάνωση Παραγωγής: ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗΣ ΔΡΩΜΕΝΑ

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Προϊστορικός Αρχαιολογικός Χώρος Σκάρκου – Ίος

28 και 29 Αυγούστου στις 19:00

Αναλυτικό πρόγραμμα και προκρατήσεις θέσεων στο digitalculture.gov.gr

Οι εκδηλώσεις προσφέρονται δωρεάν από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού. Το μόνο αντίτιμο είναι το εισιτήριο για την είσοδο σε κάθε χώρο, όπου υπάρχει. Είναι υποχρεωτική η προκράτηση θέσης. Για περισσότερες πληροφορίες συμβουλευτείτε την ιστοσελίδα: https://digitalculture.gov.gr/

Σημειώνουμε ότι οι θεατές θα πρέπει να τηρούν τις οδηγίες και συστάσεις της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων COVID-19 του Υπουργείου Υγείας για την ασφαλή προσέλευση στους αρχαιολογικούς χώρους και τα μουσεία, σύμφωνα με τις ισχύουσες Κ.Υ.Α.. Για λόγους ασφαλείας και για την αποφυγή καθυστερήσεων και συνωστισμού, συνιστάται η έγκαιρη προσέλευση, 1 – 1,5 ώρα πριν από την έναρξη της εκδήλωσης. Μετά την έναρξη, η είσοδος δεν θα επιτρέπεται. Η παράσταση εντάσσεται στο πρόγραμμα 2021 του θεσμού “Όλη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός” του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα