Χριστοδουλοπούλου στο NEWS 247: Η Ελλάδα είναι αφιλόξενη για τους μετανάστες, ενώ στους τουρίστες είμαστε δουλικοί

Χριστοδουλοπούλου στο NEWS 247: Η Ελλάδα είναι αφιλόξενη για τους μετανάστες, ενώ στους τουρίστες είμαστε δουλικοί

Από τον Ξένο Δία - "πογκρόμ κατά των μεταναστών" στα Κέντρα Κράτησης. Ποια η τύχη των μεταναστών μετά το πέρασμα των ελληνικών συνόρων; Το ταβάνι της Χρυσής Αυγής και η ψήφος του Καμμένου για τη χορήγηση ελληνικής ιθαγένειας. Διαβάστε τη συνέντευξη της αναπληρώτριας υπουργού Μεταναστευτικής Πολιτικής στο News 247

Πόσα πρόσωπα έχει ο ρατσισμός; Πώς έγιναν οι μετανάστες εύκολος στόχος εν μέσω κρίσης; Ποιες είναι οι επιλογές τους, από τη στιγμή που περνούν στο ελληνικό έδαφος και ποια δικαιώματά τους καταπατώνται; Η αναπληρώτρια υπουργός, αρμόδια για θέματα Μεταναστευτικής Πολιτικής, Τασία Χριστοδουλοπούλου, μιλά στο News 247 για τις ευάλωτες ομάδες, που αναζητούν προστασία ή μία καλύτερη τύχη στην Ελλάδα, τα σχέδια της κυβέρνησης και την άνοδο της ακροδεξιάς, ο λόγος της οποίας “ταυτίστηκε με τον λόγο του πρωθυπουργού” στη συγκυβέρνηση Σαμαρά – Βενιζέλου.

Τι συνέβη με τους μετανάστες που απομακρύνθηκαν από τα Κέντρα Κράτησης, πού πήγαν, πώς ελέγχονται από τις Αρχές. Πώς σχεδιάζει η κυβέρνηση να τους ενσωματώσει στην ελληνική κοινωνία. Πόσο απαραίτητη είναι η ψήφος των Ανεξάρτητων Ελλήνων για τη χορήγηση ιθαγένειας στους μετανάστες δεύτερης γενιάς και γιατί αποφάσισε να μην απαντήσει ποτέ σε ερώτηση βουλευτή της Χρυσής Αυγής.

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα κατά του Ρατσισμού (21 Μαρτίου) το Νews247, συμμετέχει στην ενέργεια της 24media, που φιλοξενεί το Oneman.gr και αναλύει το μεγάλο, πολύπλευρο και δύσκολο ζήτημα.

Στο πλαίσιο του αφιερώματος για τον Ρατσισμό, διαβάστε τη συνέντευξη της αναπληρώτριας Υπουργού Μεταναστευτικής Πολιτικής, Τασίας Χριστοδουλοπούλου στο News 247:

Κυρία Χριστοδουλοπούλου, από την εμπειρία σας ως δικηγόρου στον τομέα των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, πόσα πρόσωπα έχει ο ρατσισμός; Εναντίον ποιων στρέφεται και πόσο έντονο είναι το φαινόμενο στην Ελλάδα;

Ο ρατσισμός στρέφεται κατά των αδυνάμων, κατά την άποψη του δράστη. Έχει πολλά πρόσωπα, είναι φυλετικός, έχει να κάνει με την φυλή, με την εθνική καταγωγή, με την εθνική θέση, το φύλο, το χρώμα, την κοινωνική προέλευση, τις πολιτικές πεποιθήσεις, τη σεξουαλική προτίμηση, την ταυτότητα φύλου. Θα έλεγα, με ό,τι δεν είναι ηγεμονικό και κυρίαρχο στην κοινωνία. Δεν έχει σχέση με το εάν είναι πλειοψηφία ή μειοψηφία, έχει να κάνει με ό,τι δεν ανήκει στα στερεότυπα που κυριαρχούν στο δικό μας σύστημα. Αυτό το βλέπουμε καθημερινά στις συμπεριφορές των ανθρώπων, στις αντιλήψεις που κυριαρχούν, στη Παιδεία, την οικογένεια, τις κοινωνικές σχέσεις και με αυτόν τον τρόπο αναπαράγεται από γενιά σε γενιά και είναι δύσκολο να ξεριζωθεί από τη νοοτροπία των ανθρώπων.

Ειδικά όσον αφορά τους μετανάστες, θεωρείτε ότι οι Έλληνες είμαστε ρατσιστές, ξενοφοβικοί ή εθνικιστές ενδεχομένως λόγω κρίσης; Γιατί το φαινόμενο δεν ήταν τόσο έντονο παλαιότερα; Μας βόλευε ή δεν μας αφορούσε;

Πάντα υπάρχει μέσα στον άνθρωπο ο φόβος απέναντι στο διαφορετικό. Όμως αυτός ο φόβος, όταν υπάρχουν συγκυρίες καλές, δεν εκφράζονται με τόσο δυναμικό τρόπο. Όταν η οικονομία ήταν σε πιο καλή κατάσταση κι όλοι είχαν μία δουλειά και τη δυνατότητα να ζουν, σε ένα επίπεδο που τους αρκούσε και είχαν τους μετανάστες που μπορούσαν,να τους χρησιμοποιούν για τις οικιακές εργασίες τους ή στις επιχειρήσεις τους, οι μετανάστες δεν τους ενοχλούσαν. Όταν άρχισε η κρίση, που όπως ξέρετε δεν βγάζει ευγενή συναισθήματα και κυριαρχεί η ρήση ‘ο σώζον εαυτώ σωθήτω’, τότε βγαίνουν τα πιο αρνητικά συναισθήματα. Κυριαρχεί η καχυποψία, ο φόβος, το μίσος εναντίον όλων. Και μεταξύ των εναντίον όλων, μένουν οι ξένοι, αυτοί που δεν τους καταλαβαίνουμε, αυτούς που ίσως και να τους ζηλεύουμε, γιατί μπορεί και να είναι χαρούμενοι, τρώνε ωραία φαγητά, κυκλοφορούν με άνεση, δεν φαίνονται μέσα στο μαρτύριό τους, να είναι κακόμοιροι σαν εμάς. Κι έτσι γίνονται μία ομάδα στόχου, που μας βολεύει, γιατί ενώ αισθανόμαστε ανώτεροι από αυτούς, θέλουμε να το πιστοποιούμε καθημερινά κι αυτή η πιστοποίηση γίνεται με το να τους εχθρευόμαστε, να τους υποτιμάμε, να τους περιθωριοποιούμε και να τους προσβάλλουμε. Όσο μας βόλευε τους ανεχόμασταν, όσο δεν μας βολεύει, θέλουμε να τους εξοντώσουμε.

Στην Ελλάδα, πέρα από νομικός, υπάρχει και πραγματικός διαχωρισμός μεταξύ προσφύγων και μεταναστών, από τον οποίον θα εξαρτηθεί η μετέπειτα μεταχείριση και τύχη τους;

Στα μάτια του κόσμου δεν υπάρχει διαφορά μεταξύ πρόσφυγα και μετανάστη. Προσπαθούμε να τους κάνουμε να την κατανοήσουν, ότι ο πρόσφυγας καταδιώκεται από τη χώρα του είτε γιατί έχει πόλεμο – κι αυτός είναι ο πρόσφυγας πολέμου – είτε γιατί ζει σε καθεστώς, όπου κινδυνεύει η ζωή του, επειδή έχει διαφορετικές αντιλήψεις από τις κυρίαρχες στη χώρα του – κι αυτές οι κατηγορίες αναζητούν πολιτικό άσυλο σε κάποια χώρα, που έχει δημοκρατία και αυτή η χώρα οφείλει να δώσει πολιτικό άσυλο σε αυτές τις δύο κατηγορίες προσώπων. Η κατηγορία του μετανάστη είναι αυτοί που φεύγουν από την πατρίδα τους, γιατί δεν μπορούν να ζήσουν εκεί λόγω φτώχειας ή λόγω της φυσικής κατάστασης που επικρατεί στις χώρες τους και στη διεθνή γλώσσα τους ονομάζουν πρόσφυγες φτώχειας, αλλά αυτά για την Ελλάδα είναι ψιλά γράμματα ακόμα. Κανείς δεν φεύγει από την πατρίδα του χωρίς λόγο, αυτό όμως δεν μπορεί να το κατανοήσει ακόμα ο Έλληνας, που θεωρεί ότι έρχονται εδώ, για να μας αλώσουν.

Παρόλο που είμαστε μία χώρα, που έστειλε πολλούς μετανάστες σε πολλές χώρες, αντιμετωπίζουμε την είσοδο ανθρώπων με πολύ άσχημο τρόπο. Άλλωστε, υπάρχουν μυθιστορήματα και για το πώς υποδέχτηκε η Ελλάδα και τους μικρασιάτες Έλληνες, που ήταν Έλληνες, που μιλούσαν την ελληνική γλώσσα, αλλά δεν τους ήθελαν, ύψωσαν φράγματα απέναντι σε αυτούς τους ανθρώπους. Είμαστε μία χώρα πράγματι εντελώς αφιλόξενη, δεν είναι τυχαίο το γεγονός, ότι ο κ. Δένδιας ονόμασε το πογκρόμ εναντίον των μεταναστών Ξένιο Δία, δεν υπάρχει ξένιος Δίας στην Ελλάδα, είναι η πιο αφιλόξενη χώρα. Ενώ αντίθετα, στους τουρίστες είμαστε δουλικοί, γιατί ξέρουμε ότι θα αφήσουν ένα ευρώ παραπάνω. Δυστυχώς, αυτές οι αξίες έχουν ξεθωριάσει. Βέβαια, υπάρχουν άνθρωποι πολλοί, που βλέπουν τα πράγματα διαφορετικά και ξέρουν, ότι αυτό το πρόβλημα είναι οικουμενικό, είναι ευρωπαϊκό και τριτευόντος ελληνικό κι ότι με εθνικές λύσεις, όπως το φανταζόμαστε, δεν λύνονται τα ζητήματα, είναι πολύ πολύπλοκα κι ότι εφόσον δεν μπορούμε να παρέμβουμε στις αιτίες, στους πολέμους και τη φτώχεια στις τρίτες χώρες, μπαλώματα κάνουμε και πρέπει όλοι να το καταλάβουν και να σκέφτονται λογικά, ότι ένα μερίδιο αυτής της κατάστασης πρέπει να το αντιμετωπίσουμε κι εμείς.

Ένας μετανάστης ή πρόσφυγας περνάει με κάποιον τρόπο τα σύνορα της Ελλάδας. Ποια είναι η τύχη του και ποιες οι επιλογές του από αυτό το σημείο κι έπειτα;

Εάν συλληφθεί, υπόκειται στη διαδικασία της πρώτης υποδοχής. Εκεί γίνεται η ταξινόμηση, ποιος είναι, από ποια χώρα προέρχεται, παίρνονται τα δακτυλικά αποτυπώματα και μετά γίνεται η ταξινόμησή τους, δηλαδή ποιοι ζητούν άσυλο, ποιοι είναι οι ανήλικοι, για να διαχωριστούν τα ασυνόδευτα ανήλικα, που είναι μία τραγική ταξινόμηση παιδιών, τρίτον αν είναι ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, δηλαδή αν έχουν βασανιστεί, αν είναι υπερήλικες, αν είναι θύματα trafficking και τέταρτον, αν είναι μετανάστες κι έχουν έρθει στη χώρα, για να αναζητήσουν δουλειά. Με βάση αυτήν την ταξινόμηση, καθένας αντιμετωπίζεται με διαφορετικό τρόπο. Οι αιτούντες άσυλο προωθούνται για να ζητήσουν το άσυλο στα γραφεία, τα ασυνόδευτα ανήλικα πηγαίνουν στους ξενώνες, οι ευάλωτες ομάδες στα νοσοκομεία και οι μετανάστες κρατούνται, ώστε να διαπιστωθεί το εάν πρέπει να απελαθούν, από ποιες χώρες προέρχονται. Είναι όμως πολλές χώρες, όπου δεν μπορούν να απελαθούν γιατί δεν συνεργάζονται οι προξενικές Αρχές. Εάν μπουν παράνομα, δεν ξέρουμε ούτε ποιοι είναι, ούτε πού είναι ούτε πόσοι είναι.

Οπότε, οι μετανάστες οι οποίοι πρέπει να τύχουν ελέγχου ενόψει παραμονής ή απέλασης, είναι αυτοί που κρατούνται ή έχουν κρατηθεί στα κέντρα κράτησης;

Αυτοί είναι και γι’αυτό είναι πολύ λίγοι αυτοί που έρχονται ως μετανάστες, γιατί ξέρουν ότι θα συλληφθούν.

Φράχτης στον Έβρο – επιχειρήσεις σκούπα – κέντρα κράτησης. Ποια είναι η δική σας θέση; Θα κλείσουν όλα και οριστικά;

Αυτά και τα τρία ανήκουν στην αρμοδιότητα της Προστασίας του Πολίτη. Δεν έχουμε συζητήσει τι θα ισχύσει, το υπουργείο Μεταναστευτικής Πολιτικής με το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη. Είναι ένα μελλοντικό ζήτημα που πρέπει να συζητηθεί. Δεν ξέρω αν θα συζητηθεί ανάμεσα στα δύο υπουργεία ή αν θα συζητηθεί στα πλαίσια της κυβέρνησης.

Πού θα πάνε όλοι αυτοί οι άνθρωποι; Είδαμε, ότι όσοι απομακρύνθηκαν από τα στρατόπεδα συγκέντρωσης, μεταφέρονταν στην Ομόνοια και εγκαταλείπονταν εκεί.

Αυτή όντως, που ήταν η συμφωνία του υπουργείου Μεταναστευτικής Πολιτικής με το Προστασίας του Πολίτη, αποφασίσαμε ότι ήταν καλύτερη η ελευθερία από τη βαρβαρότητα που ζούσαν εκεί. Απέναντι στο δίλημμα ελευθερία ή βαρβαρότητα, προτιμήσαμε την ελευθερία, γιατί οι άνθρωποι αυτοί ζούσαν κάτω από άθλιες συνθήκες στα κέντρα κράτησης και δεύτερον ζούσαν εκεί, ενώ απαγορευόταν. Γιατί εκεί ζούσαν αιτούντες άσυλο, ασυνόδευτα ανήλικα, ήταν 100 στην Αμυγδαλέζα, που έπρεπε να είναι σε δομές φιλοξενίας, ήταν ευάλωτες κοινωνικές ομάδες που επίσης δεν έπρεπε να είναι εκεί και ήταν και αλλοδαποί υπό απέλαση, που προέρχονταν από χώρες όπου δεν μπορούσαν να απελαθούν. Έτσι, συμφωνήσαμε να βγουν έξω. Το ότι δεν υπάρχουν ξενώνες και μέρη για να φιλοξενηθούν, δεν μπορούσε να αποτελέσει άλλοθι, για να κρατούνται κι άλλο. Όπως είναι κι άλλοι χωρίς στέγη και είναι Έλληνες, έτσι θα μείνουν κι αυτοί, που επέλεξαν τη χώρα μας για να μπουν.

Από αυτό που μου λέτε, καταλαβαίνω ότι τα κέντρα κράτησης αυτά καθ’ εαυτά δεν είναι ενός είδους χώρος βασανιστηρίων, εφόσον αξιοποιηθούν σωστά, αλλά ότι δεν έγινε σωστή εφαρμογή του μέτρου.

Όταν τα κέντρα κράτησης είναι χωρητικότητας 1.000 και 1.500 ατόμων, θα γίνουν χώροι αθλιότητας. Εμείς έτσι κι αλλιώς στις ανοιχτές δομές φιλοξενίας που θα οργανώσουμε στο μέλλον, θα είναι μικροί χώροι που δεν θα γκετοποιούν τους ανθρώπους και θα τους εξασφαλίζουν στοιχειώδεις κανόνες αξιοπρέπειας. Γι’αυτό σχεδιάζουμε να νοικιάσουμε μικρά ξενοδοχεία, που έχουν εγκαταλειφθεί από τους ιδιοκτήτες τους ως ασύμφορα, μικρές ιδιωτικές κλινικές και ανοίκιαστα διαμερίσματα, που είναι γεμάτα στα κέντρα των πόλεων, ώστε οι άνθρωποι αυτοί και να μπουν στην διαδικασία της κοινωνικής ένταξης και οι κοινωνίες να μην φοβηθούν από τους μεγάλους όγκους τέτοιων κτιρίων, που θα βρίσκονται γύρω τους με τους ανθρώπους αυτούς.

Όσοι αφέθηκαν ελεύθεροι από τα Κέντρα Κράτησης, είχαν στα χέρια τους έγγραφο; Με ποιον τρόπο ελέγχονται μετά την απομάκρυνσή τους από τα Κέντρα Κράτησης;

Όλοι όσοι έφυγαν από τα Κέντρα, βγήκαν με χαρτιά, στα οποία είναι η φωτογραφία τους, η διεύθυνσή τους, οι όροι με τους οποίους βγήκαν, γιατί θα παρουσιάζονται στο Τμήμα δύο φορές τον μήνα, και η 6μηνη διάρκεια προσωρινής παραμονής που τους δώσαμε. Δεν τους αφήσαμε χωρίς χαρτιά, γιατί έτσι σε τυχαίο έλεγχο, θα ξανασυλληφθούν. Όλοι δήλωσαν διεύθυνση παραμονής.

Πρακτικά, μπορεί να τους απορροφήσει όλους η Ελλάδα, ειδικά όταν είναι τόσο υψηλά τα ποσοστά ανεργίας και ακόμα και οι Έλληνες φεύγουν ξανά μετανάστες;

Αυτό δυστυχώς, δεν μπορώ να το επιβεβαιώσω. Υπάρχουν εποχιακές εργασίες, στις οποίες μπορούν να απορροφηθούν ακόμα. Είναι εργασίες στις οποίες ούτως ή άλλως έρχονται μετακλητοί από το εξωτερικό, με ειδικές συμβάσεις και δουλεύουν. Μπορούν να αξιοποιηθούν αυτοί που είναι εδώ και να μην έρθουν από το εξωτερικό. Βρισκόμαστε ή θα προσπαθήσουμε να το δούμε αυτό με το Υπουργείο Εργασίας και το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, δηλαδή σε δουλειές που δεν κάνουν οι Έλληνες, να μπορέσουν να απορροφηθούν αυτοί οι άνθρωποι, που θα μείνουν εδώ. Γιατί μην ξεχνάτε, ότι η πλειοψηφία αναζητά τρόπους να φύγει στο εξωτερικό.

Τι απαντάτε σε όσους υποστηρίζουν, ότι με την απελευθέρωση των μεταναστών θα αυξηθεί η εγκληματικότητα;

Αυτό είναι ένας μύθος, ο οποίος διακινείται από συγκεκριμένους ακροδεξιούς κύκλους, γιατί η παραβατικότητα γενικά, μικρή, μεσαία και μεγάλη, όπου υπάρχει στη χώρα μας πάντα υπάρχουν Έλληνες που την οργανώνουν. Δεν μπορεί να την οργανώσει μόνος του ο αλλοδαπός. Δεύτερον, όλες αυτές τις μέρες, που έχουν φύγει τόσοι από τα κέντρα Κράτησης, δεν έχει σημειωθεί ούτε ένα κρούσμα. Όταν το κράτος φέρεται με γενναιοδωρία και εμπιστοσύνη, οι άνθρωποι πάντα ανταποκρίνονται με ευγνωμοσύνη απέναντι στο κράτος. Τέλος, οι άνθρωποι αυτοί είναι πάρα πολύ πληγωμένοι ψυχικά, για να μπουν σε περιπέτειες τέτοιες που θα τους οδηγήσουν πάλι στα Κέντρα Κράτησης. Ξέρουν από πού βγήκαν και πού θα επιστρέψουν. Η πλειοψηφία των ανθρώπων που ήταν στα Κέντρα Κράτησης ήταν αιτούντες άσυλο και θέλω να σας διαβεβαιώσω, ότι οι πρόσφυγες έχουν μηδαμινά ποσοστά παραβατικότητας.

Ιθαγένεια σε όλους όσους έχουν γεννηθεί και μεγαλώσει στην Ελλάδα, ή ιθαγένεια υπό όρους και συνδυασμό προϋποθέσεων;

Οι προϋποθέσεις θα είναι είτε έχουν γεννηθεί εδώ είτε έχουν έρθει πολύ μικροί και έχουν φοιτήσει στα ελληνικά σχολεία. Η διάταξη αυτή θα είναι έτοιμη και θα ανέβει στο opengov την Πέμπτη.

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ πώς θα χειριστεί το θέμα, δεδομένης της απαραίτητης υπερψήφισης των σχετικών νομοσχεδίων από τους Ανεξάρτητους Έλληνες; Ο κ. Καμμένος έχει δηλώσει κατηγορηματικά την αντίρρησή του για τη χορήγηση ιθαγένειας στους μετανάστες δεύτερης γενιάς.

Νομίζω, ότι όταν δει τη διάταξη που ετοιμάζουμε, ελπίζω δηλαδή, ότι θα συμφωνήσει. Σε κάθε περίπτωση όμως, υπάρχουν κόμματα στη Βουλή, που θα ψηφίσουν αυτή τη διάταξη και δεν θα υπάρχει πρόβλημα.

Μιλώντας για ρατσισμό κατά των μεταναστών, δεν μπορώ να μην σας ρωτήσω ειδικά για τη Χρυσή Αυγή. Γιατί πιστεύετε, ότι διογκώθηκε τόσο πολύ τα τελευταία χρόνια και έπιασε τόπο η ρητορική τους;

Όσο η κοινωνία είναι ευεπίφορη στην ξενοφοβία και τις προκαταλήψεις και τις διακρίσεις, τις φυλετικές διακρίσεις, μπορεί να εξηγήσει και την άνοδο της Χρυσής Αυγής. Μην ξεχνάτε, ότι επί 2,5 χρόνια, επί της συγκυβέρνησης Σαμαρά – Βενιζέλου ο λόγος της Χρυσής Αυγής ήταν ο λόγος του πρωθυπουργού. Αυτό έδωσε μία νομιμότητα στη Χρυσή Αυγή. Απλώς ο λόγος της Χρυσής Αυγής ήταν και λόγος μαχητικός στον δρόμο, οπότε δεν μπορούσε να αποδομηθεί εύκολα από τους αντιπάλους αυτού του πολιτικού λόγου. Έτσι, εξηγείται η άνοδός της. Με δεδομένο ότι πάντα είχαμε ένα ποσοστό 5% ακροδεξιά στην Ελλάδα διαχρονικά, δεν είναι και πολύ σπουδαία η άνοδός της, στη συγκυρία της κρίσης κι όταν είναι τόση έντονη η παρουσία των μεταναστών στη χώρα μας. Νομίζω, ότι έπιασε το ταβάνι.

Πράγματι, τα ποσοστά της στις τελευταίες εκλογές σημείωσαν μείωση σε σχέση με του 2012.

Όσο η κοινωνία θα γίνεται πιο ψύχραιμη και τώρα με την κυβέρνηση της Αριστεράς θα ακούει κι έναν διαφορετικό λόγο, τόσο τα πράγματα θα προχωράνε καλύτερα για όλους μας.

Δηλώσατε πως δεν θα απαντάτε σε ερωτήσεις της Χρυσής Αυγής. Κάνοντας τον δικηγόρο του διαβόλου, δεν θα μπορούσε να υποστηρίξει κανείς, ότι και αυτή η απόφαση ίσως είναι ακραία, αφού παραβλέπει τις εκατοντάδες χιλιάδες ψηφοφόρους που επέλεξαν, να τους βάλουν στη Βουλή;

Αυτοί οι άνθρωποι μπορεί να τη θέλουν τη Χρυσή Αυγή στη Βουλή, εγώ όμως έχω αναλάβει ένα υπουργείο που έχει αναλάβει να προστατεύει τα δικαιώματα των μεταναστών και των προσφύγων. Και η Χρυσή Αυγή υπάρχει στη Βουλή, γιατί έχει επικεντρώσει το ενδιαφέρον της στους μετανάστες και τους πρόσφυγες. Η ομάδα στόχου της και τα εγκλήματά της  έχουν να κάνουν με αυτήν την κατηγορία ανθρώπων. Εγώ λοιπόν, επειδή η ομάδα στόχου της Χρυσής Αυγής είναι αυτοί οι άνθρωποι, δεν θα την νομιμοποιήσω με τις ερωτήσεις μου. Δεν είμαι σε ένα αθώο υπουργείο, όπου ευλόγως θα της απαντούσα γενικά, όπως στο υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης. Και οφείλω να τους υπενθυμίσω, ότι με αυτό το υπουργείο δεν θα κάνει καριέρα και παιχνίδι η Χρυσή Αυγή. Αυτό το υπουργείο προστατεύει τους μετανάστες και τους πρόσφυγες και τα δικαιώματά τους. Δεν θα απαντήσω στη Χρυσή Αυγή ποτέ. Η δύναμη του φασισμού και του ναζισμού και του ρατσισμού, επειδή ακριβώς έχει ανταπόκριση σε συνθήκες όπως οι σημερινές, βρίσκει τη δυνατότητα να βρει το ακροατήριό του.

Ποια ανθρώπινα δικαιώματα των μεταναστών καταπατώνται περισσότερο στην Ελλάδα; Και τι μπορούμε να περιμένουμε στο μέλλον, για τη βελτίωση των συνθηκών διαβίωσής τους, για όσο παραμένουν στη χώρα μας;

Όλα τα δικαιώματά τους καταπατώνται, το δικαίωμα της προσωπικότητάς τους, της εργασίας, όλοι είναι με μαύρη εργασία. Το ίδιο το δικαίωμα της ύπαρξής τους, δεν τους σέβονται, ακόμα και το δικαίωμα στην υγεία, την παιδεία, όλα είναι δικαιώματα υπό διεκδίκηση από ένα κράτος, που τους είχε πολίτες έκτης και έβδομης κατηγορίας, ενώ προσφέρουν, πληρώνουν εφορίες, πληρώνουν ή θα μπορούσαν να πληρώνουν ασφαλιστικά ταμεία. Τον καιρό της ακμής της ελληνικής οικονομίας είχε βγει το πόσο προσφέρουν στο ΑΕΠ και ήταν πολύ υψηλό. Όταν βγήκε η μαύρη εργασία, πρώτα βγήκε για τους μετανάστες κι αφού το ανέχτηκε το κράτος, κατεδαφίστηκαν και τα ασφαλιστικά ταμεία. Κι αναρωτιόμαστε, γιατί δεν λύνεται το ασφαλιστικό. Πώς να λυθεί, όταν αποδεχόμαστε τη μαύρη εργασία; Η κρίση είναι το μεγάλο ζήτημα για όλους μας, για όλα τα υπουργεία, για όλους τους πολίτες, για όλη την κοινωνία.

Τώρα, όσον αφορά στο τι μπορούμε να περιμένουμε, η Ευρώπη τουλάχιστον στο μεταναστευτικό είναι αρωγός μας. Την καινούρια πολιτική μου την εξέθεσα στο Συμβούλιο υπουργών, κατέθεσα την πρότασή μου, ότι δεν θα υπάρχουν στο επίκεντρο μου τα Κέντρα Κράτησης, αλλά τα κέντρα υποδοχής, τα ασυνόδευτα και τα ανήλικα και χαιρετίστηκε κι όλα τα ευρωπαϊκά κονδύλια, θα τα στρέψω προς αυτήν την κατεύθυνση. Είμαι το μοναδικό υπουργείο, που τα έχει καλά με την Ευρώπη. Και μην ξεχνάτε, ότι η φιγούρα του πρόσφυγα είναι η μόνη που αντέχει ακόμα και οι συμβάσεις για την προστασία του στην Ευρώπη. Κι όσο αντέχει, θα κάνω τα πάντα, για να τους προστατεύσω.

Διαβάστε ακόμα:

Ποδόσφαιρο και σεξισμός: Μία άλλη μορφή διάκρισης

Η μάστιγα του ρατσισμού στα γήπεδα: Αυτές είναι οι ποινές για ρατσιστικές επιθέσεις φιλάθλων

Κριστιάν Καρεμπέ στο Contra.gr: “Στο γήπεδο είμαστε ένα”

Μαύροι προπονητές στην Αγγλία: Έλλειψη ικανοτήτων ή ρατσισμός;

Ο ρατσισμός μέσα μας

Τζέσε Όουενς, ο άνθρωπος σύμβολο

Άνοιξαν το δρόμο και έγιναν θρύλοι

Καμενί και Ζορό στο Sport24.gr για το ρατσισμό

Άνθρωποι, ποντίκια και η «νόσος του πρόσφυγα»: Οι άθλιες συνθήκες στα κέντρα κράτησης μεταναστών

Φάκελος ιθαγένεια: Η ιστορία του Μαχμούντ που δεν μπορούσε να πάρει ειδικότητα στην Ιατρική και ο νόμος που φέρνει η κυβέρνηση σύντομα

Η μεγάλη περιπέτεια του Ιάκωβου: Ο ρατσισμός, η παρέμβαση της υπουργού και το «πάγωμα» των σπουδών

Έλληνες μετανάστες: 6 μικρές ιστορίες ρατσισμού

Το πείραμα των πρώτων εντυπώσεων: Πόσο ρατσιστές είμαστε;

Ο Ουαλίντ Τάλεμπ είναι υποχρεωμένος να ζει στην ίδια γειτονιά με τους βασανιστές του

Ξερίζωσε τον ρατσισμό από το μυαλό σου

Οι μεγάλοι ρατσιστές της μεγάλης οθόνης

Ο ρατσισμός στοιχειώνει για πάντα: Ξαναβλέποντας το “American History X”

Το Κυριακάτικο Σχολείο Μεταναστών είναι πολλά παραπάνω από ένα σχολείο

Τα όχι αθώα, ρατσιστικά παιδικά μας χρόνια

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα