Η χάλκινη Ολυμπιονίκης των Πανελληνίων. Πρώτη στην Ιατρική με 19.714

Η χάλκινη Ολυμπιονίκης των Πανελληνίων. Πρώτη στην Ιατρική με 19.714

Πώς είναι να "τερματίζεις" 3η στην Ελλάδα στον "μαραθώνιο των Πανελλήνιων;". Η Ελένη Μάνθου από το Πανόραμα Θεσσαλονίκης ανοίγει τα χαρτιά της στο NEWS 247 για τους στόχους και τα όνειρά της, με μία μόνο ευχή: Να μην ξανακαθίσουν υποψήφιοι στα θρανία με το ίδιο εκπαιδευτικό σύστημα, χωρίς ισότητα στις ευκαιρίες

Στα «δίχτυα» του χιλιομπαλωμένου εξεταστικού συστήματος, με μόλις 10.264 υποψηφίους να εισάγονται στην πρώτη σχολή της προτίμησής τους, 621 θέσεις σε ΑΕΙ και ΤΕΙ να παραμένουν κενές, αλλά και μία παράδοξη «ψαλίδα» να ανοίγει υπέρ της Αρχιτεκτονικής Αθηνών με 19.999 μόρια εισαγωγής (σ.σ. με το ειδικό μάθημα) και να βαλτώνει στο τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών και Βιομηχανικού Σχεδιασμού Κοζάνης με 1.560 μόρια, υπήρξαν και φωτεινές εξαιρέσεις μαθητών που δεν φάνηκε να πτοούνται από το «ράβε- ξήλωνε» ενός συστήματος εισαγωγής που εξάντλησε εμφανώς πλέον τη δυναμική και την αίγλη του.

Η 18χρονη Ελένη Μάνθου από το Πανόραμα Θεσσαλονίκης αποτελεί μία από αυτές. Στη «χρυσή» τριάδα των φετινών Πανελληνίων , αποσπώντας το «χάλκινο μετάλλιο» των υψηλότερων επιδόσεων στην Ελλάδα, εξηγεί στο ΝEWS 247 το πώς κατάφερε να συγκεντρώσει το υψηλό σκορ των 19.714 μορίων και ταυτόχρονα, να εισαχθεί πρώτη στην Ιατρική Θεσσαλονίκης.

Πρώτη στην Ιατρική Θεσσαλονίκης, με 20 στη Χημεία, 19 στην Έκθεση, 19.8 στη Βιολογία και 19.9 στη Φυσική

«Το πιο βασικό είναι να μην αφήνεις κενά από την Α’ Λυκείου. Να μένεις προσκολλημένος σε μεθοδικό πρόγραμμα μελέτης και να μην αφήνεσαι. Στις φετινές Πανελλήνιες, με δυσκόλεψε αρκετά η Βιολογία. Κυρίως, το Δ’ θέμα για το DNA και τις μεταλλάξεις του. Ευτυχώς όμως, τα περισσότερα ερωτήματα τα έχω διαγράψει από την μνήμη μου». Με το «ταβάνι» του ολοστρόγγυλου 20 στη Χημεία, 19 στην Έκθεση, 19.8 στη Βιολογία και 19.9 στη Φυσική, η Ελένη Μάνθου απέκτησε επάξια από την Τετάρτη που ανακοινώθηκαν οι βάσεις 2016 , το εισιτήριο για την πρώτη σχολή του μηχανογραφικού της.

«Έμαθα τη δουλειά από μικρή, λόγω του ότι ο πατέρας μου είναι οδοντίατρος και η μητέρα μου ενδοκρινολόγος. Είχα επαφή με το αντικείμενο και αγάπησα ειλικρινά τον κλάδο της Ιατρικής. Οπότε ήξερα τι ήθελα να κάνω και έβαλα στόχο να το πετύχω», αναφέρει στο NEWS 247, αν και η ίδια δεν έχει αποφασίσει το προσωπικό της μονοπάτι σε ειδικότητα. «Σίγουρα πάντως, δεν θέλω αυτή του ενδοκρινολόγου». Για την ιστορία, η 18χρονη Ελένη κατάφερε να συγκεντρώσει μέσο όρο στην Α’ Λυκείου 20 και στη Β’… 19.9!

Θα πάω όπου με πάει η καριέρα μου. Αλλά εάν παρουσιαστεί έστω μία ευκαιρία, θα επιστρέψω Ελλάδα

Υπάρχει τελικά συνταγή στην επιτυχία ή όχι; Η μικρή αλλά θαυματουργή Ελένη καταρρίπτει τα κλισέ. « Καθημερινά διάβαζα 3-4 ώρες. Όχι παραπάνω. Σχολούσα από το σχολείο 15.30 και μετά, είχα φροντιστήρια μέχρι τις 18.00. Δεν μπορούσα να διαβάζω μετά τις 23.00. Δεν μου αρέσει το ξενύχτι». Όσο για τα χόμπι και την ψυχαγωγία, η Ελένη ισχυρίζεται ότι τα Σάββατα μπορεί να μελετούσε καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας, αλλά σίγουρα δεν έχανε τον ενθουσιασμό της. «Έβγαινα τις βόλτες μου. Δεν γινόταν αλλιώς». Πάντως, παραδέχεται ότι στις μεγαλύτερες θυσίες της χρονιάς, συγκαταλέγεται το γεγονός ότι «κλείδωσε στο συρτάρι» χόμπι, όπως ο χορός και το τέννις. «Πιέστηκα ψυχολογικά. Και είχα αρκετή ανασφάλεια, για το εάν θα τα καταφέρω. Δυστυχώς, σε αυτή την ηλικία, σπάνια κάνεις πράγματα που σε ευχαριστούν. Μόνο υπομονή. Αυτό έκανα. Μέχρι να τελειώσει ο Γολγοθάς!».

Όσο για το brain drain που μονοπωλεί τον κλάδο της Ιατρικής τα τελευταία χρόνια, η Ελένη διατηρεί συγκρατημένη αισιοδοξία. «Φυσικά και μας επηρεάζουν όσα ακούμε και διαβάζουμε για τις ελλείψεις στα νοσοκομεία, τους πενιχρούς μισθούς των γιατρών και την μηδαμινή απορρόφηση. Το επάγγελμα είναι δύσκολο από μόνο του. Αλλά εάν δεν τα καταφέρω εδώ, θα στρέψω τις ελπίδες μου στο εξωτερικό. Έχω δεύτερη υπηκοότητα, την καναδική και ίσως πάω εκεί για μεταπτυχιακό ή ειδικότητα. Σίγουρα, θα πάω όπου με οδηγεί η καριέρα μου. Αλλά εάν παρουσιαστεί έστω μία ευκαιρία στην Ελλάδα, θα φροντίσω να επιστρέψω. Εδώ έχω την οικογένειά μου και τους φίλους μου».

Δεν πρέπει να εξαρτώμαστε από την παραπαιδεία. Έτσι μόνο θα μιλάμε για δημόσια Παιδεία που παρέχει ίσες ευκαιρίες προς όλους 

Πάντως, όπως έδειξαν τα στατιστικά του υπουργείου Παιδείας, οι φετινές Πανελλήνιες ήταν περισσότερο γένους θηλυκού ως προς τη συμμετοχή, ενώ ως προς τους επιτυχόντες , 31.000 περίπου είναι κορίτσια (από τις 47.000) και 27.500 αγόρια (από τους 40.000 υποψηφίους). «Δεν θα σταθώ εκεί. Για όσους κάθονται φέτος στα θρανία, προκειμένου να διεκδικήσουν μία θέση στα ΑΕΙ και ΤΕΙ, ένα πράγμα θέλω να πω: Να αγωνίζεται ο καθένας με όσες δυνάμεις έχει, χωρίς να επηρεάζεται από άλλους, γιατί αυτό συμβαίνει τις περισσότερες φορές. Δεν είναι όμως σωστό. Ο καθένας μπορεί να ανταγωνίζεται μόνο τον εαυτό του και όχι τους γύρω του, να ενισχύει τις ικανότητές του και το μέγεθος προσφοράς. Κοινώς, πρέπει να μάθουμε να πιστεύουμε στον ίδιο μας τον εαυτό», σχολιάζει και καταλήγει με την ευχή: «Να αλλάξει αυτό το σύστημα εισαγωγής. Να σταματήσουμε να οδηγούμαστε στο μονόδρομο της παραπαιδείας που δυσκολεύει οικονομικά χιλιάδες οικογένειες. Έτσι μόνο θα μιλάμε για δημόσια Παιδεία που παρέχει ίσες ευκαιρίες για όλους».

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ: Βάσεις 2016, Πανελλήνιες 2016
ΣΧΕΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ:

Βάσεις 2016: Τα μόρια εισαγωγής σε όλα τα ΑΕΙ και ΤΕΙ

Βάσεις 2016: Τα μόρια εισαγωγής για τα ημερήσια Ενιαία Λύκεια

Βάσεις 2016: Πόσο έπεσαν και πόσο ανέβηκαν οι σχολές σε σχέση με το 2015

Βάσεις 2016: Στα Παιδαγωγικά με 8.368 μόρια

Αριστούχοι στην Ελλάδα της κρίσης

SHARE: