Discovery E-Commerce: Η νέα τάση στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο

e-shopping
e-shopping 123RF

Η μέθοδος βασίζεται στην καθοδήγηση του υποψήφιου αγοραστή προς ένα προϊόν όταν ο χρήστης επισκέπτεται e-shops χωρίς κάποιον καθορισμένο σκοπό.

Τη νέα τάση στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο που ήρθε για να μείνει, το Discovery E-Commerce, περιγράφει ο κ. Θανάσης Καμέας, founder και CEO της Plushost. Πρόκειται για μια online μέθοδος πωλήσεων που βασίζεται στην καθοδήγηση του υποψήφιου αγοραστή προς ένα προϊόν όταν ο χρήστης επισκέπτεται e-shops χωρίς κάποιον καθορισμένο σκοπό.

Discovery E-Commerce: Η νέα τάση στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο

"Αυτός ο αγοραστής δεν ψάχνει για ένα συγκεκριμένο προϊόν, αλλά είναι ανοικτός να εκπλαγεί ευχάριστα με την online εξερεύνηση ή τη σύνδεση με τον κατάλογο ή και την αγορά προϊόντων που προτείνονται", αναφέρει ο κ. Θ. Καμέας - που σημειωτέον ήδη χρησιμοποιεί το Discovery E-Commerce στις πλατφόρμες και e-shops των πελατών της Plushost - και εξηγεί:

"Μέσω της υποστήριξης data και του machine learning, το Discovery Ε-Commerce προβλέπει με ακρίβεια τις ανάγκες των πελατών και 'σερβίρει' τα αντίστοιχα προϊόντα χωρίς χρονοτριβή. Για τους retailers είναι το 'κλειδί' για το conversion rate της επίσκεψης σε ανακάλυψη και της ανακάλυψης σε αγορά. Για τους καταναλωτές, μια διέξοδος και ανακούφιση καθώς βρήκαν ακριβώς αυτό που ήθελαν χωρίς να περιπλανηθούν στο λαβύρινθο του e-shop χάνοντας χρόνο".

Στην ουσία το Discovery Commerce προσπαθεί να προσομοιάσει τη βόλτα που κάνει στο φυσικό κατάστημα ένας καταναλωτής (όταν λέει λόγου χάρη ότι "θέλει να ρίξει μια ματιά") χωρίς σαφή πρόθεση να αγοράσει, μέχρι το τέλειο προϊόν να τραβήξει την προσοχή του. Αυτή η διαδικασία στο online γίνεται μέσω:

• Της αυτόματης συμπλήρωσης στην αναζήτηση, παρέχοντας στους χρήστες προτάσεις καθώς πληκτρολογούν στη γραμμή αναζήτησης, χρησιμοποιώντας το περιβάλλον για να προβλεφθεί τι μπορεί να αναζητούν οι καταναλωτές.

• Της Πλοήγησης σε πολύ ισχυρές και διαισθητικές εμπειρίες περιήγησης που μπορούν εύκολα να λειτουργήσουν χωρίς γραμμή αναζήτησης όπως π.χ. κάνει το Netflix, όπου ολόκληρη η εμπειρία βασίζεται σε ανακαλύψεις.

Πλεονεκτήματα

Ο Θ.Καμέας αναφέρεται στα πλεονεκτήματα της Ανακάλυψης Προϊόντων στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο:

Περισσότεροι δυνητικοί πελάτες: Υπάρχει μεγαλύτερη πιθανότητα ένας καταναλωτής να ανακαλύψει το brand ή το προϊόν ενός e-shop, αν περιηγηθεί χρησιμοποιώντας φίλτρα και κατηγορίες. Είναι ο πιο σύντομος δρόμος για να φθάσουν οι νέοι αγοραστές στα λιγότερο δημοφιλή brands.

Εντοπισμός επωνυμίας: Η εύρεση και δοκιμή των προϊόντων μπορεί να οδηγήσει τους χρήστες να ενδιαφερθούν για το brand και να πληροφορηθούν για τον υπόλοιπο κατάλογο ενός e-shop αυξάνοντας εντυπωσιακά την επισκεψιμότητα στα κανάλια πωλήσεων του ηλεκτρονικού καταστήματος και στα social media. Αυτό συνιστά εξαιρετική ευκαιρία για την υλοποίηση της στρατηγικής επαναστόχευσης του πελάτη.

Κατάλογος αξιολόγησης: Η ένταξη των προϊόντων σε κατάλογο με ένα καλό σύστημα φίλτρων επιτρέπει τον εντοπισμό των πιο δημοφιλών προϊόντων από πλευράς αναζητήσεων.

Κινούμενο απόθεμα: Το Discovery E-Commerce αποτελεί ιδανική ευκαιρία να πουληθούν νέα προϊόντα ή brands που έμειναν στα αζήτητα. Η στρατηγική διασταυρούμενων πωλήσεων, επιτρέπει τους αγοραστές να ανακαλύψουν προϊόντα μέσω κατηγοριών "best-sellers", "trending", "related" κ.ά.

Πως βελτιώνεται η ανακάλυψη προϊόντων σε ένα e-shop

Δημιουργία Λίστας: Δημιουργώντας συγκεκριμένες, καλά βελτιστοποιημένες σελίδες προορισμού, οι "σχετικές κατηγορίες" προϊόντων γίνονται ορατές στις μηχανές αναζήτησης, με χαρακτηρισμούς όπως "τρέχουσες προσφορές" και με εξατομικευμένες καταχωρήσεις προϊόντων ("Πρόσφατες εμφανίσεις" ή "Μπορεί επίσης να σας αρέσει", με βάση το ιστορικό περιήγησης του χρήστη). Αυτό μπορεί να ενισχυθεί με push notifications ή widgets.

Εξατομικευμένα αποτελέσματα αναζήτησης: Οι κατάλογοι προϊόντων πρέπει να έχουν λεπτομερή και ακριβή metadata προϊόντων, βελτιστοποιημένα για εντοπισμό από τις μηχανές αναζήτησης.

Μείωση null αποτελεσμάτων με εναλλακτική πρόταση προϊόντος: Με τις τυποποιημένες μετα-ετικέτες προϊόντων, είναι δυνατό να διορθωθούν οι εσφαλμένες ετικέτες και να διασφαλιστεί ότι οποιαδήποτε αναζήτηση λέξης-"κλειδί" επιστρέφει ορισμένα σχετικά προϊόντα ή προτάσεις προϊόντων.

Διαχείριση κοινών σφαλμάτων πληκτρολόγησης με έξυπνες εικασίες: Η λύση είναι να επισημαίνονται τα προϊόντα με αρκετά ισχυρά μετα-tags.

Κατάταξη υψηλότερα στη σελίδα αποτελεσμάτων μηχανών αναζήτησης (SERP): Οι ορθές ετικέτες προϊόντων βοηθούν στη βελτίωση της ανακάλυψης προϊόντων σε εξωτερικές μηχανές αναζήτησης. Τα εργαλεία αυτοματισμού που υποστηρίζονται από την Τεχνητή Νοημοσύνη είναι απαραίτητα για τη διαχείριση, οργάνωση και βελτίωση της ποιότητας των δεδομένων των προϊόντων από τους e-λιανεμπόρους.

Περισσότερα χαρακτηριστικά που πρέπει να συμπεριληφθούν: Είναι σημαντικό για τα brands και τους e-retailes να διασφαλίσουν ότι παρέχουν συνεπή χαρακτηριστικά σε όλα τα κανάλια, διατηρώντας τον έλεγχο των δεδομένων των προϊόντων τους.

Βελτιστοποιημένες εσωτερικές αναζητήσεις: Είναι σημαντικό οι λέξεις-"κλειδιά" να ελέγχονται και ο ιστότοπος να βελτιστοποιείται, ώστε οι αγοραστές να βρίσκουν αποτελέσματα ακόμα και αν κάνουν ορθογραφικά λάθη στους όρους αναζήτησής τους.

Σελίδες κατηγορίας: Είναι πολύ χρήσιμες για τον αγοραστή για να ανακαλύψει τις νέες προσφορές, τα δημοφιλή στοιχεία, τα προϊόντα που συνιστώνται, τους οδηγούς δώρων Χριστουγέννων, κ.λπ.

Βίντεο: Είναι σημαντική η χρήση του YouTube το οποίο χρησιμοποιεί influencers για συστάσεις προϊόντων.

Οπτική αναζήτηση: Μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τον προσδιορισμό των προϊόντων με βάση μια εικόνα ("βρείτε shoppable επιλογές για ό, τι ψάχνετε"), ή να προτείνονται παρόμοια προϊόντα για αγορά.

Φωνητική αναζήτηση: Χρησιμεύει ως εναλλακτική του "ποντικιού" για την παραγγελία και την αγορά σε απευθείας σύνδεση. Οι πελάτες χρειάζονται έναν φωνητικό βοηθό με μια απλή εντολή, προκειμένου να κάνει ταχύτερη την ολοκλήρωση μιας αγοράς. Οι αναζητήσεις εκτελούνται από βοηθούς φωνής, όπως το Siri, η Alexa ή το Google Echo.

Boxes: Περιλαμβάνει θεματικές μηνιαίες συνδρομές, στις οποίες ο αγοραστής καταβάλλει ένα κατ 'αποκοπή τέλος για να λάβει στο σπίτι του χωρίς έξτρα κόστος, ένα κουτί με μια επιλογή προϊόντων που δεν έχει επιλέξει άμεσα.

Social Commerce: Σκοπός του κοινωνικού εμπορίου είναι η απευθείας πώληση προϊόντων μέσω SOME. Αν και το Facebook είναι πρωτοπόρος στον τομέα αυτόν, το Instagram και το Pinterest αποτελούν πιο ελπιδοφόρες πλατφόρμες για την πώληση προϊόντων.

SHARE: