Game Changer in Digital Growth: Ψηφιακός μετασχηματισμός, θέμα επιβίωσης και ανάπτυξης

Game Changer in Digital Growth: Ψηφιακός μετασχηματισμός, θέμα επιβίωσης και ανάπτυξης

Η "έκρηξη" της τεχνολογίας και οι ευκαιρίες και προκλήσεις για την οικονομία, τις επιχειρήσεις, την κοινωνία και την εκπαίδευση του αύριο στο "τραπέζι" του κορυφαίου Συνεδρίου Game Changer (Φωτογραφίες: Άλκης Μωραΐτης)

Το νέο Συνέδριο της σειράς Game Changer, με τίτλο “Digital Growth” άνοιξε τις πύλες του για το κοινό την Τρίτη 28 Μαρτίου, στην επιβλητική αίθουσα Νίκος Σκαλκώτας, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, από την 24MEDIA, το μεγαλύτερο δίκτυο ψηφιακών μέσων στην Ελλάδα και την εταιρεία στρατηγικής επικοινωνίας Συμεών Γ.Τσομώκος ΑΕ.

Με την αυγή της νέας ψηφιακής εποχής, κοινωνίες και επιχειρήσεις πρέπει να είναι έτοιμες, να αξιολογήσουν και να επωφεληθούν από τις ευκαιρίες που δίνουν οι χρήσεις των νέων τεχνολογιών. Το Game Changer in Digital Growth έθεσε επί τάπητος όλα τα θέματα που άπτονται του κομβικής σημασίας του ζητήματος, με στόχο την ανάπτυξη εταιρειών, κοινωνιών αλλά και ολόκληρων χωρών, με ομιλίες αναφορικά με τις ισχύουσες πολιτικές, τις προκλήσεις και τη διαμόρφωση του οδικού χάρτη, για τη διαμόρφωση των ψηφιακών κοινοτήτων του 21ου αιώνα.

Σημαντικές προσωπικότητες από τον χώρο της πολιτικής, των επιχειρήσεων και της εκπαίδευσης μέσα από την πλούσια θεματολογία του Συνεδρίου, ανέπτυξαν τις θέσεις τους και συζήτησαν για το πώς μπορεί η Ελλάδα, να εκμεταλλευτεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τα οφέλη της τεχνολογικής επανάστασης, ώστε να μεταμορφωθεί σε έναν δυνατό “παίκτη” στον διεθνή ψηφιακό χάρτη.

 

Tην εισαγωγική ομιλία του συνεδρίου, εκφώνησε ο CEO της 24MEDIA, κ. Σταύρος Δρακουλαράκος, διατυπώνοντας και το βασικό ερώτημα: “Γιατί τόσες οικονομικά ισχυρές και ιστορικά μεγάλες εταιρείες αποτυγχάνουν να ανταγωνιστούν τους ανερχόμενους ψηφιακούς ανταγωνιστές τους”;

Ο κ. Δρακουλαράκος σημείωσε ότι αυτό συμβαίνει διότι “είναι εξαιρετικά δύσκολο να εγκαταλείψεις αυτό που σε έκανε επιτυχημένο και σε έφερε μέχρι εδώ”, σημειώνοντας ότι η διαδικασία για τη δημιουργία αξίας στην ψηφιακή οικονομία και η σωστή στοχοθεσία για το μέλλον, περιλαμβάνει  4 βασικά βήματα.

*Αναγνώριση του προορισμού σε βάθος χρόνου και χάραξη στρατηγικής πορείας προς τα εκεί. Άλλωστε, αν δεν κοιτάς συχνά προς την Μεγάλη Άρκτο πώς θα μπορέσεις να πλοηγηθείς μέσα από την τρικυμία;

*Αλλαγή στους τρόπους αξιολόγησης της απόδοσης μας

*Μεγαλύτερη σύνδεση με τον καταναλωτή μέσω big data

*Παροχή κινήτρων κι ευκαιριών προς τους συνεργάτες ώστε το οικοσύστημα σου να προοδεύει παράλληλα μ’ εσένα

Ο κ. Δρακουλαράκος, τόνισε ότι τα βήματα αυτά δεν είναι ούτε εύκολα, ούτε γρήγορα, αλλά σε κάθε περίπτωση, είναι απαραίτητα.

Photographer : Alkis Moraitis - www.alkis-moraitis.com --- Alkis Moraitis ©

 

Κατά την πρώτη ομιλία του συνεδρίου, ο Θωμάς Σκορδάς (Director στην Digital Excellence and Science Infrastructure, DG CONNECT, European Commission) καλωσόρισε το κοινό και μίλησε μεταξύ άλλων για την τεχνολογική πορεία της Ε.Ε. και της Ελλάδας σήμερα: “Η πρωτοβουλία της Κομισιόν για την Ψηφιακή Ενιαία Αγορά, περιλαμβάνει μεταξύ άλλων την πρόταση για την μετάδοση των τεχνολογιών με επένδυση στα Digital Innovation Hubs. Η Ελλάδα θα μπορούσε να ευνοηθεί σε μεγάλο βαθμό, μεταξύ άλλων στην ενέργεια και τον τουρισμό” είπε μεταξύ άλλων.

 

Ο οικονομικός σύμβουλος στην Αμερικανική Πρεσβεία της Αθήνας Steve Bitner στάθηκε από πλευράς του στη στάση των Ηνωμένων Πολιτειών απέναντι στην Ενιαία Ψηφιακή Αγορά: “Με διαφανείς όρους, οι ΗΠΑ στηρίζουν τον στόχο της Ενιαίας Ψηφιακής Αγοράς, διασφαλίζοντας την ασφάλεια διακίνησης των δεδομένων, με παράλληλη ανάπτυξη του εμπορίου” σχολίασε.

 

Για την αναγκαιότητα ψηφιακού μετασχηματισμού του ελληνικού οικοσυστήματος μίλησε, εκπροσωπώντας τον ΣΕΒ, ο κ. Μιχάλης Τσαμάζ. Ο επικεφαλής του Ομίλου ΟΤΕ και μέλος ΔΣ ΣΕΒ, τόνισε ότι ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι θέμα επιβίωσης και σε δεύτερο χρόνο ανάπτυξης και ότι για τον ΣΕΒ αποτελεί εθνική προτεραιότητα. Προϋπόθεση για τον ψηφιακό μετασχηματισμό είναι οι υποδομές δικτύων νέας γενιάς. “Η αλλαγή είναι αναπόφευκτη. Την φέρνει η νέα ψηφιακή εποχή. Φορείς της αλλαγής είμαστε όλοι εμείς, οι παραγωγικές δυνάμεις αυτού του τόπου, οι ιδιώτες, οι επιχειρήσεις, η Πολιτεία”, είπε χαρακτηριστικά.

 

Κατά την τοποθέτησή του από το βήμα του Συνεδρίου ο Γιάννης Κοκοτός (General Manager, Industrial Automation, ABB Greece & Cyprus) ξεκαθάρισε ότι “το ability είναι που κάνει μία εταιρεία ψηφιακή. Σε τομείς όπως ενέργεια, βιομηχανία και μεταφορές, μπορεί να γίνουν μεγάλα βήματα προς την ψηφιοποίηση στην Ελλάδα”

 

Την ομιλία του ακολούθησε αυτή του Chief Scientist και συνιδρυτή της Vidyo, Αλ. Ελευθεριάδη, ο οποίος υποστηρίζει ότι πλέον “δημιουργούνται εταιρείες, όπου τα βίντεο είναι κομμάτι και βασική αξία της επιχείρησης”.

 

“Όσο πλησιάζει το Digital Growth,τόσο μεγαλύτερη η ανάγκη για ασφάλεια των δεδομένων. Να δούμε σαν ασφάλεια, σαν πραγματική επένδυση την επένδυση στην ασφάλεια δεδομένων” κάλεσε ο Χρ. Τριζόγλου, Territory Manager της Symantec.

 

Στο γεγονός ότι στο επίκεντρο των επιχειρήσεων σήμερα μπήκε εκ νέου ο πελάτης στάθηκε ο Γιώργος Βούλγαρης (Senior Account Executive, Greece & Cyprus, Salesforce). “Νέα μοντέλα αντικαθιστούν παραδοσιακά μοντέλα επιχειρήσεων. Από το πρώτα η επιχείρηση, πήγαμε στο πρώτα ο πελάτης. Ο πελάτης καθορίζει τις εξελίξεις, πρέπει να μπαίνει στο επίκεντρο των επιχειρήσεων. Η τάση είναι μία κοινή πλατφόρμα στην εταιρεία, που θα βλέπει τον πελάτη σαν ένα και θα του προσφέρει την καλύτερη εμπειρία” ανέφερε.

 

Ο καθηγητής στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και διευθυντής της ELTRUN, Δρ. Γιώργος Δουκίδης, υπογράμμισε από το βήμα του Συνεδρίου ότι “οι εκφάνσεις του digital transformation είναι η στρατηγική, η αναδιάρθρωση, η καινοτομία, και το επιχειρηματικό μοντέλο”. “Το 2020 αναμένονται 750.000 κενές θέσεις εργασίας στις ΤΠΕ. Στην Ελλάδα οι ΤΠΕ είχαν την υψηλότερη αύξηση. Λύσεις: Αύξηση των εισακτέων, έμφαση σε νέες ειδικότητες, ανάπτυξη soft skills, reskilling και σύνδεση των προγραμμάτων με την αγορά εργασίας” σημείωσε.

 

“Η Ελλάδα σήμερα ζει το φαινόμενο της αντισυστημικής ανθρωποκεντρικότητας. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να μιλάς στον άνθρωπο για δίκαιη ανάπτυξη μέσα από παρηγορητικές αλήθειες, ειπωμένες από αντισυστημικό τρόπο. Αυτό έχει “κάτσε” στην ψηφιακή εποχή. Όμως δεν είναι φαινόμενο μόνο των νεότερων ηλικιών” είπε κατά την ομιλία του ο Δημ. Μαύρος, Managing Director της MRB Hellas.

 

Η κυρία Ιωάννα Σαμπράκου, ICT Engineer, Advisor to the Deputy Minister of Economy and Development of Greece, σημείωσε πως πρέπει να ξεκινήσουμε από τα χαμηλά στάδια εκπαίδευσης. “Ο Τομέας ΤΠΕ μπορεί να συμβάλει στη μείωση της ανεργίας, με άνοιγμα νέων θέσεων εργασίας”, είπε χαρακτηριστικά, σημειώνοντας πως ανοίγονται νέες τεχνολογικές τάσεις, που στην Ελλάδα δεν γνωρίζουμε. “Αν δεν στραφούμε στις ικανότητες που λείπουν από το δυναμικό, για το οποίο υπάρχουν θέσεις, θα μιλάμε πάλι για ανεργία”, πρόσθεσε.

 

Η Όλγα Σταμαθιουδάκη (Organisational Development & Corporate Communication Director, Qualco) υποστήριξε τα εξής: “Υπάρχει δυναμική και ανάπτυξη. Οι μεγαλύτερες προκλήσεις είναι προσαρμογής και διαχείρισης της αλλαγής που έρχεται με αστραπιαία ταχύτητα. Το μόνο που μπορούν να κάνουν οι εταιρείες, πέρα από την εκπαίδευση, είναι να δημιουργούν τις συνθήκες, την κουλτούρα, για να εξελίσσονται οι άνθρωποι και να βελτιώνονται”.

 

Από πλευράς του ο Philippe Sauer (South East Europe Cluster President, Schneider Electric) σχολίασε ότι “οι πόλεις μας πρέπει να γίνουν ‘έξυπνες’ αν θέλουμε να είναι πιο βιώσιμες. Έχουμε παραδείγματα όπου οι νέες τεχνολογίες εφαρμόστηκαν σε κτίρια με μεγάλη επιτυχία. Αυτό πρέπει να κάνουμε, για ένα καλύτερο και πιο βιώσιμο αύριο”.

 

Ο γενικός διευθυντής της Uber Greece Μανώλης Μανασσάκης εστίασε στη χρήση της τεχνολογίας στις σύγχρονες μετακινήσεις: “Το 20% των ρύπων προκαλείται από την μετακίνηση των οχημάτων. Το 95% του χρόνου, τα αυτοκίνητά μας “κάθονται” παρκαρισμένα σε κάποιο πάρκινγκ. Πώς όμως θα προχωρήσουμε μπροστά, σε ένα πιο φιλικό περιβάλλον; Εφαρμογές όπως η Uber μπορούν να οδηγήσουν σε αυτήν την κατεύθυνση. Το 50% των χρηστών της Uber στο Σαν Φρανσίσκο χρησιμοποιεί την υπηρεσία “κοινής χρήσης” αυτοκινήτου. Αυτό που περιγράφω για το μέλλον, είναι πιο κοντά στο παρόν. Η Uber Pool ήδη λειτουργεί σε πολλές πόλεις σε όλον τον κόσμο”.

 

Για την αγορά των wearables μίλησε από το βήμα ο Κωστής Σταυρόπουλος (Managing Director της iSquare). “Μία μηχανή μπορεί να μαθαίνει πιο γρήγορα ακόμα κι από εμάς. Σκεφτείτε τις δυνατότητες που ανοίγονται μπροστά μας, από τη διεπαφή μας με τις μηχανές. Η αγορά των wearables θα εκτοξευτεί τα επόμενα δύο χρόνια, μέχρι το 2020 θα είναι δεκαπλάσια. Τα wearables είναι μία κατηγορία, φοβερά δυναμική, που αρχίζει να εξελίσσεται τώρα” ανέφερε.

 

H Μυλαίδη Στούμπου (Director, Cloud Productivity Sales, Germany & CEE, Microsoft) στην ομιλία της είπε: Ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι εδώ. Digital Transformation είναι το σπάσιμο του χάσματος μεταξύ υπαρκτού & ψηφιακού κόσμου. Θα πετύχουν όσοι συνδυάζουν τα δύο. Το πρόβλημα για τον ψηφ.μετασχηματισμό δεν είναι η τεχνολογία,αλλά η κουλτούρα της αλλαγής που απαιτείται στους οργανισμούς”.

 

Στη συνέχεια το μικρόφωνο πήραν ο πρόεδρος της Plaisio Computers Γιώργος Γεράρδος, που τόνισε ότι “μοναδική λύση η κάλυψη της γνώσης μέσα από ειδήμονες, που βρίσκονται στα κεντρικά και μπορούν να επικοινωνούν με τους πελάτες, στα καταστήματα”.

 

Ο Ανδρέας Στελλάτος (Master Principal SC, Cloud Domain Center CEE, Digital, Oracle), ο οποίος μίλησε για το έργο της Oracle: “To digital Transformation έχει ξεκινήσει. Μιλάμε με ομάδες χρηστών, φτιάχνουμε γρήγορες ιδέες, και στο τέλος κάνουμε τις ιδέες ‘χάρτη'” εξήγησε.

 

Ο Chief Strategy Transformation & Wholesale Officer του OTE Group, Γιάννης Κωνσταντινίδης επεκτάθηκε στο ζήτημα του digital transformation: “Ο μετασχηματισμός αυτός είναι μία συνεχόμενη διαδικασία, από την οποία συνεχώς μαθαίνουμε & εξελισσόμαστε. Όποιος δεν εξελίσσεται, μένει εκτός εποχής. Απαραίτητο το digital transformation για τις επιχειρήσεις. Δεν αλλάζουν βέβαια μόνο οι επιχειρήσεις. Οι πελάτες σε μεγάλο βαθμό διαμορφώνουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που τους προσφέρουν οι εταιρείες”. ανέφερε.

 

Στο βήμα ανέβηκε με τη σειρά της η Γενική Διευθύντρια Λιανικής Τραπεζικής και μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδος, Νέλλη Τζάκου – Λαμπροπούλου, η οποία συμφώνησε με τους υπόλοιπους ομιλητές ότι “η αναγκαιότητα του ψηφιακού μετασχηματισμού είναι προφανής, δεν χρειάζεται να μιλήσει κανείς για τα οφέλη του”. Η κυρία Τζάκου – Λαμπροπούλου μίλησε για τις έξι κύριες δράσεις του digital transformation: Στατηγική-καινοτομία, ανάγκες πελατών, οργάνωση, data, τεχνολογία, αυτοματοποίηση. “H ψηφιακή επιχείρηση ξεκινάει από την ψηφιακή επιχειρηματικότητα. Όχι θέμα ανταγωνιστικότητας, αλλά επιβίωσης”, είπε μεταξύ άλλων.

 

Ο Αντιπρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Dixons South East Europe – Kotsovolos Ανδρέας Αθανασσόπουλος τοποθετήθηκε επίσης στη συζήτηση για τον ψηφιακό μετασχηματισμό: “Συνήθως τα εγχειρήματα digital transformation ξεκινούν ανάποδα. Οι πιο πολλοί οργανισμοί θεωρούν ότι είναι projects επενδύσεων, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να τα εξυπηρετήσουν. Συγκρούσεις για το τι θα πρωτογίνει. Σε κάθε περίπτωση, αν δεν υπάρχει φαντασία, δεν προκύπτουν ενδιαφέροντα projects, που να απασχολούν τους πελάτες. Οι άνθρωποι έχουν μεγάλη δυσκολία να παρακολουθήσουν τις ευκαιρίες στην ψηφιακό μετασχηματισμό. Δεν είναι πεδίο να κάνει αυτά που έκανες, πιο έξυπνα. Για να έχεις ανταμοιβή, πρέπει να κάνεις περισσότερα πράγματα. Κι όλο αυτό στηρίζεται στη μαγεία αξιοποίησης των δεδομένων” είπε.

 

Στη συνέχεια τον λόγο πήρε ο Μάριος Λημνιός (Managing Director, Accenture Financial Services Consulting).”Ο πελάτης σήμερα είναι συνδεδεμένος και μόνος του προσεγγίζει τις επιχειρήσεις. Τα συστατικά για να χτίσεις έναν ψηφιακό οργανισμό, είναι να καταλαβαίνεις πώς ο πελάτης χρησιμοποιεί υπηρεσίες και προϊόντα, άρα να δημιουργείς υπηρεσίες για τον πελάτη και να αξιοποιήσεις καλύτερα τα δεδομένα. Σημαντική και η αυτοματοποίηση των διαδικασιών 24/4, το να έχεις τις τεχνολογικές δυνατότητες για ενιαία εμπειρία σε όλα τα κανάλια και φυσικά πρέπει να έχεις το κατάλληλο προσωπικό, με τις κατάλληλες δυνατότητες” είπε μεταξύ άλλων.

 

Ο eCommerce Director του Fais Group of Companies Φώτης Αντωνόπουλος τόνισε ότι αυτό που είναι βασικό για να επιτύχει κανείς τον ψηφιακό μετασχηματισμό “είναι να καταλάβει σε ποιο κοινό απευθύνεται” “Πρωταθλητές του digital transformation είναι εκείνοι που άλλαξαν το dna τους και το έκαναν ψηφιακό. Υπάρχουν λύσεις και υπηρεσίες που όλοι θα θέλαμε, αλλά οι οργανισμοί είναι πολύ αργοί στις κινήσεις τους. Η τεχνολογία είναι πολύ γρήγορη, αλλά ο ψηφιακός μετασχηματισμός δεν είναι αγώνας ταχύτητας” σημείωσε.

 

O Paul Papadimitriou (Innovation scout, Founder, Intelligencr) μίλησε στο Game Changer in Digital Growth για την ταχύτητα με την οποία κινείται η τεχνολογία και κατά συνέπεια αλλάζει τα δεδομένα σε υπηρεσίες και αγορές. “Η τεχνολογία δεν γίνεται μόνο πιο γρήγορη, αλλά και πιο έξυπνη. Η εποχή των ρομπότ έχει έρθει. Δεν θα μας πάρουν τα ρομπότ τις δουλειές, μας τις έχουν πάρει. Η Τεχνητή Νοημοσύνη είναι εδώ, και λειτουργεί με δεδομένα που εμείς έχουμε ‘φορτώσει’ στο διαδίκτυο” ανέφερε.

Μεγάλος Χορηγός του συνεδρίου είναι ο Όμιλος ΟΤΕ.. Χορηγός του Συνεδρίου η ABB. Υποστηρικτές του Game Changer in Digital Growth είναι οι EΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ ΕΛΛΑΔΟΣ, REGUS, ATHENS TECH COLLEGE και BCA COLLEGE. Επίσημος Αερομεταφορέας της εκδήλωσης είναι η AEGEAN. Χορηγοί επικοινωνίας: Direction Business Network-AdBusiness, Business Today, BusinessNews.gr, Advertising.gr και η The Huffington Post Greece.

To συνέδριο πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα των GRECA, ΕΜηΠΕΕ και ΙΑΒ.

Περισσότερες πληροφορίες για το συνέδριο και τους τρόπους συμμετοχής μπορείτε να βρείτε στο www.gamechanger.gr

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα