Τουρισμός: Πώς κινούνται οι κύριοι ανταγωνιστές της Ελλάδας

Τουρισμός: Πώς κινούνται οι κύριοι ανταγωνιστές της Ελλάδας
Τουρισμός στην Τουρκία AP

Ισχυρή ζήτηση για τις Ισπανία και Τουρκία, οι οποίες απολαμβάνουν σημαντική άνοδο σε αφίξεις και έσοδα από τον τουρισμό.

Με διψήφιο ποσοστό αύξησης στην τουριστική τους κίνηση τρέχουν οι δυο βασικές ανταγωνίστριες χώρες της Ελλάδας. Ισπανία και Τουρκία απολαμβάνουν από την αρχή του έτους πολύ ικανοποιητικά νούμερα στις αφίξεις τους, αλλά και σημαντική αύξηση στα έσοδα τους από τον τουριστικό τομέα.

Το Εθνικό Ινστιτούτο Στατιστικής (INE) της Ισπανίας ανακοίνωσε ότι η χώρα υποδέχθηκε 37,5 εκατομμύρια ξένους τουρίστες το πρώτο εξάμηνο του 2023.

Πρόκειται για μια αύξηση 24% σε σχέση με το 2022, πλησιάζοντας πια πολύ κοντά στα επίπεδα του 2019. Μόνο τον Ιούνιο τη χώρα επισκέφτηκαν 8,3 εκατομμύρια επισκέπτες, αυξημένοι κατά 11% σε σχέση με τον ίδιο μήνα του προηγούμενου έτους.

Τα έσοδα από τον τουρισμό της Ισπανίας έχουν επίσης σημειώσει σημαντική άνοδο, με τις ξένες τουριστικές δαπάνες να αυξάνονται κατά 14,3% φτάνοντας τα 46 δισ. ευρώ. Το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γερμανία και η Γαλλία ηγήθηκαν των δαπανών, με τα περισσότερα έσοδα να προέρχονται από αυτές τις χώρες. Οι προορισμοί που καταγράφουν τα περισσότερα έσοδα είναι τα Κανάρια Νησιά, η Καταλονία και η Ανδαλουσία.

Η αμερικανική αγορά παρουσιάζει αξιοσημείωτη άνοδο εν μέσω της υψηλής τουριστικής περιόδου. Το πρώτο εξάμηνο του 2023, 1,8 εκατομμύρια Αμερικανοί επισκέφθηκαν την Ισπανία, αυξημένοι σημαντικά κατά 17,4% σε σχέση με την ίδια περίοδο το 2022. Μόνο ο Ιούνιος οι τουρίστες από τις ΗΠΑ έφτασαν τις 546.093, ο υψηλότερος αριθμός από το 2015.

Καλπάζει ο τουρισμός στην Τουρκία

Αύξηση σε έσοδα και αφίξεις καταγράφει ο τουριστικός τομέας στην Τουρκία, καθώς η χώρα απολαμβάνει σημαντική αναζωπύρωση της ζήτησης. Ο αριθμός των τουριστών που επισκέφθηκαν τη χώρα κατά τους πρώτους έξι μήνες του 2023 αυξήθηκε κατά 17%, ξεπερνώντας τα 22 εκατομμύρια.

Τα έσοδα από τον τουρισμό κατέγραψαν επίσης σημαντική ώθηση, αφού αυξήθηκαν κατά 27% κατά την ίδια περίοδο, φθάνοντας τα 21,7 δισ. δολάρια. Εν τω μεταξύ, αρκετές επιχειρήσεις αντιμετώπισαν προκλήσεις κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους. Τα ποσοστά πληρότητας στα ξενοδοχεία που υποδέχονται τουρίστες υψηλού εισοδηματικού επιπέδου, ήταν κάτω από τις προσδοκίες, εν μέρει λόγω των επιπτώσεων του σεισμού στην Τουρκία και των αρνητικών επιπτώσεων από τις εκλογές στη χώρα, η οποία συνέπεσε με την περίοδο των προκρατήσεων. Επιπλέον, ο παρατεταμένος δροσερός καιρός μέχρι τα μέσα Ιουλίου οδήγησε σε μείωση των κρατήσεων της τελευταίας στιγμής.

Εξηγώντας το τι έγινε με τις πληρότητες στα ακριβά ξενοδοχεία, ο υπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού της Τουρκίας Mehmet Nuri Ersoy τόνισε ότι επηρεάστηκαν περαιτέρω εξ’ αιτίας «των σημαντικών αγορών κατοικιών που πραγματοποιήθηκαν από ρωσόφωνους πολίτες, οι οποίοι προτιμούσαν να μένουν σε κατοικίες και να τις νοικιάζουν σε τουρίστες κατά τη διάρκεια συγκεκριμένων περιόδων, αντί να επιλέγουν παραδοσιακά ξενοδοχεία».

Επιπλέον, η παγκόσμια ύφεση έπαιξε επίσης ρόλο στη μείωση της μέσης διάρκειας παραμονής για τους επισκέπτες στα ξενοδοχεία, η οποία μειώθηκε από 10,5 διανυκτερεύσεις σε 9,9 διανυκτερεύσεις. Ο υπουργός είπε ότι για να αντιμετωπίσει η χώρα αυτές τις προκλήσεις, πρέπει να διαφοροποιήσει το τουριστικό της προϊόν. «Η Τουρκία εργάζεται προς αυτόν τον στόχο τα τελευταία πέντε χρόνια, κάνοντας προωθητικές ενέργειες σε 200 χώρες για να αναδείξει τη γαστρονομία, την υγεία, την εκπαίδευση, τη φύση και τις πολιτιστικές δράσεις της χώρας». Ακόμη, ο υπουργός Ersoy τόνισε τη σημασία της βιωσιμότητας στον τουριστικό κλάδο. «Επί του παρόντος, 4.132 ξενοδοχεία στην Τουρκία έχουν λάβει πιστοποιητικά βιωσιμότητας και στόχος είναι όλα τα ξενοδοχεία της χώρας να έχουν πιστοποιηθεί μέχρι το τέλος του έτους», είπε.

Ακολουθήστε το News 24/7 στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα