ΣΕΕΠΕ: Οι τιμές των καυσίμων ακολουθούν τις διεθνείς αυξήσεις

ΣΕΕΠΕ: Οι τιμές των καυσίμων ακολουθούν τις διεθνείς αυξήσεις
Πρατήρια βενζίνης - Φωτό αρχείου Ευρωκίνηση

Ο Σύνδεσμος Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών Ελλάδος, απαντά στα σχόλια για τις αυξημένες τιμές των υγρών καυσίμων στη χώρα μας.

Με τις τιμές των υγρών καυσίμων να έχουν απογειωθεί κυριολεκτικά, με τα νησιά να φέρουν τη μεγαλύτερη επιβάρυνση καθώς η τιμή της βενζίνης αγγίζει τα δύο ευρώ το λίτρο, η κατάσταση δείχνει ότι δύσκολα θα βελτιωθεί.

Σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών Ελλάδος, από τα μέσα του 2017 μέχρι σήμερα, οι διεθνείς τιμές τόσο του αργού όσο και των προϊόντων του, ακολουθούν μια ανοδική πορεία. Είναι χαρακτηριστικό ότι το αργό μπρεντ από τον Ιούλιο του 2017 έχει αυξηθεί κατά 66-70%, ενώ οι διεθνείς τιμές πετρελαιοειδών και συγκεκριμένα της αμόλυβδης βενζίνης 95 οκτανίων, κατά 40-50%.

Επίσης, συνυπολογίζοντας ότι στο ίδιο διάστημα το ευρώ έχει ανατιμηθεί έναντι του δολαρίου, προκύπτει ότι το συνολικό χονδρικό κόστος έχει αυξηθεί σημαντικά, δεδομένου και του ΦΠΑ που επιβαρύνει περαιτέρω όσο αυξάνεται η τιμή.

Ο ΣΕΕΠΕ επισημαίνει ακόμα ότι οι λιανικές τιμές στην αντλία, όπως τις παρακολουθεί το Παρατηρητήριο Τιμών, δεν έχουν ακολουθήσει αυτή την αύξηση του κόστους και ότι έχει σημειωθεί μείωση του περιθωρίου κέρδους στο λιανικό επίπεδο, δηλαδή το κέρδος που αφορά το κομμάτι επιχειρήσεις εμπορίας, μεταφορείς και πρατηριούχους.

Μια ακόμη παρατήρηση είναι ότι η σύγκριση των λιανικών τιμών ανά περιοχή χρησιμοποιεί ως βάση την τιμή στην περιοχή Αθήνας, εσφαλμένα όπως αναφέρει ο ΣΕΕΠΕ, διότι όπως προκύπτει από τις αρμόδιες Ελεγκτικές Υπηρεσίες, η περιοχή Αθήνας και γενικότερα Αττικής έχει εκτεταμένα φαινόμενα παραεμπορίας και λαθρεμπορίας. Δυστυχώς, παρά την εφαρμογή κάποιων μέτρων, όπως το σύστημα εισροών – εκροών, αυτή η κατάσταση δεν αμβλύνθηκε, και παραμένει η Αττική να αποτελεί αναξιόπιστη βάση αναφοράς, έχοντας τεχνητά χαμηλές τιμές.

Ο ΣΕΕΠΕ θεωρεί ότι οι αυξήσεις στις διεθνείς τιμές δεν συμφέρουν ποτέ τις εταιρείες εμπορίας, επειδή χρειάζονται περισσότερα κεφάλαια κίνησης για να αγοράσουν και να εκτελωνίσουν τις ίδιες ποσότητες καυσίμων, μιας και προκαταβάλλουν στο Δημόσιο το σύνολο φόρων και δασμών.

Επίσης, οι οφειλές των πελατών τους αυξάνονται, χωρίς να αυξάνονται ούτε η κερδοφορία ούτε οι πωλούμενες ποσότητες. Τα μεγαλύτερα αυτά οικονομικά ανοίγματα των πελατών δημιουργούν μεγαλύτερες επισφάλειες, ενώ οι πωλήσεις εξασθενούν -όπως είναι φυσικό- μετά από κάθε αύξηση της τιμής.

Όσον αφορά στα νησιά, ο ΣΕΕΠΕ τονίζει ότι η σύγκριση των τιμών στα νησιά με τις τιμές στην Αττική, είναι λανθασμένη, διότι το κόστος μεταφοράς προς τα νησιά είναι ιδιαίτερα αυξημένο.

Καταλήγοντας, ο ΣΕΕΠΕ κάνει μια ακόμη επισήμανση, ότι ενώ παλιότερα σε πολλά νησιά υπήρχε ειδικός κρατικός λογαριασμός, ο οποίος τροφοδοτείτο από μία εισφορά στην τιμή αντλίας και επιδοτούσε τις μεταφορές στα νησιά, το Δημόσιο έχει καταργήσει την επιδότηση, αλλά συνεχίζει να εισπράττει τα χρήματα αυτά. Αυτό έχει αυξήσει αντίστοιχα το πραγματικό κόστος μεταφοράς, κι η αύξηση έχει περάσει στην αντλία.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα