Χρ. Δήμας: Τον Φεβρουάριο του 2026 η επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης στην Καλαμαριά
Διαβάζεται σε 5'
Ως απόλυτη προτεραιότητα χαρακτήρισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστος Δήμας την παράδοση της επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης ως τον Φεβρουάριο του 2026.
- 12 Μαΐου 2025 16:11
Τον Φεβρουάριο του 2026 θα δοθεί για χρήση στους πολίτες η επέκταση του μετρό στην Καλαμαριά με τους πέντε σταθμούς της, όπως έχει δεσμευτεί και η ανάδοχος εταιρεία εκτέλεσης του πρότζεκτ, υπογράμμισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστος Δήμας, ενώ μιλώντας για την κατασκευή του Flyover, τόνισε ότι η πρόοδος του συγκεκριμένου έργου έχει ήδη ξεπεράσει το 20% και θα παραδοθεί εντός του χρονοδιαγράμματος που έχει τεθεί.
Μιλώντας από το βήμα του φόρουμ διαλόγου της «Μακεδονίας της Κυριακής» και του emakedonia.gr, με θέμα «Η Κεντρική Μακεδονία σε πορεία Fast Forward», ο κ. Δήμας, αποτυπώνοντας, όπως είπε χαρακτηριστικά, την πραγματικότητα για τη νέα εικόνα που διαμορφώνεται σε όλη την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, τόνισε ότι με τα έργα υποδομής που υλοποιούνται και «τρέχουν», αυτή αναμορφώνεται και μετατρέπεται σε ένα σύγχρονο και δυναμικό κόμβο ανάπτυξης. Την ίδια στιγμή, πρόσθεσε, αναβαθμίζεται ο ρόλος της περιοχής και ενισχύεται το γεωπολιτικό της αποτύπωμα.
«Η Θεσσαλονίκη αποκτά περισσότερες δυνατότητες να υποστηρίξει νέες οικονομικές δραστηριότητες και να υποδεχτεί περισσότερους επισκέπτες», υπογράμμισε ο κ. Δήμας και πρόσθεσε ότι η πόλη καθημερινά γίνεται ολοένα και πιο ελκυστική, γεγονός που επηρεάζει θετικά το σύνολο της ΠΚΜ, αλλά και της Βόρειας Ελλάδας ευρύτερα».
Προτεραιότητα η τήρηση χρονοδιαγράμματος για την επέκταση του μετρό στην Καλαμαριά
«Η επέκταση του μετρό στην Καλαμαριά αποτελεί τον επόμενο στρατηγικό στόχο», σημείωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, υπογραμμίζοντας ότι σύμφωνα και με τη δέσμευση που έχει αναλάβει η ανάδοχος εταιρεία, το πρότζεκτ θα παραδοθεί τον Φεβρουάριο του 2026.
«Προτεραιότητά μας είναι η τήρηση του χρονοδιαγράμματος. Με τη λειτουργία της επέκτασης, η αξία και η χρησιμότητα του μετρό, το οποίο έχουν ήδη αγκαλιάσει οι συμπολίτες μας θα αναδειχθεί ακόμη περισσότερο», τόνισε και εξήρε τον ρόλο του υφυπουργού Υποδομών, Νίκου Ταχιάου, που παρακολουθεί στενά την πορεία εκτέλεσης των έργων, όπως είπε. Κατέθεσε, μάλιστα, την προσωπική του ματιά, λέγοντας πως «το μετρό Θεσσαλονίκης είναι το ωραιότερο του κόσμου».
Εντός χρονοδιαγράμματος η παράδοση του Flyover
Για την κατασκευή του Flyover, ο κ. Δήμας τόνισε ότι οι εργασίες προχωρούν με ταχείς ρυθμούς και η πρόοδος του έργου έχει ξεπεράσει το 20%, «γεγονός που συντείνει στην περάτωσή του εντός χρονοδιαγράμματος, περίπου τέτοια εποχή σε δύο χρόνια».
Με την ολοκλήρωση του Flyover, όπως πρόσθεσε, θα αποσυμφορηθεί η εσωτερική περιφερειακή, αφού θα εξυπηρετούνται 10.000 οχήματα ανά ώρα, από 5.000 σήμερα, ενώ «η λειτουργία του αναβαθμισμένου οδικού άξονα θα έχει κομβικό ρόλο στον χάρτη των οδικών υποδομών της κεντρικής Μακεδονίας, διευκολύνοντας τις περιφερειακές μετακινήσεις». Επισήμανε, δε, ότι το έργο θα έχει θετικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα.
Ο Ε65 «ανοίγει» νέες αναπτυξιακές προοπτικές – Ο 6ος προβλήτας
«Η κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου Ε65 αφορά σε ένα έργο που θα διαμορφώσει νέες αναπτυξιακές προοπτικές για την ευρύτερη περιοχή της βόρειας Ελλάδας», επισήμανε ο κ. Δήμας και τόνισε ότι η σύνδεση της κεντρικής Ελλάδας με την Εγνατία Οδό θα χαράξει ένα νέο σταυροδρόμι, με το οποίο θα ενισχυθούν η διαπεριφερειακή συνοχή, το εμπόριο και ο τουρισμός.
«Η πατρίδα μας θα αποκτήσει ένα ολοκληρωμένο, ευρύ, σύγχρονο και ασφαλές δίκτυο αυτοκινητοδρόμων, το οποίο θα απελευθερώσει νέες δυνατότητες τόσο για την εγχώρια οικονομική δραστηριότητα, όσο και για την εξωστρέφεια της ελληνικής οικονομίας», σημείωσε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε πως «η Κεντρική Μακεδονία βρίσκεται στο κέντρο αυτού του χάρτη».
Επιπλέον, ο κ. Δήμας, χαρακτήρισε «στρατηγική παρέμβαση» τη σύνδεση του 6ου προβλήτα Θεσσαλονίκης και του προαστιακού σιδηρόδρομου στα δυτικά της πόλης, που «θα διευκολύνουν την εμπορευματική δραστηριότητα του λιμένα και θα έχει άμεσα οφέλη την κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση, την ασφάλεια, την απελευθέρωση χώρων και τη δυνατότητα αναπλάσεων».
Για τον ΟΑΣΘ, επανέλαβε ότι έχει επιτευχθεί ανανέωση του στόλου του στο 50%, υπενθυμίζοντας ότι ότι ήδη κυκλοφορούν 151 νέα λεωφορεία, ενώ γνωστοποίησε ότι με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «θα έρθουν στη Θεσσαλονίκη 50 νέα αρθρωτά ηλεκτρικά λεωφορεία».
«Game changer» για την Ελλάδα το «ThessIntec»
«Απαραίτητη προϋπόθεση για να προχωρήσουν τα έργα υποδομής είναι να υπάρχει στήριξη από όλους τους φορείς της πόλης, κάτι που τα τελευταία χρόνια το βλέπουμε», σημείωσε ο κ. Δήμας και μιλώντας για το έργο του ThessIntec τόνισε ότι «αποτελεί ένα πρότζεκτ “game changer”, όχι μόνο για τη Θεσσαλονίκη, αλλά για την Ελλάδα ολόκληρη». Στο πλαίσιο αυτό υπενθύμισε ότι αυτό στηρίζεται και με δημόσια χρηματοδότηση. Μεταξύ άλλων, ο κ. Δήμας έκανε αναφορά και στα 17 σχολεία που θα κατασκευαστούν στη Θεσσαλονίκη με τη διαδικασία Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα.