LAMDA Development: Το στίγμα για την διαχείριση των προκλήσεων του κυκλοφοριακού
Διαβάζεται σε 4'
Η LAMDA έχει ήδη εκφράσει με σαφήνεια την πρόθεσή της να χρηματοδοτήσει τις απαιτούμενες μελέτες για τη μετατροπή της Λεωφόρου Βουλιαγμένης σε δρόμο ελεύθερης ροής χωρίς φωτεινούς σηματοδότες και την επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού.
- 26 Ιουλίου 2025 08:44
Στην αντιμετώπιση κυκλοφοριακών προβλημάτων αναφέρεται ενημερωτικό σημείωμα της LAMDA Development, που εστιάζει στα έργα που υλοποιεί και τις πρωτοβουλίες που έχει αναλάβει, ώστε να γίνει η απαραίτητη διαχείριση της κυκλοφορίας στο πλαίσιο της ανάπλασης του Ελληνικού που είναι σε πλήρη εξέλιξη.
Ειδικότερα, όπως αναφέρεται σε ενημερωτικό σημείωμα που αναρτήθηκε στη σελίδα των τοπικών κοινωνιών https://theellinikon.com.gr/enimerotika-simeiomata/, το The Ellinikon αναπτύσσεται σε έκταση εκατομμυρίων τετραγωνικών μέτρων, με χιλιάδες εργαζόμενους και εκατοντάδες οχήματα να κινούνται καθημερινά εντός και πέριξ του Μητροπολιτικού Πόλου.
Παρά τη σύνθετη αυτή πραγματικότητα, όπως αναφέρεται, η Εταιρεία καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε οι επιπτώσεις στην καθημερινότητα των κατοίκων να είναι οι ελάχιστες δυνατές.
Η σημασία του έργου
Να σημειωθεί ότι, όπως σημειώνει η εταιρεία, σε έτερο σημείωμα για τις περιβαλλοντικές της δράσεις, μέσα σε σύντομο διάστημα πραγματοποιείται ένα όραμα δεκαετιών και δημιουργείται ένας χώρος σημείο αναφοράς τόσο για τη σημερινή κοινωνία όσο και για τις επόμενες γενιές.
Ακόμη και σε αυτό το απολύτως πρώιμο στάδιό της, η νέα πόλη προσδίδει νέα πνοή στην ανάπτυξη των νοτίων προαστίων και μεγαλύτερη αξία στην αγορά ακινήτων (αυξανόμενη ακόμη περισσότερο περιμετρικά του Έργου), και συμβάλλει καθοριστικά στην αγορά εργασίας, έχοντας ήδη δημιουργήσει χιλιάδες νέες θέσεις. Για να γίνει αντιληπτό το μοναδικό για τα δεδομένα της χώρας μέγεθος του Έργου, σήμερα, εκτελούνται επιμέρους έργα από 18 κύριους εργολάβους/ κατασκευαστικές εταιρείες, σε 40 ενεργά εργοτάξια με περίπου 2.500 εργαζόμενους.
Δράσεις περιορισμού της κυκλοφορίας εκτός έργου
Όπως αναφέρει το ενημερωτικό σημείωμα για το κυκλοφοριακό, η συντριπτική πλειοψηφία των εργοταξιακών κινήσεων γίνονται εντός του εργοταξίου. Τα χώματα από τις εκσκαφές αποθηκεύονται εντός του εργοταξίου. Η προμήθεια σκυροδέματος γίνεται από τα παρασκευαστήρια εντός του ακινήτου για λόγους μείωσης των μετακινήσεων. Περαιτέρω, θα πραγματοποιηθούν σημαντικές κυκλοφοριακές επεμβάσεις (όπως οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις για το flyover ή της ευρείας παράκαμψης).
Υποδομές
Όπως αναφέρεται, η LAMDA υλοποιεί ένα μεγάλο έργο υποδομής, την υπογειοποίηση μέρους της Λεωφόρου Ποσειδώνος μήκους 1,3 χλμ. Το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή μιας υπόγειας σήραγγας μήκους 1,150 χλμ. Στόχος του έργου είναι :
- Η βελτίωση της κυκλοφορίας στην επιφάνεια και η βελτίωση της ροής της κυκλοφορίας στην ευρύτερη περιοχή, καθώς στο τμήμα της υπογειοποίησης δεν προβλέπονται φωτεινοί σηματοδότες.
- Η αναβάθμιση της περιοχής και η δημιουργία ενός σύγχρονου αστικού περιβάλλοντος.
- Η δημιουργία χώρων πρασίνου και ποδηλατοδρόμων στην επιφάνεια της Λεωφόρου Ποσειδώνος. Γεγονός που θα αναβαθμίσει την ποιότητα ζωής και θα κάνει πιο εύκολη τη διέλευση πεζών από και προς τη θάλασσα.
Στην ανάπτυξη του Ελληνικού, με βάση την ενημέρωση της εταιρείας, δημιουργείται ένα εκτεταμένο κοινόχρηστο δίκτυο διαδρομών μήκους 50 και πλέον χλμ. με πεζόδρομους και ποδηλατοδρόμους. Στόχος αυτής της παρέμβασης είναι η διευκόλυνση κατοίκων και επισκεπτών της νέας μεγάλης γειτονιάς του Ελληνικού, ώστε η πρόσβαση τους από το ένα σημείο στο άλλο να είναι εύκολη και γρήγορη. Όλοι οι χώροι αυτοί είναι ελεύθεροι και απολύτως προσβάσιμοι για όλους.
Συγχρόνως η LAMDA, έχει ήδη εκφράσει με σαφήνεια την πρόθεσή της να χρηματοδοτήσει τις απαιτούμενες μελέτες για τη μετατροπή της Λεωφόρου Βουλιαγμένης σε δρόμο ελεύθερης ροής χωρίς φωτεινούς σηματοδότες και την επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού μέσω σήραγγας που θα καταλήγει στη Λεωφόρο Βουλιαγμένης, στο ύψος του Αλίμου, έργο που θα απορροφήσει και κινήσεις διερχόμενες από το κέντρο της Αθήνας.