Τερκενλής: Το τσουρέκι της Θεσσαλονίκης στο παγκόσμιο ράφι
Διαβάζεται σε 3'
Η νέα σειρά της Τερκενλής για τα super market ενισχύει τις πωλήσεις και επεκτείνει τη φήμη των παραδοσιακών γλυκισμάτων της εταιρείας και εκτός συνόρων.
- 12 Δεκεμβρίου 2025 06:18
Πριν από δύο χρόνια περίπου η απόφαση του Παύλου Τερκενλή να δημιουργήσει μια σειρά κατεψυγμένων προϊόντων, βασισμένη σε παραδοσιακά γλυκίσματα που έχουν συνδεθεί με την επωνυμία Τερκενλής για το super market φαίνεται να τον δικαιώνει.
Η αύξηση ζήτησης στα καταστήματα της εταιρείας στο αεροδρόμιο Μακεδονία αλλά και στο Ελευθέριος Βενιζέλος της Αθήνας αποδείχθηκε window ευκαιρίας να γίνουν τα προϊόντα Τερκενλής προσιτά εκτός Θεσσαλονίκης και εκτός Ελλάδος.
Η νέα κατηγορία Home Bakers, αποτελείται από κωδικούς όπως το κλασσικό τσουρέκι με γέμιση κάστανο της Τερκενλής και κατεψυγμένη ζύμη για αλμυρές και γλυκές παρασκευές, ψήνονται σε 15’, στη συσκευασία τους.
Η αποδοτικότητα του retail εμφανίζεται ενισχυμένη σε σχέση με τα φυσικά σημεία πώλησης, τα οποία παραμένουν αμετάβλητα και δεν προβλέπεται να επεκταθούν περαιτέρω ούτε μετά το 2026. Η επιλογή αυτή συνδέεται με τη στροφή της εταιρείας σε πιο στοχευμένες αναπτυξιακές πρωτοβουλίες, πέραν της εγχώριας λιανικής.
Στο πλαίσιο αυτό, η εταιρεία σχεδιάζει να διατηρήσει την τρέχουσα δομή της, δίνοντας προτεραιότητα στην ενίσχυση των εξαγωγών και της χονδρικής στην Ελλάδα. Ήδη εξάγει προϊόντα σε 15 χώρες, μεταξύ των οποίων οι ΗΠΑ, ο Καναδάς, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και η Κύπρος. Παρά τη μειωμένη δυναμική της φετινής έκθεσης Anuga, λόγω απουσίας σημαντικών αγοραστών, οι εξαγωγές συνεχίζουν ανοδικά.
Σήμερα, οι εξαγωγές αντιπροσωπεύουν περίπου 5% του συνολικού τζίρου, με στόχο να προσεγγίσουν το 30% μέσα στην επόμενη διετία. Η στρατηγική ανάπτυξης επικεντρώνεται στην εδραίωση συνεργασιών με τοπικούς διανομείς, κυρίως σε αγορές εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπου υπάρχει μεγαλύτερο περιθώριο διείσδυσης. Ιδιαίτερα η ασιατική αγορά εκτιμάται ότι διαθέτει σημαντικές προοπτικές.
Παράλληλα, η εταιρεία προχωρά σε ανανέωση του εγχώριου portfolio, εισάγοντας νέους κωδικούς και αποσύροντας σταδιακά ορισμένα εποχιακά προϊόντα, με στόχο τη βελτιστοποίηση της παραγωγικής διαδικασίας.
Για το 2025, ο κύκλος εργασιών εκτιμάται ότι θα κινηθεί σε σταθερά επίπεδα, καθώς η εταιρεία διατηρεί το υφιστάμενο δίκτυο καταστημάτων της σε μια αγορά ζαχαρωδών που εμφανίζει ήπια ύφεση.
Ο Παύλος Τερκενλής υπογραμμίζει ότι η διατήρηση σταθερής δομής αποτελεί συνειδητή στρατηγική επιλογή. Η επιχείρηση εξακολουθεί να στηρίζεται σε εμβληματικά προϊόντα, όπως το γνωστό γεμιστό τσουρέκι Θεσσαλονίκης, που έχει διαμορφώσει την εταιρική ταυτότητα στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.
Κατά το πρώτο δεκάμηνο του έτους, η εταιρεία καταγράφει σταθερή πορεία, παρά την αύξηση τιμών 7%–8% τον Μάιο, την πρώτη μετά από δυόμισι χρόνια.
Η τρέχουσα χρονιά χαρακτηρίζεται από επιβράδυνση του κλάδου, καθώς το αυξημένο κόστος πρώτων υλών και η υψηλότερη, σε σχέση με τα προηγούμενα έτη, τιμή της ενέργειας περιορίζουν τα περιθώρια ανάπτυξης.