Miele: Ανάπτυξη κόντρα στη συγκράτηση της αγοράς και νέες επενδύσεις στην Ελλάδα
Διαβάζεται σε 3'
Η αγορά των ηλεκτρικών συσκευών εμφανίζεται φέτος πιο συγκρατημένη σε σύγκριση με τα προηγούμενα χρόνια, είπε ο Managing Director της Miele για το Cluster Adria Aegean.
- 12 Δεκεμβρίου 2025 16:58
Σε ένα περιβάλλον αυξημένης προσοχής σε ό,τι αφορά τις δαπάνες από την πλευρά των καταναλωτών, η αγορά των ηλεκτρικών συσκευών εμφανίζεται φέτος πιο συγκρατημένη σε σύγκριση με τα προηγούμενα χρόνια. Όπως επισήμανε ο Θάνος Κυριάζης, Managing Director της Miele για το Cluster Adria Aegean (CAA) μιλώντας στο συνέδριο του The Total Business οι καταναλωτές επενδύουν πλέον με μεγαλύτερη σύνεση, γεγονός που αποτυπώνεται ξεκάθαρα στη συνολική εικόνα της αγοράς.
Παρά το γενικότερο αυτό κλίμα, η πορεία της Miele στην Ελλάδα ακολουθεί διαφορετική τροχιά. Η εταιρεία καταγράφει θετικές επιδόσεις, οι οποίες, σύμφωνα με τον ίδιο, δικαιολογούνται από τη σταθερή της ικανότητα να κερδίζει την εμπιστοσύνη του καταναλωτικού κοινού και να ενισχύει τα μερίδιά της στην αγορά. Αν και το οικονομικό έτος απέχει μόλις δύο με τρεις εβδομάδες από την ολοκλήρωσή του, η Miele εκτιμά ότι θα κλείσει στην ελληνική αγορά με αύξηση της τάξης του 13%, ενώ σε επίπεδο cluster η ανάπτυξη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 8%.
Καθοριστικό ρόλο στην πορεία αυτή διαδραμάτισε η έγκαιρη και αποτελεσματική υλοποίηση των επιχειρηματικών πλάνων, τα οποία εφαρμόστηκαν σε ιδιαίτερα επιτυχημένο χρόνο. Παράλληλα, η εταιρεία διατήρησε σταθερή τιμολογιακή πολιτική, καθώς, όπως υπογραμμίστηκε, στην Ελλάδα δεν έχει πραγματοποιηθεί ανατίμηση τα τελευταία τρία με τέσσερα χρόνια, χωρίς να καταγράφονται έντονα πληθωριστικά στοιχεία που να επηρεάζουν τη στρατηγική αυτή.
Στο επίκεντρο των μελλοντικών επενδύσεων βρίσκεται η περαιτέρω ενίσχυση της παρουσίας της Miele στην Ελλάδα, με έμφαση στον επαναπροσδιορισμό της κατηγορίας outdoor cooking. Πρόκειται για έναν τομέα που αναμένεται να αναπτυχθεί τόσο στην ελληνική αγορά όσο και συνολικά στο cluster από το 2026 και μετά. Στο πλαίσιο αυτό, η εταιρεία σχεδιάζει την είσοδό της σε προϊόντα όπως ψησταριές υγραερίου, ψυγεία και αποθηκευτικούς χώρους, με ορισμένες λύσεις να λειτουργούν ακόμη και χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα. Η συγκεκριμένη στρατηγική κατεύθυνση ανακοινώθηκε επίσημα στο Βερολίνο τον Σεπτέμβριο και σηματοδοτεί την πρώτη οργανωμένη επένδυση της Miele στην εμπειρία εκτός σπιτιού, με ορίζοντα ωρίμανσης το 2027.
Παράλληλα, η εταιρεία εξετάζει τη σταδιακή επέκταση του δικτύου φυσικών σημείων πώλησης στην Ελλάδα. Σήμερα λειτουργούν πέντε καταστήματα, εκ των οποίων τέσσερα στην Αθήνα και ένα στη Θεσσαλονίκη, στην περιοχή της Καλαμαριάς. Ο στόχος είναι η προσθήκη ενός έως δύο νέων σημείων κάθε χρόνο στη χώρα μας, με ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τη δημιουργία δεύτερου καταστήματος στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, όπου διαπιστώνεται έντονη εμπορική δυναμική. Παράλληλα, εξετάζονται και περιοχές εκτός Αθήνας και Θεσσαλονίκης, με την ανάπτυξη να υλοποιείται σταδιακά και μεθοδικά στον χρόνο.
Όπως τόνισε ο κ. Κυριάζης, η Miele παραμένει προσηλωμένη στο επιχειρηματικό της πλάνο, με δέσμευση να το ακολουθήσει πιστά τουλάχιστον για τον επόμενο χρόνο, θέτοντας τις βάσεις για βιώσιμη ανάπτυξη σε ένα απαιτητικό αλλά γεμάτο ευκαιρίες περιβάλλον.