Praktiker: H εταιρεία που έμαθε (ξανά) τους Έλληνες να μαστορεύουν

Με αφορμή την συμπλήρωση 25 χρόνων παρουσίας της στην Ελλάδα τo news247 συνομίλησε με τον Διευθύνοντα Σύμβολο της Praktiker Hellas Γιάννη Σελαλμαζίδη ώστε να μάθει το μυστικό της επιτυχίας της
- 16 Δεκεμβρίου 2016 14:48
Πάμε τον χρόνο πίσω. Πίσω 25 χρόνια, στο 1991. Τότε που στην Αθήνα δεν υπήρχε καμία μεγάλη ξένη αλυσίδα από αυτές που ξέρουμε σήμερα. Και ξαφνικά λίγο πριν τελειώσει ο χρόνος, τον Νοέμβριο, η πρωτεύουσα ετοιμάζεται για δύο μεγάλα εγκαίνια. Τα πρώτα διάσημα και πολυαναμενόμενα. Θα άνοιγαν στην πλατεία Συντάγματος τα πρώτα McDonald’s στον χώρο που φιλοξενούνταν για δεκαετίες το ζαχαροπλαστείο του Παπασπύρου. Τα δεύτερα εγκαίνια, ενδιαφέροντα, αλλά λίγο «περίεργα». Στο Ελληνικό θα άνοιγε κάτι σαν μεγάλο σούπερ μάρκετ, το οποίο δεν θα είχε όμως τρόφιμα, αλλά κυρίως εργαλεία και δομικά υλικά. Ο λόγος για τα Praktiker.
«Τότε η γερμανική μητρική έκανε τα πρώτα βήματα στο εξωτερικό. Και όταν κάνεις τα πρώτα βήματα έχεις και τις πρώτες παιδικές ασθένειες. Από την στιγμή που δεν ήταν κάποια πολυεθνική εταιρεία ήθελαν να μεταφέρουν, αυτούσιο το concept που είχαν στην Ελλάδα. Με τον καιρό είδαν ότι το αυστηρό μοντέλο του DIY (Do It Yourself) δεν μπορούσε να προχωρήσει στην Ελλάδα και άρχισαν να κάνουν κάποιες “τροποποιήσεις”. Εμπλούτισε την γκάμα, έβαλε ηλεκτρονικά, εξοπλισμό για αυτοκίνητο, είδη κήπου και κουζίνας που έφεραν και τις γυναίκες στα καταστήματα μας και πλέον γίναμε ένα τεχνικό πολυκατάστημα» με κατεύθυνση στο Home Improvement εξηγεί ο κ. Γιάννης Σελαλμαζίδης, o Διευθύνων Σύμβουλος της Praktiker Hellas, ο οποίος βρίσκεται από το 1995 στο τιμόνι της εταιρείας.
Με αυτές τις δυσκολίες που ξεπεράστηκαν με την προσαρμογή της αλυσίδας στις τοπικές «ιδιαιτερότητες» η Praktiker Hellas βρήκε σύντομα το δρόμο της και έγινε το πιο πετυχημένο παιδί του τότε Ομίλου, ο οποίος πλέον είχε επεκταθεί σχεδόν στην μισή Ευρώπη. Τα ελληνικά καταστήματα φιγουράρανε στις πρώτες θέσεις τόσο σε πωλήσεις ανά τετραγωνικό όσο και σε απόδοση. Το ελληνικό μοντέλο διοίκησης αποτελούσε πλέον case study στον όμιλο και οι επισκέψεις από το εξωτερικό γίνονταν όλο και πιο συχνές ώστε να μελετήσουν αν μπορούσε να αντιγραφεί.
«Το 2013 η μητρική Praktiker πτώχευσε. Μετά από την πτώχευση περάσαμε μία πολύ δύσκολη περίοδο. Εκεί που ήμασταν ένα καραβάκι δεμένο σε ένα υπερωκεάνιο πλέον έπρεπε αυτό το καράβι, το γερό καράβι, να πρέπει να ταξιδεύει μόνη του. Μη ξεχνάμε ότι την ίδια περίοδο και η χώρα είχε τα προβλήματα της με αποτέλεσμα και οι προμηθευτές μας να είναι πιο κουμπωμένοι» αναφέρει ο κ. Σελαλμαζίδης ο οποίος κατάφερε, με όλη τη διοικητική ομάδα, να βρει την λύση να συνεχίσει η Praktiker Hellas απρόσκοπτα τις δραστηριότητες της. Συνεργάστηκε, μεταξύ άλλων, και με έναν πρώην ανταγωνιστή της Praktiker στην Γερμανία, από τους μεγαλύτερους παίκτες στην αγορά του DIY, επιτυγχάνοντας να έχει πρόσβαση στο μεγαλύτερο μέρος της γκάμας των προϊόντων που πουλάει και ενδιαφέρουν την ελληνική εταιρεία στις καλύτερες δυνατές τιμές που μπορεί να έχει κάποιος μέσα από τις κοινές παραγγελίες.
Έχοντας διαγράψει ήδη 25 χρόνια στο τιμόνι της Praktiker Hellas o Γιάννης Σελαλμαζίδης δεν μπορεί παρά να είναι αισιόδοξος για το μέλλον της και αυτό οφείλεται και στην σιγουριά που προσφέρει ο επενδυτικός όμιλος της Fairfax, όχι όμως μόνο σε οικονομικό επίπεδο. «Στις επιχειρήσεις αυτό που μετράει είναι το αποτέλεσμα που φέρνεις. Σε εμάς είναι και το πως το φέρνεις, δηλαδή ο τρόπος. Όλα αυτά τα χρόνια πορευθήκαμε με τις αξίες που είχαμε και χαρήκαμε πάρα πολύ όταν είδαμε ότι και η Fairfax είναι ένας όμιλος με στιβαρές αξίες. Τις αρχές και τις αξίες αυτές τις έχω στο γραφείο μου, σε περίοπτη θέση» (σ.σ. αρχές που μιλάνε για ακεραιότητα, ηθική, ειλικρίνεια, σεβασμό, την παροχή ίδιων ευκαιριών στους εργαζόμενους, την συνεχή βελτίωση και την ικανοποίηση, τόσο των εργαζομένων όσο και των πελατών).
Η ικανοποίηση των ανθρώπων μας και των πελατών μας, η ανταπόκριση μας στις συνθήκες της αγοράς και η εξέλιξη μας με κάνουν να είμαι αισιόδοξος για το μέλλον της Praktiker. Πιστεύω ότι θα συνεχίσει να εκπλήσσει θετικά, να ικανοποιεί τους πελάτες της και να πρωταγωνιστεί στην αγορά για τουλάχιστον 25 χρόνια ακόμη».