FORKY: ΤΟ ΠΙΟ ΓΡΗΓΟΡΟ (ΚΑΙ ΣΠΑΡΤΙΑΤΙΚΟ) DELIVERY ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ
Είναι στην πόρτα σου το πολύ σε 15 λεπτά ενώ και εσύ δεν θες πάνω από μισό λεπτό για να διαλέξεις από τον “κατάλογο” του Forky
To delivery αν και αγγλική λέξη είναι ελληνική υπόθεση. Δεν υπάρχει άλλη χώρα στον πλανήτη, όχι δεν είναι άλλη μία υπερβολή, που τα μηχανάκια μεταφέρουν σε πολλαπλάσιες ποσότητες φαγητά από ότι φακέλους και δέματα. Εμείς άρα είμαστε και αυτοί που οφείλουμε να εξελίξουμε αυτό τον τρόπο διακίνησης, να τον φέρουμε πιο κοντά στις σημερινές ανάγκες του πελάτη, να τον παντρέψουμε με την νέα τεχνολογία και να τον σερβίρουμε ξανά.
Τι κάνει το Forky να διαφέρει από τα υπόλοιπα delivery της Αθήνας; την απάντηση μας την έδωσε ο Μιχάλης Γκόντας- ο ένας εκ των δύο 28χρόνων δημιουργών της start-up, o άλλος είναι ο Πέτρος Πιτσιλής – που συναντήσαμε στα γραφεία τους δίπλα από το Μουσείο της Ακρόπολης.
στην σελίδα τους στο facebook (σ.σ. τα δύο κυρίως πιάτα, η σαλάτα και το γλυκό εμφανίζονται
στο site του Forky μόνο τα μεσημέρια από Δευτέρα έως και Παρασκευή όπου και γίνονται διανομές) και είδαμε κυρίως μαμαδίστικα φαγητά. Από ρολό και παστίτσιο μέχρι γεμιστά και όσπρια. Φυσικά δεν λείπουν και οι πιο ψαγμένες συνταγές όπως χοιρινό με γλυκόξινη και αμπελοφάσουλα με κρητικό απάκι. Σε ότι αφορά τις τιμές, για τα κυρίως αυτές είναι πέριξ των 5 ευρώ ανά πιάτο.
Μία πρώτη απορία είναι: γιατί δύο μόνο πιάτα; (το σπαρτιάτικο που λέμε και στον τίτλο). Σύμφωνα με τον Μιχάλη οι λόγοι είναι αρκετοί και εν μέρει κρύβουν και την έως τώρα επιτυχία του εγχειρήματος. Ο πρώτος και ο πιο προφανής έχει να κάνει με το κόστος παραγωγής. Ο δεύτερος με τον σύγχρονο τρόπο ζωής καθώς έχει παρατηρηθεί ότι δεν είναι λίγοι αυτοί που -κυρίως- επειδή έχουν βαρεθεί να χάνονται ανάμεσα στα φυλλάδια των delivery θα ήθελαν να έχουν μία γρήγορη αλλά όχι πρόχειρη επιλογή. Ο τρίτος που είναι και ένα από τα μυστικά της ταχύτητας – και ουσιαστικά η ειδοποιός διαφορά με όλα τα άλλα delivery – είναι ότι η μικρή αυτή επιλογή δίνει την δυνατότητα στον μεταφορέα να μεταφέρει πάνω μία μερίδες στο κουτί του ώστε όταν εν κινήσει ενημερωθεί, μέσω εφαρμογής, ότι υπάρχει νέα παραγγελία κοντά στο αρχικό σημείο παράδοσης να μην χρειάζεται να επιστέψει στον σταθμό ανεφοδιασμού.
Πώς όμως προέκυψε η Forky; Θα πρέπει να πάμε καμιά εικοσαετία πίσω όταν Μιχάλης και Πέτρος γνωρίστηκαν παίζοντας ως πιτσιρίκια στα χωριά της μεσηνιακής Μάνης. Έγιναν φίλοι και η φιλία αυτή συνεχίστηκε στην εφηβεία όπου για το χαρτζιλίκι δούλευαν ως γκαρσόνια και στα φοιτητικά χρόνια όπου μην αντέχοντας άλλο το σουβλάκι, τις πίτσες και τις κρέπες σκεφτόντουσαν πόσο ωραίο θα ήταν να έβρισκαν να τρώνε που και που και κάποιο καλό σπιτικό φαγητό. Κάπως έτσι στην πρώτη έκρηξη των start up στην Ελλάδα δημιούργησαν πριν από τέσσερα περίπου χρόνια τo Cookisto.
Η ιδέα του Cookisto βασίζονταν σε μία win win σχέση μεταξύ της νοικοκυράς που θα έφτιαχνε δυο τρεις μερίδες παραπάνω, ή το μερακλή food bloger που δεν σήκωνε να ανοίξει εστιατόριο και του γείτονα που θα πλήρωνε σε μία λογική τιμή να φάει πραγματικά σπιτικό,καθαρό και υγιεινό φαγητό. Αν και η πρόταση ήταν ενδιαφέρουσα και έτυχε ιδιαίτερης προβολής το εγχείρημα αυτό δεν προχώρησε λόγω «τεχνικών» προβλημάτων και ουσιαστικά την αδυναμία της – από την φύση της – να μπει σε κάποιες προδιαγραφές (π.χ. μαγείρισσα και καταναλωτής έπρεπε να έλθουν σε συνεννόηση που και πως θα γίνει η παράδοση). Το Cookisto πήγε και στο Λονδίνο, όπου και εκεί τράβηξε το ενδιαφέρον του Τύπου επάνω του (έντυπωσιάστηκαν και έγραψαν για αυτό μεταξύ άλλων το BBC, o independent και η Telegraph όμως έληξε άδοξα μετά από εννέα μήνες με πρωτοβουλία των δημιουργών του που πλέον ήξεραν που ήταν το πρόβλημα και ποια είναι η λύση του.
«Ένα από τα θετικά του Forky είναι ότι οι ίδιοι είμαστε πελάτες του, ξέρουμε τι θέλουμε, πως το θέλουμε και πως να το υλοποιήσουμε» τονίζει ο Μιχάλης. Εδώ αξίζει να αναφέρουμε ότι οι δύο συνομήλικοι συνιδρυτές έχουν ξεκάθαρους ρόλους στην εταιρεία. Ο Πέτρος Πιτσιλής έχει την ευθύνη του τομεά του φαγητού (η οικογένεια του έχει μακρά εμπειρία στο χώρο της εστίασης με ονόματα όπως το Baltazar, Gaspar και Rock n Roll) και ο Μιχάλης Γκόντας τον τεχνολογικό τομέα.
«Στόχος μας δεν είναι να χτυπήσουμε το σουβλάκι και την πίτσα, αυτά και εμείς που δεν μαγειρεύουμε θα τα πάρουμε και δύο και τρεις φορές την εβδομάδα, αλλά να προσφέρουμε μία λύση σε αυτόν που θέλει να φάει υγιεινά και δεν έχει, την τεχνική ή τον χρόνο να το παρασκευάσει και να το πάρει μαζί του στο γραφείο. Και όλα αυτά σε μία τιμή που να έρχεται στα ίδια ή πιο χαμηλά επίπεδα αν αναλογιστείς, τον χρόνο που χρειάζεται να αγοράσει τα υλικά, το κόστος και τον χρόνο παρασκευής και την όλη διαδικασία που ακολουθεί. Δεν είναι τυχαίο ότι πελάτες μας είναι πολλές νοικοκυρές, οι οποίες μάλιστα μας ζήτησαν – και το κάνουμε – να δείχνουμε μέσα από την σελίδα μας τις επιλογές της επόμενης ημέρας ώστε να δουν αν οι ίδιες θα μπουν στην διαδικασία να μαγειρέψουν ή να το πάρουν από το Forky».