“Παιχνιδάκι” η… δουλειά

Ο νέος επικεφαλής της επιτροπής τηλεπικοινωνιών και διαδικτύου στις ΗΠΑ, Kevin Werbach, είναι φανατικός παίκτης διάσημου online παιχνιδιού
- 24 Νοεμβρίου 2008 09:17
Tην περασμένη εβδομάδα, ο νέος πρόεδρος των ΗΠΑ, Μπαράκ Ομπάμα, διόρισε τους Kevin Werbach, επίκουρο καθηγητή στις νομικές μελέτες και στην επιχειρηματική ηθική στο πανεπιστήμιο του Wharton και τη Susan Crawford, η οποία διδάσκει τηλεπικοινωνίες και νομοθεσία για το διαδίκτυο στο πανεπιστήμιο του Michigan, για να ηγηθούν της ομάδας μετάβασης στην Ομοσπονδιακή Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών των ΗΠΑ.
Και οι δύο, υποστηρικτές της ουδετερότητας του διαδικτύου, θα έχουν τις αρμοδιότητες της προσκόμησης πληροφοριών στην κυβέρνηση, σχετικά με το Διαδίκτυο και με τις πολιτικές στις τηλεπικοινωνίες, παράλληλα με γνωμοδότηση σε θέματα προϋπολογισμού και ιδιαίτερες περιπτώσεις.
Η πρόσληψη αυτών των προσώπων αποτελεί χαρμόσυνο νέο για τους υποστηρικτές του διαδικτύου και για τους παίκτες διαδικτιακών παιχνιδιών. Ο Werbach είναι φανατικός θαυμαστής και παίκτης του διάσημου online παιχνιδιού “World of Warcraft”(WOW), μέλος δύο “συντεχνιών”:
“Η μία”, όπως γράφει στο ιστολόγιό του το 2006, “ξεκίνησε από το φίλο μου και μανιώδη με την τεχνολογία, Joi Ito. Η άλλη ομάδα είναι πολύ διαφορετική και αποτελείται από κυρίως από ακαδημαϊκούς κσι διανοούμενους που μελετούν και γράφουν για τους εικονικούς κόσμους”.
Η ενασχόληση του Werbach στο “WOW”είναι άξια λόγου διότι αυξάνει την πιθανότητα για τους επόμηνους μήνες, αυτός και η Crawford να δημιουργήσουν στρατηγικές πολιτικές σχετικές με το διαδίκτυο. Όπως οι διανοούμενοι, έτσι και ο Werbach δίνει και αυτός σημασία στο μέλλον της εργασίας και της τεχνολογίας:
“Aυτό που κάνει (το παιχνίδι) είναι να δημιουργεί ένα κίνητρο για τους χρήστες, ώστε να δημιουργούν νέο λογισμικό και ιδεές προς παραγωγή,μέσω συνεργασίας. Πολλές από αυτές τις ιδέες θα “μεταφραστούν” σε δραστηριότητες της άλλης ομάδας, συμπεριλαμβανομένων και των επιχειρηματιών. Πιστεύω ότι τα διαδικτιακά παιχνίδια θα είναι ένα ένα πεδίο δοκιμών γι’ αυτές τις νέες τεχνολογίες διότι, οι χρήστες βλέπουν ένα άμεσο αποτέλεσμα των ενεργειών τους και είναι πρόθυμοι να πειραματιστούν με νέα αντικείμενα”.
Χωρίς να προκαλεί έκλπηξη, αυτή η προοπτική επεκτείνεται σε εικονούς κόσμους όπως το “Second Life”, ο οποίος απετέλεσε σημαντικό συστατικό σε συνέδριο τεχνολογίας του Werbach. Στο δικό της ιστολόγιο, η Crawford θεωρεί τον εαυτό της ως “μεγάλη θαυμάστρια” του ίδιου παιχνιδιου, εξαιτίας του τρόπου που αφήνει τους χρήστες του να διατηρούν τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας για το περιεχόμενό τους.
Τι σημαίνουν όλα αυτά για τις συγκεκριμένες πολιτικές της Ομοσπονδιακής Επιτροπής τηλεπικοινωνιών είναι πολύ νωρίς για να το ξέρουμε, πάντως ένα είναι σίγουρο: Για πρώτη φορά οι πολιτικές της Επιτροπής θα προωθούνται από μια ομάδα που καταλαβαίνει ξεκάθαρα τον online κοσμο και την εικονική πραγματικότητα.
(Πηγή: CNN)