H PepsiCo παρουσιάζει το Πρόγραμμα Βιωσιμότητας 2025

PepsiCo Inc. soda products sit on display during a PepsiCo investor meeting at Yankee Stadium in New York, U.S., on Monday, March 22, 2010. PepsiCo, the world's second-largest soft-drink maker, redesigned its beverage packaging and marketing in 2009, and purchased its two largest drink distributors to boost sales in the U.S. and take greater control over delivery. The company, which has relied on emerging markets for soft-drink growth, is pushing no-calorie offerings overseas. Photographer: Jin Lee/Bloomberg ORG XMIT: 97815573     AMERICA; AMERICAS  BEVERAGE; BEVERAGES  SODA  BUSINESS; FINANCE  SOFT DRINK; SOFT DRINKS
PepsiCo Inc. soda products sit on display during a PepsiCo investor meeting at Yankee Stadium in New York, U.S., on Monday, March 22, 2010. PepsiCo, the world's second-largest soft-drink maker, redesigned its beverage packaging and marketing in 2009, and purchased its two largest drink distributors to boost sales in the U.S. and take greater control over delivery. The company, which has relied on emerging markets for soft-drink growth, is pushing no-calorie offerings overseas. Photographer: Jin Lee/Bloomberg ORG XMIT: 97815573 AMERICA; AMERICAS BEVERAGE; BEVERAGES SODA BUSINESS; FINANCE SOFT DRINK; SOFT DRINKS BLOOMBERG

Σχεδιάστηκε, ώστε να ανταποκρίνεται στις Μεταβαλλόμενες Ανάγκες των Καταναλωτών και της Κοινωνίας

Η PepsiCo, Inc. (NYSE: PEP) ανακοίνωσε ένα φιλόδοξο παγκόσμιο πρόγραμμα βιωσιμότητας που έχει καταρτιστεί για να ενισχύσει την συνεχιζόμενη ανάπτυξη της επιχείρησης με τρόπο που να ανταποκρίνεται στις μεταβαλλόμενες ανάγκες των καταναλωτών και της κοινωνίας. Οι προσπάθειες της εταιρείας, που εστιάζουν στη δημιουργία μιας πιο υγιούς σχέσης ανάμεσα στους ανθρώπους και τα τρόφιμα, περιλαμβάνουν συγκεκριμένους στόχους μέχρι το 2025 προκειμένου να συνεχίσει η εταιρεία να μεταμορφώνει το χαρτοφυλάκιο των τροφίμων και των αναψυκτικών της, να συμβάλλει σε ένα βιωσιμότερο παγκόσμιο σύστημα τροφίμων και να βοηθήσει τις τοπικές κοινότητες να αποκτήσουν περισσότερη ευημερία.

Αυτές οι νέες πρωτοβουλίες συνεχίζουν την από δεκαετίας δέσμευση της PepsiCo για Απόδοση με Σκοπό, ένα πρωτοποριακό όραμα που παρουσιάστηκε το 2006 και πηγάζει από τη βαθιά πίστη ότι η επιτυχία της επιχείρησης είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τη βιωσιμότητα του κόσμου που μοιραζόμαστε.

Για να επιτύχουν στον σημερινό ασταθή και μεταβαλλόμενο κόσμο, οι επιχειρήσεις πρέπει να κάνουν τρία πράγματα εξαιρετικά καλά

«Για να επιτύχουν στον σημερινό ασταθή και μεταβαλλόμενο κόσμο, οι επιχειρήσεις πρέπει να κάνουν τρία πράγματα εξαιρετικά καλά: να εστιάζουν στην επίτευξη εξαιρετικών οικονομικών αποτελεσμάτων, να το κάνουν αυτό με τρόπο βιώσιμο μακροπρόθεσμα και να ανταποκρίνονται στις ανάγκες της κοινωνίας», είπε η Indra Nooyi, Chairman και CEO της PepsiCo. «Τα πρώτα δέκα χρόνια στο ταξίδι της PepsiCo με προορισμό την Απόδοση με Σκοπό μας έχουν δείξει πόσα πράγματα είναι δυνατά όταν μία εταιρεία επιτυγχάνει καλά αποτελέσματα κάνοντας παράλληλα καλό στον κόσμο γύρω της. Έχουμε δημιουργήσει σημαντική αξία για τους μετόχους, ενώ έχουμε κάνει μεγάλα βήματα για να ανταποκριθούμε στις προτεραιότητες για το περιβάλλον, την υγεία και την κοινωνία σε ολόκληρο τον κόσμο.»

«Το ταξίδι της PepsiCo απέχει πολύ από την ολοκλήρωσή του και οι νέοι μας στόχοι έχουν σχεδιαστεί έτσι ώστε να βασιστούμε πάνω στην πρόοδό μας και να διευρύνουμε τις προσπάθειές μας», ανέφερε στη συνέχεια η Nooyi. «Έχουμε χαράξει τα πλάνα μας σύμφωνα με τους Στόχους του ΟΗΕ για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη και πιστεύουμε ότι τα βήματα που κάνουμε θα μας βοηθήσουν να ανεβάσουμε την PepsiCo ακόμα πιο ψηλά στο μέλλον. Εταιρείες όπως η PepsiCo, έχουν μια εκπληκτική ευκαιρία –αλλά και ευθύνη- όχι μόνο να δημιουργήσουν κέρδος, αλλά αυτό να γίνεται με τρόπο που να κάνει τη διαφορά στον κόσμο μας.»

Οι Τρεις Πυλώνες της Βιώσιμης Ανάπτυξης

Η ατζέντα της PepsiCo για την Απόδοση με Σκοπό την επόμενη δεκαετία εστιάζει σε τρεις βασικές προτεραιότητες:

1. Βελτίωση της υγείας και ευημερίας μέσω των προϊόντων που εμπορεύεται.

2. Προστασία του πλανήτη μας.

3. Ενδυνάμωση των ανθρώπων σε ολόκληρο τον κόσμο.

Σε ολόκληρη την επιχείρηση και στις συνεργασίες της με τρίτους, η PepsiCo εφαρμόζει μια ολιστική προσέγγιση για την επίτευξη προόδου και στους τρεις αυτούς τομείς. Τα σχέδια της εταιρείας έχουν ενημερωθεί με βάση την τρέχουσα επιστημονική έρευνα, τις προσδοκίες των καταναλωτών και τον διάλογο με τους βασικούς εταίρους, καθώς και με βάση την Ατζέντα 2030 του ΟΗΕ για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη.

Για την επίτευξη αυτών των στόχων, οι ενέργειες της εταιρείας θα είναι συνεπείς ως προς την υπεύθυνη διάθεση των κεφαλαίων της, τη δέσμευση προς τους οικονομικούς της στόχους και τη δημιουργία αξίας για τους μετόχους της. Η εταιρεία πιστεύει ότι η επίτευξη αυτών των στόχων θα ενισχύσει τα μακροπρόθεσμα οικονομικά αποτελέσματα και τις αποδόσεις της.

Την περασμένη δεκαετία, η PepsiCo αποτέλεσε πρότυπο εταιρείας παγκοσμίως, αποδεικνύοντας ότι η ευθυγράμμιση της επιχείρησης με το κοινωνικό όφελος είναι μια συνταγή που φέρνει εξαιρετικά οικονομικά αποτελέσματα

«Την περασμένη δεκαετία, η PepsiCo αποτέλεσε πρότυπο εταιρείας παγκοσμίως, αποδεικνύοντας ότι η ευθυγράμμιση της επιχείρησης με το κοινωνικό όφελος είναι μια συνταγή που φέρνει εξαιρετικά οικονομικά αποτελέσματα», ανέφερε ο Bill George, Senior Fellow του Harvard Business School. «Το παράδειγμα της PepsiCo είναι μια θετική υπενθύμιση ότι οι κορυφαίες σε απόδοση εταιρείες παγκοσμίως αξιολογούνται όλο και περισσότερο με βάση περισσότερους παράγοντες και όχι μόνο από τα βραχυπρόθεσμα οικονομικά οφέλη. Μπορούν και πρέπει να αποτελούν δυνάμεις του καλού στον κόσμο και όσοι υιοθετούν αυτή τη νοοτροπία θα βρίσκονται σε ευνοϊκότερη θέση για να αποδώσουν τόσο στους μετόχους, όσο και την κοινωνία».

Προϊόντα

Η PepsiCo φιλοδοξεί να παρέχει δυνατότητες για καλύτερη διατροφή σε μεγάλη κλίμακα συνεχίζοντας να αναπτύσσει ένα ευρύτερο χαρτοφυλάκιο επιλογών σε τρόφιμα και αναψυκτικά και αυξάνοντας την πρόσβαση σε γευστικές θρεπτικές επιλογές.

Με βάση τις πιο πρόσφατες κατευθυντήριες γραμμές για τη διατροφή που εξέδωσε ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας και άλλες αρχές, η εταιρεία θα συνεχίσει να βελτιστοποιεί τις επιλογές τροφίμων και αναψυκτικών που προσφέρει, ώστε να ανταποκρίνεται στις μεταβαλλόμενες ανάγκες των καταναλωτών, μειώνοντας τα πρόσθετα σάκχαρα, τα κορεσμένα λιπαρά και τα επίπεδα νατρίου στο χαρτοφυλάκιο των προϊόντων της.

Η εταιρεία έχει καθορίσει τους εξής στόχους για το 2025:

  1. Τουλάχιστον τα 2/3 του παγκόσμιου όγκου του χαρτοφυλακίου αναψυκτικών της θα περιέχει 100 θερμίδες ή λιγότερες από πρόσθετα σάκχαρα ανά μερίδα σερβιρίσματος των 12 oz. (350mL).
  2. Τουλάχιστον τα 3/4 του παγκόσμιου όγκου του χαρτοφυλακίου τροφίμων της δεν θα περιλαμβάνει περισσότερο από 1,1 γραμμάρια κορεσμένων λιπαρών ανά 100 θερμίδες.
  3. Τουλάχιστον τα 3/4 του παγκόσμιου όγκου του χαρτοφυλακίου τροφίμων της δεν θα περιλαμβάνει περισσότερο από 1,3 χιλιοστά του γραμμαρίου νάτριο ανά θερμίδα.

Το ποσοστό αύξησης των πωλήσεων από προϊόντα τα οποία η εταιρεία αναφέρει ως προϊόντα καθημερινής διατροφής (Everyday Nutrition), θα ξεπεράσει το ποσοστό αύξησης των πωλήσεων του υπόλοιπου χαρτοφυλακίου της PepsiCo. Η σειρά Everyday Nutrition περιλαμβάνει τα προϊόντα που προσφέρουν δημητριακά, φρούτα και λαχανικά, γαλακτοκομικά, πρωτεΐνη και ενυδάτωση.

Θα παρέχει πρόσβαση σε τουλάχιστον τρία δισεκατομμύρια μερίδες θρεπτικών τροφίμων και αναψυκτικών σε υποεξυπηρετούμενες κοινότητες και καταναλωτές.

Η εταιρεία, επίσης, επιβεβαιώνει τη δέσμευσή της στις Παγκόσμιες Πολιτικές της για τη σήμανση και την υπεύθυνη διαφήμιση σε παιδιά (Labeling and Responsible Advertising to Children). Η PepsiCo έχει υποστηρίξει και θα συνεχίσει να υποστηρίζει τις ενέργειες του κλάδου της σε αυτούς τους τομείς.

Πλανήτης

Η PepsiCo φιλοδοξεί να μειώσει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα του συστήματος παραγωγής τροφίμων της μέσω της αποδοτικότητας των λειτουργιών και της κινητοποίησης των προμηθευτών και των επιχειρηματικών της εταίρων.

Η εταιρεία υποστηρίζει το Σύμφωνο του Παρισιού για την Κλιματική Αλλαγή και εστιάζει στη μείωση του περιβαλλοντικού της αντίκτυπου, ενώ παράλληλα αναπτύσσει την επιχειρηματική της δραστηριότητα. Θα συνεχίσει να βελτιώνει την αποδοτικότητα των λειτουργιών παραγωγής και διανομής, ενώ παράλληλα θα διευρύνει τις προσπάθειες περιβαλλοντικής διαχείρισης στην παγκόσμια αλυσίδα αξίας της.

Στο πλαίσιο του στόχου για την προστασία του πλανήτη, η PepsiCo θα προσπαθήσει να επιτύχει θετικό αντίκτυπο στα αποθέματα νερού, να μειώσει σημαντικά τις εκπομπές άνθρακα και τις εκπομπές που σχετίζονται με τη γεωργία και τις συσκευασίες των προϊόντων, να προάγει τη βιώσιμη διαχείριση πρώτων υλών και να μειώσει την παραγωγή αποβλήτων.

«Ο πλανήτης αντιμετωπίζει πρωτόγνωρες προκλήσεις που επιβάλλουν να πραγματοποιούμε αλλαγές που μετασχηματίζουν τον τρόπο ανάπτυξης της οικονομίας, την παροχή τροφής στον κόσμο και την προσφορά αξιοπρεπούς εργασίας», ανέφερε ο Dr. Andrew Steer, πρόεδρος και CEO του World Resources Institute. «Χαιρετίζω την ευρεία προσέγγιση της PepsiCo και καλώ την εταιρεία να συνεχίσει να διαδραματίζει ηγετικό ρόλο σε αυτά τα σημαντικά ζητήματα. Οι δράσεις της PepsiCo αποδεικνύουν πώς μία επιχείρηση μπορεί να λειτουργήσει ως παράγοντας αλλαγής και να ενεργοποιήσει τις λύσεις που χρειάζονται προκειμένου να ευδοκιμήσουμε σε έναν κόσμο με περιορισμένους φυσικούς πόρους».

Συγκεκριμένα, η PepsiCo σχεδιάζει:

  • Να βελτιώσει την απόδοση από την κατανάλωση νερού στην άμεση γεωργική εφοδιαστική αλυσίδα κατά 15% σε υψηλού κινδύνου περιοχές όσον αφορά την επάρκεια υδάτινων πόρων έως το 2025. Αυτή η εξοικονόμηση ισοδυναμεί με τον ίδιο περίπου όγκο νερού που χρησιμοποιείται στις παραγωγικές διαδικασίες της PepsiCο.
  • Να βελτιώσει την απόδοση από την κατανάλωση νερού στις άμεσες παραγωγικές διαδικασίες κατά 25% έως το 2025. Αυτό είναι επιπλέον της κατά 25% βελτίωσης της απόδοσης από την κατανάλωση νερού που έχει επιτύχει η εταιρεία από το 2006 και θα εστιασθεί στις υψηλού κινδύνου περιοχές όσον αφορά την επάρκεια υδάτινων πόρων.
  • Να αναπληρώσει στο 100% το νερό που καταναλώνει στις διαδικασίες παραγωγής στις περιοχές υψηλού κινδύνου όσον αφορά την επάρκεια υδάτινων πόρων, εξασφαλίζοντας ότι το νερό αναπληρώνεται από την ίδια λεκάνη απορροής απ’ όπου προήλθε.
  • Σε συνεργασία με το Ίδρυμα PepsiCo και τους συνεργάτες της, να παράσχει πρόσβαση σε ασφαλές πόσιμο νερό για 25 εκατομμύρια ανθρώπους συνολικά στις πιο υψηλού κινδύνου περιοχές αναφορικά με την επάρκεια σε υδάτινους πόρους έως το 2025, ως συνέχεια των προσπαθειών που ξεκίνησαν το 2006.
  • Να μειώσει τις απόλυτες εκπομπές αερίων που ευθύνονται για το φαινόμενο του θερμοκηπίου σε ολόκληρη την αλυσίδα αξίας της εταιρείας κατά τουλάχιστον 20% έως το 2030, εστιάζοντας στη συνεργασία με προμηθευτές, επιχειρηματικούς εταίρους και πελάτες προκειμένου να μειωθούν οι εκπομπές που σχετίζονται με τη γεωργία, τη συσκευασία και τις μεταφορές.
  • Να εφαρμόζει τη βιώσιμη διαχείριση τόσο για τις άμεσες όσο και για τις σημαντικές έμμεσες γεωργικές πρώτες ύλες έως το 2020 και το 2025, αντίστοιχα. Βασιζόμενη σε προηγούμενο στόχο της, η PepsiCo σκοπεύει επίσης να επενδύσει στα μέτρα που είναι απαραίτητα για να ολοκληρώσει τα σχέδιά της για την 100% βιώσιμη διαχείριση του φοινικέλαιου και της ζάχαρης από ζαχαροκάλαμο που αγοράζει έως το 2020.
  • Να επιτύχει μηδενικά απόβλητα στους χώρους υγειονομικής ταφής σε όλες τις άμεσες λειτουργίες της έως το 2025.
  • Να μειώσει τα απόβλητα τροφίμων που δημιουργεί στις άμεσες λειτουργίες της κατά 50% έως το 2025.
  • Να σχεδιάσει το 100% των συσκευασιών της ώστε να είναι ανακτήσιμα ή ανακυκλώσιμα έως το 2025, παράλληλα με την εξασφάλιση συνεργασιών για την αύξηση των ποσοστών ανάκτησης και ανακύκλωσης συσκευασιών.

Άνθρωποι

Η PepsiCo φιλοδοξεί να ενισχύσει τους ανθρώπους και την κοινωνική ανάπτυξη σε όλες τις δραστηριότητές της, την εφοδιαστική αλυσίδα και τις κοινότητες.

Κτίζοντας πάνω στην υποστήριξή της στις Κατευθυντήριες Αρχές του ΟΗΕ προς τις επιχειρήσεις σχετικά με τα Ανθρώπινα Δικαιώματα, η PepsiCo διευρύνει σημαντικά την εστίασή της στο σεβασμό των ανθρωπίνων δικαιωμάτων σε ολόκληρη την εφοδιαστική αλυσίδα της. Επιπλέον, η εταιρεία υλοποιεί νέες πρωτοβουλίες που προωθούν τη διαφορετικότητα στο εργατικό δυναμικό της παγκοσμίως, υποστηρίζουν την επαγγελματική εξέλιξη των γυναικών και παρακινούν την κοινωνική και οικονομική ανάπτυξη των κοινοτήτων σε ολόκληρο τον κόσμο.

Χιλιάδες αγρότες και κοινότητες σε ολόκληρο τον κόσμο ωφελούνται από τις πρακτικές βιώσιμης διαχείρισης πρώτων υλών της PepsiCo

«Χιλιάδες αγρότες και κοινότητες σε ολόκληρο τον κόσμο ωφελούνται από τις πρακτικές βιώσιμης διαχείρισης πρώτων υλών της PepsiCo», ανέφερε ο Paul Rice, President & CEO της Fair Trade USA. «Πέρα από τη βελτίωση του βασικού επιπέδου ζωής των οικογενειών και την επίτευξη θετικού κοινωνικού αντίκτυπου, η βιώσιμη διαχείριση πρώτων υλών αποδεικνύεται όλο και περισσότερο σημαντική σε έναν αυξανόμενο αριθμό καταναλωτών που επιθυμούν να αγοράζουν Πιστοποιημένα Προϊόντα Δίκαιου Εμπορίου (Fair Trade Certified products), έτσι όπως ταιριάζει στις προσωπικές τους αξίες.»

Συγκεκριμένα, η PepsiCo σχεδιάζει:

  • Να επεκτείνει την υφιστάμενη Πρωτοβουλία Βιώσιμης Καλλιέργειας (Sustainable Farming Initiative -SFI) σε περίπου 7 εκατομμύρια acres (περίπου 28 εκατ. στρέμματα) έως το 2025, καλύπτοντας καλλιέργειες που συνολικά αποτελούν περίπου τα 3/4 των δαπανών σε γεωργικά προϊόντα. Η πρωτοβουλία SFI της PepsiCo εστιάζει στην προαγωγή περιβαλλοντικά υπεύθυνων πρακτικών, τη βελτίωση της απόδοσης των καλλιεργειών και του βασικού επιπέδου ζωής των καλλιεργητών καθώς και το σεβασμό στα ανθρώπινα δικαιώματα.
  • Να επεκτείνει τις αρχές που περιλαμβάνονται στον Κώδικα Δεοντολογίας Προμηθευτών της εταιρείας σε όλες τις επιχειρήσεις franchise και τις κοινοπραξίες της. Αυτές οι αρχές ισχύουν ήδη για τους άμεσους προμηθευτές της PepsiCo.
  • Να επενδύσει 100 εκατομμύρια δολάρια σε συνεργασία με το Ίδρυμα PepsiCo για να υποστηρίξει πρωτοβουλίες που θα ωφελήσουν 12,5 εκατομμύρια γυναίκες και κορίτσια σε ολόκληρο τον κόσμο έως το 2025.
  • Να συνεχίσει να αναπτύσσει ένα εργατικό δυναμικό που εξασφαλίζει τη διαφορετικότητα, τη συμπερίληψη και τη δέσμευση των εργαζομένων αντικατοπτρίζοντας τις κοινότητες στις οποίες δραστηριοποιείται η εταιρεία. Οι προσπάθειες αυτές περιλαμβάνουν μια συνεχιζόμενη εστίαση στην επίτευξη της ισότητας των φύλων σε διοικητικούς ρόλους στην PepsiCo και την ισότητα στις αμοιβές για τις γυναίκες.

Οι στόχοι της PepsiCo για τα Προϊόντα, τον Πλανήτη και τους Ανθρώπους αναλύονται λεπτομερέστερα στην Έκθεση Βιωσιμότητας (Sustainability Report) της εταιρείας για το 2015, η οποία είναι διαθέσιμη στη διεύθυνση www.pepsico.com/purpose.

SHARE:

24Media Network