5ο Παγκόσμιο Συνέδριο Αυτ/νίας

5ο Παγκόσμιο Συνέδριο Αυτ/νίας
co221107small

Ποιοι στόχοι τέθηκαν στη συνάντηση του Τόκιο από τις ίδιες τις αυτοκινητοβιομηχανίες;!

Οι Διευθύνοντες Σύμβουλοι αναγνώρισαν ότι αυτά τα ζητήματα πρέπει να αντιμετωπιστούν στη βάση μιας ολοκληρωμένης προσέγγισης, με τη συμμετοχή όχι μόνο της αυτοκινητοβιομηχανίας αλλά και των κυβερνήσεων, της βιομηχανίας παραγωγής ενέργειας και των χρηστών των αυτοκινήτων. Άλλα ζητήματα που συζητήθηκαν στη συνάντηση αφορούσαν στους διεθνείς κανονισμούς για τα καύσιμα, την οδική ασφάλεια και τη πνευματική ιδιοκτησία.




Ποιοι συμμετείχαν;



Το 5ο Παγκόσμιο Συνέδριο της Αυτοκινητοβιομηχανίας συγκέντρωσε τους κορυφαίους εκπροσώπους της αυτοκινητοβιομηχανίας από την Ευρώπη, τις ΗΠΑ και την Ιαπωνία, στα πλαίσια της διοργάνωσης της 40ης Έκθεσης Αυτοκινήτου του Τόκυο. Στο Συνέδριο συμμετείχαν επίσης εκπρόσωποι του Συνδέσμου Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), του Αμερικανικού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ALLIANCE) και του Ιαπωνικού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (JAMA).



Στο συνέδριο προήδρευσε ο Πρόεδρος της Toyota Motor Corporation, κ. Fujito Cho, ο οποίος αναφέρθηκε στα πιο επείγοντα ζητήματα που έχει να αντιμετωπίσει η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία σήμερα.



Οι εκπρόσωποι των εταιρειών συμφώνησαν ομόφωνα ότι: «Η παραγωγή οχημάτων θα εξακολουθήσει να συμβάλει στην κοινωνική και βιομηχανική ανάπτυξη, καθώς και στην εξεύρεση λύσεων σε θέματα παγκόσμιου ενδιαφέροντος που σχετίζονται με το περιβάλλον, τους φυσικούς πόρους, την ενέργεια και την οδική ασφάλεια. Επιπλέον, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων θα συνεργάζονται παραγωγικά και αποτελεσματικά με τις κυβερνήσεις, τους καταναλωτές και άλλους σημαντικούς φορείς προκειμένου να αντιμετωπίζουν αυτά τα ζητήματα».




Κλιματική αλλαγή: Μια παγκόσμια πρόκληση



Παρά το γεγονός ότι το CO2 και άλλα αέρια που σχετίζονται με το φαινόμενο του θερμοκηπίου έχουν αναγνωριστεί ως οι κύριες αιτίες της κλιματικής αλλαγής, οι εκπομπές αυτών των αερίων εξακολουθούν να αυξάνονται σε διεθνές επίπεδο. Η αυτοκινητοβιομηχανία πρέπει να ανταποκριθεί σε αυτή την πρόκληση με την εφαρμογή μεσοπρόθεσμων και μακροπρόθεσμων μέτρων για τη μείωση των εκπομπών CO2 διεθνώς, εξασφαλίζοντας παράλληλα τη βιωσιμότητα των οδικών μεταφορών.



Για τη μείωση των εκπομπών CO2 απαιτούνται διαρκείς βελτιώσεις στην αποδοτικότητα των καυσίμων, τόσο στα βενζινοκίνητα όσο και στα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα, πρόοδος στις υβριδικές τεχνολογίες και τις τεχνολογίες επόμενης γενιάς για καθαρούς κινητήρες diesel, καθώς και στην εξέλιξη οχημάτων που θα χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα, όπως τα οχήματα ενεργειακών κυψελών και υδρογόνου.



Για τη μείωση τόσο των εκπομπών CO2, όσο και της εξάρτησης από το πετρέλαιο, θα πρέπει να υπάρξει πρόοδος στην εξέλιξη των εναλλακτικών καυσίμων (και των μπαταριών), παράλληλα με την ανάπτυξη καινοτομιών σε τεχνολογίες οχημάτων. Για τη προώθηση της χρήσης εναλλακτικών καυσίμων στον τομέα των οδικών μεταφορών, ζητήματα όπως η ομοιογενής διάθεσή τους σε διεθνές επίπεδο, η σταθερή προσφορά, η υποδομή που απαιτείται για τη διανομή τους και η αξιοπιστία της ποιότητας αυτών των καυσίμων, κρίνονται ως ζητήματα εξαιρετικής σημασίας.




Ποιοι ακόμη θα πρέπει να συναινέσουν;



Η αυτοκινητοβιομηχανία έχει δεσμευθεί να καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια σχετικά με την ανάπτυξη της επόμενης γενιάς περιβαλλοντικά φιλικών τεχνολογιών και την προώθηση της εφαρμογής των σχετικών τεχνολογιών. Εντούτοις, η μείωση των εκπομπών CO2 που σχετίζονται με τις οδικές μεταφορές δεν μπορούν να αποτελούν ευθύνη μόνο των κατασκευαστών αυτοκινήτων. Η αποτελεσματική αντιμετώπιση των κλιματικών αλλαγών απαιτεί την υιοθέτηση μιας ολοκληρωμένης προσέγγισης απ’ όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, περιλαμβανομένων των κυβερνήσεων (για την υλοποίηση υποδομών και κινήτρων προς τους αγοραστές / χρήστες αυτοκινήτων), της βιομηχανίας παραγωγής ενέργειας (για την παροχή των κατάλληλων καυσίμων) και των οδηγών (για τη σωστή χρήση των οχημάτων).



Επιπλέον, πολλές από τις τεχνολογίες που απαιτούνται βρίσκονται ακόμα σε πρώιμο στάδιο εξέλιξης, καθιστώντας δύσκολο να προσδιορίσει κανείς το πότε θα μπορούν να εφαρμοστούν. Επίσης, η ανάπτυξη τέτοιου είδους τεχνολογιών αποτελεί μια τεράστια και σε μεγάλο βαθμό επισφαλή οικονομική επένδυση για μεμονωμένους κατασκευαστές αυτοκινήτων. Οι κυβερνήσεις λοιπόν έχουν ένα πολύ σημαντικό ρόλο στην παροχή κινήτρων προς τις αυτοκινητοβιομηχανίες για έρευνα και ανάπτυξη και σε συνεργασία με ερευνητικά κέντρα (δημόσια ή ιδιωτικά), στην εξέλιξη της ανάπτυξης βασικών κοινών τεχνολογιών.




Διεθνείς κανονισμοί για τα καύσιμα



Μέσω μιας κοινής πρωτοβουλίας του Παγκόσμιου Συνεδρίου της Αυτοκινητοβιομηχανίας και του Παγκόσμιου Συνεδρίου για τη Βιομηχανία Επαγγελματικών Οχημάτων, είχε κατατεθεί τον Σεπτέμβριο του 2006 (στα πλαίσια του 4ου σχετικού συνεδρίου) μια επιστολή προς τον Πρόεδρο του Παγκόσμιου Φόρουμ για την εναρμόνιση των προδιαγραφών για τα οχήματα (πρόκειται για την Οικονομική Επιτροπή των Ηνωμένων Εθνών). Με την επιστολή αυτή, η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία ζητούσε την θέσπιση διεθνών προδιαγραφών για τα καύσιμα και εναρμονισμένους κανόνες για τις εκπομπές αερίων.



Η συγκεκριμένη Επιτροπή ανακοίνωσε την απόφαση της να διοργανώσει μια συνάντηση μεταξύ των ειδικών της αυτοκινητοβιομηχανίας και της βιομηχανίας πετρελαιοειδών, καθώς και με κυβερνητικούς εκπροσώπους, στις 15 Νοεμβρίου 2007 προκειμένου να συζητηθούν θέματα όπως η βελτίωση της ποιότητας των καυσίμων και οι δυνατότητες παροχής υψηλής ποιότητας καυσίμων σε διεθνές επίπεδο.




Προωθώντας την οδική ασφάλεια



Οι ηγέτες της αυτοκινητοβιομηχανίας συζήτησαν κατά την πρόσφατη συνάντησή τους την πρόοδο που έχει επέλθει στη διεθνή αγορά, όσον αφορά θέματα όπως το φρενάρισμα anti-lock, ο έλεγχος ευστάθειας, η ενίσχυση της πέδησης και τεχνολογίες στον φωτισμό. Παρά τις εξελίξεις όμως, η ασφάλεια των οδικών μεταφορών φαίνεται ότι θα συνεχίσει να αποτελεί πρόκληση για τη δημόσια υγεία στο μέλλον. Η βιομηχανία συμφωνεί ότι η ασφάλεια των οδικών μεταφορών είναι κοινή ευθύνη τόσο της ίδιας, όσο και της κοινωνίας και των κυβερνήσεων και ο ρόλος όλων των παραγόντων είναι εξαιρετικά σημαντικός για τη θέσπιση πολιτικού σχεδιασμού που θα συμβάλλει καθοριστικά στην αντιμετώπιση των τροχαίων ατυχημάτων.



Τα βασικά σημεία στα οποία εστιάζει την προσοχή της η αυτοκινητοβιομηχανία είναι η περιορισμένη χρήση ζωνών ασφαλείας και ειδικών μέσων μεταφοράς παιδιών, η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και η προστασία των πεζών.




Πνευματική ιδιοκτησία



Οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης, της Ιαπωνίας και των ΗΠΑ είχαν συμφωνήσει στο συνέδριο του 2005 τη σύσταση μιας τριμερούς επιτροπής για τα πνευματικά δικαιώματα, η οποία θα είχε ως στόχο την εξεύρεση μέσων αντιμετώπισης της κλοπής πνευματικής ιδιοκτησίας στον κλάδο του αυτοκινήτου, σε διεθνή κλίμακα. Η Επιτροπή αυτή πραγματοποίησε συναντήσεις το Νοέμβριο του 2006 στο Πεκίνο και τον Απρίλιο του 2007 στη Σαγκάη.



Οι Διευθύνοντες Σύμβουλοι των κατασκευαστών αυτοκινήτων πίεσαν παράλληλα τις κυβερνήσεις των χωρών τους να δώσουν προτεραιότητα στην αντιμετώπιση της κλοπής πνευματικής ιδιοκτησίας, ενώ η σχετική Επιτροπή προχώρησε σε εκστρατείες ενημέρωσης της κοινής γνώμης για το συγκεκριμένο ζήτημα. Επιπλέον, δημιουργήθηκε ένα τριμερές δίκτυο (“e-Room”) με στόχο την ανταλλαγή πληροφόρησης για σχετικά ζητήματα μεταξύ των ειδικών της βιομηχανίας.



Οι διευθύνοντες σύμβουλοι που παραβρέθηκαν στο πρόσφατο συνέδριο επιβεβαίωσαν τη δέσμευση τους ότι οι ειδικοί για θέματα πνευματικής ιδιοκτησίας θα συνεχίσουν να συνεργάζονται για ουσιαστικές βελτιώσεις σε λειτουργικό επίπεδο.



Αμοιβαία αναγνώριση της πιστοποίησης της έγκρισης τύπου του οχήματος

Ήδη από το πρώτο συνέδριο της Παγκόσμιας Αυτοκινητοβιομηχανίας το 2002, ήταν έντονος ο προβληματισμός για το ζήτημα της διεθνούς εναρμόνισης των τεχνικών προδιαγραφών στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, ενώ ο κλάδος έχει ήδη αναγνωρίσει την ανάγκη επιτάχυνσης της θέσπισης διεθνών τεχνικών κανονισμών που θα έχουν ως στόχο την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας και την προστασία του περιβάλλοντος. Βάσει αυτής της συναίνεσης, η Ιαπωνία (σε μια κοινή προσπάθεια κυβέρνησης – βιομηχανίας) προωθεί την αμοιβαία / διεθνή αναγνώριση των τεχνικών προδιαγραφών πιστοποίησης των οχημάτων (έγκριση τύπου).




Επόμενο συνέδριο



Κατά τη λήξη του πρόσφατου συνεδρίου οι συμμετέχοντες συζήτησαν την προοπτική διεξαγωγής της επόμενης συνάντησης τον Ιανουάριο του 2009, στο πλαίσιο της Έκθεσης Αυτοκινήτου Βορείου Αμερικής.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα