Αυξάνεται η ασφάλεια των οδηγών

Ινστιτούτο FIA – TOYOTA: Συνεργασία με στόχο τη βελτίωση της ασφάλειας των οδηγών σε συγκρούσεις
- 14 Ιουλίου 2009 13:32
Χρησιμοποιώντας μέθοδο προσομοίωσης σε υπολογιστή που αναπτύχθηκε από την Toyota (THUMS), το Ινστιτούτο της FIA «αναδημιούργησε» τις συνθήκες ατυχημάτων μεγάλης ταχύτητας και ανέλυσε τις επιπτώσεις τους στην ανθρώπινη φυσιολογία, ώστε οι ερευνητές να μελετήσουν τις σοβαρές βλάβες, οι οποίες συχνά είναι δύσκολο να μετρηθούν με το συμβατικό crash test που χρησιμοποιεί ομοιώματα ανθρώπινου σώματος.
Ο Terry Trammell, σύμβουλος στο Ινστιτούτο της FIA, αναφέρει ότι η Toyota έχει παράσχει σημαντικά στοιχεία για τις επιπτώσεις από οπίσθιες συγκρούσεις στους αγώνες και για τα καθίσματα των οδηγών, καθώς το σύστημα THUMS έχει αποδειχθεί αποτελεσματικό στην ανάλυση της σύνθετης αλληλεπίδρασης μεταξύ του σώματος του οδηγού και του αυτοκινήτου, με βάση στοιχεία έρευνας που διεξάγεται από το 2004.
– Στη διάσκεψη των Μηχανικών Αυτοκινήτων (Society of Automotive Engineers) του Δεκεμβρίου 2006, ο Trammell παρουσίασε την έρευνα για την επινόηση ενός νέου τρόπου εκτίμησης και ταξινόμησης της σοβαρότητας των καταγμάτων, καθώς υπάρχει διαφορά (άλλο είδος κατάγματος δείχνουν οι «ακτίνες Χ» και άλλα εμφανίζονται σε μαγνητική τομογραφία.
Αυτό οδήγησε σε ένα νέο ορισμό που καταγράφεται ως «κάταγμα χωρίς δυσμορφία».
Ο Trammell, δήλωσε: «
Περάσαμε τα δύο πρώτα χρόνια της μελέτης για να καθορίζουμε τα ποσοστά εμφάνισης και της σοβαρότητας των καταγμάτων και το μηχανισμό με τον οποίο συμβαίνουν αυτές. Βρήκαμε ότι, οι επιπτώσεις στις οπίσθιες συγκρούσεις προκαλούν μεγαλύτερο αριθμό καταγμάτων, ενώ στις μετωπικές συγκρούσεις, τα κατάγματα είναι περισσότερο σοβαρά».
Μετά από μη επιτυχείς προσπάθειες εξεύρεσης κατάλληλου λογισμικού για την διαμόρφωση πλαισίου προδιαγραφών από τις επιπτώσεις των πίσω προσκρούσεων, το Ινστιτούτο της FIA επικοινώνησε με την Toyota να ζητήσει βοήθεια για την αντιμετώπιση αυτού του προβλήματος. Επιτεύχθηκε συμφωνία και η Toyota είχε τη δυνατότητα να τροποποιήσει το πρότυπο για το THUMS -ημι-κλινή θέση και για τη μέτρηση των φορτίων G που απαιτούνται, μοντέλο που παραδόθηκε από την Toyota τον Μάρτιο του 2008.
– Το Ινστιτούτο της FIA αναμένει ότι η προσπάθεια αυτή θα οδηγήσει στη βελτίωση της ασφάλειας για την F1 και τους αγώνες Indy- IRL και σε άλλα πρωταθλήματα αυτοκινήτων.
Κατά τη διάρκεια του 2008, οι προδιαγραφές για υλικά και πάχη των καθισμάτων, ορίστηκαν έτσι ώστε να μειώσουν σημαντικά τον κίνδυνο τραυματισμού του νωτιαίου μυελού στις συγκρούσεις, αφετέρου δε τα δεδομένα αυτά εφαρμόστηκαν στα καθίσματα του 2009, στους αγώνες Indy Cars. Φέτος ολοκληρώνονται η τελευταία φάση των δοκιμών με οπίσθιες συγκρούσεις, καθώς και η έναρξη των ερευνών σχετικά με τη μείωση του κινδύνου τραυματισμού της σπονδυλικής στήλης από μετωπικές συγκρούσεις.
Ο Trammell, δήλωσε: «
Αυτό που είναι αξιοσημείωτο σε αυτή την ιστορία είναι το διεθνές πνεύμα συνεργασίας μεταξύ των φορέων των αγώνων και κατασκευαστών, όπως η Toyota, προς όφελος των οδηγών. Αναμένουμε τη διαρκή υποστήριξη και τη συνεργασία της Toyota με το Ίδρυμα της FIA ώστε να προχωρήσουμε ακόμη περισσότερο».