Alfa Romeo Brera S

Στόχος της να βελτιώσει την αίσθηση που αποκομίζει ο οδηγός πίσω από το όμορφο τιμόνι της
- 11 Ιουνίου 2008 01:13
Δεν είναι πολλά τα αυτοκίνητα που προορίζονται ως “ειδικές εκδόσεις” για τους δρόμους της Αγγλίας. Η Alfa Romeo θεώρησε ότι ήρθε η ώρα να προσφέρει μια πιο σπορ έκδοση της Brera που θα παραχθεί σε 500 αντίτυπα και θα πατήσει τους τροχούς της αποκλειστικά σε βρετανικό έδαφος. Μάλιστα, αρωγός της συγκεκριμένης κίνησης δεν είναι άλλος από την πολύ γνωστή σε όλους (λόγω της εμπλοκής της σε διάφορες αγωνιστικές δραστηριότητες και κυρίως στο WRC) Prodrive που έχει την έδρα της στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Η Brera S θα προσφέρεται με τα δύο -γνωστά από τις απλές εκδόσεις- μηχανικά σύνολα, 2.2 JTS και 3.2 V6 JTS, που διαθέτουν άμεσο ψεκασμό και αποδίδουν 185 και 260 ίππους αντίστοιχα. Στόχος της Brera S δεν είναι οι απόλυτες επιδόσεις (γι’ αυτό και δεν υπάρχει αύξηση ιπποδύναμης) αλλά να βελτιώσει την αίσθηση που αποκομίζει ο οδηγός πίσω από το όμορφο τιμόνι της. Γι’ αυτό το σκοπό η Prodrive επιστράτευσε ελατήρια της Eibach και αμορτισέρ της Bilstein τα οποία σύμφωνα με την εταιρεία εξασφαλίζουν καλύτερο έλεγχο του αμαξώματος και περιορίζουν τις κλίσεις στις στροφές χωρίς αυτό να πλήττει την ποιότητα κύλισης στον αυτοκινητόδρομο ή τον τρόπο που αποσβαίνονται οι κακοτεχνίες του οδοστρώματος.
Οι αλλαγές στην γεωμετρία της ανάρτησης, περιλαμβάνουν και μείωση της απόστασης από το έδαφος κατά 10 mm εμπρός-πίσω με αποτέλεσμα να χαμηλώσει το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου και παράλληλα να αποκτήσει πιο επιθετική εμφάνιση. Επίσης, η Brera S “πατάει” σε ζάντες ελαφρού κράματος 19” και ελαστικά της Pirelli P Zero Nero τροφοδοτώντας το τιμόνι με περισσότερες πληροφορίες απ’ ότι στις απλές εκδόσεις. Οι ζάντες ουσιαστικά προέρχονται από την πανέμορφη 8C αλλά το κυριότερο είναι ότι εξοικονομούν βάρος γεγονός που αποτυπώνεται στα τεχνικά χαρακτηριστικά: η έκδοση με τον κινητήρα 2.2 JTS είναι ελαφρύτερη κατά 35 kg την στιγμή που στη 3.2 V6 JTS η διαφορά φτάνει τα 100 kg σε σχέση με την Q4.
Μεγάλο ρόλο στον περιορισμό της μη αναρτώμενης μάζας παίζουν και οι “κούφιες” αντιστρεπτικές αλλά και ορισμένα μέρη της ανάρτησης τα οποία είναι κατασκευασμένα από αλουμίνιο. Παρόλο αυτά, οι επιδόσεις δεν έχουν βελτιωθεί σε σχέση με τις απλές εκδόσεις (θυμίζουμε ότι σκοπός είναι η πιο άμεση οδική συμπεριφορά) με αποτέλεσμα η “μικρή” Brera S να χρειάζεται 8,6 sec για το κλασικό 0-100 km/h ενώ η μεγαλύτερη αδελφή της ολοκληρώνει την ίδια διαδικασία σε 7,0 sec. Επίσης, το κοντέρ τερματίζει στα 224 και 250 km/h αντίστοιχα.
Μεγάλο μερίδιο για την επίτευξη της πολυπόθητης σπορ αίσθησης έχει και ο ήχος που εκπέμπουν τα μοτέρ της Brera S. Οι Ιταλοί φρόντισαν για την “μουσική υπόκρουση” τόσο του V6 αλλάζοντας τα πίσω καζανάκια της εξάτμισης όσο και του μικρού 2.2 με την τοποθέτηση ενός συστήματος εξαγωγής της Holmholtz. Η απόληξη της εξάτμισης είναι χρωμιομένη και φέρει το λογότυπο της Prodrive.
Στο εσωτερικό οι μεγαλύτερες διαφορές -σε σχέση πάντα με τις απλές εκδόσεις- αφορούν την 3.2 V6 αφού τα μπάκετ καθίσματα είναι ντυμένα με μάυρο δέρμα της Frau που συνδυάζεται με κόκκινες ραφές ενώ δέρμα υπάρχει στις πόρτες, στο τιμόνι, στον μοχλό ταχυτήτων και σε ορισμένα σημεία του ταμπλό. Τα πεντάλ είναι αλουμινένια ενώ στα προσκέφαλα υπάρχει αναμνηστική πλακέτα αλουμινίου με την ιταλική και αγγλική σημαία. Όλα τα παραπάνω προσφέρονται κατόπιν παραγγελίας και στην Brera S 2.2 JTS.
ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ BRERA S (επιπλέον της απλής)
Δερμάτινες επενδύσεις με δέρμα Frau και κόκκινες ραφές
Ζάντες ελαφρού κράματος 19” με ελαστικά P Zero Nero 235/40
Ελατήρια Eibach και αμορτισέρ Bilstein
Αναβαθμισμένο σύστημα εξαγωγής
Χρωμιομένη απόληξη της εξάτμισης
Πεντάλ αλουμινίου
Σπορ δερμάτινο τιμόνι και μοχλός ταχυτήτων με κόκκινες ραφές
Σπορ όργανα
Αναμνηστική πλακέτα αλουμινίου στα προσκέφαλα
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΜΟΝΤΕΛΟ
2.2 JTS 3.2 V6 JTS
Ιπποδύναμη 185 ίπποι 260 ίπποι
Ροπή 23,4 kgm 32,8 kgm
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
0-100 km/h 8,6 sec 7,0 sec
Τελική ταχύτητα 224 km/h 250 km/h
Κατανάλωση (μέση) 9,2 λίτρα/100km 11,0 λίτρα/100 km