Alfa Romeo @Geneva

Τα εκθέματα της Alfa Romeo στο Σαλόνι της Γενεύης που θα μαγνητίσουν τα βλέμματα (photos)
- 25 Φεβρουαρίου 2009 21:46
MiTo GTA concept
Gran Turismo Alleggerito: μια ιστορική και πασίγνωστη «υπογραφή», προτεραιότητες της οποίας είναι η μείωση του βάρους και εξαιρετική αναλογία κιλών ανά ίππο. Ως εκ τούτου χρησιμοποιούνται υλικά πολύ ελαφριά, όπως τα ανθρακονήματα – στο πίσω σπόιλερ οροφής, στην οροφή και στους καθρέπτες – και το αλουμίνιο σε σύστημα πέδησης, ανάρτηση και συγκεκριμένα σημεία στο σασί. Το τελευταίο έχει αναβαθμιστεί, με έμφαση στην επίτευξη κορυφαίας στρεπτικής ακαμψίας.
Όλοι αναγνωρίζουν την ικανότητα της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας να παράγει κινητήρες με θερμό ταμπεραμέντο, αληθινά στολίδια γεννημένα από την εμπειρία και το πάθος των μηχανικών της. Οπότε το πλέον φυσικό ήταν οι κινητήρες να σχεδιαστούν και να παραχθούν από το FPT – Fiat Powertrain Technologies-, το ίδιο κέντρο που δημιούργησε τους μυθικούς Twin Spark και V6, αλλά και τους αγωνιστικούς κινητήρες με τους οποίους η Alfa Romeo διέπρεψε και διαπρέπει στους αγώνες σε παγκόσμιο επίπεδο. Το νέο μοτέρ, είναι χωρητικότητας 1750 κ.ε. και αποδίδει 240 ίππους με την βοήθεια τούρμπο.
Το πλαίσιο της MiTo GTA Concept σχεδιάστηκε για να προσφέρει κορυφαία πρόσφυση σε όλες τις συνθήκες.
Αλλά για να πετύχει το «κερασάκι στην τούρτα» στη δυναμική συμπεριφορά, η Alfa Romeo εξέλιξε ένα σύστημα ενεργητικής ανάρτησης. Το σύστημα μειώνει τις ταλαντώσεις σε όλες τις συνθήκες και εγγυάται έτσι τα υψηλότερα επίπεδα ασφάλειας, άνεσης και οδηγησιμότητας. Για παράδειγμα δεν επιτρέπει τις κλίσεις του αμαξώματος κατά τις βίαιες επιταχύνσεις και επιβραδύνσεις. Επιπρόσθετα, έχει την ικανότητα να αναγνωρίζει τον τρόπο οδήγησης και την κατάσταση του οδοστρώματος και να επιλέγει το κατάλληλο πρόγραμμα.
Όμως το σύστημα ενεργητικής ανάρτησης προσφέρει πολλά και στο εξαιρετικό επίπεδο άνεσης που προσφέρει στην καθημερινή χρήση. Χρησιμοποιώντας τη λειτουργία «Sky-Hook», το σύστημα απομονώνει το διαμέρισμα των επιβατών από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος.
Το σύστημα επιβράδυνσης είναι ειδικά εξελιγμένο από την Brembo, χρησιμοποιώντας πρωτοποριακούς δίσκους Dual cast (αλουμινίου-χάλυβα), οι οποίοι είναι 20% ελαφρύτεροι και ταυτόχρονα δεν παραμορφώνονται και ψύχονται γρηγορότερα. Ειδικά εξελιγμένα από την Pirelli είναι και τα ελαστικά που φοράει η MiTo GTA.
Το εσωτερικό της MiTo GTA Concept έχει ισχυρή προσωπικότητα, στην οποία ξεχωρίζουν τα δύο αγωνιστικά καθίσματα με τις ζώνες 4 σημείων, την εξαιρετική πλευρική στήριξη και το χαμηλό βάρος. Οι μαύρες επενδύσεις Alcantara με τις κόκκινες ραφές, το Rollbar στο πίσω μέρος με θέσεις για αγωνιστικά κράνη, πυροσβεστήρα και δίχτυ συγκράτησης αποσκευών αντί καθισμάτων, όπως και το ταχύμετρο με μέγιστη ένδειξη 300 χλμ./ώρα, είναι μερικά από τα άφθονα σπορ στοιχεία που συντελούν στην κορυφαία σπορ αίσθηση, που θα απολαμβάνουν οι κάτοχοι του αυτοκινήτου. Στο πάτωμα, στην θέση της συνηθισμένης μοκέτας, χρησιμοποιείται ελαστικό με χάραξη όμοια με των ειδικών Pirelli που φοράει η MiTo GTA.
Κινητήρας 1.75 Turbo με 200 ίππους
Alfa Romeo και υψηλής απόδοσης κινητήρες είναι άρρηκτα συνδεδεμένες αξίες. Όλοι περιμένουν από μια Alfa Romeo να ξεχωρίζει και στις επιδόσεις, και τώρα όλοι μπορούν να δουν από την αρχή τι ακριβώς σημαίνει «σπορ καρδιά». Οι νέοι κινητήρες της εταιρείας είναι εδώ:
– ο 1,75 λίτρων και 200 ίππων βενζινοκινητήρας, που ανταποκρίνεται στις προδιαγραφές ρύπων Euro 5. Αυτός ο κινητήρας επανέρχεται στη χωρητικότητα των 1750 κ.εκ. που είχε χρησιμοποιηθεί σε παλαιότερα πετυχημένα σεντάν της Alfa Romeo. Στα τέλη της δεκαετίας του ‘60 παρουσιάστηκε σεντάν 1.75, ακολουθούμενο από τη GT Veloce 1.75. Και τα δυο είχαν κάτω από το καπό τους τον κινητήρα των 1779 κ.εκ. με ισχύ 118 ίππων (η απόδοση αυτού του κινητήρα της Alfa Romeo την τοποθέτησε στην κορυφή της κατηγορίας της).
– o 2λιτρος JTDM κινητήρας Common Rail Multijet των 170 ίππων, τεχνολογικό «παιδί» της συνεργασίας της Fiat Group και της Bosch.
Οι νέοι κινητήρες, που κατασκευάζονται από την FPT -Fiat Powertrain Technologies- και συνδυάζονται με ένα 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, θα είναι διαθέσιμοι από τον Μάιο στις Alfa Romeo Brera, Spider and 159 (sedan και Sportwagon).
Alfa Romeo Brera TI
Στην ελβετική Έκθεση θα ξεχωρίσει και η Alfa Brera η οποία θα είναι διαθέσιμη στην νέα έκδοση TI. Όταν συνδυάζεται με τον νέο κινητήρα 1.75 των 200 ίππων, επιτυγχάνει τελική ταχύτητα 235 χλμ./ώρα και 0-100 χλμ./ώρα σε 7,7 δευτερόλεπτα. Αντίθετα με αυτές τις κορυφαίες επιδόσεις, η κατανάλωση και οι εκπομπές CO2 είναι μικρές: αντίστοιχα 8,1 λίτρα/100 χλμ. και 189 g/km CO2 (στο συνδυασμένο κύκλο).
Οι μηχανικοί της Alfa Romeo ρύθμισαν την ανάρτηση και τη γεωμετρία (-10 mm) για να αυξήσουν κι άλλο την ήδη κορυφαία οδική συμπεριφορά της και να ενισχύσουν το σπορ χαρακτήρα της. Τα ελατήρια και τα αμορτισέρ είναι πιο σφιχτά, ειδικά επιλεγμένα για να εξασφαλίζουν καλύτερη πρόσφυση στους τροχούς των 19 ιντσών. Το σύστημα πέδησης αποτελείται από κόκκινες τετραπίστονες δαγκάνες Brembo.
Εκτός του εξαιρετικού εξοπλισμού της – που περιλαμβάνει την επένδυση με δέρμα Frau® , το διζωνικό αυτόματο εξοπλισμό, τα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα, το Cruise Control, τους 7 αερόσακους, το σύστημα VDC (με το Electronic Q2) και το Hill Holder – ξεχωρίζει με τα λογότυπα TI στα εμπρός φτερά της, αλλά και στα καθίσματα.
TI σημαίνει Turismo Internazionale, χαρακτηριστικά που η Alfa Romeo υπογράφει μόνο σε αυτοκίνητα με κορυφαίο εξοπλισμό και κορυφαίες τεχνολογικές εφαρμογές.