Audi A8

Το AUTO 24 παρουσιάζει τη νέα λιμουζίνα της Audi, το Α8 που θα βγει στο δρόμο το 2010
- 02 Δεκεμβρίου 2009 01:56
Πριν λίγες ημέρες η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία έδωσε στην δημοσιότητα μια φωτογραφία του νέου της μοντέλου, το οποίο ήταν σκεπασμένο με σεντόνι και διακριτικά είχε αφεθεί χωρίς κάλυψη ένα μικρό κομμάτι του καπό, το εμπρός φανάρι και ένα μέρος του προφυλαχτήρα.
Πριν λίγες ώρες δόθηκε στην δημοσιότητα μια πλήρης σειρά φωτογραφιών του νέου Α8, το οποίο είναι αυτοκίνητο που ανήκει στην κατηγορία των σεντάν πολυτελείας και έρχεται να αντιπαρατεθεί σε μοντέλα όπως η BMW 7 series και η Mercedes S Class.
Ακολουθώντας την φιλοσοφία που θέλει κάθε μοντέλο της εταιρίας να γίνεται αμέσως διακριτό, το καινούργιο Α8 διαθέτει τα ίδια στιλιστικά (και όχι μόνο) στοιχεία με τα Α4 και Α5. Τουλάχιστον δε σε ότι αφορά τον σχεδιασμό της μάσκας και των φωτιστικών σωμάτων , αυτός αποτελεί πιστό αντίγραφο των Α4 και Α5. Ενώ και οι γενικότερες γραμμές θυμίζουν έντονα Α4 και παραπέμπουν στην σχεδιαστική φιλοσοφία που ακολουθεί η φίρμα τα τελευταία χρόνια.
Οι σχεδιαστές της Audi κατάφεραν να επιτύχουν ένα εξαιρετικά χαμηλό συντελεστή οπισθέλκουσας, μόλις 0,26, ο οποίος είναι περίπου ο ίδιο με το μικρότερο υβριδικό Toyota Prius.
Προχωρώντας προς το εσωτερικό, να πούμε ότι υπάρχει νέος πίνακας οργάνων ενώ ο οδηγός αλλά και οι επιβάτες θα νιώσουν σαν στο σπίτι τους. Η Audi υποστηρίζει πως έχει αναβαθμιστεί η ποιότητα κατασκευής αλλά και η ποιότητα των χρησιμοποιούμενων υλικών, ενώ έχουν παράλληλα αυξηθεί και οι διαθέσιμοι χώροι τόσο για τον οδηγό αλλά και όλους τους επιβάτες
Φεύγοντας από την εξωτερική και εσωτερική σχεδίαση, να σημειώσουμε ότι στην κατασκευή του νέου Α8 η Audi έχει κάνει εκτεταμένη χρήση αλουμινίου, προκειμένου να κρατήσει το βάρος του μοντέλου σε λογικά και αποδεκτά επίπεδα. Παράλληλα όμως έχει αυξηθεί η στρεπτική ακαμψία του αμαξώματος κατά 25% της σχέση με το μοντέλο της προηγούμενης γενιάς ενώ το βάρος έχει κρατηθεί στα ίδια ακριβώς επίπεδα, παρά την μικρή αύξηση των διαστάσεων του αυτοκινήτου.
Η κανονική έκδοση του Α8 (το μοντέλο με το αυξημένο μεταξόνιο θα ακολουθήσει) έχει μήκος 5.137 χιλιοστά , πλάτος 1.949 χιλιοστά , ύψος 1.460 χιλιοστά και το μεταξόνιό του είναι στα 2.992 χιλιοστά.
Το αυτοκίνητο αναμένεται να βγει στην αγορά στις αρχές του 2010 και, σε πρώτη φάση θα είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις από πλευράς κινητήρων: Έναν 4,2 FSI και 4,2 TDI.
Ο 4.2-λίτρων κινητήρας βενζίνης είναι V8 και αποδίδει 372HP και 445 ροπής στις 3.500 σ.α.λ., επιταχύνοντας το Α8 από 0 στα 100 χλμ. / ώρα σε 5,7 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ. / ώρα.
Σύμφωνα με την Audi, η μικτή κατανάλωση του κινητήρα έχει μειωθεί κατά 13% (ή 1,4 λίτρα στα 100 χλμ.) και είναι 9,5 λίτρα στα 100 χλμ. Κι όλα αυτά παρά το γεγονός ότι η ισχύς αυξήθηκε κατά 22 άλογα.
Ο 4.2-λίτρων V8 ντίζελ TDI κινητήρας αποδίδει 350hp και 800 Nm ροπής που είναι διαθέσιμα από τις 1.750 στροφές. Το Α8 στην έκδοση TDI επιταχύνει από τα 0 στα 100 χλμ. / ώρα σε 5,5 δευτερόλεπτα, ενώ η μικτή κατανάλωση είναι μειωμένη (σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο) κατά 19% και είναι βρίσκεται στα 7,6 λίτρα στα 100 χλμ. (μικτός κύκλος).
Από όσα έχουν γίνει γνωστά, θα ακολουθήσουν εκδόσεις ντίζελ στα 3.0 λίτρα. Επίσης όλες οι εκδόσεις θα είναι δαθέσιμες με ένα καινούργιο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού δίσκου 8 σχέσεων και σύστημα εκδόσεις Quattro. Στις μελλοντικές εκδόσεις περιλαμβάνεται και η γρήγορη “S8”.
Το αυτοκίνητο διαθέτει σύστημα πολυμέσων, καθίσματα με εξαερισμό και λειτουργία μασάζ, ένα νέο σύστημα για την αποφυγή ατυχημάτων, υδροπνευματική ανάρτηση, επόμενης γενιάς navigation, σύστημα που εντοπίζει πεζούς τη νύκτα και τέλος το σύστημα που κρατάει απόσταση ασφαλείας από τα προπορευόμενα οχήματα.
Οι κινητήρες του νέου Α8 διαθέτουν σύστημα “start and stop”.
Το νέο Audi A8 δεν είναι απλό αυτοκίνητο είναι… τέχνη: