BMW Concept X1

Το πρώτο Sports Activity Vehicle στη μικρομεσαία premium κατηγορία ανήκει στην ΒΜW
- 15 Οκτωβρίου 2008 18:41
Παρουσιάζοντας αυτό το νέο Concept Car, η BMW δίνει μία μικρή γεύση από το πρώτο στον κόσμο Sports Activity Vehicle στην κατηγορία μικρομεσαίων premium αυτοκινήτων. Η γερμανική κατασκευάστρια premium αυτοκινήτων ανέβηκε για πρώτη φορά στην κορυφή της κατηγορίας της το 1999 για την καινοτομική της δεινότητα, με την παρουσίαση της πρώτης γενιάς BMW X5.
Οι δυνατότητες που προσφέρονται από αυτή τη νέα κατηγορία οχημάτων επέτρεψαν επίσης στη BMW, σ’ αυτό το πολύ αρχικό στάδιο, να μεταφέρει τα στοιχεία του SAV σε άλλες κατηγορίες. Με τη μορφή της BMW X3, για παράδειγμα, η ευελιξία σε όλων των ειδών τα εδάφη σηματοδότησε επίσης τεράστια επιτυχία σε μια κατηγορία μικρότερη της BMW X5. Η BMW X3 ήταν το πρώτο όχημα στην κατηγορία από κατασκευαστή premium, με τις παγκόσμιες πωλήσεις της BMW X3 τώρα να ανέρχονται σε πάνω από 500.000 μονάδες.
Η BMW X6 που λανσαρίστηκε φέτος είναι το πρώτο στον κόσμο Sports Activity Coupe που εισέρχεται με επιτυχία στην αγορά. Το μοντέλο που συνδυάζει τις δυναμικές γραμμές ενός Coupe με την ανώτερη ισχύ και τη στιβαρότητα μιας BMW X, εξακολουθεί να προβάλλει τις οδηγικές αρετές που ξεκίνησε αρχικά η BMW X5, διατηρώντας ακόμα πιο ξεκάθαρα τη φιλοσοφία της BMW.
Η BMW, μέσω της BMW X6, έθεσε τα θεμέλια για ένα ολοκαίνουργιο τύπο οχήματος, προσεγγίζοντας τώρα περισσότερα target groups τα οποία ξεπερνούν σε πωλήσεις τα 1,2 εκατομμύρια μονάδες σε όλο τον κόσμο.
Το Concept Car εκθέτει χαρακτηριστικά ενός προσεχούς μοντέλου BMW X στην κατηγορία των μικρομεσαίων premium. Και μόνο μέσω της σχεδίασής του, το νέο μοντέλο ανήκει στην οικογένεια BMW X, ενώ ταυτόχρονα λανσάρει ένα ατομικό στιλ, βασισμένο στη σχεδιαστική γλώσσα BMW.
Με μήκος 4.457 mm, η BMW Concept X1 είναι 108 mm μικρότερη από τη BMW X3. Το μεταξόνιο της BMW Concept X1, από την άλλη, έχει μήκος 2.760 mm. Χάρη στις αναλογίες και τις τέσσερις πόρτες σε συνδυασμό με μία μεγάλη πίσω πόρτα, το Concept Car δίνει το στίγμα για μία αίσθηση ελευθερίας και ευρυχωρίας.
Αντιπροσωπευτικά σχεδιαστικά στοιχεία της μάρκας τονίζουν περαιτέρω τη χαρακτηριστική εμφάνιση και αίσθηση του αυτοκινήτου, με την κάθετη μάσκα BMW, τους δύο στρογγυλούς προβολείς που είναι κομμένοι στο πάνω τμήμα, τους μεγάλους (σχεδόν τετράγωνους) θόλους των τροχών, τη μαύρη λωρίδα γύρω από το κάτω τμήμα του αυτοκινήτου, τη χαρακτηριστική καμπύλη γραμμή κατά μήκος του πλαϊνού τμήματος και τις οριζόντιες γραμμές πίσω να επιβεβαιώνουν σαφώς ότι αυτό το πρωτότυπο αυτοκίνητο είναι ένα γνήσιο μοντέλο Χ της BMW.
Το DNA μιας BMW X αποκαλύπτεται επίσης στο εντυπωσιακό περίγραμμα του καπό του κινητήρα και στη δομή της κάθετης μάσκας BMW με τις πολύ φαρδιές μπάρες να τοποθετούνται μακριά η μία από την άλλη, προς τι εξωτερικές πλευρές της BMW Concept X1, συμβολίζοντας τη φυσική στιβαρότητα του οχήματος.
Μέσω των απότομα κομμένων πάνω τμημάτων, οι γνώριμοι, διπλοί στρογγυλοί προβολείς BMW, προσφέρουν καθαρή ορατότητα και εστίασης, με τα λευκά οριζόντια καλύμματα να επιτείνουν αυτή την οπτική εντύπωση.
Ένα ακόμα καινοτομικό σχεδιαστικό στοιχείο είναι τα τρισδιάστατα πλαίσια των προβολέων. Αυτό το ιδιαίτερο σχεδιαστικό στοιχείο που υιοθετεί η BMW Concept X1 στα πλαίσια των προβολέων και στα γραφικά των πλαϊνών παραθύρων, υπογραμμίζει τον υψηλό τεχνικό χαρακτήρα των μονάδων των προβολέων με τα διαφανή τους κρύσταλλα. Σαν ένα ακόμα στιλιστικό στοιχείο BMW X, οι προβολείς ομίχλης είναι τοποθετημένοι προς την εξωτερική πλευρά, ακριβώς πάνω από τον αεραγωγό.
Η στιβαρότητα της BMW Concept X1 τονίζεται και από την προστατευτική ποδιά -που παραπέμπει στην off-road χρήση του αυτοκινήτου, η οποία διαθέτει πολύ προηγμένο και κομψό στυλ χάρη στην ασημί βαφή- ταυτόχρονα το εμπρός πλαίσιο γύρω από αυτό το προστατευτικό στοιχείο οριοθετεί την εισαγωγή αέρα.
Σε συνδυασμό με μία ακόμα ασημί εγκάρσια μπάρα που εκτείνεται σε όλο το μήκος της εισαγωγής αέρα, σχηματίζονται δύο αντίθετες οριζόντιες γραμμές που προσδίδουν στο αυτοκίνητο ακόμα πιο δυναμική εμφάνιση και αίσθηση πλάτους.
Η σχεδίαση του καπό χαρακτηρίζεται από έξι γραμμές (πτυχές) που ενώνονται σε σχήμα V στο εμπρός τμήμα του αυτοκινήτου. Οι δύο εσωτερικές γραμμές οδηγούν στη μάσκα BMW όπου σχεδόν συναντούν η μία την άλλη, ενώ οι δύο εξωτερικές καμπύλες γραμμές εκτείνονται σε αντίθετη κατεύθυνση από το εμπρός τμήμα του καπό, μέχρι το πλαϊνό τμήμα του οχήματος όπου συνεχίζονται μέσω πάνω πλευρικών γραμμών μέχρι πίσω.
Το σχήμα του μικρομεσαίου πεντάθυρου μοντέλου είναι λείο και αεροδυναμικό, χαρίζοντας σε όλο το αυτοκίνητο μία πολύ σπορ και ευέλικτη όψη. Ταυτόχρονα, η έντονα κεκλιμένη πίσω πόρτα του χαρίζει εμφάνιση τύπου coupe. Με κοντό εμπρός πρόβολο, μεσαία γραμμή ελαφρώς χαμηλωμένη γύρω από τις κολόνες Α, μεγάλους σχεδόν τετράγωνους θόλους τροχών και τα μαύρα κάτω πλαστικά προστατευτικά πάνελ, η BMW Concept X1 διαθέτει όλα τα τυπικά χαρακτηριστικά μιας BMW X και σε προφίλ άποψη.
Ένα ακόμα αξιόλογο χαρακτηριστικό είναι το ορατά χαμηλό κέντρο βάρους που παραπέμπει σαφώς στα μοντέλα BMW X και την αρμονική συνεργασία των εμπρός και πίσω τροχών που μεταφέρουν την ισχύ του κινητήρα στο δρόμο. Στη BMW Concept X1 αυτή η σχέση τονίζεται περαιτέρω από μία κάτω πτυχή που διατρέχει ολόκληρο το μήκος των μαρσπιέ με ασημί φινίρισμα.
Τα πλαίσια των πλαϊνών παραθύρων έχουν μία κομψή τρισδιάστατη εμφάνιση υιοθετώντας τη σχεδιαστική γλώσσα που ήδη χρησιμοποιείται στους προβολείς και τα πίσω φώτα. Αυτό εκφράζει τις δυναμικές καμπύλες των παραθύρων -συμπεριλαμβανομένης της απότομης αλλαγής κλίσης στις κολόνες D, που είναι γνωστή ως “Hofmeister kick”.
Η κάτω χαρακτηριστική γραμμή, όπως ονομάζεται, που εκτείνεται παράλληλα με τα μαρσπιέ, δημιουργεί μία μοναδική αίσθηση στην πλαϊνή άποψη της BMW Concept X1. Αυτή η χαρακτηριστική γραμμή ξεκινά από το φλας στο πλάι, και αρχικά κινείται ελαφρώς προς τα κάτω, και μετά προς τα πάνω, πρώτα πολύ συγκρατημένα και μετά με αυξανόμενο δυναμισμό πριν καταλήξει στην πίσω πόρτα. Η χαρακτηριστική γραμμή καταλήγει ακριβώς στο πλαίσιο του παραθύρου με το “Hofmeister kick”, δημιουργώντας την εντύπωση μιας ολοκληρωμένης καμπύλης που εκτείνεται σε όλο το προφίλ του οχήματος.
Ο πολυλειτουργικός χαρακτήρας της BMW Concept X1 υπογραμμίζεται από τις ισχυρές και ανθεκτικές ράγες οροφής που εκτείνονται μέχρι πίσω και καταλήγουν στην αεροτομή. Σε Liquid Silver φινίρισμα, οι ράγες οροφής είναι ένα ακόμα στοιχείο που προβάλλει τον premium χαρακτήρα ολόκληρου του αυτοκινήτου.
Η BMW Concept X1 προσφέρεται με ζάντες ελαφρού κράματος αλουμινίου 19-ιντσών, σε υψηλής ποιότητας, καινοτομική σχεδίαση δέκα ακτίνων. Οι νέας σχεδίασης δίχρωμες ζάντες προσδίδουν μία ξεχωριστή πινελιά αστικού σπορ πνεύματος και ευελιξίας με κομψό στιλ. Οι λεπτές ακτίνες των ζαντών, από την άλλη, καμπυλώνονται ελαφρώς προς τα έξω, ενώ οι στεφάνες των ζαντών αναδεικνύουν περήφανα τη φωτεινή ασημί απόχρωση του γυαλισμένου αλουμινίου στα εξωτερικά τους τμήματα. Τέλος, τα κεντρικά και εσωτερικά τμήματα φέρουν φινίρισμα Dark Grey για μία ιδιαίτερα σπορ αντίθεση.
Το πίσω πλαίσιο της μεγάλης ποδιάς δημιουργεί μία χρωματική αντίθεση που επίσης τονίζει το πλάτος του οχήματος. Τα φωτιστικά σώματα υιοθετούν τις χαρακτηριστικές γραμμές L της BMW, προβάλλοντας το σχήμα τους ακόμα και τη νύχτα. Η νυχτερινή εμφάνιση αναδεικνύεται ακόμα περισσότερο από την καινοτομική σχεδίαση BMW με φωσφορίζουσες κόκκινες μπάρες από λυχνίες LED.
Το πίσω πλαίσιο της πολύ μεγάλης ποδιάς καθιστά ελκυστικά τα φώτα που είναι τοποθετημένα στα άκρα των πίσω πλαϊνών πάνελ. Οι φωτεινές μπάρες αγκαλιάζουν και τα πλαϊνά τμήματα, ενώ ανεβαίνοντας ελαφρώς προς τα πάνω τονίζουν το σχήμα L ακόμα περισσότερο.
Τέλος, η βαφή της BMW Concept X1 προβάλλει το σύγχρονο χαρακτήρα του οχήματος, με τη νέα μεταλλική απόχρωση Meridian Gold να τονίζει τη νεανική και δυναμική εμφάνιση του Concept Car.