BMW – Research & Technology (Part 1)

BMW – Research & Technology (Part 1)
bmwtechno91107small

H BMW λέει: Οι καινοτομίες που αφορούν την πρόληψη ατυχημάτων είναι για εμάς δέσμευση!

To BMW Group παρουσίασε μια έκθεση στην οποία αναλύει τις νέες τεχνολογίες με τις οποίες αυξάνονται τα επίπεδα ασφάλειας!



Η λεπτομερειακή αναφορά της BMW στις νέες τεχνολογίες ασφάλειας, επιτάσσει τη δημοσίευση της έκθεσης σε συνέχειες. Το AUTO 24 σας παραθέτει το πρώτο μέρος.




BMW Group Research & Technology Μέρος Α




Έρευνα ασφαλείας και ηλεκτρονικά συστήματα αυτοκινήτου – όραμα για το μέλλον



Ο αυξανόμενος όγκος της κυκλοφορίας ενέχει όλο και μεγαλύτερες απαιτήσεις για τους οδηγούς. Περίπλοκες οδηγικές καταστάσεις απαιτούν μέγιστη συγκέντρωση και γρήγορες, μελετημένες ενέργειες.



Το BMW Group έχει δεσμευτεί στην εξέλιξη συστημάτων που υποστηρίζουν τον οδηγό στα καθήκοντά του και αυξάνουν σημαντικά την ασφάλεια για όλους τους χρήστες των δρόμων, αυξάνοντας παράλληλα την οδηγική άνεση και απόλαυση. Μέσα από μακροχρόνια ερευνητικά προγράμματα δημιουργούνται πρωτοποριακά συστήματα υποστήριξης οδηγού, που καταδεικνύουν ότι η αύξηση της κυκλοφοριακής πυκνότητας και η απολαυστική οδήγηση δεν αποκλείουν απαραίτητα το ένα το άλλο. Το αντίθετο – τέτοιοι ηλεκτρονικοί βοηθοί ήδη βοηθούν σε θέματα όπως το φρενάρισμα, η διατήρηση λωρίδων κυκλοφορίας, η διατήρηση ασφαλούς απόστασης και οι αλλαγές λωρίδων, καθώς επίσης και στο παρκάρισμα και στη βελτίωση της ορατότητας τη νύχτα. Η μείωση στον αριθμό και τη σοβαρότητα των ατυχημάτων καταδεικνύει την αποτελεσματικότητα αυτών των συστημάτων υποστήριξης.



Μεταξύ 1970 και 2004, ο αριθμός των θανάτων από τροχαία ατυχήματα σε πολλές Ευρωπαϊκές χώρες έπεσε σημαντικά. Μέχρι 61% στην Αυστρία, 65% στη Γαλλία, 45% στην Ιταλία, 63% στη Σουηδία και 57% στη Βρετανία. Στη Γερμανία, επίσης, οι αριθμοί έπεσαν κατά 73% αυτή την περίοδο, αν και ο συνολικός αριθμός χιλιομέτρων που διανύθηκαν σχεδόν διπλασιάστηκε τα τελευταία 30 χρόνια. Από το 2005 μέχρι το 2006, τα ποσοστά ατυχημάτων στη Γερμανία έπεσαν πάλι, αυτή τη φορά κατά 0.8%. Πιο ουσιαστική, ωστόσο, είναι η μείωση στον αριθμό των τραυματισμών κατά 2.6% και των θανάτων κατά 5% (ο αριθμός των θανάτων από τροχαία ατυχήματα 2006: 5091, δηλαδή 270 λιγότερα από το 2005). (Πηγή: Γερμανική Ομοσπονδιακή Στατιστική Υπηρεσία στο Wiesbaden, 2007).



Παρόλα αυτά, οι έρευνες συνεχίζονται γιατί ακόμα και ένα ατύχημα είναι απλά υπερβολικά μεγάλος αριθμός.




Οι καινοτομίες συμβάλλουν στην οδική ασφάλεια



Η BMW Forschung und Technik GmbH, μία θυγατρική πλήρους κυριότητας της BMW AG, είναι σημαντικός πυλώνας αυτής της έρευνας.



Όλες οι καινοτομίες της που αφορούν την πρόληψη ατυχημάτων βασίζονται σε λεπτομερή ανάλυση των αιτιών και του χρονοδιαγράμματος των ατυχημάτων.

Με βάση αυτά τα δεδομένα, εξελίσσει και δοκιμάζει ειδικά διαμορφωμένες λύσεις και συστήματα. Στόχος είναι να βοηθήσει τους οδηγούς να διαχειριστούν τα οδηγικά τους καθήκοντα, να τους ενημερώσει και /ή τους προειδοποιήσει και επομένως να αποφύγουν ατυχήματα μέσω προληπτικής τεχνολογίας ή τουλάχιστον να μετριάσει τις συνέπειες. Η τεχνολογία είναι σχεδιασμένη για να προσφέρει στους οδηγούς λειτουργίες οι οποίες αντισταθμίζουν τα φυσικά τους όρια (π.χ. ανθρώπινοι χρόνοι αντίδρασης). Ωστόσο, η απόφαση παραμένει ευθύνη του οδηγού.



Τρέχουσες εξελίξεις από το BMW Group Research & Technology στον τομέα συστημάτων υποστήριξης οδηγού:



• ένα σύστημα φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης για προστασία πεζών,

• ο βοηθός διασταυρώσεων (intersection assistant),

• το σύστημα ενημέρωσης για οδηγό στο αντίθετο ρεύμα (wrong-way driver)

• και το σύστημα πληροφόρησης στροφών.



Τα συστήματα αυτά βελτιώνουν την προνοητικότητα του οδηγού, κάνοντας χρήση των αυτόνομων ηλεκτρονικών συστημάτων του αυτοκινήτου και της ενδοεπικοινωνίας μεταξύ οχημάτων



Το όραμα ενός ‘Δικτύου ηλεκτρονικών συστημάτων αυτοκινήτου βασισμένο σε Διαδικτυακό Πρωτόκολλο’ – “Automotive Internet Protocol-based on-board

electronics network”.



Το BMW Group Research & Technology διερευνά επίσης μία νέα τεχνολογία δικτύωσης βασισμένη σε Διαδικτυακό Πρωτόκολλο για τα ηλεκτρονικά συστήματα του αυτοκινήτου.



Αυτό το project των ‘μελλοντικών ηλεκτρονικών συστημάτων του αυτοκινήτου’ βασίζεται στο όραμα ότι όλες οι εφαρμογές του αυτοκινήτου πρέπει να μπορούν να επικοινωνούν έξυπνα και σε ισότιμη βάση μεταξύ τους και με το περιβάλλον τους. Με αυτό τον τρόπο, τα οχήματα θα γίνουν αναπόσπαστο μέρος της υποδομής ψηφιακών τηλεπικοινωνιών.



Κινητές συσκευές θα επικοινωνούν όλο και περισσότερες λειτουργίες από τα όλο και πιο ‘διαφανή’ πλέον αυτοκίνητα.




Έρευνα για τη βελτιωμένη οδική ασφάλεια



Εξέλιξη συστημάτων υποστήριξης οδηγού από το BMW Group.



Το σύστημα προτείνει – ο οδηγός αποφασίζει. Τα συστήματα υποστήριξης οδηγού είναι συμπληρωματικά των ηλεκτρονικών συστημάτων εντός του αυτοκινήτου που βοηθούν τον οδηγό στα καθήκοντά του και επομένως αυξάνουν σημαντικά την οδική ασφάλεια για όλους τους χρήστες των δρόμων. Το BMW Group, πρωτοπόρος σε πολλούς τομείς των ηλεκτρονικών συστημάτων του αυτοκινήτου, λειτουργεί σύμφωνα με την αρχή ότι η απόλυτη ευθύνη για τη χρήση του αυτοκινήτου εναπόκειται στον οδηγό, ο οποίος μπορεί να αγνοήσει ή να απενεργοποιήσει τα συστήματα. Στο κάτω-κάτω, είναι σημαντικό το ότι, σαν οδηγοί, μπορείτε να αποφασίζετε να μην περάσετε ένα πράσινο φανάρι αν, για παράδειγμα, ακούσετε ένα ασθενοφόρο να πλησιάζει. Ο οδηγός παραμένει υπεύθυνος των καταστάσεων ανά πάσα στιγμή.

Όποιο κι αν είναι το τεχνικό σύστημα, η σχέση μεταξύ οδηγού και οχήματος βασίζεται στον έξυπνο και αποτελεσματικό καταμερισμό εργασιών. Συνδυάζοντας τις αρετές κάθε συστήματος, μπορεί να επιτυγχάνεται μέγιστη ασφάλεια, άνεση και οδηγική απόλαυση. Ο οδηγός διαχειρίζεται τις περίπλοκες αποφάσεις, γιατί σαν ανθρώπινο ον έχει ικανότητες αυτοσχεδιασμού και ανοχής λάθους.



Επιπλέον η αίσθηση ευθύνης του, τον βοηθά να λαμβάνει αποφάσεις. Η επεξεργασία πληροφοριών με υψηλή ταχύτητα πραγματοποιείται από τα ηλεκτρονικά συστήματα του αυτοκινήτου. Τα συστήματα δεν υποφέρουν από κόπωση, δεν εκτίθενται σε στρεσογόνες καταστάσεις και μπορούν να επεξεργάζονται μία μεγάλη ποικιλία πληροφοριών ταυτόχρονα. Στην ουσία, αυτό σημαίνει ότι τα οχήματα του BMW Group προσφέρουν στον οδηγό όσες πληροφορίες επιθυμεί και πιθανόν του είναι χρήσιμες σε μία δεδομένη κατάσταση.




Σταθεροποίηση, ελιγμοί και πλοήγηση



Τα συστήματα υποστήριξης οδηγού εμπίπτουν σε τρεις βασικές κατηγορίες, ανάλογα με το είδος της οδηγικής κατάστασης:



Σταθεροποίηση του οχήματος, εκτέλεση ενός ελιγμού ή πλοήγηση. Το ABS και ο Δυναμικός Έλεγχος Πρόσφυσης Dynamic Traction Control είναι κλασικά παραδείγματα συστημάτων σταθεροποίησης. Το Ενεργό Cruise Control Active Cruise Control (ACC) και το Σύστημα Προειδοποίησης Εκτροπής από τη Λωρίδα Κυκλοφορίας (Lane Departure Warning System) βοηθούν τον οδηγό σε περιπτώσεις ελιγμών. Δορυφορικά συστήματα ανεύρεσης κατεύθυνσης και πληροφοριών (όπως η πλοήγηση) αποτελούν ένα τρίτο επίπεδο συστημάτων του είδους.



Σε κάθε περίπτωση, η Βασική Αρχή είναι τι είδους πληροφορίες μπορεί ο οδηγός να επεξεργαστεί πραγματικά, όταν έρχεται αντιμέτωπος με κάποιες δύσκολες καταστάσεις. Για να προσελκύσει την προσοχή του οδηγού, η υποστήριξη από τα σύγχρονα και μελλοντικά συστήματα υποστήριξης οδηγού σε μία δεδομένη κατάσταση συνοδεύεται από οπτικά, απτικά ή ακουστικά σήματα.




Βάση: η ανάλυση ατυχημάτων



Μία κατανόηση της ‘συνολικής εικόνας’ και των υποκείμενων Αρχών είναι απαραίτητη όταν διερευνώνται λύσεις για συστήματα αποφυγής ατυχημάτων. Αυτό που απαιτείται, επομένως, είναι ένα υψηλό επίπεδο εμπειρίας στην ανάλυση και ερμηνεία κυκλοφοριακών καταστάσεων, της συμπεριφοράς του οδηγού και της συμπεριφοράς των χρηστών των δρόμων γενικά.



Ο ανθρώπινος παράγοντας – εσφαλμένες εκτιμήσεις και ακατάλληλες αντιδράσεις.

Συχνά, ο οδηγός απλά δεν έχει τις απαραίτητες πληροφορίες για να μπορεί να αντιδρά σωστά σε μία δεδομένη κατάσταση – για παράδειγμα δεν μπορεί να βλέπει πέρα από τις στροφές ή μέσα από παρκαρισμένα αυτοκίνητα.



Το 23% των ατυχημάτων με διασταυρούμενα οχήματα και το 16% με οχήματα από το αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας στις Γερμανικές διασταυρώσεις είναι το αποτέλεσμα μειωμένης ορατότητας. Αν και τα συστήματα παθητικής ασφάλειας όπως ζώνες ασφαλείας και αερόσακοι παρέχουν υψηλά πρότυπα προστασίας, εν τούτοις γεγονός παραμένει ότι οι προστατευτικές τους δυνατότητες έχουν πλέον φτάσει στα όριά τους. Επιπλέον, τέτοια συστήματα συμβάλλουν μόνον εάν ένα ατύχημα έχει ήδη συμβεί.



Η πρόοδος στην εξέλιξη συστημάτων ασφαλείας, επομένως, έγκειται στον τομέα των χαρακτηριστικών ενεργητικής ασφάλειας. Αν αυτά τα συστήματα βοηθούν τον οδηγό σε κρίσιμες στιγμές, τα σφάλματα της οδήγησης μπορούν να μετριαστούν ή να διορθωθούν και τα ατυχήματα μπορούν να προβλεφθούν και να προληφθούν – ή η σοβαρότητά τους να μειωθεί – στο νωρίτερο δυνατό στάδιο. Έξυπνα, ηλεκτρονικά συστήματα υποστήριξης οδηγού μπορούν να αναγνωρίζουν κινδύνους σε αρχικό στάδιο, να εκδίδουν έγκαιρες προειδοποιήσεις κινδύνων ή να προτείνουν την κατάλληλη ενέργεια. Ο οδηγός μπορεί στη συνέχεια να ξεκινά τις διορθωτικές πράξεις και να μειώνει τον κίνδυνο ή, ιδανικά, να τον εξαλείφει εντελώς.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα