BMW Sauber F1.09: Με στόχο την κορυφή

default image

H ΒΜW ανανέωσε το μονοθέσιο της με στόχο τη διεκδίκηση του πρωταθλήματος (photos)

Η παρουσίαση του μονοθεσίου ήταν λιτή αλλά η αισιοδοξία για ανάκαμψη παρά τα οικονομικά προβλήματα ήταν διάχυτη στα στελέχη της ομάδας. Άλλωστε η BMW είναι η ωφελημένη από το νέο σύστημα KERS καθώς οι Γερμανοί βρίσκονται πολύ πιο μπροστά από τους υπόλοιπους στην ανάπτυξή. Όλα αυτά όμως στην θεωρία…



Στο περιθώριο της παρουσίασης ένας εκ των διευθυντών της BMW, ο Βάλτερ Ρινλτ, τόνισε για το νέο μονοθέσιο: ”
Η ανάπτυξη της F1.09 επικεντρώθηκε σε τρεις σημαντικούς τομείς: την αεροδυναμική, την βέλτιστη χρήση των ελαστικών και την ενσωμάτωση του KERS. Από την αρχή, εκεί ρίξαμε το μεγαλύτερο βάρος της προσοχής μας και διοχετεύσαμε τα μεγάλα αποθέματα γνώσης που αποκομίσαμε κατά τη διάρκεια της περσινής σεζόν“.



Ο τεχνικός διευθυντής της ομάδας, Βίλι Ραμπφ, τόνισε: ”
Επειδή το μονοθέσιο διαφέρει τόσο πολύ από την προκάτοχό του, ξεκινήσαμε να δουλεύουμε πάνω στις πρώτες μελέτες του concept τον περασμένο Φεβρουάριο, δύο μήνες νωρίτερα από το συνηθισμένο και πριν ακόμα η F1.08 κάνει την πρώτη της κούρσα. Στόχος μας ήταν να κατασκευάσουμε ένα μονοθέσιο με υψηλή αεροδυναμική αποτελεσματικότητα και παράλληλα να ανακτήσουμε όσο το δυνατό περισσότερη κάθετη δύναμη, την οποία αφαίρεσαν οι νέοι κανονισμοί“.



Από την πλευρά των οδηγών, ο Νικ Χάιντφιλντ δήλωσε έτοιμος για ακόμα καλύτερα αποτελέσματα από τα περσινά με τη Νίκη στον Καναδά και την pole στο Μπαχρέιν: ”
Το 2008 η ομάδα έδειξε ανταγωνιστική. πραγματοποιήσαμε πολύ καλές εμφανίσεις μέχρι να τερματίσουμε στην τρίτη θέση του παγκόσμιου πρωταθλήματος. Ο Ρόμπερτ είναι εξαιρετικός οδηγός. Με τις εμπειρίες που αποκομίσαμε από τη νίκη, στην δύσκολη πίστα του Καναδά αλλά και την pole position στο Μπαχρέιν δείχνουμε ότι μπορούμε και φέτος να πάμε ψηλά. Ανυπομονώ να αρχίσω τις δοκιμές“.



Η νέα BMW είναι σαφώς επηρεασμένη από τους νέους κανονισμούς αλλά το μπροστινό της φτερό φαίνεται να
είναι πιο τετραγωνισμένο. Η μύτη του μονοθεσίου είναι πιο φαρδιά ενώ αμέσως μετά και πηγαίνοντας προς τα πίσω το σώμα στενεύει μέχρι να φτάσει στο κόπκιτ. Η δεύτερη μεγάλη αλλαγή εντοπίζεται στο πίσω φτερό που ψήλωσε και στένεψε αισθητά για να κερδίσει από τον αέρα.



Ένας άλλος παράγοντας που έχει επιπτώσεις στην αεροδυναμική φύση του μονοθεσίου είναι η απαγόρευση των εξωτερικών αεροδυναμικών βοηθημάτων ενώ προστέθηκε η δυνατότητα αλλαγής κλίσης της εμπρός πτέρυγας από τον πιλότο.



Tο μπροστινό φτερό, που έχει ένα ουδέτερο κεντρικό σχεδιασμό και είναι κοινό για όλους, αναπτύσσεται κυρίως στα δευτερεύοντα στοιχεία του και είναι πολύ μεγαλύτερο απ’ ό, τι στο παρελθόν. Επίσης το αμάξωμα δεν μπορεί πλέον να φέρει τις εισαγωγές του αέρα και τα διάφορα βοηθήματα ψύξης που είχαν χαρακτηρίσει τα αυτοκίνητα στο παρελθόν. Ακόμα ένα νέο στοιχείο είναι πως το οπίσθιο φτερό είναι υψηλότερο και στενότερο απ’ ό, τι στο παρελθόν και ο “διασκορπιστής αέρα” έχει μετακινηθεί προς τα πίσω. Μία καινοτομία είναι τη δυνατότητα που δίνεται στον οδηγό να ρυθμίσει το μπροστινό φτερό όταν το αυτοκίνητο βρίσκεται εν κινήσει.



Οι νέοι κανόνες σχετικά με την αεροδυναμική έχουν οδηγήσει επίσης στις τροποποιήσεις των αναρτήσεων. Αυτές αλλά και ολόκληρο το σχεδιάγραμμα του αυτοκινήτου έχουν ξανασχεδιαστεί λαμβάνοντας υπόψη τους νέους κανόνες προκειμένου να επιτευχθεί η σωστή διανομή βάρους. Τέλος, το σχέδιο λαμβάνει υπόψη επίσης δύο άλλες σημαντικές αλλαγές στους νέου κανονισμούς: η δυνατότητα χρησιμοποίησης ενός συστήματος ανάκτησης κινητικής ενέργειας (KERS) και η επιστροφή των λείων (slik) ελαστικών αυτοκινήτου.




BMW Sauber F1.09



Πιλότοι: Νικ Χάιντφελντ, Ρόμπερτ Κούμπιτσα

Δοκιμαστές: Κρίστιαν Κλιν, Μάρκο Άσμερ

Μονοθέσιο: F1.08

Κινητήρας: BMW V8 P86/8 – 90°

Eλαστικά: Bridgestone Potenza

Σασί Από ανθρακονήματα

Ανάρτηση Διπλά ψαλίδια εμπρός και πίσω

Φρένα Εξαπίστονες δαγκάνες (Brembo)

Μετάδοση Κιβώτιο ταχυτήτων 7 θέσεων με quick shift

Μήκος 4.690 mm

Πλάτος 1.800 mm

Ύψος 1.000 mm

Βάρος 605 kg

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα