BMW Σειρά 7

BMW Σειρά 7
BMW Σειρά 7 sd

Το design ημέρεψε, τα άλογα αγρίεψαν και η τεχνολογία προκαλεί... διαστημόπλοιο! (vid)

Η προηγούμενη 7άρα είχε δεχτεί πολύ έντονες κριτικές όσον αφορά το design της. Για κάποιους ήταν υπερβολικό, για άλλους αδιάφορο ενώ δεν ήταν λίγοι εκείνοι που τη θεωρούσαν το πιο άσχημο μοντέλο στην γκάμα της BMW. Φυσικά οι αντιδράσεις του κοινού αλλά και των ΜΜΕ αποτυπώθηκαν για τα καλά στο μυαλό των σχεδιαστών οι οποίοι στρώθηκαν στη δουλειά για να μην υποπέσουν στο ίδιο “λάθος”. Κατά τη γνώμη μας, το καταφέρανε.



Το νέο μοντέλο είναι σαφώς πιο όμορφο και ενσωματώνει κάποια συγκεκριμένα χαρακτηριστικά: τα φωτιστικά σώματα προέρχονται από το πρωτότυπο CS ενώ η κεντρική γραμμή του αμαξώματος είναι πιο ψηλή σε σχέση με την προηγούμενη 7άρα. Παρά τις μεγαλύτερες διαστάσεις, η νέα Σειρά 7 κρύβει τον όγκο της με χάρη και παράλληλα αποπνέει το απαραίτητο κύρος ως πολυτελής λιμουζίνα που σέβεται τον εαυτό της αλλά και τα χρήματα του ιδιοκτήτη της.




Επιστροφή στο… παρόν








Ακόμα και στο εσωτερικό του αυτοκινήτου συναντάμε ρηξικέλευθρες αλλαγές σε σχέση με την προγενέστερη γενιά. Η BMW αφού έκανε μια πτήση προς το μέλλον με την προηγούμενη 7άρα συνειδητοποίησε ότι ο κόσμος ίσως δεν είναι ακόμα έτοιμος για τέτοιες αλλαγές και πήρε εισιτήριο επιστροφής στο παρόν. Μπερδευτήκατε; Αρκεί να σας πούμε ότι το ταμπλό της νέας 7άρας έχει κλίση προς τον οδηγό (εδώ οι φανατικοί φίλοι του αυτοκινήτου μπορούν να χειροκροτήσουν) και ο πίνακας οργάνων επιστρέφει με τα κλασικής σχεδίασης τέσσερα κυκλικά όργανα. Και σα να μην έφταναν αυτά, ο επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου πήρε δρόμο από την κολόνα του τιμονιού και βολεύτηκε στην κεντρική κονσόλα όπως στο 99% των αυτοκινήτων. Όλα αυτά βέβαια δεν είναι καινούργια για κάποιον που ασχολείται έστω και ελάχιστα με την αυτοκίνηση αλλά καταδεικνύουν πόσο διαφορετικές μπορεί να είναι οι απαιτήσεις του αγοραστικού κοινού ανάλογα με το μοντέλο που τους ενδιαφέρει.




Turbo-mania











Ξεκινώντας από τα κινητήρια σύνολα, η νέα 7άρα θα διατίθεται αρχικά με έναν diesel και δύο κινητήρες βενζίνης. Οι τελευταίοι που μας ενδιαφέρουν και περισσότερο, έρχονται από την υπάρχουσα γκάμα της BMW και έχουν χωρητικότητα 3,0 (740i) και 4,4 λίτρα (750i) και συνδυάζονται αμφότεροι με δύο turbo. Στην πρώτη περίπτωση, η απόδοση φτάνει τους 326 ίππους και τα 45,9 kgm ροπής ενώ η μέση κατανάλωση αγγίζει τα 9,9 λίτρα/100 km και οι εκπομπές ρύπων τα 232 g/km. Στην περίπτωση του 4.4 V8 (ο οποίος προέρχεται από την Χ6) η ισχύς φτάνει τους 408 ίππους και η ροπή τα 61,2 kgm τα οποία είναι διαθέσιμα από τις 1.750 έως τις 4.500 σ.α.λ. και επιταχύνουν την 750i στα πρώτα 100 km/h από στάση σε μόλις 5,2 sec ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 km/h. Η κατανάλωση και οι εκπομπές ρύπων έχουν κρατηθεί σε χαμηλά –για την απόδοση του κινητήρα- επίπεδα αφού η 750i καταναλώνει κατά μέσο όρο 11,4 λίτρα/100 km και οι εκπομπές ρύπων φτάνουν τα 266 g/km. Όσον αφορά τον 3λιτρο diesel (730d) ο οποίος αποδίδει 245 ίππους και 55 kgm ροπής επιταχύνει την μεγάλη BMW στα πρώτα 100 km/h από στάση σε 7,2 sec ενώ η μέση κατανάλωση φτάνει μόλις τα 7,2 λίτρα/100 km και οι εκπομπές ρύπων δεν ξεπερνούν τα 192 g/km. Όλοι οι παραπάνω κινητήρες συνδυάζονται –προς το παρόν τουλάχιστον- με αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων.




Τετραδιεύθυνση








Μια BMW δεν θα μπορούσε παρά να διακρίνεται στον δρόμο με τον τρόπο που “πατάει”. Και η νέα Σειρά 7 δεν αναμένεται να αλλάξει αυτή την εικόνα. Σε αυτό συμβάλλει –μεταξύ άλλων- το αναβαθμισμένο σύστημα Active Steering το οποίο επιτρέπει στους πίσω τροχούς να στρίβουν έως 30 (αντίθετα σε σχέση με τους μπροστινούς στις πολύ χαμηλές ταχύτητες) και φυσικά η ανάρτηση πολλά μέρη της οποίας είναι από κατασκευασμένα από αλουμίνιο και αποτελείται από διπλά ψαλίδια εμπρός και πολλάπλών συνδέσμων πίσω.




Techno-freak



Η τεχνολογία που υιοθετεί η νέα Σειρά 7 σαφώς και ξεφεύγει από τα συνηθισμένα και κατατάσσεται ανάμεσα στα κορυφαία της τεχνολογικής πυραμίδας. Μία από αυτές είναι η Efficient Dynamics που σε συνδυασμό με το καπό, τις πόρτες, την οροφή και τα πλαϊνά που είναι κατασκευασμένα από αλουμίνιο εξασφαλίζει κορυφαίες τιμές κατανάλωσης και εκπομπές ρύπων για την κατηγορία. Για παράδειγμα, κατά τη διάρκεια της επιτάχυνσης ο συμπιεστής του A/C απεμπλέκεται εντελώς προς όφελος της επιτάχυνσης και καλύτερης εκμετάλλευσης της δύναμης του κινητήρα.



Επίσης, η BMW ήταν η πρώτη εταιρεία που τοποθέτησε σύστημα νυχτερινής ενόρασης (Night Vision) σε εμπορικό μοντέλο και τώρα έρχεται με την πιο ολοκληρωμένη του έκδοση στην νέα 7άρα και συνδυάζεται με το σύστημα Pedestrian Detection. Για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο τοποθετείται σύστημα HUD (Head-Up Display) με σύστημα ειδοποίησης ορίου ταχύτητας (speed limit warning system). Στα παραπάνω προσθέστε το Park Distance Control, το σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας και διατήρησης πορείας (Lane Change Warning & Lane Departure Warning) αλλά και σύστημα φωνητικών εντολών με “περασμένες” τις επιλογές του ιδιοκτήτη όσον αφορά ορισμένες ρυθμίσεις (π.χ. σταθμοί στο ράδιο κ.α.).








Στη καμπίνα δεσπόζει η νέα γενιά του iDrive που σύμφωνα με την BMW έχει αναβαθμιστεί και είναι πολύ πιο εύχρηστο και εργονομικό ενώ συνδυάζεται με μια μεγάλη οθόνη 10,2 ιντσών (8,8 στην προηγούμενη). Για πρώτη φορά σε μοντέλο της BMW υιοθετείται η τεχνολογία Black Panel ενώ το πακέτο πολυμέσων της νέας 7άρας περιλαμβάνει μεταξύ άλλων DVD player με οθόνες στα προσκέφαλα των εμπρός καθισμάτων, 40 GB σκληρό δίσκο για την αποθήκευση αγαπημένης μουσικής αλλά και το ConnectedDrive που ενσωματώνει τα BMW Assist και Teleservices. Ακόμα πιο χρήσιμο ίσως αποδειχθεί το βιβλίο χρήσης του αυτοκινήτου που είναι “περασμένο” στο iDrive και ανά πάσα στιγμή ο οδηγός μπορεί να ενημερωθεί μέσω της οθόνης.



Η νέα Σειρά 7 θα κάνει ντεμπούτο στην ερχόμενη έκθεση Παρισιού που θα πραγματοποιηθεί τον Οκτώβρη του 2008 και οι πωλήσεις θα ξεκινήσουν από τον επόμενο μήνα.



Απολαύστε την εν κινήσει στο βίντεο που ακολουθεί








• Θα προσφέρεται και σε έκδοση με μακρύτερο κατά 140 mm μεταξόνιο (Li) και θα έχει ελαφρώς υποδεέστερες επιδόσεις και κατανάλωση. Επίσης τα πίσω καθίσματα θα προσφέρονται με σύστημα εξαερισμού και μασάζ και η αυτορύθμιζόμενη πνευματική ανάρτηση είναι στάνταρ

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα