BMW X3 2.0 Exclusive

Το AUTO 24 βρέθηκε στο δερμάτινο κάθισμα της BMW X3 και σας μεταφέρει τις εμπειρίες του
- 15 Φεβρουαρίου 2009 21:28
Είναι κάποιες στιγμές, που βλέποντας τα ογκώδη και επιβλητικά «τζιποειδή» να κινούνται στους πολυσύχναστους δρόμους, αναρωτιέσαι –και δικαιολογημένα- τι διάολο θέλουν αυτά τα θηρία στην πόλη.
Όταν βρέθηκα στο δερμάτινο, καλοσχεδιασμένο, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο και άκρως αναπαυτικό κάθισμα της BMW Χ3, συνειδητοποίησα πως τελικά παντού υπάρχει ένας μύθος. Και η Χ3 ήρθε για να καταρρίψει αυτόν τον μύθο (ή μήπως προκατάληψη που με διακατέχει;) για τα ογκώδη οχήματα με κίνηση στους τέσσερις τροχούς.
Και εξηγούμε: Μπαίνοντας στο σαλόνι της Χ3 που μας παραχώρησε για μια εβδομάδα η ελληνική αντιπροσωπεία της BMW, το πρώτο που με εντυπωσίασε ήταν η άνεση από πλευράς χώρου, σε συνδυασμό με τον υψηλό δείκτη πολυτέλειας. Δερμάτινα καθίσματα και επενδύσεις στις πόρτες. Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο κάθισμα οδηγού. Ηλεκτρονικός κλιματισμός. Είναι μερικά από τα στοιχεία του εξοπλισμού που σε συναρπάζουν με την πρώτη κιόλας ματιά.
Το δεύτερο που πράγματι μου άρεσε, ήταν πως έβλεπα τους… ανταγωνιστές (δηλαδή τους άλλους οδηγούς) από ψηλά.
Στη συνέχεια οδηγώντας την Χ3 στους δρόμους της πόλης διαπίστωσα πως το αυτοκίνητο ήταν τόσο εύκολο στον χειρισμό, όσο και η 316i που είχα οδηγήσει λίγες ημέρες πριν. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο, ότι η γερμανική φίρμα αποφεύγει να χαρακτηρίζει την Χ3 με την ονομασία SUV (Sports Utility Vehicle) που έχει επικρατήσει για τα τζιποιειδή με μόνιμη τετρακίνηση και αναφέρει το εν λόγω μοντέλο ως SAV (Sports Activity Vehicle). Καταδεικνύοντας με αυτό τον τρόπο τον ασφάλτινο χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Και πράγματι, στον δρόμο η X3 δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από (αυτό που αποκαλούμαι ) λιμουζίνα.
Το τιμόνι είναι άψογο, προσφέροντας σωστή σκληρότητα, αμεσότητα στα κελεύσματα του οδηγού και άριστη ακρίβεια. Ο λεβιές του (εξατάχυτου) κιβωτίου «κουμπώνει» υποδειγματικά ενώ είναι ακριβής με αποτέλεσμα ο οδηγός να νιώθει «κομμάτι» μιας καλοκουρδισμένης μηχανής.
Μετά έρχεται η συμπεριφορά και η εν γένει εικόνα της Χ3 στο δρόμο. Για τις αναρτήσεις, μόνο θετικά σχόλια μπορείς να κάνεις για τη δουλειά των Γερμανών. Και η καλή δουλειά που έχει γίνει από την BMW στον συγκεκριμένο τομέα έχει άμεσο αντίκτυπο τόσο στην υπέροχη αίσθηση που παρέχει το τιμόνι στον οδηγό όσο και στο να φιλτράρουν με μοναδικό τρόπο κραδασμούς και θορύβους που προκύπτουν από την κύλιση των ελαστικών στους κακής ποιότητας οδοστρώματος ελληνικούς δρόμους.
Εντάξει θα μου πείτε, καλή είναι η X3 στην άσφαλτο. Εκτός δρόμου τι γίνεται;
Πριν καταθέσω την προσωπική μου άποψη πάνω στο –εύλογο πέρα ως πέρα- ερώτημα, οφείλω μια επισήμανση. Πιστεύω πως από τους κατόχους της Χ3 , το πολύ 2 στους 10 την έχουν για να κινηθούν μακριά από την πόλη και τους ασφάλτινους δρόμους.
Και όταν λέμε θα κινηθούν εκτός δρόμου, μην φαντασθείτε τίποτα extreme καταστάσεις. Μάλλον για light περιπέτειες πρέπει να αναφερόμαστε. Δηλαδή να φύγουμε από κάποιο χωματόδρομο προκειμένου να βρούμε ένα χωριό, άντε να περάσουμε την κοίτη ενός ξεροπόταμου ή χείμαρρου, να ανέβουμε (χωρίς προβλήματα στον χιονισμένο) Παρνασσό, να ρίξουμε και βγάλουμε από την θάλασσα το φουσκωτό. Αυτά η Χ3 τα κάνει άνετα, ενώ οι δυνατότητές της είναι για ακόμη περισσότερα πράγματα. Βεβαίως, για να μπορέσει να αποδώσει εκτός δρόμου, είναι απαραίτητη η αλλαγή των καθαρά ασφάλτινων ελαστικών με τα οποία εφοδιάζεται το αυτοκίνητο.
Η Χ3 που οδηγήσαμε ήταν εφοδιασμένη με τον κινητήρα των 2.0 λίτρων της BMW που αποδίδει 150 ίππους, Η ιπποδύναμης μπορεί να φαίνεται –ίσως και να είναι- μικρή για ένα αυτοκίνητο βάρους 1730 κιλών. Καταφέρνει όμως να το κινεί κάτι παραπάνω από αξιοπρεπώς προσφέροντας ικανοποιητικές επιδόσεις: τελική ταχύτητα 198 χλμ. / ώρα, επιτάχυνση 0-100 χλμ. / ωρα σε μόλις 11,5 δευτερόλεπτα. Η μέση κατανάλωση σύμφωνα με την BMW είναι 9 λίτρα στα 100 χλμ.
Και κάτι τελευταίο. Στα μεγάλα πλεονεκτήματα της Χ3 το σύστημα τετρακίνησης xDrive. Το εν λόγω σύστημα τετρακίνησης κατανέμει με μεταβλητό τρόπο τη ροπή στους δύο άξονες. Το σύστημα επιτρέπει στον οδηγό να γευτεί στο έπακρο την ισχύ και τη δυναμική του αυτοκινήτου, αφού σε κάθε οδόστρωμα μπορεί να βελτιωθεί αισθητά η πρόσφυση. Έτσι, ακόμα και στις κλειστές στροφές, στις ανωφέρειες ή σε ολισθηρό οδόστρωμα, η ισχύς μεταφέρεται με ιδανικό τρόπο στο δρόμο.
Στα συν
Κύρος και προσωπικότητα
Υψηλό επίπεδο ποιότητας κατασκευής
Ευελιξία
Συμπεριφορά στην άσφαλτο.
Δυνατότητες εκτός δρόμου.
Πρακτικότητα
Επιπλέον βοήθεια από την τετρακίνηση σε πολύ ολισθηρό δρόμο
Πλούσιος εξοπλισμός
Στα μείον
Αρκετά τσουχτερή τιμή
Μικρή ιπποδύναμη κινητήρα 2.0 λ.
Μέτριες επιδόσεις κινητήρα
BMW X3 2.0 Exclusive
Τιμή:
51.900 €
(η τιμή της βασικής έκδοσης, Comfort, διαμορφώνεται στα 42.900 €).
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Μήκος: 4,565 μ.
Πλάτος: 1,853 μ.
Ύψος: 1,674 μ.
Κινητήρας: 1.995 κ.εκ., τετρακύλινδρος 16βάλβιδος
Ιπποδύναμη: 150 ίπποι
Μέγιστη ροπή: 20,4 kgm
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Μετάδοση κίνησης: Σε όλους τους τροχούς
Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ./ώρα: 11,5 δευτερόλεπτα *
Τελική ταχύτητα: 198 χλμ./ώρα *
Κατανάλωση: 9 λίτρα ανά 100 χλμ. σε μικτό κύκλο *
* Εργοστασιακές μετρήσεις
ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ
Μετωπικοί αερόσακοι.
Πλευρικοί αερόσακοι
ABS με σύστημα ελέγχου φρεναρίσματος στις στροφές.
Ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου της ευστάθειας και της πρόσφυσης.
Ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου κατάβασης.
Κεντρικό κλείδωμα θυρών με τηλεχειρισμό.
Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέπτες.
Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός-πίσω.
Υπολογιστής ταξιδιού
Ράδιο-CD
Αυτόματος κλιματισμός.
Ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών .
Προβολείς ομίχλης.
Σύστημα καθαρισμού προβολέων.
Φώτα Xenon
Αισθητήρες φώτων και βροχής .
Ράγες οροφής.
Δερμάτινο σαλόνι.
Κάθισμα οδηγού με ηλεκτρική ρύθμιση.
Αισθητήρες παρκαρίσματος
Συναγερμός