BMW Z4 Coupe 3.0si – Play Time

Το AUTO 24 «βγάζει» το DTC της νέας BMW Z4 Coupe 3.0si και πατάει το γκάζι! (video)
- 01 Οκτωβρίου 2007 20:27
Εάν δεν σου έρχονται τέτοιες λέξεις όταν μιλάς για ένα coupe, μάλλον δεν είναι και τόσο επιτυχημένο!
Το θέμα όμως που προκύπτει στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι ότι δε μιλάω για ένα τυχαίο coupe, αλλά για τη Z4 Coupe! Και δε μιλάω για μια οποιαδήποτε έκδοση αλλά για την εξακύλινδρη τριών λίτρων si!
Ο συγκεκριμένος κινητήρας αποδίδει 265 ίππους, γεγονός που τον κατατάσσει ακριβώς κάτω από τον αντίστοιχο που βρίσκεται κάτω από το καπό της M Z4 Coupe. Η si έκδοση που οδήγησα, εκτός από τα διάφορα καλούδια που προσφέρει στον οδηγό της, είναι εφοδιασμένη και με ένα σειριακό κιβώτιο με pads στο τιμόνι!
Το τιμόνι
Η σχεδίαση του τιμονιού είναι εντυπωσιακή και σε αυτό συμβάλει η μικρή του διάμετρος που θυμίζει κάτι από αγωνιστικό. Τα τρία αλουμινένια μπράτσα (το κεντρικό είναι διπλό), τα λιτά κουμπιά πολλαπλών χρήσεων και φυσικά τα «αυτάκια» του σειριακού κιβωτίου που ξεπροβάλουν πάνω από το νοητό οριζόντιο άξονα.
Οι περισσότεροι οδηγοί που απολαμβάνουμε τη γρήγορη οδήγηση, πάντα προτιμούμε τις χειροκίνητες λύσει όσον αφορά στο κιβώτιο ταχυτήτων! Όμως ακόμη και εγώ ως γνήσιος υπέρμαχος αυτής της άποψης αναγκάζομαι σε αυτό το σημείο να κάνω μια εξαίρεση!
Μήπως γνωρίζεται τι καλύτερο υπάρχει από ένα καθαρόαιμο σπορ κουπέ με την κίνηση στον πίσω άξονα; Θα σας πω αμέσως!!! Ένα καθαρόαιμο σπορ κουπέ, με την κίνηση στον πίσω άξονα και ένα σειριακό κιβώτιο που θα σου επιτρέπει να ξεκινάς με το πλάι, αλλάζοντας αστραπιαία τις σχέσεις του κιβωτίου χωρίς να αναγκάζεσαι να σηκώσεις καθόλου το δεξί σου χέρι από το τιμόνι!!!
Ειδικά δε, εάν είναι αναμμένο και το πορτοκαλί λαμπάκι στο κουμπί που αναγράφει πάνω του την ένδειξη «Sport» που αλλάζει τη χαρτογράφηση του εγκεφάλου, τότε δεν πιστεύω πως θα μπορούσε κανείς να ανταγωνιστεί σε χρόνους τις βελούδινες και παράλληλα ταχύτατες αλλαγές του ημιαυτόματου κιβωτίου της BMW!
Δείτε το βίντεο του AUTO 24 με τη Z4 Coupe
DTC OFF
Έχοντας οδηγήσει αρκετές BMW μέχρι τώρα, η εμπειρία μου λέει ότι δεν μπορείς να τις ευχαριστηθείς πλήρως όταν τα ηλεκτρονικά συστήματα παίζουν το δικό τους «βιολί»! Βέβαια, πάντα όταν «πιάνεις» στα χέρια σου για πρώτη φορά ένα αυτοκίνητο δεν το σανιδώνεις αμέσως και δεν επιτίθεσαι κατευθείαν στην πρώτη ερημική στροφή που θα βρεις! Πρέπει να περάσει ένα διάστημα εξοικείωσης με το γκάζι, την αίσθηση του φρένου και την αμεσότητα τους τιμονιού!
Παρεμπιπτόντως, μιας και ανέφερα ξανά τη λέξη τιμόνι θα πρέπει να τονίσω ότι η αίσθηση είναι μοναδική, γιατί εκτός ότι κόβει αρκετά στις αναστροφές και στο παρκάρισμα, είναι και τρομερά άμεσο. Για να γίνω πιο σαφής… με τα χέρια τοποθετημένα στη θέση 9:15 (δηλαδή αριστερά και δεξιά στο ύψος των pads του κιβωτίου), δε χρειάζεται να ξαναπιάσεις από αλλού το τιμόνι σχεδόν ό,τι και αν κάνεις.
Που είχαμε μείνει;
Ααα ναι στην εξοικείωση! Αφού πέρασε αυτό το στάδιο, το DTC εγκαταλείφθηκε παντελώς! Ακόμη και στις πιο σύντομες βόλτες! Μπαίνεις μέσα φοράς ζώνη, θέτεις σε λειτουργία τον κινητήρα και το επόμενο πράγμα που κάνεις αυτόματα με την άκρη του δεξιού σου δείκτη, είναι να κρατάς πατημένο το DTC (δηλαδή το ESP) για μερικά δευτερόλεπτα μέχρι αυτό να απενεργοποιηθεί εντελώς…
Η Z4 Coupe είναι πραγματικά τόσο ευχάριστα προβλέψιμη κατά την οδήγηση, που αντί να βαρεθείς πιέζεις τον εαυτό σου ακόμη περισσότερο, σα να έχεις μαζί σου τον πιο έμπειρο δάσκαλο, ο οποίος σου υποδεικνύει πως να στρίβεις ακολουθώντας καθαρές γραμμές ή πως να διαγράφεις μια τέλεια τροχιά υπερστρέφοντας!
Δεν υπάρχουν άτσαλες μετατοπίσεις βάρους, ενώ η ροπή που φανερώνεται από χαμηλά στις στροφές δεν σε κρεμάει πουθενά! Και αν φτάσει η βελόνα του στροφόμετρου στο τέλος, αρκεί ένα απλό πάτημα των τεσσάρων δακτύλων προς τα μέσα για να ανέβεις στην επόμενη σχέση του κιβωτίου!
Τι μεγάλη «μούρη»
Πραγματικά το εμπρός τμήμα της Z4 Coupe είναι αρκετά μακρύ σε σχέση με το υπόλοιπο αμάξωμα, για να μην πω σε σχέση με όλα τα υπόλοιπα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν! Και πως να μην είναι άλλωστε αφού εκεί κατοικεί ο βραβευμένος εξακύλινδρος εν σειρά ατμοσφαιρικός κινητήρας των τριών λίτρων! Δεν μπορώ να παραλείψω ότι παρατήρησα τις ενισχύσεις στο το κάτω μέρος τους καπό, ώστε αυτό να αντέξει το μεγάλο εμβαδόν της επιφάνειας του και το βάρος του.
Ένα ακόμη σημείο που κόλλησε το βλέμμα μου ήταν η διαιρούμενη μπάρα που σταθεροποιεί τους θόλους κάνοντας παράλληλα ακόμη πιο άκαμπτο το πλαίσιο στις πιέσεις!
Πίσω στον κινητήρα λοιπόν και την τρομερή του χροιά!!! Στις χαμηλές στροφές ακούγεται πολιτισμένος με μια ελαφριά μπάσα «απόχρωση», όμως όταν οι στροφές φτάνουν στο τέρμα αυτός ουρλιάζει με χαρακτηριστική άνεση, χωρίς να υπολογίζει αν είναι ώρα κοινής ησυχίας! Μόλις άκουσα αυτή τη μοναδική μελωδία είπα από μέσα μου μπράβο!!! Ένα σπορ coupe που σέβεται τον εαυτό του και την ιδιότητα δεν πρέπει μόνο να φαίνεται αλλά και να ακούγεται!!! Αλλιώς πας σε ένα γρήγορο σεντάν που είναι πιο οικογενειακά τα πράγματα!
Ελβετικός σουγιάς
Η Z4 Coupe εκτός από ένα γρήγορο και καλοστημένο αυτοκίνητο, είναι και πλούσια εξοπλισμένο. Μπορεί να μη γίνεται αμέσως αντιληπτό λόγο της μινιμαλιστικής σχεδίασης του εσωτερικού, όμως υπάρχουν όλες οι πολυτέλειες!
Τα υλικά κατασκευής είναι άριστα όπως και η συναρμολόγησής τους, ενώ τα μπάκετ καθίσματα παρέχουν την απαιτούμενη πλευρική στήριξη χωρίς να κουράζουν! Το μοντέλο της δοκιμής που μας παραχωρήθηκε από τη BMW είχε λευκά δέρματα, τα οποία δένουν αρμονικά με τις ασημί λεπτομέρειες!!!
Στην κεντρική κονσόλα υπάρχει μια αναδιπλούμενη οθόνη, η οποία εκτός από το ραδιόφωνο και το πολύ γρήγορο σύστημα πλοήγησης, παρέχει τη δυνατότητα προβολής dvd, αλλά και όλων των τηλεοπτικών καναλιών! Μάλιστα, όση ώρα επεξεργαζόμουνα αυτό το μοναδικό σύστημα ψυχαγωγίας έκπληκτος συνειδητοποίησα ότι μπορούσα να παρακολουθήσω και τα ψηφιακά κανάλια της ΕΡΤ! Μέσω της ίδιας οθόνης μπορεί να σετάρεις τη σύνδεση του κινητού σου τηλεφώνου για την ανοιχτή ακρόαση.
Γιατί η Z4 Coupe είναι ένα ξεχωριστό μοντέλο!
Καταρχήν η σχεδίαση της δεν θα σας θυμίσει τίποτα άλλο που κυκλοφορεί με τέσσερις ρόδες (έχει κάτι από κλασσικό coupe ειδικά όταν κοιτάς το προφίλ). Σίγουρα υπάρχει και η Z4 roadster, αλλά κατά την ταπεινή μου άποψη θα προτιμούσα την coupe λόγω της ριζοσπαστικής σχεδίασης του πίσω τμήματος (θυμίζει το X Coupe που οι περισσότεροι το μίσησαν ενώ εγώ το λάτρεψα)!
Μπορεί να είναι αυστηρά διθέσιο, αλλά παρέχει πολύ μεγάλη άνεση σε οδηγό και συνοδηγό. Ακόμα και οι αποθηκευτικοί χώροι είναι αρκετοί για μοντέλο αυτού του είδους, αρκεί να σας πω ότι το πορτ μπαγκάζ χωράει 285 λίτρα!!!
Σημείο αναφοράς η πολύ καλή θέση οδήγησης, που σου επιτρέπει να βρίσκεσαι αρκετά χαμηλά, πατώντας για λίγο με το αριστερό σου χέρι το αντίστοιχο κουμπί της ηλεκτρονικής ρύθμισης του καθίσματος.
Τέλος, είναι η τρομερή αίσθηση οδήγησης, η πίσω κίνηση, ο δυνατός κινητήρας και το προφίλ του κυριλέ αλήτικου μοντέλου που την κάνουν τόσο διαφορετική! Γεγονός που σπανίζει στις μέρες της αποστείρωσης…
Η Z4 Coupe σε νούμερα
Τιμή: | 52.500 ευρώ |
Τιμή μοντέλου δοκιμής: | 69.158 ευρώ |
Διαστάσεις | |
Μήκος/πλάτος/ύψος (mm) | 4,091/1,781/1,268 |
Μεταξόνιο (mm) | 2,495 |
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ (λιτ) | 55 |
Βάρος, χωρίς φορτίο (κιλά) | 1,395 |
Κινητήρας | |
Διάταξη/κύλινδροι/βαλβίδες | Εν σειρά /6/4 |
Κυβισμός (cm³) | 2,996 |
Μέγιστη απόδοση ισχύος (hp/σ.α.λ.) | 265/6,600 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 315/2,500 |
Πλαίσιο και αναρτήσεις | |
Εμπρός ανάρτηση | Μονού συνδέσμου με γόνατα, πολλαπλοί βραχίονες ελέγχου, σταθερής θέσης, σφαιρικοί σύνδεσμοι στην άρθρωση-οδηγό, πλάκα ενίσχυσης,δισωλήνια αμορτισέρ αερίου, χαρακτηριστικά αντιβύθισης/ανύψωσης |
Πίσω ανάρτηση | Ανεξάρτητη, με κεντρικούς συνδέσμους, ξεχωριστά ελατήρια και δισωλήνια αμορτισέρ αερίου. Χαρακτηριστικά αντιβύθισης. |
Φρένα, μπροστά/ Διάμετρος (mm) | Δίσκοι αεριζόμενοι/325 x 25 |
Φρένα, πίσω/ Διάμετρος mm | Δίσκοι/294 x 19 |
Συστήματα Οδηγικής Ευστάθειας | ABS, DSC, DTC |
Ζάντες | 18 ιντσών (στάνταρ 17 ιντσών) |
Επιδόσεις | |
Επιτάχυνση 0–100 χ.α.ώ. | 6.0 δευτ. |
0–1000 μέτρα | 25.3 δευτ. |
80–120 χ.α.ώ με 4η σχέση | 5.2 δευτ. |
Τελική ταχύτητα | 250 χ.α.ώ. (ηλεκτρονικά περιορισμένη) |
Κατανάλωση καυσίμου (κύκλος EU) | |
Στην πόλη λιτ/100 χλμ | 12.8 |
Εκτός πόλης λιτ/100 χλμ | 6.8 |
Μικτός κύκλος λιτ/100 χλμ | 9.0 |
CO2 γρ/χλμ | 216 |
Κατηγορία εκπομπών ρύπων | Euro 4 |