Cadillac Converj Concept

Συνδυάζει την πολυτέλεια της Cadillac με ένα από τα πιο εξελιγμένα συστήματα ηλεκτροκίνησης
- 23 Ιανουαρίου 2009 22:05
Το τετραθέσιο concept προτίθεται να παρουσιάσει πώς η τεχνολογία ηλεκτροκίνησης της GM, με την ονομασία Voltec , μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε ένα πολυτελές coupe. Επιπλέον, η φιλοσοφία οχήματος εκτεταμένης αυτονομίας (E-REV) της Cadillac προσφέρει ένα νέο στυλ αμαξώματος: Ένα επιθετικό τοξοειδές προφίλ που γέρνει προς τα εμπρός είναι η βάση του σπορ παρουσιαστικού. Με άλλα λόγια, η Converj στοχεύει να είναι Cadillac επί τοις ουσίας, με premium υλικά, τεχνολογία και δυναμική συμπεριφορά που αποτελούν χαρακτηριστικά γνωρίσματα της μάρκας.
Η τεχνολογία παραγωγής ισχύος
Το σύστημα ηλεκτροκίνησης Voltec της Converj αποτελείται από μία μπαταρία σχήματος Τ 16-kWh, μία μονάδα ηλεκτροκίνησης, και ένα τετρακύλινδρο κινητήρα-γεννήτρια.
Μία μπαταρία θερμικής διαχείρισης περιέχει πάνω από 220 κυψέλες ιόντων λιθίου που παρέχουν πρωταρχική ισχύ για κάλυψη 40 μιλίων μόνο με ηλεκτροκίνηση, χωρίς χρήση καυσίμου ή εκπομπές ρύπων. Η μπαταρία είναι ενσωματωμένη στο πλαίσιο της Converj και αποθηκεύει ηλεκτρισμό από το δίκτυο της ΔΕΗ, την ώρα που το όχημα συνδέεται στην πρίζα. Απαιτούνται κάτω από τρεις ώρες για την επαναφόρτιση της μπαταρίας στα 240V, ή περίπου οκτώ ώρες από μία πρίζα 120V.
Όταν η ενέργεια της μπαταρίας μειώνεται, η Converj ομαλά αλλάζει σε πρόγραμμα εκτεταμένης αυτονομίας. Κατά τη διάρκεια αυτού του δευτερεύοντος επιπέδου λειτουργίας, ο ηλεκτρισμός που απαιτείται για την κίνηση του οχήματος παράγεται από ένα κινητήρα flex-fuel που λειτουργεί σαν οικιακή γεννήτρια για την παραγωγή ηλεκτρισμού. Ο κινητήρας-γεννήτρια διασφαλίζει σταθερή παροχή ισχύος για εκατοντάδες χιλιόμετρα πριν χρειαστεί ανεφοδιασμός ή επαναφόρτιση της μπαταρίας. Με το πρόγραμμα εκτεταμένης αυτονομίας καταργείται η ανησυχία που συνήθως συνοδεύει την οδήγηση γνήσιων ηλεκτρικών οχημάτων, τα οποία δεν προσφέρουν καθόλου εφεδρική ισχύ όταν το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας είναι χαμηλό.
Ανεξάρτητα αν λειτουργεί στο πρόγραμμα της ηλεκτροκίνησης ή της εκτεταμένης αυτονομίας, το Converj χρησιμοποιεί πάντα μία ηλεκτρική μονάδα κίνησης. Αυτή μετατρέπει την ηλεκτρική ενέργεια από τη μπαταρία ή τον κινητήρα-γεννήτρια σε μηχανική ενέργεια για την κίνηση των εμπρός τροχών. Επίσης παράγει 370 Nm άμεσης ροπής, για γρήγορη εκκίνηση και ισχύ 120 kW. Η τελική του ταχύτητα είναι 100 mph.
Οι επιδόσεις του οχήματος δεν υπονομεύονται σε κανένα πρόγραμμα λειτουργίας. Για αύξηση της οδηγικής άνεσης, το Converj έχει επίσης Magnetic Ride Control της GM. Για ακόμα μεγαλύτερη απόδοση, η ενέργεια κατά τη διάρκεια του φρεναρίσματος ανακτάται και αποθηκεύεται στη μπαταρία.
Γνήσια σχεδίαση Cadillac
Το συνολικό σχήμα ενισχύεται από μία έντονη, σαρωτική γραμμή αμαξώματος με μεγάλους τροχούς 21 ιντσών (μπροστά) και 22 ιντσών (πίσω) στα άκρα του αμαξώματος. Το εξωτερικό της Converj βάφεται σε σκούρο ασημί τριών στρωμάτων, που οι σχεδιαστές GM αποκάλεσαν “Reaction.”
Μία κρυστάλλινη οροφή ενσωματώνει ηλιακά πάνελ που βοηθούν στην αντιστάθμιση της κατανάλωσης ισχύος από τα αξεσουάρ του αυτοκινήτου. Ενσωματώθηκαν αρκετά αεροδυναμικά και σχεδιαστικά βοηθήματα που αυξάνουν την αυτονομία, μεταξύ των οποίων:
• Πλήρεις ποδιές πατώματος
• Ελάχιστα ανοίγματα μάσκας που μειώνουν την αντίσταση στο εμπρός τμήμα του οχήματος
• Διακριτικές κάμερες που αντικαθιστούν τους εξωτερικούς καθρέπτες για μείωση της αντίστασης
• Τροχοί διαμορφωμένοι ώστε να ωθούν τον αέρα προς τα έξω για πιο ομαλή ροή αέρα στο πλάι
Η Converj περιλαμβάνει κατακόρυφα στοιχεία στους προβολείς και στα πίσω φώτα, με τεχνολογία φωτοδιόδων.
«
Τα κάθετα φώτα είναι στοιχεία ταυτότητας Cadillac και η Converj βασίζεται στην τεχνολογία φωτοδιόδων της μάρκας, με πιο τολμηρές LED και υψηλής φωτεινότητας (xenon) στοιχεία μπροστά και πίσω» σχολίασε ο Clay Dean, διευθυντής παγκόσμιας σχεδίασης για την Cadillac. «
Υπάρχει επίσης μία χαρακτηριστική λωρίδα φώτων ημέρας στο πάνω μέρος των προβολέων».
Η πολυτέλεια συναντά την τεχνολογία στο εσωτερικό
Το εσωτερικό της Converj έχει προηγμένα χαρακτηριστικά και πολυτελή εξοπλισμό που συνδυάζονται με την απόδοση και την περιβαλλοντική συμβατότητα. Η διάταξη 2+2 υιοθετεί συνθετικό σουέντ σε λευκό Winter White για δημιουργία αντίθεσης – συμπερ. του πάνω μέρους του ταμπλό – και μαύρο δέρμα Midnight Black, με ένθετα από γυαλιστερό αλουμίνιο και σαγρέ ξύλο.
Παντού χρησιμοποιούνται ανανεώσιμα υλικά όπως μάλλινες πλεκτές μοκέτες, μία επένδυση οροφής από μετάξι, σουέντ από βιομηχανικά κατάλοιπα και άλλα.
Ένα τεχνολογικά προηγμένο κέντρο οδηγού αυξάνει την αποδοτικότητα και μειώνει την άντληση ενέργειας από τη μπαταρία. Περιλαμβάνονται:
• Νέα, οργανική τεχνολογία LED που χρησιμοποιείται σε ταμπλό με δυνατότητα διαμόρφωσης
• Οθόνη αφής για το σύστημα πλοήγησης αφής, κλιματισμός, χειριστήρια κεντρικής κονσόλας και ηχοσυστήματα
• Ρυθμιζόμενος, λευκός φωτισμός περιβάλλοντος στην οροφή
• Μοναδικός φωτισμός ‘έναρξης’ με μπλε γραφικά στην κονσόλα
• Ενδείξεις οθόνης για πληροφορίες όπως ανάκτηση ενέργειας κατά το φρενάρισμα, επίπεδο φόρτισης μπαταρίας και απόδοση ισχύος
• Δεν υπάρχει κανένας εσωτερικός ή εξωτερικοί καθρέπτες πίσω θέασης. Κάμερες παρέχουν εικόνες σε μία οθόνη τοποθετημένη ψηλά στο ταμπλό για μία πλήρη, πανοραμική ορατότητα
• Μπουτόν ανάφλεξης και ηλεκτρικά αναδιπλούμενα εμπρός καθίσματα