Chevrolet Epica 2.0 LT

Στο AUTO 24 οδηγούμε το Epica, τη ναυαρχίδα της Chevrolet… που σκέφτεται την τσέπη σας
- 04 Νοεμβρίου 2007 21:40
Το εμπρός τμήμα αποπνέει σεβασμό και παράλληλα παρουσιάζει ένα μοντέρνο ύφος λόγω της σχεδίασης των φωτιστικών σωμάτων. Το έμβλημα της Chevrolet βρίσκεται στο μέσο της μάσκας καθιστώντας ξεκάθαρη την ταυτότητα του μοντέλου.
Η πίσω σχεδίαση ακολουθεί μια λιτή γραμμή, η οποία ξεχωρίζει από τους δύο ομόκεντρους κύκλους των φωτιστικών σωμάτων, την ασημί λεπτομέρεια πάνω από την πινακίδα αλλά και το χρυσαφί λογότυπο της εταιρείας.
Κοιτώντας το Epica από το πλάι, το μάτι σου πέφτει πάνω στις όμορφες 17άρες ζάντες και στα φλασάκια στον καθρέπτη, τα οποία τονίζουν τις μεγάλες και λείες επιφάνειες του αυτοκινήτου.
Η αλήθεια είναι ότι στο Epica οι σχεδιαστές δεν προσέγγισαν το αμάξωμά του δημιουργώντας στιλιστικές καινοτομίες, όμως κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα μη φλύαρο σχεδιαστικά μοντέλο που με τις διαστάσεις του αποπνέει τη στιβαρότητα και την αίσθηση ασφάλειας που απαιτείται σε αυτήν την κατηγορία.
Παρά το αυξημένο μήκος και πλάτος, ελίσσεται εύκολα ακόμη και μέσα στην πόλη, δεν μπορώ όμως να πω το ίδιο και για το παρκάρισμα, ειδικά στο κέντρο που θα πρέπει να βρεις μια θέση σε Epica διαστάσεις.
Βέβαια το park alarm βοηθάει υπερβολικά ώστε να παρκάρεις γρήγορα και χωρίς το φόβο γρατζουνίσματος του πίσω προφυλακτήρα.
Περάστε κύριε Πρόεδρε
Η καμπίνα της ναυαρχίδας της Chevrolet έχει όντως… Προεδρικές διαστάσεις!!! Τόσο για τους δύο μπροστά επιβάτες όσο για τους τρεις πίσω, που χωρούν με άνεση.
Η σχεδίαση της κεντρικής κονσόλας μπορεί να μην παίρνει όσκαρ, αλλά έχει όλα τα εφόδια για να κερδίσει το αντίστοιχο της εργονομίας!
Όλα τα χειριστήρια είναι απλά και βρίσκονται χωροταξικά βαλμένα όπως ακριβώς πρέπει, για να διευκολύνουν τον οδηγό αλλά και τον συνοδηγό.
Η πράσινης απόχρωσης οθόνη πολλαπλών ενδείξεων (έχει ηλεκτρονική πυξίδα!!!) βρίσκεται αρκετά ψηλά, ενώ ακριβώς από κάτω της βρίσκεται το ηχοσύστημα (έχει είσοδο για mp3 player), οπότε ο οδηγός δεν αποσπά το βλέμμα του για αρκετή ώρα ψάχνοντας!
Κάτι που θα εκτιμήσουν πολλοί, είναι η ποιότητα που παρέχουν τα αφρώδη πλαστικά μέρη, από τα οποία συντελείται το ταμπλό και το εσωτερικό των θυρών. Από την άλλη τα λίγα σκληρά πλαστικά είναι επίσης από καλή ποιότητα, γεγονός που αναδεικνύεται και από τη βελούδινη υφή που αφήνουν στις άκρες των δακτύλων.
Μελανά σημεία, το άχαρο άνοιγμα που έχει το ντουλαπάκι μπροστά από το συνοδηγό και το ρολόι με τα πράσινα ψηφία που θυμίζει περασμένες δεκαετίες.
Τα εμπρός καθίσματα (που παρέχουν την απαιτούμενη πλευρική στήριξη), όπως και το πίσω σαλόνι είναι αναπαυτικά και δεν κουράζουν, ενώ οι υφασμάτινες επενδύσεις είναι ποιοτικές και αρκετά φιλικές!
Οι αποθηκευτικοί χώροι στην καμπίνα επιβατών είναι πολλοί με highlight το άγκιστρο για τις μικρές σακούλες στα πόδια του συνοδηγού. (χώρος αποσκευών 480 λίτρα)
Κινητήρας
Το μοντέλο που παραχωρήθηκε στο AUTO 24 ήταν εφοδιασμένο με τον 24βάλβιδο δίλιτρο DOHC κινητήρα με τους έξι κυλίνδρους.
Μπορεί το βάρος του αυτοκινήτου να φτάνει τα 1.515 κιλά, όμως μπορώ να σας διαβεβαιώσω ύστερα από την επταήμερη συνύπαρξή μου, ότι το αυτοκίνητο κινείται με άνεση και οι 143 ίπποι του βρίσκονται πάντα ετοιμοπόλεμοι.
Καταρχάς η λειτουργία του είναι σχεδόν αθόρυβη και σε αυτό συντελεί και η καλή ηχομόνωση της καμπίνας επιβατών. Δηλαδή, ότι πρέπει για μεγάλα ταξίδια.
Η ελαστικότητα γίνεται αμέσως αντιληπτή ακόμη και μέσα στην πόλη, καθώς η ροπή είναι αρκετά ζωηρή στις μεσαίες στροφές (195 Nm/4.600 σ.α.λ.)
Οι επιδόσεις του μηχανικού συνόλου, όπως τα 0-100 χ.α.ώ., είναι αξιοπρεπείς, αφού σύμφωνα με τη Chevrolet απαιτούνται κάτι λιγότερο από 10 δευτερόλεπτα (9,9) για την επίτευξή τους, ενώ η τελική είναι 207 χ.α.ώ.
Δείτε σε βίντεο το Epica της Chevrolet
Απολαμβάνοντας τη διαδρομή
Ωστόσο στο Chevrolet Epica δεν παίζουν τόσο ρόλο οι επιδόσεις, αλλά η αίσθηση που αποκομίζει ο οδηγός και οι συνεπιβάτες κατά τη διάρκεια οποιασδήποτε διαδρομής.
Όλα είναι τόσο ανάλαφρα και χαλαρά και πως να μην είναι, αφού η ανάρτηση φιλτράρει τις περισσότερες από τις συχνές ανωμαλίες που συναντούν οι 17άρηδες τροχοί πάνω στην άθλια ελληνική άσφαλτο.
Έτσι, η ποιότητα κύλισης του Epica είναι ένα από τα σημεία κλειδιά, που το μετατρέπουν σε ένα άνετο και φιλόξενο μοντέλο για μεγάλες αποστάσεις.
Το Cruise Control που βρίσκεται στο δεξί μπράτσο του τιμονιού και τα χειριστήρια του ηχοσυστήματος που βρίσκονται στο αριστερό, συμβάλουν και αυτά στο άνετο και ξεκούραστο ταξίδι.
Η οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου είναι αρκετά ουδέτερη και δεν προκαλεί ανησυχίες! Μπορεί σε κάποιες κλειστές στροφές τα McPherson (εμπρός) και οι πολλαπλοί σύνδεσμοι (πίσω) να… γονατίζουν λίγο παραπάνω, αλλά αυτό είναι αποτέλεσμα του παράγοντα της άνεσης που μπαίνει στη μέση.
Όμως πιστέψτε με, εάν βρεθείτε πίσω από το τιμόνι ενός Epica, το τελευταίο πράγμα που θα σας έρθει στο μυαλό είναι να μιμηθείτε κάποιο Group N μοντέλο από τις αναβάσεις.
Τιμή – Απόδοση
Ένα ακόμη δυνατό σημείο του Epica είναι η τιμή του, η οποία ξεκινά στη βασική έκδοση LS από τα 23.600 ευρώ!!! Καθόλου άσχημα εάν τσεκάρετε που κυμαίνεται ο ανταγωνισμός.
Η έκδοση που μας παραχωρήθηκε στο AUTO 24 ήταν η πιο πλούσια με την ονομασία LT, η οποία κοστίζει 25.700 ευρώ.
Και στις δύο περιπτώσεις και ειδικά σε αυτήν της LT, ο βασικός εξοπλισμός είναι υπερπλήρης!
Βασικός εξοπλισμός Epica LS
– εξωτερικοί καθρέπτες θερμαινόμενοι / ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι
– εξωτερικές λαβές πόρτας στο χρώμα του αμαξώματος
– αισθητήρας παρκαρίσματος
– φιμέ τζαμιά
– φώτα ομίχλης εμπρός
– ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών
– δερμάτινο τιμόνι
– κονσόλα με αποθηκευτικό χώρο
– φωτιζόμενο ντουλαπάκι
– αλεξήλια με κάλυμμα και επέκταση
– εσωτερικός καθρέπτης ημέρας / νύκτας
– κάθισμα οδηγού ρυθμιζόμενο καθ’ ύψος
– οσφυϊκή υποστήριξη οδηγού
– ρυθμιζόμενα προσκέφαλα
– αναδιπλούμενο πίσω κάθισμα
– 3 ξεχωριστά προσκέφαλα στη 2η σειρά
– κεντρικό υποβραχιόνιο με αποθηκευτικό χώρο στη 2η σειρά καθισμάτων
– ζώνες ασφαλείας εμπρός ρυθμιζόμενες καθ’ ύψος
– ABS με EBD
– πλευρικές δοκοί προστασίας στις πόρτες
– προστατευτική μπάρα πίσω από το χώρο του κινητήρα
– αερόσακοι οδηγού / συνοδηγού / πλευρικοί / οροφής
– 3 ζώνες ασφαλείας 3-σημείων πίσω
– αυτόματη απενεργοποίηση αερόσακου συνοδηγού
– ζώνες ασφαλείας με προεντατήρες και περιοριστή φορτίου
– υποδοχή παιδικού καθίσματος isofix
– immobilizer
– υδραυλικό / ρυθμιζόμενο τιμόνι
– ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός / πίσω
– κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό
– ρύθμιση ύψους δέσμης προβολέων
– ηχοσύστημα με mp3 και 6 ηχεία
– air-condition
Τα επιπλέον του βασικού εξοπλισμού του Epica LT
– ηλεκτρικά αναδιπλούμενοι εξωτερικοί καθρέπτες
– αυτόματη ρύθμιση εξωτερικού καθρέπτη κατά το παρκάρισμα
– αισθητήρας βροχής
– αλεξήλια με καθρέπτες και φωτισμό
– ηλεκτροχρωματικός εσωτερικός καθρέπτης
– δερμάτινος επιλογέας ταχυτήτων
– ταμπλό με μεταλλική εμφάνιση
– κάθισμα οδηγού ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο
– υδραυλικό τιμόνι μεταβαλλόμενης υποβοήθησης
– cruise control