Collectors editions
To AUTO 24 επιλέγει 5 μοναδικές Ferrari που διακρίνονται για τη συλλεκτική τους αξία!!!
- 25 Ιουλίου 2007 21:46
Στο AUTO 24 επιλέξαμε τρεις πραγματικά συλλεκτικές Ferrari και δύο που θα θέλαμε πολύ να κατασκευαστούν, γιατί προς το παρόν βρίσκονται στα χαρτιά!!!
Ferrari P 4/5 Pininfarina
Το μοναδικό αυτοκίνητο είναι βασισμένο στο πάτωμα της Ferrari Enzo και το κόστος του ξεπερνά τα τρία εκατομμύρια δολάρια.
Η ιδιοκτήτης του συλλεκτικού αυτού μοντέλου είναι ο James Glickenhaus, κάτοικος των ΗΠΑ και κύριος εμπνευστής της συγκεκριμένης ιδέας, καθώς ο ίδιος παρήγγειλε την P 4/5 Pininfarina όπως ακριβώς την είχε φανταστεί.
Η P4/5 που είναι εμπνευσμένη από τη θρυλική αγωνιστική Ferrari P4 του 1960 και πραγματοποίησε την πρώτης της παγκόσμια πρεμιέρα στο «Pebble Beach Concours d’Elegance», στις 20 Αυγούστου του 2006.
Ο κινητήρας είναι 5988 κυβικών εκατοστών, οπότε όπως καταλαβαίνετε οι επιδόσεις είναι καταιγιστικές.
Περισσότερα από 200 εξαρτήματα σχεδιάστηκαν ειδικά για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο από τον ίδιο τον Pininfarina.
Οι 20 ιντσών τροχοί έχουν μοναδική σχεδίαση και δένουν απόλυτα με το μυώδες αμάξωμα.
Οι εξατμίσεις που βγαίνουν στο πίσω μέρος, όπως τα μονοθέσια της Formula 1 έχουν ειδική κεραμική επικάλυψη.
Το εσωτερικό του αυτοκινήτου είναι ιδιαίτερα προσεγμένο, παρέχοντας όλες τις ανέσεις… κατά παραγγελία James Glickenhaus. Highlight η έγχρωμη μεγάλη οθόνη στο κέντρο της κονσόλας (δε νομίζω να είχε υπάρξει μέχρι εκείνη τη στιγμή άλλη Ferrari που να βγήκε από το εργοστάσιο με οθόνη).
Οι φουτουριστικές γραμμές συναντούν τις κλασσικές και δημιουργούν αυτό το τρομερό αποτέλεσμα.
Vandenbrink Ferrari 599 GTO Mugello Concept
Δύο φιλόδοξοι σχεδιαστές ένωσαν τις δυνάμεις τους για να υλοποιήσουν ένα από τα πιο ποθητά project.
Το καλοκαίρι του 2006 οι van den Brink και Robert Koumans ίδρυσαν τη Vandenbrink Design, μια σχεδιαστική εταιρεία αυτοκινήτου με έδρα την Ολλανδία. Ο ταλαντούχος Michiel van den Brink είναι 29 ετών και προέρχεται από το χώρο του βιομηχανικού σχεδίου, ενώ ο Robert Koumans ετών 45 έχει μεγάλη προϋπηρεσία στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς και στη αεροδιαστημική βιομηχανία.
Οι δυο τους αποτελούν τη βάση της Vandenbrink Design, η οποία ασχολείται όπως δήλωσαν και οι ίδιοι με τη σχεδίαση εξωτικών μοντέλων και υψηλής ποιότητας κτηρίων. Το πάθος της Vandenbrink Design για τα αυτοκίνητα φαίνεται και από τα λόγια των ιδρυτών της, που λένε ότι θα προσπαθήσουν να πραγματοποιήσουν πρωτότυπα σχέδια από supercars τα οποία έτυχαν ευρείας αποδοχής από το αγοραστικό κοινό.
Για παράδειγμα το project Ferrari 599 GTO Mugello, το οποίο θα προσπαθήσουν να υλοποιήσουν σε συνεργασία με το γνωστό ειδικό σε θέματα Ferrari, Hietbrink, στην Ολλανδία.
Στόχος της Vandenbrink Design είναι να καταφέρουν να δώσουν την ανάλογη ώθηση ώστε να μπορέσει το συγκεκριμένο supercar να μπει στην παραγωγή.
Κάτι τέτοιο θα είναι ιδιαίτερα ευχάριστο για τους λάτρεις της εταιρείας και του απανταχού συλλέκτες αυτοκινήτου.
Ferrari 612 Scaglietti 60th Anniversary Edition
Η συλλεκτική έκδοση είναι βασισμένη στην Granturismo πρόταση της Ferrari, δηλαδή την 612 Scaglietti.
Συνδυάζει τις καταπληκτικές επιδόσεις και τον υπέροχο έλεγχο, με την άνεση, την πολυτελή χειροποίητη ταπετσαρία, τα αξεσουάρ και την επιμελημένη προσοχή στη λεπτομέρεια.
Τα 60 μοναδικά μοντέλα που θα κατασκευαστούν, θα προσφέρονται με ένα ειδικό χαρακτηριστικό χρώμα σε συνδυασμό πάντα με τη φιλοσοφία της Ferrari για την τελειότητα στη λεπτομέρεια.
Το εσωτερικό θα περιέχει εκλεπτυσμένες αποχρώσεις και μια νέας γενιάς ηλεκτρονική οροφή, η οποία είναι και μια από τις πιο πρόσφατες προσθήκες.
Ο βαθμός αδιαφάνειας της γυάλινης οροφής, μπορεί να ρυθμιστή ανάλογα με την προτίμηση του κατόχου.
Κάθε αυτοκίνητο που θα κατασκευαστεί, θα έχει ένα πορσελάνινο σύμβολο που το καθένα θα αντιπροσωπεύει μια από τις 60 εκδηλώσεις εορτασμού που πραγματοποιήθηκαν φέτος.
Η συγκεκριμένη Ferrari 612 Scaglietti 60th Anniversary Edition, θα είναι ένα αρκετά συλλεκτικό αυτοκίνητο, το οποίο αποσκοπεί στο να εμπλουτίσει τις συλλογές των πιο αφοσιωμένων πελατών της εταιρείας.
Ferrari 575 GTZ Zagato
Ο Yoshiyuki Hayashi είναι ένας διάσημος συλλέκτης αυτοκινήτων στην Ιαπωνία και έχει στην κατοχή του αρκετά μοντέλα μεγάλης ιστορικής σημασίας.
Για παράδειγμα στο γκαράζ του Hayashi υπάρχουν Ferrari όπως η 166MM, η 250 Spider California, δύο Daytona (μια coupé και μια spider) και φυσικά μια Enzo.
Όπως και Ιταλός σχεδιαστής πολυτελών επίπλων, Paolo Boffi, είχε ζητήσει από τη Zagato να του δημιουργήσουν ένα εντελώς καινούριο περιτύλιγμα για τη Gran Sport Spyder του, βασισμένο στις κλασικές GT των δεκαετιών του ‘50 και του ’60, έτσι και ο Yoshiyuki Hayashi ζήτησε κάτι ανάλογο από την ίδια εταιρεία.
Μόνο που αυτή τη φορά η βάση για το νέο εγχείρημα ήταν μια Ferrari 575M, η οποία θα έπρεπε να δανειστεί τις γραμμές της κλασσικής 250GTZ berlinetta.
Όταν η Zagato έλαβε τη συγκεκριμένη παραγγελία, ενημέρωσε τη Ferrari για το Project, η οποία και συμφώνησε.
Παράλληλα, το εγχείρημα θεωρήθηκε μια πολύ καλή πρόταση για τον εορτασμό των 60 ετών της εταιρείας, αλλά και για τα 50 χρόνια από τη δημιουργία της 250GTZ berlinetta.
Αφού υπήρχε το OK από την «μαμά» εταιρεία, η Zagato δημιούργησε το νέο αμάξωμα από αλουμίνιο και έντυσε το γυμνό σώμα της 575M.
Όπως και στην κλασσική 250GTZ, έτσι και στη 575 GTZ Zagato, χρησιμοποιήθηκαν δύο διαφορετικές αποχρώσεις από το ίδιο χρώμα.
Το τελικό αποτέλεσμα όπως θα δείτε και εσείς από τις φωτογραφίες είναι εκπληκτικό, οι κλασσικές γραμμές δείχνουν ακόμη πιο δυναμικές με τη χρήση των νέων υλικών.
Ωστόσο, η νέα σχεδίαση δε θα πρέπει να ξεγελάει κανέναν γιατί η 575 GTZ Zagato, φιλοξενεί ακόμη το 12κύλινδρο μηχανικό σύνολο των 5.750 κυβικών εκατοστών!
Ferrari Dino by Ugur Sahin
Το σχεδιαστικό παιδί του Ugur Sahin απεικονίζει μια πιθανή εκδοχή της νέας Ferrari Dino.
Στόχος του σχεδιαστή, ήταν να δημιουργήσει ένα αυτοκίνητο μοντέρνο, σύγχρονο, δυναμικό, κρατώντας όμως το αυθεντικό σχεδιασμό της Ferrari Dino και της Ferrari.
Το κύριο χαρακτηριστικό του νέου σχεδιασμού της Dino, είναι η παρόμοιο φιλοσοφία σχεδίασης που είχε ακολουθήσει η Ferrari με την αρχική Dino.
Οι καμπύλες που διέπουν το αμάξωμα της πρωτότυπης Dino, παρουσιάζουν ένα μοντέρνο αυτοκίνητο με έναν ισχυρό ρετρό αέρα.
Οι σωστές αναλογίες που συνδυάστηκαν άψογα από τον δημιουργό κάνουν το αυτοκίνητο πιο μοντέρνο και δυναμικό.
Ο Ugur Sahin προτίμησε να σχεδιάσει ένα πιο στρογγυλοποιημένο οπίσθιο τμήμα, αποφεύγοντας τις σκληρές άκρες όσο το δυνατόν περισσότερο.
Μία ξεχωριστή και εντυπωσιακή λεπτομέρεια είναι το άνοιγμα των πίσω παραθύρων που μοιάζει πολύ με το αντίστοιχο της πρώτης Dino, ενώ οι αεραγωγοί είναι πολύ διαφορετικοί σε σχέση με το παλιό μοντέλο και προσφέρουν στο σύνολο μια πιο επιθετική όψη.