Έτοιμη για τον Καναδά

Έτοιμη η Τoyota για το Καναδικό Grand Prix, το μοναδικό αγώνα στη Β. Αμερική τη φετινή σεζόν
- 04 Ιουνίου 2008 14:59
Η πίστα Gilles Villeneuve του Μόντρεαλ, που ετοιμάζεται ειδικά για την F1, βρίσκεται στο Ile Notre–Dame, στον ποταμό St Lawrence και φιλοξενεί αγώνες Formula 1 από το 1978.
Το σιρκουί, μήκους 4.361km. είναι γνωστό για τις γρήγορες ευθείες του που διακόπτονται από σικέιν, καθώς και για την πολύ αργή φουρκέτα Virage de Casino: το γεγονός αυτό ενέχει υπέρμετρες απαιτήσεις για τα φρένα που χρειάζονται περισσότερη ψύξη στον Καναδά σε σχέση με οποιαδήποτε άλλη πίστα της F1.
Η Toyota έχει καλό προηγούμενο στο Καναδικό Grand Prix, έχοντας τερματίσει σε βαθμολογούμενες θέσεις τις τρεις τελευταίες σεζόν, ενώ η έβδομη θέση του Timo Glock στο ντεμπούτο του στη Formula 1, το 2004 ήταν στο Μόντρεαλ.
Με μία εξέλιξη του συστήματος πέδησης του αυτοκινήτου ειδικά γι’ αυτό τον αγώνα, και έχοντας προσομοιώσει τη διάταξη της πίστας του Μόντρεαλ στη δοκιμή του περασμένου μήνα στο Paul Ricard, η ομάδα φτάνει στη Β. Αμερική άριστα προετοιμασμένη και έτοιμη να αυξήσει τους εννέα βαθμούς που έχει συγκεντρώσει μέχρι στιγμής στο Πρωτάθλημα των Κατασκευαστών.
Jarno Trulli (Αυτοκίνητο 11)
”
Το Μόντρεαλ είναι μία από τις καλύτερες πόλεις που επισκεπτόμαστε με τη F1, επομένως ανυπομονώ γι’ αυτό το Σαββατοκύριακο. Η ατμόσφαιρα στο Μόντρεαλ και στην ίδια την πίστα είναι απλά φανταστική – υπάρχει τόσος κόσμος στην πόλη, και δείχνει τόσο ενθουσιασμό για τη F1, είναι θαυμάσιο.
Μου αρέσει πολύ αυτό το σιρκουί επειδή έχει καλή ροή και αντιπροσωπεύει μία λογική πρόκληση, επομένως ο συνδυασμός της απολαυστικής πίστας με μία θαυμάσια πόλη κάνουν αυτό τον αγώνα από τους αγαπημένους μου. Στην πραγματικότητα δεν έχω υπάρξει ποτέ πολύ τυχερός στο Μόντρεαλ και η περσινή χρονιά δεν ήταν καλή για μένα, εξ αιτίας του ατυχήματος του Robert Kubica, γι’ αυτό και περιμένω ένα πιο θετικό Σαββατοκύριακο φέτος.
Έχουμε ένα εντελώς διαφορετικό πακέτο συγκριτικά με το Μονακό και είμαι σίγουρος ότι μπορούμε να πετύχουμε καλύτερο αποτέλεσμα. Ο καιρός και η κυκλοφορία της πίστας με δυσκόλεψαν στο Μονακό, αλλά ξέρω ότι έχουμε ένα πολύ καλύτερο πακέτο σε σχέση με αυτό που δείχνουν τα αποτελέσματα. Στόχος μου είναι να τερματίσω σε βαθμολογούμενη θέση και πιστεύω ότι έχω αρκετές πιθανότητες να το πετύχω
“.
Timo Glock (Αυτοκίνητο 12)
”
Ποτέ δεν θα ξεχάσω το πρώτο μου Grand Prix το 2004, όταν τερμάτισα έβδομος στον Καναδά. Ήταν μία καταπληκτική εμπειρία και είμαι περήφανος για τους δύο βαθμούς που πήρα στο ντεμπούτο μου. Επίσης, οδήγησα στην ίδια πίστα το 2005 στο Champ Car και τερμάτισα δεύτερος, στην πραγματικότητα σχεδόν νίκησα στον αγώνα, αλλά η δεύτερη θέση ήταν το καλύτερό μου αποτέλεσμα της σεζόν.
Μέχρι τώρα, το Μόντρεαλ είναι θαυμάσια πίστα για μένα και έχω καλό ιστορικό εκεί, γι’ αυτό και ευελπιστώ σε ένα ακόμα θετικό αποτέλεσμα. Ασφαλώς, πιστεύω ότι έχουμε ένα αυτοκίνητο, το οποίο μπορεί να κερδίσει βαθμούς. Σαν σιρκουί, το Μόντρεαλ έχει πολλά σικέιν και τα περισσότερα φρεναρίσματα είναι πολύ δυνατά, γιατί φρενάρεις από υψηλές ταχύτητες, με αποτέλεσμα να καταπονούνται τα φρένα.
Όμως έχουμε προετοιμαστεί γι’ αυτό, έτσι δεν περιμένω προβλήματα. Το Μονακό ήταν πολύ απογοητευτικό για μένα, επειδή είχαμε την ευκαιρία να κερδίσουμε βαθμούς, αλλά τα πράγματα δεν μας ευνόησαν. Πρέπει να τα ξεχάσουμε όλα αυτά τώρα και να προσπαθήσουμε να γίνουμε ανταγωνιστικοί στον επόμενο αγώνα
“.
Pascal Vasselon – Ανώτερος Γενικός Διευθυντής Πλαισίου
”
Για μένα, το Μόντρεαλ είναι ένας από τους καλύτερους αγώνες της σεζόν, επειδή η ατμόσφαιρα είναι φανταστική, ίσως η πιο συναρπαστική μετά του Μονακό. Το σιρκουί είναι λίγο-πολύ μία πίστα δημόσιων δρόμων και γενικά η πρόσφυση των ελαστικών είναι πολύ χαμηλή, καθώς η πίστα χρησιμοποιείται σπάνια.
Προφανώς, μετά το Μονακό, θα κάνουμε αλλαγές στο αεροδυναμικό πακέτο, επιλέγοντας σετάρισμα μέτριας-χαμηλής αντί για υψηλής αεροδυναμική πίεσης. Θα έχουμε μερικές βελτιώσεις στο αυτοκίνητο και σε αυτό τον αγώνα, με μία αναβάθμιση του συστήματος πέδησης, από το οποίο απαιτείται πρόσθετη απόδοση. Το πιο απαιτητικό τεχνικό κομμάτι του αγώνα αφορά την ψύξη των φρένων.
Τα αυτοκίνητα φτάνουν σε πολύ υψηλές ταχύτητες πριν τα σικέιν και μετά πρέπει να επιβραδύνουν γρήγορα, κάτι που ταλαιπωρεί ιδιαίτερα τα φρένα, με τη θερμοκρασία που αναπτύσσεται να αποτελεί σοβαρό ζήτημα. Ωστόσο, είμαι σίγουρος ότι θα μπορέσουμε να το αντιμετωπίσουμε κι έχω την πεποίθηση ότι μπορούμε να βελτιώσουμε το αποτέλεσμα του Μονακό, που απογοήτευσε όλη την ομάδα
“.