Ford Fiesta

Ford Fiesta
fordfiesta30408small

Το ολοκαίνουργιο σουπερμίνι της Ford ήρθε για να συνεχίσει την παράδοση ετών...

12 εκατομμύρια πωλήσεις από το 1976 όταν και πρωτοπαρουσιάστηκε το Fiesta μέχρι σήμερα είναι αποτέλεσμα σκληρής δουλειάς και εύστοχων επιλογών.



Και φυσικά δεν γίνεται να μην το λάβεις σοβαρά υπόψη σου όταν τίθενται σοβαρά ερωτηματικά για το αν η επόμενη γενιά Fiesta πρέπει να αλλάξει όνομα ή όχι.








Τελικά το νέο σουπερμίνι της Ford διατήρησε το όνομά του αφού σύμφωνα με τον ίδιο τον πρόεδρο της Ford Europe, John Fleming ”
είμαστε βέβαιοι ότι δεν υπάρχει καλύτερο όνομα για το νέο μας μοντέλο αφού έχουμε επενδύσει στο όνομα Fiesta περισσότερα από 30 χρόνια“.



Η μεγάλη απήχηση που είχε από το κοινό το πρωτότυπο Verve (παρουσιάστηκε στην έκθεση της Φρανκφούρτης το 2007) δεν άφησε τους ανθρώπους της Ford ασυγκίνητους. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα το νέο Fiesta να αποτελεί ουσιαστικά την έκδοση παραγωγής του Verve από το οποίο φυσικά έχει δανειστεί πολλά στοιχεία.



Το τελευταίο μόνο ως θετικό μπορεί να εκληφθεί αφού το φουτουριστικό ύφος του Verve διατηρείται σε μεγάλο βαθμό στο νέο μοντέλο.



Η φιλοσοφία “kinetic design” που υιοθετεί η Ford για τα μοντέλα της όσον αφορά την σχεδίαση βρίσκει ίσως την καλύτερη εκπροσώπησή της στο καινούργιο μοντέλο αφού τα φουσκωμένα φτερά, το προφίλ που θυμίζει κουπέ και η εμπρός τραπεζοειδής μάσκα συνθέτουν ένα όμορφο και συνάμα δυναμικό σύνολο.









Τεράστια άλματα προς τα εμπρός έχουν γίνει και όσον αφορά την σχεδίαση του εσωτερικού όπου τα βλέμματα τραβάει αναμφίβολα η κεντρική κονσόλα που θυμίζει κινητό τηλέφωνο.



Η Ford όμως δεν έμεινε μόνο στο θεαθήναι. Σε αντίθεση με τις τάσεις της εποχής που θέλουν τα μικρά αυτοκίνητα να βαραίνουν και να μεγαλώνουν σε διαστάσεις, η Ford επέλεξε διαφορετική προσέγγιση: διατήρησε τις διαστάσεις του απερχόμενου μοντέλου αλλά με τη χρήση ελαφρύτερων υλικών εξοικονόμησε βάρος.



Παράλληλα, η στιβαρότητα και η στρεπτική ακαμψία του αμαξώματος ενισχύθηκαν χάρη στη χρήση ειδικών κραμάτων ατσαλιού ειδικά για τις εμπρός και μεσαίες κολόνες που παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο στα crash tests. Μεγάλη σημασία έχει δοθεί και στη μόνωση της καμπίνας αλλά και στην αεροδυναμική εξασφαλίζοντας –εκτός των άλλων- χαμηλά επίπεδα θορύβου από την κύληση και τον αέρα.



Η τελευταία γενιά του Fiesta είχε κερδίσει πολύ καλές κριτικές όσον αφορά την οδική του συμπεριφορά. Το νέο μοντέλο μοιράζεται το ίδιο πάτωμα με το ολοκαίνουργιο Mazda2 το οποίο έχει αφήσει εξίσου πολύ καλές εντυπώσεις με το πάτημά του και εν γένει με την σπορ -για την κατηγορία- γεύση που αφήνει στον οδηγό του.



Έτσι, η ανάρτηση αποτελείται από γόνατα Μακφέρσον εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω ενώ η υδραυλική κρεμαγιέρα του παρελθόντος έδωσε τη θέση της σε ηλεκτρική η οποία ονομάζεται E-PAS (Electric-Power Assist Steering). Σύμφωνα με τη Ford, το E-PAS βελτιώνει την αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης και ταυτόχρονα εξοικονομεί καύσιμο αφού το σύστημα ενεργοποιείται μόνο όταν χρειαστεί και δεν δουλεύει συνέχώς όπως στα υπόλοιπα συστήματα υποβοήθησης.








Η γκάμα των κινητήρων αποτελείται από πέντε σύνολα: τρία βενζίνης και δύο πετρελαίου. Πρόκειται για τα γνωστά από τη σημερινή γκάμα μηχανικά σύνολα: ο 1.25 που διατίθεται σε δύο εκδόσεις και αποδίδει 60 και 80 ίππους, ο 1.4 με 91 ίππους ενώ στην γκάμα του νέου Fiesta θα προστεθεί και ο γνωστός από το Focus 1.6 Ti-VCT με τους 115 ίππους. Οι πετρελαιοκινητήρες των 1,4 και 1,6 λίτρων αποδίδουν 68 και 90 ίππους αντίστοιχα. Όλες οι εκδόσεις συνδυάζονται με 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο ενώ προαιρετικά και μόνο με τον βενζινοκινητήρα 1.4 θα προσφέρεται και το 4άρι αυτόματο κιβώτιο Durashift.



Όπως είναι φυσικό το νέο Fiesta θα περιλαμβάνει στον εξοπλισμό πολλά τεχνολογικά καλούδια που κάνουν τη ζωή του οδηγού άνετη. Έτσι οι κάτοχοι του σουπερμίνι δεν θα νιώθουν «αδικημένοι» σε σχέση με τους κατόχους των μεγαλύτερων Mondeo, S-Max κλπ. αφού θα μπορούν να το παραγγείλουν με το σύστημα Convers+ καθώς επίσης και με Bluetooth, εισόδους AUX και USB, πρίζα παροχής ρεύματος 12V αλλά και το σύστημα ασφαλείας ανεφοδιασμού καυσίμου Easyfuel που συναντάμε και στο Mondeo. Τέλος, το νέο Fiesta θα προσφέρεται προαιρετικά και με αερόσακο για τα γόνατα του οδηγου.



Η παραγωγή του νέου Fiesta όσον αφορά την Ευρώπη θα ξεκινήσει το Φθινόπωρο του τρέχοντος έτους στην Κολωνία και στην χώρα μας αναμένεται λίγο αργότερα.




Ford Fiesta S



Με αφορμή την «ασιατική» πρεμιέρα του νέου Fiesta στο σαλόνι αυτοκινήτου του Πεκίνου, η Ford παρουσίασε για πρώτη φορά την σπορ έκδοση του νέου σουπερμίνι με το διακριτικό “S”. Οι διαφορές σε σχέση με τις απλές εκδόσεις εστιάζονται στην εμφάνιση με τις κυριότερες να περιλαμβάνουν την αεροτομή οροφής και το διαφορετικό κάτω μέρος του προφυλακτήρα στο πίσω μέρος, τα σκούρα εμπρός φώτα και την πιο επιθετική κυψελοειδή μάσκα και τα φώτα ομίχλης με αλουμινένιο περίβλημα. Τέλος, το Fiesta S πατάει σε τροχούς 16 ιντσών με ελαστικά διάστασης 195/50.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα