Ford Fiesta 1.4 Trend 5d

Το πιο τολμηρό Fiesta είναι έτοιμο να συναρπάσει όλους αυτούς που θα το εμπιστευθούν
- 26 Ιανουαρίου 2009 23:39
Η Ford έκανε την επανάσταση το 1976 με την παρουσίαση της πρώτης γενιάς του Fiesta. Και σχεδόν 33 χρόνια μετά κάνει μια δεύτερη επανάσταση πετώντας κάθε ίχνος συντηρητισμού που υπήρχε στο Fiesta και δίνοντας του την πιο προχωρημένη εικόνα που είχε ποτέ αυτοκίνητό της.
Αυτή η επιλογή της Ford έχει σαν αποτέλεσμα το ολοκαίνουργιο Fiesta να μην περνά από πουθενά απαρατήρητο. Αντιθέτως προκαλεί …φθόνο στους αντιπάλους του της κατηγορίας των super mini, αφού δεν μπορούν να το ανταγωνιστούν σε ότι αφορά την σχεδίαση, αλλά και την εμφάνιση γενικότερα.
H Ford με το νέο Fiesta έδωσε στον τομέα της σχεδίασης τον καλύτερο της εαυτό. Και κατάφερε να φτιάξει ένα αυτοκίνητο που συνδυάζει ομορφιά και νεανικό στιλ με σπορ εμφάνιση. Στοιχεία που εντάσσονται στην λογική του New Edge ντιζάιν που έχει υιοθετήσει η φίρμα τα τελευταία χρόνια.
Στο εμπρός μέρος υπάρχουν μπορεί κάποιος να βρει ορισμένα κοινά σημεία τόσο με το Focus όσο και με το Mondeo. Όμως, μέχρι εκεί. Μεγάλη εισαγωγή αέρα, προβολείς σε σχήμα αμύγδαλου, καπό με έντονες ακμές, αποτελούν τα δυναμικά στοιχεία στην σχεδίαση του αυτοκινήτου.
Στο πίσω μέρος, τα φωτιστικά σώματα αγκαλιάζουν το αμάξωμα με έντονες γωνίες, συνθέτοντας μια πολύ κοφτή γραμμή κλεισίματος του πορτμπαγκάζ. Και όλα αυτά συνδέονται με μια κεκλιμένη γραμμή στο πλάι, με μεγάλους θόλους τροχών και κυρτή οροφή που παραπέμπει σε σπορ κουπέ μοντέλο.
Η ίδια, από πλευράς ελκυστικής εμφάνισης και ομορφιάς,. εικόνα, διαμορφώνεται και στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Όπου κυρίαρχο στοιχείο είναι η εντυπωσιακής σχεδίασης κεντρική κονσόλα. Τα περιστροφικά όργανα, η οθόνη πολλαπλών ενδείξεων κυριαρχούν στο κέντρο του ταμπλό, ενώ μπροστά από τον οδηγό υπάρχουν μεγάλα και καλοσχεδιασμένα το ταχύμετρο και το στροφόμετρο. Το περίγραμμα των οποίων ακολουθεί την σχεδιαστική εικόνα που συναντούμε στους εμπρός προβολείς. Οι θόλοι των οργάνων σε συνδυασμό με το τριάκτινο τιμόνι, αποτελούν στοιχεία ενός όμορφου συνόλου.
Η θέση οδήγησης είναι εργονομική, ενώ ο οδηγός μπορεί να εξοικειωθεί εύκολα με τα χειριστήρια. Τα πίσω καθίσματα μπορούν να φιλοξενήσουν με περίσσεια άνεση δύο επιβάτες (ο τρίτος ίσως νιώσει λίγο στριμωγμένος σε μεγάλο ταξίδι). Οι χώροι για τα πόδια είναι κάτι παραπάνω από επαρκείς, ενώ οι ψηλόσωμοι επιβάτες θα νιώσουν περιορισμένη την άνεση για τα κεφάλια τους, λόγω της κεκλιμένης οροφής. Ο όγκος του χώρου αποσκευών φθάνει τα 295 λίτρα (τιμή που είναι κατά 11 λίτρα παραπάνω σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο ). Με ανακλημένα τα πίσω καθίσματα ο χώρος φθάνει τα 979 λίτρα.
Στο δρόμο
Οδηγήσαμε το ολοκαίνουργιο Fiesta 1.4 σε όλες τις συνθήκες. Σε αυτοκινητόδρομο, σε επαρχιακούς δρόμους με στροφιλίκια, σε στεγνό αλλά και βρεγμένο οδόστρωμα. Αυτό που μας εντυπωσίασε ευχάριστα ήταν το γεγονός πως το μοτέρ των 1.400 κ.ε ανεβάζει εύκολα στροφές, το πεντάρι κιβώτιο βοηθά τον οδηγό για γρήγορες προσπεράσεις ενώ σε γενικές γραμμές το αυτοκίνητο έχει ταξιδιάρικο χαρακτήρα.
Όπως επίσης είναι εντυπωσιακό το ό,τι ακόμη και όταν υπερβάλαμε σε δύσκολες συνθήκες – οδηγώντας για παράδειγμα με γρήγορους ρυθμούς σε κακό οδόστρωμα και με συνεχή , δυνατή βροχή- το Fiesta «κράταγε» πολύ καλά στο δρόμο, προσφέροντας οδική συμπεριφορά που συναντάς σε αυτοκίνητα μεγαλύτερων κατηγοριών. Η απουσία του ESP, μπορεί να μην γίνει εμφανής στον μέσο οδηγό, σε οριακές καταστάσεις όμως, όταν το αυτοκίνητο εμφανίσει υποστροφική τάση, θα φανεί εξαιρετικά χρήσιμο. Πάντως, και αυτή η τάση υποστροφής, ελέγχεται χωρίς περαιτέρω προβλήματα.
Στα κορυφαίο στοιχεία του Fiesta περιλαμβάνεται η ποιότητα κύλισης αλλά και η όλη αίσθηση που αποκομίζει στο δρόμο ο οδηγός από το μικρό μοντέλο, το οποίο θυμίζει περισσότερο το μεγαλύτερο Focus. Στο τιμόνι δεν μεταφέρονται καθόλου οι κραδασμοί από τις λακκούβες αλλά η αίσθηση του θα μπορούσε να είναι πιο άμεση στις εντολές του οδηγού
Στα συν
Εντυπωσιακός , μοντέρνος σχεδιασμός
Ευρύχωρο σαλόνι με νεανικό σχεδιασμό
Προβλέψιμη οδική συμπεριφορά
Καλές επιδόσεις κινητήρα
Λογική τιμή
Ικανοποιητικός στάνταρ εξοπλισμός
Καλοί χώροι για την κατηγορία του.
Στα μείον
Μέτριος χώρος για τα κεφάλια των πίσω επιβατών
Ατέλειες στο φινίρισμα
Χωρίς ESP στον στάνταρ εξοπλισμό η βασική έκδοση
Ford Fiesta 1.4 Trend 5d
Τιμή
14.100 €
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Μήκος: 3.953 μ.
Πλάτος: 1,722 μ.
Ύψος: 1,481 μ.
Κινητήρας: 1.388 κ.εκ., τετρακύλινδρος 16βάλβιδος
Ιπποδύναμη: 96 ίπποι στις 5.750 σαλ.
Μέγιστη ροπή: 13,1 kgm στις 4.200 σαλ
Κιβώτιο: Μηχανικό 5 σχέσεων
Μετάδοση κίνησης: Στους εμπρός τροχούς
Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ./ώρα: 12,2 δευτερόλεπτα *
Τελική ταχύτητα: 175 χλμ./ώρα *
Κατανάλωση: 5,9 λίτρα ανά 100 χλμ. σε μικτό κύκλο *
* Εργοστασιακές μετρήσεις
ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ
ABS (Σύστημα Αντιμπλοκαρίσματος Φρένων) με ΕΒD
ESP (600 ευρώ)
Αερόσακος οδηγού –συνοδηγού.
Πλευρικοί αερόσακοι
Αερόσακος γονάτων
Αιρ κοντίσιον
Κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό
Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός
Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι εξωτερικοί καθρέπτες.
Trip computer
Ράδιο CD