GM HydroGen4

GM HydroGen4
gmhydrogen46907small

Η GM παρουσιάζει την τέταρτη γενιά της τεχνολογία κυψελών καυσίμου με το GM HydroGen4

«Η παραγωγή ισχύος μέσω κυψελών καυσίμου με καύσιμο υδρογόνο υπογραμμίζει τη δέσμευση της General Motors να απαλλάξει το αυτοκίνητο από την ευθύνη των περιβαλλοντικών επιπτώσεων και να περιορίσει την εξάρτησή μας από τα ορυκτά καύσιμα» δήλωσε ο Carl-Peter Forster, Πρόεδρος της GM Europe, σε συνέντευξη τύπου στη Φρανκφούρτη.




«Το HydroGen4 αντλεί ισχύ από το πιο προηγμένο σύστημα κυψελών καυσίμου της GM και αποτελεί ένα σημαντικό ορόσημο στην προσπάθεια για μία ανταγωνιστική τεχνολογία κυψελών καυσίμου με μηδενικές εκπομπές ρύπων στο χώρο του αυτοκινήτου. Το HydroGen4 έχει εξελιχθεί σημαντικά στον τομέα της καθημερινής χρηστικότητας, της δυναμικής και της αντοχής συγκριτικά με τον προκάτοχό του».


GM HydroGen4 / Chevrolet Equinox Fuel Cell

Το GM HydroGen4 είναι η Ευρωπαϊκή έκδοση του Chevrolet Equinox Fuel Cell. Από το φθινόπωρο του 2007, τα πρώτα από αυτά τα πρωτότυπα οχήματα κυψελών καυσίμου –υπολογίζεται ένας παγκόσμιος στόλος άνω των 100 οχημάτων – θα κυκλοφορήσουν στους δρόμους της Αμερικής.



Αυτά θα λάβουν μέρος σε ένα εκτενές πρόγραμμα δοκιμών και παρουσίασης. Τα οχήματα θα δοθούν σε πελάτες, έτσι ώστε η GM να μπορέσει να συμπεριλάβει στη μελέτη της όλους τους τομείς της χρήσης του αυτοκινήτου και τον τρόπο ανεφοδιασμού με υδρογόνο.



Τα ευρήματα θα ληφθούν υπόψη στην περαιτέρω εξέλιξη. Από τα μέσα του 2008, συνολικά δέκα οχήματα HydroGen4 θα συμμετέχουν σε δοκιμές σε καθημερινή βάση, στο πλαίσιο της Κοινοπραξίας Καθαρής Ενέργειας – Clean Energy Partnership (CEP) στο Βερολίνο. Στη δεύτερη φάση του CEP, διάφοροι πελάτες, ο καθένας με το προσωπικό του οδηγικό στυλ, θα οδηγούν τα οχήματα κυψελών καυσίμου καθημερινά για να δοκιμάσουν την καθημερινή τους χρηστικότητα.




Επιδόσεις

Η συστοιχία κυψελών καυσίμου του HydroGen4 περιλαμβάνει 440 κυψέλες συνδεδεμένες σε σειρά. Ολόκληρο το σύστημα παράγει ηλεκτρική ισχύ μέχρι 93 kW. Με τη βοήθεια ενός σύγχρονου ηλεκτροκινητήρα 73 kW/100 hp, η επιτάχυνση 0 – 100 km/h ολοκληρώνεται σε 12 δευτερόλεπτα, περίπου. Η τελική ταχύτητα του FWD οχήματος πλησιάζει τα 160 km/h.



Το HydroGen4 είναι σχεδιασμένο για ένα κύκλο λειτουργικής ζωής δύο ετών/80,000 km, ενώ έχει δυνατότητα εκκίνησης και λειτουργίας σε θερμοκρασίες κάτω του μηδενός – σημαντική βελτίωση σε σχέση με τον προκάτοχό του, HydroGen3, και έξοχο χαρακτηριστικό όσον αφορά την καθημερινή χρηστικότητα των οχημάτων κυψελών καυσίμου.



Η βελτίωση αυτή είναι εφικτή χάρη σε έναν έξυπνο συνδυασμό μέτρων μεταξύ των οποίων θερμική μόνωση, διαχείριση νερού και στρατηγική λειτουργίας.




Υψηλό επίπεδο ασφάλειας

Το τετραθέσιο προσφέρει την άνεση, την ευρυχωρία και το υψηλό επίπεδο ασφάλειας των σημερινών συμβατικών αυτοκινήτων και περιλαμβάνει εμπρόσθιους αερόσακους για τον οδηγό και το συνοδηγό και πλευρικούς αερόσακους.



Επίσης εφοδιάζεται με ABS, Traction Control (Έλεγχο Πρόσφυσης) και ESP. Το HydroGen4 έχει ένα σύστημα ρεζερβουάρ με τρία δοχεία υψηλής πίεσης 700-bar που κατασκευάζονται από συνθετικό υλικό (ανθρακονήματα), τα οποία χωράνε 4.2 kg υδρογόνου. Αυτό προσφέρει μία αυτονομία μέχρι 320 km.




Η καρδιά του HydroGen4 είναι η κυψέλη καυσίμου του

Οι κυψέλες καυσίμου μετατρέπουν τη χημική ενέργεια σε ηλεκτρική χωρίς καύση. Μέσω μιας ηλεκτροχημικής αντίδρασης, ενώνουν το υδρογόνο με το οξυγόνο για τη δημιουργία νερού και παράγουν ταυτόχρονα ηλεκτρισμό.



Η ηλεκτροχημική διαδικασία σε μία κυψέλη καυσίμου λειτουργεί ως εξής: Το υδρογόνο στο ηλεκτρόδιο της ανόδου διασπάται σε πρωτόνια και ηλεκτρόνια. Τα θετικά φορτισμένα πρωτόνια περνούν μέσα από τη μεμβράνη στην κάθοδο, ενώ τα αρνητικά φορτισμένα ηλεκτρόνια ταξιδεύουν σε ένα εξωτερικό κύκλωμα, παράγοντας ηλεκτρισμό στη διαδρομή τους.



Στο ηλεκτρόδιο της καθόδου, το οξυγόνο αντιδρά με τα ηλεκτρόνια και πρωτόνια για τη δημιουργία νερού. Μία συστοιχία που συνδέει ένα μεγάλο αριθμό ατομικών κυψελών μπορεί επομένως να παράγει αρκετή ισχύ για να κινήσει έναν ηλεκτροκινητήρα.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα