GP Ευρώπης

GP Ευρώπης
μασα

Με εμφάνιση πρωταθλητή ο Μάσα πήρε το 1ο GP στη Βαλένθια. 2ος Χάμιλτον, 3ος Κούμπιτσα

Ο Βραζιλιάνος πιλότος της Ferrari ήταν πραγματικά καταιγιστικός και δίχως να απειληθεί ιδιαίτερα από τον Χάμιλτον πήρε τους 10 βαθμούς της νίκης.



Με ώριμη οδήγηση από την εκκίνηση μέχρι και τον τελευταίο γύρο ο Μάσα απέδειξε πως είναι απ΄ τα μεγάλα φαβορί για τον τίτλο και μείωσε στους έξι βαθμούς την διαφορά από τον Χάμιλτον.



Όσο για τον Φερνάντο Αλόνσο στάθηκε άτυχος καθώς στον αγώνα της πατρίδας του, εγκατέλειψε από τον πρώτο κιόλας γύρο λόγω της επιπολαιότητας του Νακαζίμα που τον χτύπησε στο πίσω μέρος του μονοθεσίου.



Στην τρίτη θέση πίσω από τον Βρετανό πιλότο της McLaren, τερμάτισε ο Ρόμπερτ Κούμπιτσα, τέταρτος ήταν ο Χέικι Κοβαλάινεν, ενώ ο Γιάρνο Τρούλι με Toyota κατέκτησε την πέμπτη θέση.



Την βαθμολογούμενη οκτάδα συμπλήρωσαν οι Σεμπάστιαν Φέτελ (6ος), Τίμο Γκλοκ και Νίκο Ρόζμπεργκ (8ος).




Η εκκίνηση



Δίχως πολλές ανακατατάξεις στις πρώτες θέσεις στην εκκίνηση με τον Φελίπε Μάσα να παραμένει καθαρά στην πρώτη θέση, αφήνοντας πίσω του τον Χάμιλτον. Ο Ρόμπερτ Κούμπιτσα έκανε την αντεπίθεση του προκειμένου να κλέψει την δεύτερη θέση από τον Χάμιλτον, όμως ο Βρετανός πιλότος της McLaren κράτησε έξυπνα την γραμμή του.



Εξαιρετική εκκίνηση και για τον Χέικι Κοβαλάινεν που κατάφερε να περάσει τον παγκόσμιο πρωταθλητή Κίμι Ραϊκόνεν στην τέταρτη θέση, ενώ απογοήτευση επικράτησε στις εξέδρες με τον πρόωρο τέλος του αγώνα για τον Φερνάντο Αλόνσο.




Άδοξο τέλος για Αλόνσο



Ο Ισπανός πιλότος της Renault εγκατέλειψε από τον πρώτο κιόλας γύρο καθώς ο Νακαζίμα με μια απερίσκεπτη ενέργεια συγκρούστηκε με τον Αλόνσο καταστρέφοντας του το πίσω μέρος του μονοθεσίου.



Όπως ήταν λογικό οι συμπατριώτες του δις παγκόσμιου πρωταθλητή έμειναν με την πικρή γεύση καθώς περιμέναν πολλά από τον αγαπημένο τους Αλόνσο, όμως ο Νακαζίμα τους χάλασε την γιορτή.



Οι γύροι περνούσαν και ο Φελίπε Μάσα διατηρούσε την πρώτη θέση, ανοίγοντας αργά αλλά σταθερά την διαφορά από τον Λιούις Χάμιλτον που παραμόνευε στην δεύτερη θέση.



Ο Βραζιλιάνος πιλότος της Ferrari συνέχιζε στον ίδιο γρήγορο ρυθμό κάνοντας ταχύτερο γύρο (στον 14ο) και η διαφορά από τον Χάμιλτον είχε φτάσει στα 4.4 δευτερόλεπτα.




Το πρώτο pit stop



Στο αμέσως επόμενο γύρο (15ο) ο Φελίπε Μάσα μπήκε στα pit, με τον ανεφοδιασμό να διαρκεί 9.1 δευτερόλεπτα και τον Χάμιλτον να προσπαθεί να καλύψει την διαφορά.



Ο Βρετανός πιλότος της McLaren πάτησε τέρμα το γκάζι κάνοντας μάλιστα τον ταχύτερο γύρο (στον 16ο) με 1:38.884, ενώ στον 17ο γύρο ήταν η σειρά του να ανεφοδιαστεί.



Το pit stop του Χάμιλτον διήρκεσε 8.9 δευτερόλεπτα και στην έξοδο ο Φελίπε Μάσα βρισκόταν και πάλι πιο μπροστά…



Ο πρώτος ανεφοδιασμός δεν άλλαξε τα δεδομένα στην πρώτη πεντάδα με τον Μάσα να οδηγεί τον αγώνα, τον Χάμιλτον να ακολουθεί, στην τρίτη θέση ήταν ο Κούμπιτσα, τέταρτος ο Κοβαλάινεν, ενώ πιο πίσω ο παγκόσμιος πρωταθλητής Κίμι Ραϊκόνεν.




Καταιγιστικός… Μάσα



Ίδιο το σκηνικό στην κορυφή με τους γύρους να περνάνε και τον Φελίπε Μάσα να μοιάζει ανίκητος, αυξάνοντας συνεχώς την διαφορά από τον Χάμιλτον.



Η ανωτερότητα της Ferrari και του Βραζιλιάνου πιλότου ήταν φανερή και στον 25ο γύρο ο Χάμιλτον βρισκόταν 5.5 δευτερόλεπτα πίσω.



Ο Βρετανός πιλότος της McLaren δεν μπορούσε να ακολουθήσει τον ρυθμό του Μάσα που ανέβασε άλλο ένα δευτερόλεπτα (6.5) την διαφορά σε μόλις δύο γύρους και ήταν το ακλόνητο φαβορί για την νίκη.




Δεύτερος ανεφοδιασμός



Με την διαφορά από τον Χάμιλτον να είναι στα περίπου 10 δευτερόλεπτα ο Φελίπε Μάσα μπήκε για δεύτερη φορά στα pit στον 37ο γύρο.



Ο ανεφοδιασμός του Βραζιλιάνου διήρκεσε 8.5 δευτερόλεπτα, όμως ένα πρόβλημα στην έξοδο καθυστέρησε λίγο τον Μάσα καθώς ο Σούτιλ στην προσπάθεια του να βγει στην πίστα έκλεισε τον δρόμο, όμως δεν υπήρξε κάποια επαφή των μονοθεσίων.



Οι αγωνοδίκες ανακοίνωσαν πως θα εξετάσουν το περιστατικό προκειμένου να δουν αν φταίει ο Φελίπε Μάσα και πρέπει να τιμωρηθεί.



Δύο γύρους αργότερα (39ο) ήταν σειρά του Χάμιλτον να μπει για ανεφοδιασμό με την διάρκεια να είναι 7.1 δευτερόλεπτα.



Μετά και την δεύτερη στάση στα pit ο Μάσα εξακολουθούσε να είναι στην κορυφή με αρκετά δευτερόλεπτα διαφορά από τον Χάμιλτον.




Τραυματισμός μηχανικού λόγω… Κίμι



Η άλλη μάχη ανάμεσα σε Ραϊκόνεν και Κοβαλάινεν για την τέταρτη θέση δεν είχε ευτυχή κατάληξη. Οι δύο οδηγοί μπήκαν για ανεφοδιασμό στον 44ο γύρο και ένα λάθος προκάλεσε τον τραυματισμό σε έναν μηχανικό της Ferrari. Ο Ραϊκόνεν στην προσπάθεια του να βγει μπροστά από τον Κοβαλάινεν έφυγε πιο νωρίς, με την μάνικα βενζίνης να παραμένει στο μονοθέσιο και να παρασύρει έναν μηχανικό.



Το περιστατικό καθυστέρησε τον Ραϊκόνεν που βγήκε στην πίστα από την 6η θέση, ενώ ο μηχανικός μεταφέρθηκε με φορείο στο ιατρικό κέντρο της πίστας.



Ο καταστροφικός αγώνας της Ευρώπης τελειώσε με τον χειρότερο τρόπο για τον Κίμι καθώς στον 46ο γύρο ο κινητήρας του μονοθεσίου του καταστράφηκε και ο Φινλανδός έφυγε από την πίστα της Βαλένθια χωρίς να κατακτήσει βαθμό.



Όσο για την κορυφή, ο Φελίπε Μάσα παρέμεινε πρώτος και… καλύτερος καθώς η διαφορά που είχε χτίσει από τον Χάμιλτον ήταν αρκετή για να του δώσει την νίκη.



*Με πρόστιμο 7.000 ευρώ και επίπληξη τιμωρήθηκε ο Φελίπε Μάσα για το συμβάν με τον Σούτιλ κατά την διάρκεια του δεύτερου ανεφοδιασμού, όπως ανακοίνωσαν οι αγωνοδίκες μετά το τέλος του αγώνα.




Για να δείτε την τελική κατάταξη του GP αλλά και τις βαθμολογίες οδηγών και κατασκευαστών πατήστε
εδώ

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα