Grand Prix – Καναδά

Έσπασε όλα τα ρεκόρ ο Κουμπίτσα στο 1-2 της BMW. Τροχαίο στο φανάρι οι πρωτοπόροι
- 08 Ιουνίου 2008 21:47
Πρώτη νίκη για τον ίδιο, πρώτη νίκη για την ομάδα του, πρώτη νίκη για πολωνό οδηγό στην Formula 1, τα ρεκόρ που έσπασε ο Κουμπίτσα που οδηγεί και το πρωτάθλημα των οδηγών.
Αξίζει να σημειωθεί πως η νίκη για τον Ρόμπερτ Κούμπιτσα ήρθε στην πίστα που παραλίγο να χάσει τη ζωή του ένα χρόνο πριν μετά από ένα τρομακτικό ατύχημα .
Ο Στην δεύτερη θέση ο Χάιντφιλντ ολοκλήρωσε το ονειρικό 1-2 για την BMW. Εκτός οι Ραϊκόνεν και Χάμιλτον αφού ο τελευταίος έπεσε πάνω στον πρώτο στο φανάρι του pit lane!
Στην τέταρτη θέση τερμάτισε ο Κούλθαρντ στην 4η Τίμο Γκλοκ με Τογιότα και στην πέμπτη κατετάγη ο Φελίπε Μάσα.
Συνολικά ο αγώνας ήταν επεισοδιακός, και εγκατέλειψαν επτά μονοθέσια, μεταξύ των οποίων, εκτός των Χάμιλτον, Ραϊκόνεν, και αυτό του Φερνάντο Αλόνσο.
Αναλυτικά χρόνοι και στατιστικά
ΕΔΩ
Πρόβλημα με την πίστα!
Ο Γουέμπερ λίγο πριν την έναρξη του αγώνα είπε: “Να γεμίσουν το αυτοκίνητο ασφαλείας με καύσιμα γιατί αναμένεται να κάνει αρκετούς γύρους σήμερα”.
Ο πιλότος της Red Bull έκανε τη συγκεκριμένη δήλωση μετά τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν σε αρκετές στροφές της πίστας. Οι υπεύθυνοι αποφάσισαν να στρώσουν με πίσσα τα συγκεκριμένα κομμάτια λίγο πριν τα μονοθέσια πάρουν την θέση τους στην εκκίνηση.
Η κίνηση αυτή προβλημάτισε τους πιλότους καθώς θα έπρεπε να περάσουν με πολλά χιλιόμετρα από στροφές που μόλις είχαν “μπαλωθεί”.
“Καθαρή” η εκκίνηση
Αν και ο Καναδάς επιφυλάσσει εκπλήξεις και ατυχήματα στην εκκίνηση, αυτή τη φορά έγιναν όλα χωρίς κανένα πρόβλημα. Οι Χαμιλτον και Κουμπίτσα από την πρώτη σειρά έφυγναν πολύ καλά αν και ο Κίμι Ραϊκόνεν προσπάθησε να πιέσει τον Πολωνό στην πρώτη στροφή.
Ότι δεν κατάφερε ο Φιλανδός το πέτυχε ο Νίκο Ρόσμπεργκ στην δεύτερη στροφή της πίστας προσπερνώντας τον Αλόνσο από την εξωτερική για την τέταρτη θέση.
Ο μεγάλος χαμένος της εκκίνησης ήταν ο Τίμο Γκλοκ που βρέθηκε από την 11η θέση στην 14η.
Στο 5ο γύρο έλαβε χώρα και η πρώτη “μάχη” όταν ο Χάιντφιλντ πέρασε στα φρένα της στροφής 8 τον Ρούμπενς Μπαρικέλο. Ο Βραζιλιάνος δεν έδειχνε ικανός να ακολουθήσει τον ρυθμό των υπολοίπων με τον Νακατζίμα να είναι κολλημένος στην… ουρά του.
Στον 15ο γύρο άρχισε την επίθεσή του ο Κίμι Ραϊκόνεν και με συνεχόμενους γρήγορους γύρους πλησίασε τον Κούμπιτσα, την ώρα που ο Σούτιλ σταμάτησε και… πάρκαρε το μονοθέσιό του στο ενδιάμεσο των στροφών 3-4, με τα δισκόφρενα του να έχουν πάρει φωτιά.
Τροχαίο στο φανάρι!!!
Σε εκείνο το σημείο οι αγωνοδίκες αποφάσισαν πως έπρεπε να κάνει την εμφάνισή του το αυτοκίνητο ασφαλείας, με τις διαφορές να εκμηδενίζονται και τον Λιούις Χ΄μιλτον αν είναι ο μεγάλος χαμένος αφού είχε ήδη φτιάξει μία διαφορά 6 δευτερολέπτων.
Με το αυτοκίνητο ασφαλείας μέσα στην πίστα το pit lane άνοιξε, με αποτέλεσμα σχεδόν όλοι οι πιλότοι να μπουν για ανεφοδιασμό στον 19ο γύρο.
Με τους τρεις πρώτους στα χέρια των μηχανικών η μάχη είχε περάσει εκτός πίστας. Πρώτος απελευθερώθηκε ο Κουμπίτσα, δεύτερος ο Ραϊκόνεν και τρίτος ο Χάμιλτον αλλά στο τέλος του pit lane τους… έπιασε φανάρι.
Ναι καλά διαβάσατε τα φώτα έγιναν κόκκινα με αποτέλεσμα οι Κούμπιτσα και Ραϊκόνεν να σταματήσουν σωστά στην γραμμή. Ο Λιούις Χάμιλτον όμως που ερχόταν από πίσω δεν έκανε το ίδιο, έπεσε πάνω στον Φιλανδό καταστρέφοντας τον αγώνα των δύο πρωτοπόρων στη γενική βαθμολογία.
Το καταστροφικό GP για την Ferrari συνεχίστηκε με τον Φελίπε Μάσα να κάνει δύο συνεχόμενα Pit stop(!) και να πέφτει στην 14η θέση.
BMW για κορυφή
Κερδισμένος από αυτή την περίεργη έκβαση στον αγώνα ο Νικ Χάιντφιλντ που δεν είχε μπει στα Pit και οδηγούσε από την πρώτη θέση. Πίσω του ο Ρόμπερτ Κούμπιτσα σε ένα ονειρικό απόγευμα για την BMW.
Λίγο αργότερα οι δύο πιλότοι της Γερμανικής εταιρίας μπήκαν στα Pit. Ο Πολωνός θα έκανε ακόμα μία στάση ενώ ο Γερμανός θα μπορούσε να φτάσει μέχρι το τέλος χωρίς να επισκεφθεί εκ νέου τους μηχανικούς του.
Παρά τα όσα περίεργα συνέβησαν στον Καναδά με τα προβλήματα της πίστας και τα φανάρια στο Pit lane ο αγώνας συνεχιζόταν με τον Κουμπίτσα να οδηγεί την κούρσα μετά τους ανεφοδιασμούς, τον Χάιντφιλντ να ακολουθεί και τον Φερνάντο Αλόνσο να πιέζει για την δεύτερη θέση.
Η μονομαχία των δύο όμως έληξε άδοξα, με τον Ισπανό πρώην παγκόσμιο πρωταθλητή να βγαίνει εκτός πίστας μετά από ένα δικό του οδηγικό λάθος στον 46ο γύρο και να καταλήγει στον τοίχο.
21 γύρους πριν το πέσιμο της καρό σημαίας ο Κουμπίτσα έκανε το pit stop που… χρώσταγε. Οι μηχανικοί έκαναν έξοχη δουλειά και η BMW βρισκόταν μπροστά σε ένα ονειρικό 1-2, με τον Κουμπίτσα στην κορυφή για την πρώτη νίκη της εταιρίας.
Πλέον τίποτα παραμόνο η ατυχία δεν μπορούσε να σταματήσει τον Πολωνό που έγραφε ιστορία με την BMW. H καρό σημαία έπεσε κι τα πανηγύρια άρχισαν τόσο εύκολα όσο δύσκολα θα σταματήσουν.
*Αμέσως μετά το τέλος του αγώνα ο Λιουίς Χάμιλτον τιμωρήθηκε για το ατύχημα με τον Ραϊκόνεν με ποινή δέκα θέσεων, την οποία και θα εκτίσει στο επόμενο Grand Prix.
Αναλυτικά χρόνοι και στατιστικά
ΕΔΩ