Grand Prix Κίνας

Η πίστα της Σανγκάης στην Κίνα περιμένει τα μονοθέσια της F1 για την τρίτη μάχη του πολέμου
- 16 Απριλίου 2009 21:39
Η πίστα της Σανγκάης που φιλοξενεί φέτος μόνο τη Φόρμουλα 1 (σ.σ. το MotoGP εγκατέλειψε την Κίνα) είναι παραδοσιακά φιλική προς τους οδηγούς της Brawn GP, Τζένσον Μπάτον και Ρούμπενς Μπαρικέλο.
Ο μεν Μπάτον που αποκάλυψε ότι σιγά σιγά συνηθίζει να κερδίζει (!) έχει τερματίσει στους βαθμούς στις τέσσερις από τις πέντε φορές που έχει τρέξει στην Κίνα. Φανταστείτε φέτος που το μονοθέσιο του πετάει φωτιές. Δεν αποκλείεται να ισοφαρίσει ή ακόμα και να ξεπεράσει την καλύτερη επίδοση του στη «χώρα των δράκων»: Ήταν 2ος το 2004.
Νικητής εκείνη τη χρονιά ήταν ο τιμέιτ του, Μπαρικέλο πίσω από το τιμόνι της Ferrari. Αν ο Μπάτον αντικρίσει και πάλι πρώτος την καρό σημαία, τότε θα γίνει ο πρώτος οδηγός μετά το 2006 και τον Μίκαελ Σουμάχερ το που θα έχει σημειώσει τρεις συνεχόμενες νίκες (ΗΠΑ, Γαλλία, Γερμανία).
Ο τελευταίος Βρετανός που το κατάφερε αυτό ήταν ο Ντέιμον Χιλ στους τρεις πρώτους αγώνες του 1996 (Αυστραλία, Βραζιλία, Αργεντινή), όταν και δηλαδή αναδείχθηκε παγκόσμιος πρωταθλητής. Ίσως έτσι θα τον εκτιμήσει και ο δύσπιστος Χιλ.
Στη Μαλαισία η Brawn GP ισοφάρισε το ρεκόρ της Alfa Romeo το 1950. Αν κάνει το 3/3 θα γίνει η πρώτη ομάδα στη Φόρμουλα 1 που θα έχει νικήσει στους τρεις πρώτους αγώνες της.
Βλέπετε, η Alfa Romeo κέρδισε μεν όλους τους αγώνες στους οποίους συμμετείχε (6 τον αριθμό), αλλά δεν ταξίδεψε στην Ιντιανάπολις για τα 500 μίλια στον τρίτο αγώνα εκείνης της χρονιάς.
Η κακοτυχία της Ferrari
H ιταλική ομάδα που προχώρησε σε ανακατατάξεις στο εργατικό της δυναμικό τις προηγούμενες μέρες μετά το φιάσκο στη Σεπάνγκ, που θα απαλλαγεί από το προβληματικό σύστημα KERS.
Ούτε ο Φελίπε Μάσα, ούτε ο Κίμι Ραϊκόνεν έχουν προσφέρει βαθμό στην ομάδα που πραγματοποιεί το χειρότερο ξεκίνημα της από το 1992. Αν δεν τα καταφέρουν και αυτή τη φορά τουλάχιστον θα έχουν να λένε ότι ισοφάρισαν το ρεκόρ του σπουδαιότερου από αυτούς, Ζιλ Βιλνέβ και του ομόσταυλου του Ντιντιέ Πιρονί που είχαν αποτύχει να τερματίσουν στους τρεις πρώτους αγώνες το 1981.
Ο Ραϊκόνεν έχει ανέβει στο πόντιουμ τις τέσσερις από τις πέντε φορές (με εξαίρεση το 2006). Εκείνη τη χρονιά είχε εγκαταλείψει και ο Μάσα που μοιράζεται το ίδιο ρεκόρ (3/4) με τον τιμέιτ του.
Χάλια και στη McLaren Mercedes
Toν πρώτο της βαθμό αναζητεί και η ομάδα του παγκόσμιου πρωταθλητή, Λιούις Χάμιλτον. Χρειάζεται ένα καλό αποτέλεσμα τώρα που πλησιάζει η «δίκη» για το ψέμα του Βρετανού και βέβαια είναι ο πρώτος αγώνας που ο Ρον Ντένις δεν θα έχει καμία σχέση με την ομάδα της Φόρμουλας 1 (σ.σ. για πρώτη φορά μετά τον Σεπτέμβριο του 1980!).
Το 2008 ο Χάμιλτον έσπασε την κακή παράδοση της McLaren στην Κίνα με την αποφασιστική νίκη του (σ.σ. πριν τον τελικό στη Βραζιλία). Μέχρι τότε η αγγλογερμανική ομάδα δεν είχε πάρει πολ ποζίσιον ή πρώτη μέχρι τρίτη θέση. Ο Χέικι Κοβαλάινεν από την άλλη θα αναζητήσει φέτος τον πρώτο του βαθμό.
Η Κίνα θέλει τον Αλόνσο
Ο δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής έχει το καλύτερο ρεκόρ από όλους τους οδηγούς στη συγκεκριμένη πίστα. Ποτέ δεν έχει τερματίσει εκτός της πρώτης (βαθμολογούμενης) οκτάδας. Αποκορύφωμα ήταν η νίκη του το 2005 όταν και ξεκίνησε από την πολ ποζίσιον. Την επόμενη χρονιά εκκίνησε πρώτος για να τερματίσει δεύτερος.
Φέτος, δύσκολα θα επανέλθει στο βάθρο. Καταφέρθηκε εναντίον της Bridgestone και της FIA για την απόφαση τους να χρησιμοποιηθούν τα μαλακά λάστιχα σε μία πίστα με «σκληρή» επιφάνεια.
H Renault επρόκειτο να εμφανίσει το ανανεωμένο της μονοθέσιο, αλλά θα πρέπει να περιμένουμε στο Μπαχρέιν για να το δούμε αυτό. Το ίδιο ισχύει και για την πρώην ομάδα του, τη McLaren Mercedes.
Αντίθετα, ο Πολωνός Ρόμπερτ Κουμπίτσα θα έχει κάτι καινούργιο στο μονοθέσιο του. Ο οδηγός της BMW Sauber θα χρησιμοποιήσει για πρώτη φορά το σύστημα KERS. Θα θέλει να δώσει στην ομάδα του τη χαρά του πρώτου βάθρου. Το καλύτερο αποτέλεσμα στην Κίνα έχει φέρει ο Νικ Χάιντφελντ που ήταν πέμπτος το 2008.
Του διαχύτη ο επίλογος
Η Toyota και η Williams που χρησιμοποιούν επίσης αεροδυναμικούς διαχυτές που θέλουν να αντιγράψουν οι υπόλοιποι δεν έχουν καλή παράδοση στην Κίνα. Δεν έχουν πάρει βαθμό στις τρεις τελευταίες επισκέψεις τους εκεί
Οι προηγούμενοι νικητες
2004 Ρούμπενς Μπαρικέλο Ferrari
2005 Φερνάντο Αλόνσο Renault
2006 Μίκαελ Σουμάχερ Ferrari
2007 Κίμι Ραϊκόνεν Ferrari
2008 Λιούις Χάμιλτον McLaren