Grand Prix – Μονακό

Χάμιλτον ο νικητής στο Μονακό σε αγώνα δύο ωρών ! 2ος ο Κούμπιτσα, 3ος ο Μάσα
- 25 Μαΐου 2008 17:02
Aναλυτικά οι χρόνοι στο Μονακό και η βαθμολογία οδηγών-κατασκευαστών
εδώ
Τα προβλήματα στο Μονακό υπήρχαν πριν καν ξεκινήσει ο αγώνας. Ο Κούλθαρντ αφού διέλυσε το μονοθέσιό του στις κατατακτήριες του Σαββάτου αναγκάστηκε να αλλάξει κιβώτιο ταχυτήτων χάνοντας ακόμα πέντε θέσεις και ξεκίνησε τελικά από την 15η.
Πρόβλημα αντιμετώπισε όμως και ο Χέικι Κοβαλάινεν. Η McLaren του Φινλανδού δεν ξεκίνησε στον γύρο σχηματισμού με αποτέλεσμα να αναγκαστεί να ξεκινήσει από την γραμμή του pit lane τελευταίος.
Εκκίνηση στη βροχή
Η βροχή ξεκίνησε λίγο πριν σβήσουν τα κόκκινα φώτα για την εκκίνηση με τους περισσότερους πιλότους να έχουν επιλέξει ελαστικά για ενδιάμεση κατάσταση. Ο Λιούις Χάμιλτον από την τρίτη θέση έκανε εξαιρετική εκκίνηση και πήρε την θέση του Ραικόνεν, με τον Μάσα να κρατάει την πρωτιά.
Η κατάσταση στην πίστα γινόταν ολοένα και χειρότερη. Η βροχή είχε δυναμώσει αισθητά και τα μονοθέσια αντιμετώπιζαν σοβαρά προβλήματα σταθερότητας. Στο έκτο γύρο ο Χάμιλτον έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου του στις στροφές της πισίνας κατέστρεψε το πίσω δεξί ελαστικό του και έπεσε στην τέταρτη θέση.
Αμέσως μετά τον Βρετανό και ενώ η πίστα είχε γίνει πλέον επικίνδυνη τα μονοθέσια άρχισαν το ένα μετά το άλλο να χτυπάνε στις μπαριέρες και οι “καραμπόλες” να διαδέχονται η μία την άλλη.
Αλόνσο, Μπουρντέ, Κούλθαρντ, Ρόσμπεργκ και Μπάτον έσπασαν αεροτομές με αποτέλεσμα να μπει το αυτοκίνητο ασφαλείας στην πίστα.
Η αρχή του τέλους για Ραϊκόνεν
Στην κορυφή τα δύο μονοθέσια της Ferrari συνέχιζαν χωρίς να έχουν προβλήματα συγκρούσεων όπως οι πιο πίσω πιλότοι, αλλά το λάθος για την σκουντερία έγινε από τους μηχανικούς. Όταν ο Κίμι Ραϊκόνεν άλλαξε ελαστικά, κάποιος από την Ιταλική ομάδα δεν υπολόγισε σωστά τους χρόνους με αποτέλεσμα ο Φιλανδός να βγει νωρίτερα στην πίστα (ενώ υπήρχε αυτοκίνητο ασφαλείας) και να του επιβληθεί ποινή διέλευσης από τα Pit.
Ο παγκόσμιος πρωταθλητής έπεσε στην τέταρτη θέση την ώρα που ο Φερνάντο Αλόνσο με βρόχινα ελαστικά ήταν σαφώς πιο γρήγορος από τους υπόλοιπους στην πίστα. Ο Ισπανός όμως ήταν υπερβολικός στην πιο αργή στροφή του πρωταθλήματος με αποτέλεσμα να χτυπήσει με τον Χάιντφιλντ και να επισκεφθεί εκ νέου τα Pit.
Και ενώ ενδιαφέρον στην κορυφή δεν υπήρχε, ο Φελίπε Μάσα μετά από ένα λάθος στην “Στε Ντεβό” έχασε την πρώτη θέση από τον Ρόμπερτ Κούμπιτσα.
Μετά από 20 γύρους η βροχή σταμάτησε και η πίστα άρχισε σιγά σιγά να στεγνώνει, αφού βέβαια είχε αλλάξει ολόκληρο το Grand Prix του Μονακό. Ο Κούμπιτσα ήταν στην κορυφή με τον Μάσα να ακολουθεί και να καλύπτει το χαμένο έδαφος. Πίσω από τον Βραζιλιάνο ο Λιούις Χάμιλτον και στην 5η θέση ο άτυχος Κίμι Ραϊκόνεν.
Τα προβλήματα για τον Φινλανδό συνεχίστηκαν και στον 28 γύρο μπήκε και πάλι στα pit για να αλλάξει αεροτομή. Ο Ραικόνεν άλλαξε ελαστικά, γέμισε με καύσιμα και έμεινε 16 δευτερόλεπτα στα χέρια των μηχανικών του με αποτέλεσμα να γυρίσει στην έκτη θέση πίσω από τον Σούτιλ.
Στην κορυφή ο Χάμιλτον
Στην κορυφή μετά από 50 γύρους ήταν ο Λιούις Χάμιλτον με τον Μάσα να μην κινείται όσο γρήγορα θα ήθελε στην δεύτερη θέση, έχοντας κολλημένο πίσω του τον Ρόμπερτ Κουμπίτσα. Λεπτομέρεια… ο Χάμιλτον δεν είχε κάνει ακόμα το δικό του pit stop και πίεζε όσο μπορούσε για να φτιάξει μία διαφορά από τον Βραζιλιάνο που θα τον έφερνε και πάλι στην πρώτη θέση μετά τον ανεφοδιασμό.
Ο Βρετανός με το πόδι στο γκάζι κατάφερε να κάνει εκπληκτικούς γύρους και να κρατηθεί στην πρώτη θέση μετά το pit stop. Ο Χάμιλτον είχε αλλάξει πλέον σε ελάστικα για στεγνό οδόστρωμα, όπως και ο Ρόμπερτ Κούμπιτσα που πίεζε τον Μάσα.
Οι δύο Ferrari δεν μπορούσαν να βρουν ρυθμό με τον Βραζιλιάνο να προσπαθεί να κρατηθεί στην δεύτερη θέση και τον Ραϊκόνεν μετά τα πολλά προβλήματα που αντιμετώπισε να είναι στην 5η. Όταν τα δύο κόκκινα μονοθέσια μπήκαν για να αλλάξουν ελαστικά ο Μάσα έχασε την δεύτερη θέση από τον Κούμπιτσα, ενώ ο Ραϊκόνεν κράτησε την 5η.
Αγώνας 2 ώρών!
Το Μονακό όμως επιφύλασσε ακόμα μία έκπληξη. 17 γύρους πριν το πέσιμο της καρό σημαίας ο Νίκο Ρόσμπεργκ διέλυσε το μονοθέσιό του στις μπαριέρες με πάνω από 150 χιλιόμετρα γεμίζοντας την πίστα με θραύσματα με αποτέλεσμα το αυτοκίνητο ασφαλείας να κάνει και πάλι την εμφάνισή του.
Πλέον είχαν μείνει δέκα λεπτά αγώνα αφού οι πολλές διακοπές με το αυτοκίνητο ασφαλείας έφεραν τον αγώνα στο όριο των δύο ωρών. Το εφιαλτικό GP για τον Ραϊκόνεν ολοκληρώθηκε όταν το safety car άφησε την πίστα. Ο Φιλανδός έχασε τα φρένα μετά το τούνελ, έπεσε πάνω στο Σούτιλ και έμεινε εκτός βαθμών στην ένατη θέση.
Το Grand Prix ολοκληρώθηκε με τον Χάμιλτον να παίρνει την πρώτη του νίκη στο Μονακό, τον Κούμπιτσα να ανεβαίνει στην δεύτερη θέση του βάθρου και τον Μάσα να σώζει την πατρίδα για την Ferrari με την τρίτη θέση.
O Βρετανός μετά το ατύχημα του Ραϊκόνεν και τη δική του νίκη στο Μονακό ανέβηκε στην πρώτη θέση των οδηγών.
Aναλυτικά οι χρόνοι στο Μονακό και η βαθμολογία οδηγών-κατασκευαστών
εδώ