Grand Prix Μονακό

Grand Prix Μονακό
Μονακό

Οι δρόμοι στο Μονακό έκλεισαν για να την F1 και το AUTO 24 αναλύει την ιδιόρρυθμη πίστα

Οι εξέδρες θυμίζουν απονομή όσκαρ και Χόλιγουντ με την χλιδή να περισσεύει. Η πίστα του Μονακό όμως αποτελεί πρόκληση και από αγωνιστικής πλευράς, με τους πιλότους και τους μηχανικούς να πρέπει να επιστρατεύσουν όλες τις γνώσεις και το ταλέντο τους.



Ο αγώνας διεξάγεται στους δρόμους του κοσμοπολίτικου και παραλιακού Μόντε Κάρλο, δίπλα ακριβώς από τα γιοτ των επωνύμων.



Η ακριβής οδήγηση είναι πρωταρχικής σημασίας, αφού οι μπαριέρες δεν αφήνουν περιθώρια λάθους και, κατά συνέπεια, απαιτείται μεγαλύτερη αυτοσυγκέντρωση απ’ ό,τι σε κάθε άλλη πίστα.








Οι στενοί δρόμοι με τις μπαριέρες δεν επιτρέπουν το παραμικρό οδηγικό λάθος ενώ οι μηχανικοί πρέπει να “παλέψουν” με τις αεροτομές για να παράγουν την καλύτερη κάθετη δύναμη.



Το Μονακό είναι η πιο αργή πίστα του πρωταθλήματος με μέση ωριαία ταχύτητα λίγο πάνω από τα 150 χιλιόμετρα.

Ιδιαίτερη προσοχή δίνεται στη λειτουργία του κιβωτίου ταχυτήτων αφού κατά τη διάρκεια των 78 γύρων πραγματοποιούνται περίπου 3800 αλλαγές σχέσης.



Αεροδυναμικά η διαδρομή απαιτεί ακραίες κλίσεις στις πτέρυγες, με στόχο την παραγωγή όσο το δυνατό μεγαλύτερης κάθετης δύναμης.



Η πίστα δεν αφήνει κανένα περιθώριο για το λάθος, αφού οι απειλητικές μπαριέρες απαιτούν περισσότερη αυτοσυγκέντρωση απ’ οπουδήποτε αλλού στην F1.



Τα μονοθέσια είναι ρυθμισμένα στο μάξιμουμ της κάθετης δύναμης και τα φρένα δουλεύουν σκληρά. Η προσπέραση είναι σχεδόν αδύνατη, οπότε οι κατατακτήριες δοκιμές στο Μονακό είναι πιο σημαντικές απ’ οποιοδήποτε άλλο GP.




Με σύνεση το γκάζι



Η στροφή “Portier” είναι το κλειδί για την επίτευξη καλού χρόνου γύρω από το Μονακό. Προηγείται της φουρκέτας “Loews”, της πιο αργής στροφής στην F1 και έπειτα ακολουθεί το τούνελ, ένα από τα λίγα σημεία της πίστας που οι οδηγοί πατούν τέρμα γκάζι. Αρκετοί μεγάλοι οδηγοί έχουν καταλήξει στις μπαριέρες σε αυτή την πίστα, με εξέχοντες τους Άϊρτον Σέννα και Μίκαελ Σουμάχερ.




Οι πολυνίκες




Το να κερδίσει ένας οδηγός στο Μονακό σημαίνει ότι το όνομά του θα γραφτεί με χρυσά γράμματα σε μία λίστα που περιλαμβάνει αρκετούς από τους ήρωες της F1. Ο Γκρέιαμ Χιλ, ο άνθρωπος με το παρατσούκλι “ο κύριος Μονακό” και ο Μίκαελ Σουμάχερ έχουν κερδίσει από πέντε φορές, ο Αλαίν Προστ έχει τέσσερις νίκες, ενώ οι Στέρλινγκ Μος και Τζάκι Στιούαρτ έχουν νικήσει από τρεις φορές. Αλλά, το ρεκόρ νικών στο Πριγκιπάτο ανήκει στον Σέννα, ο οποίος έχει νικήσει στους στενούς δρόμους του Μόντε Κάρλο έξι φορές.




Όλοι τα GP, οδηγούν στο… Μονακό








Ο αγώνας υπάρχει συνεχώς στο ημερολόγιο του παγκοσμίου πρωταθλήματος από το 1955, αλλά κατά την διάρκεια αυτών των ετών το σιρκουί έχει αλλάξει ελάχιστα. Μικρές τροποποιήσεις έγιναν για τον αγώνα του 2003, ειδικότερα μια νέα, πιο “ευγενική” είσοδος στην στροφή “Rascasse”, ενώ κάποιες μεγαλύτερες αλλαγές προστέθηκαν το 2004, με το καινούργιο συγκρότημα των πιτς και την αυξημένη χωρητικότητα σε θεατές.



Δείτε το πρώτο Grand Prix στο Μονακό







Πληροφορίες

Χώρα: Μονακό

Έτος κατασκευής: 1950

Πρώτο GP: 21/5/1950

Χωρητικότητα: 120000 θεατές




Στατιστικά

Μήκος Πίστας: 3,340km

Γύροι: 78 (260,520 Km)

Αριθμός στροφών: 16 (αριστερές:6) (δεξιές:10)



Για περισσότερα περί της πόλης του Μονακό στο κείμενο του “Σίγουρου”: “Μια βραδιά στο Μονακό”

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα