Grand Prix Σίλβερστοουν

Ο Χάμιλτον την καρό σημαία στο Σίλβερστοουν. 2ος ο Χάιντφιλντ, 3ος ο Μπαρικέλο
- 06 Ιουλίου 2008 16:41
Οι άνθρωποι της Ferrari κατέστρεψαν τον αγώνα του Ραϊκόνεν που τερμάτισε τέταρτος, ενώ ο Μάσα ολοκλήρωσε το εφιαλτικό GP για την Ιταλική ομάδα τερματίζοντας εκτός βαθμών στην 13η θέση.
Το GP ήταν εντυπωσιακό με την καταιγίδα να το κάνει ακόμα πιο αμφίρροπο με επτά μονοθέσια να μην τερματίζουν, τις μονομαχίες να κρατούν μέχρι τον τελευταίο γύρο και τα τε-τα-κε να διαδέχονται το ένα το άλλο, στον τελευταίο αγώνα στην πίστα του Σίλβερστοουν.
Με τη σημερινή νίκη του ο Χάμιλτον ισοβαθμεί στην κορυφή της βαθμολογίας (48β.) με τους Μάσα, Ραϊκόνεν στο καλύτερο πρωτάθλημα των τελευταίων ετών.
Αναλυτικά οι χρόνοι
ΕΔΩ
“Οικογενειακή” μάχη
Η βροχή που έπεφτε από νωρίς στην πίστα του Σίλβερστοουν έκανε ακόμα πιο ενδιαφέρον το πάντα συναρπαστικό Βρετανικό Grand Prix και πολύ πιο ενδιαφέρουσα την εκκίνηση. Όταν τα κόκκινα φώτα έσβησαν Ραϊκόνεν και Χάμιλτον ξεκίνησαν από την δεύτερη σειρά πολύ καλύτερα από τους Κοβαλάινεν και Γούμπερ.
Ο πιλότος της Ferrari δεν βρήκε χώρο να περάσει και εγκλωβίστηκε πίσω από τον συμπατριώτη, την ώρα που ο Λιούις Χάμιλτον από την εσωτερική πέρασε τον Γούεμπερ και η πρώτη μάχη ξεκίνησε πριν καν φτάσει η πρώτη στροφή. Τα δύο μονοθέσια της McLaren πάλεψαν ρόδα με ρόδα με τα γλιστρήματα να διαδέχονται το ένα το άλλο. Νικητής από αυτή την “οικογενειακή” μάχη βγήκε ο Κοβαλάινεν με τον Χάμιλτον κολλημένο πίσω του και τον Κίμι Ραϊκόνεν να παρακολουθεί τα δύο βρετανικά μονοθέσια από απόσταση.
Στις πιο πίσω θέσεις η ιδιομορφία της πίστας (με τις γρήγορες στροφές) και η βροχή έφεραν ομηρικές μάχες και ορισμένα εντυπωσιακά τε α κε. Θύμα των συνθηκών και ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας Φελίπε Μάσα που υπέπεσε σε δύο τε τα κε με αποτέλεσμα να πέσει στην 18η θέση από την ένατη που εκίνησε.
Στην κορυφή ο Λιούις Χάμιλτον πίεζε ασφυκτικά τον Κοβαλάινεν και κατάφερε να τον περάσει στον πέμπτο γύρο, με τον Φινλανδό να χάνει και την δεύτερη θέση από τον Κίμι Ραϊκόνεν μετά από 11 στροφές στην πίστα.
Πέταγε ο Ραϊκόνεν
Με την συμπλήρωση των 15 πρώτων γύρων ο Χάμιλτον οδηγούσε την κούρσα με τον παγκόσμιο πρωταθλητή να κινείται πολύ πιο γρήγορα στην δεύτερη θέση και να πλησιάζει στον πιλότο της McLaren. Ο Μάσα “πάλευε” με την F2008 προσπαθώντας να ανακτήσει το χαμένο έδαφος από την 17η και τελευταία θέση, αφού είχαν εγκαταλείψει ήδη τρία μονοθέσια (Σούτιλ, Φέτελ, Κούλθαρντ).
Στον 21ο γύρο και ενώ ο Ραϊκόνεν είχε καλύψει την διαφορά των 5 δευτερολέπτων από Χάμιλτον οι δύο τους μπήκαν μαζί στα pit εκεί όπου στην Ferrari προτίμησαν να μην αλλάξουν ελαστικά. Προσπέραση δεν υπήρξε κατά την διάρκεια του ανεφοδιασμού με τους Χάμιλτον, Ραϊκόνεν να συνεχίζουν στην πρώτη και δεύτερη θέση αντίστοιχα.
Καταστροφική επιλογή για Ferrari
Η μόνη διαφορά ήρθε από την επιλογή των ανθρώπων της Ferrari να μην αλλάξουν ελαστικά στον Κίμι Ραϊκόνεν. Ο Φιλανδός πριν το pit stop ήταν πολύ πιο γρήγορος από τον Χάμιλτον, κατάσταση που αντιστράφηκε μετά την καταστροφική και καταδικαστική για τον πρωταθλητή επιλογή από την ομάδα του. Ο Ραικόνεν έχανε πάνω από 3 δευτερόλεπτα στον γύρο με τον Κοβαλάινεν να πλησιάζει από την τρίτη θέση.
Στον 28ο γύρο ο Ραϊκόνεν έχασε πολύ εύκολα όπως αναμενόταν την θέση του, με τον Χάιντφιλντ να περνά τον πιλότο της Ferrari αλλά και τον Χέικι Κοβαλάινεν. Ο πρωταθλητής αμέσως μετά μπήκε να αλλάξει ελαστικά αφού το γυρολόγιό του ήταν μακράν το πιο αργό της πίστας.
Άνετα πρώτος ο Χάμιλτον
Μετά από όσα συνέβησαν ο Λιούις Χάμιλτον ήταν το αδιαφιλονίκητο φαβορί για την καρό σημαία στην πατρίδα του χωρίς να έχει κανέναν αντίπαλο παρά μόνο τον εαυτό του. Ακόμα και η καταιγίδα που έπεσε στην πίστα δεν ήταν ικανή να πάρει τη νίκη μέσα από τα χέρια του Βρετανού. Το μόνο που άλλαξε στην εικόνα του αγώνα ήταν τα πολλά εντυπωσιακά τε α κε στα οποία υπέπεσαν όλοι οι πιλότοι.
Η βροχή μπορεί να μην άλλαξε την κορυφή αλλά έφερε μεγάλες αλλαγές στις πιο πίσω θέσεις και έκανε ακόμα πιο εντυπωσιακό το Grand Prix. Ο Νικ Χάιντφιλντ βρέθηκε στην δεύτερη θέση και ο Ρούμπενς Μπαρικέλο συμπλήρωσε την τριάδα του βάθρου.
Ο Κίμι Ραϊκόνεν παρά τις δυσκολίες που του έβαλε η ομάδα του κατάφερε να πάρει την τέταρτη θέση με τον Χέικι Κοβαλάινεν να τον ακολουθεί.
Απογοήτευση για Κούλθαρντ
Ο Ντέιβιντ Κούλθαρντ, ο οποίος αποχωρεί από τους αγώνες της στο τέλος της χρονιάς, δεν κατάφερε να τερματίσει στο τελευταίο του Grand Prix στην πίστα του Σίλεβρστοουν, καθώς δεν κατάφερε να ολοκληρώσει ούτε ένα γύρο. Ο 37χρονος, έχασε τον έλεγχο με αποτέλεσμα να κολλήσει στην αμμοπαγίδα. Η απογοήτευση του Κούλθαρντ ήταν εμφανής, ενώ ο ίδιος ο πιλότος της Red Bull απέδωσε το ατύχημα στη βροχή που είχε προηγηθεί.
”
Είμαι απογοητευμένος και ζητώ συγγνώμη από την ομάδα“, είπε ο Βρετανός και πρόσθεσε: ”
Εθεσα εκτός δύο μονοθέσια της Red Bull και αυτό ήταν το χειρότερο σενάριο. Νόμιζα ότι υπήρχε κενό, αλλά αποδείχθηκε λάθος η επιλογή μου“.