Grand Prix Βαρκελώνης

Grand Prix Βαρκελώνης
f1_barcelona_7509_sd

Το Grand Prix της Βαρκελώνης αναμένεται να κρίνει πολλά. Το AUTO 24 αναλύει...

Η πίστα της Βαρκελώνης στο Μόντμελο (βόρεια της καταλανικής πρωτεύουσας) αποτελεί για όλους ανεξαιρέτως τους οδηγούς το δεύτερο σπίτι τους. Όλοι μα όλοι οι φιναλίστ έχουν κάνει δοκιμές εκεί τους προηγούμενους χειμώνες ή έχουν τρέξει σε αγώνες μικρότερης εμβέλειας από ένα γκραν πρι εκεί.



Η Βαρκελώνη δεν είναι Μόντσα ή Μονακό. Η νίκη δεν έχει ποτέ μεγάλη αίγλη εκεί εκτός κι αν λέγεσαι Φερνάντο Αλόνσο και αγωνίζεσαι μπροστά στους συμπατριώτες σου. Πρόκειται για τον μοναδικό φίλαθλο της Ρεάλ Μαδρίτης που οι Καταλανοί λατρεύουν! Ορισμένοι από αυτούς μέχρι και ρατσιστικά συνθήματα φώναζαν στον ταλαίπωρο Λιούις Χάμιλτον για να του σπάσουν το ηθικό.

Επί του αγωνιστικού



Το ηθικό του Χάμιλτον είναι ήδη πεσμένο αφού στη McLaren Mercedes έχουν απορρίψει εδώ και αρκετό καιρό την πιθανότητα νίκης στους πρώτους αγώνες.



Όσο καλά και να γνωρίζει ένας οδηγός την πίστα της Βαρκελώνης, πάντα ο ταχύτερος νικά. Βλέπετε, η λεπτομέρεια κάνει τη διαφορά. Στο ισπανικό γκραν πρι πρώτος αντικρίζει πάντα την καρό σημαία ο pole sitter. Η τελευταία φορά που νικητής δεν αναδείχθηκε αυτός που εκκίνησε τον αγώνα από την πρώτη θέση ήταν το 2000, όταν ο Μίκα Χάκινεν επικράτησε του Μίκαελ Σουμάχερ.



Για την ακρίβεια μονάχα ο «Σούμι» είναι ο μοναδικός οδηγός από το 1991 που η Βαρκελώνη πρωτοφιλοξένησε τον αγώνα που έχει πάρει τη νίκη, χωρίς να βρίσκεται στην πρώτη σειρά της εκκίνησης.



Αυτή ήταν και μία από τις σημαντικότερες νίκες στην καριέρα του. Η πρώτη του για τη Ferrari το 1996 στον τέταρτο αγώνα της χρονιάς όταν κατατρόπωσε τη Williams Renault (Ντέιμον Χιλ-Ζακ Βιλνέβ) και Benetton Renault (Γκέρχαρντ Μπέργκερ-Ζαν Αλεζί). Ταχύτερα μονοθέσια από το δικό του. Ακολούθησαν άλλες τέσσερις και μάλιστα συνεχόμενες (2001-04).



Επιστρέφοντας στο παρόν πρέπει να αναφέρουμε ότι το 2008 ο Κίμι Ραϊκόνεν αναδείχθηκε νικητής με τον πλέον εντυπωσιακό τρόπο. Πολ ποζίσιον, ταχύτερος γύρος και πρωτιά στον ίδιο αγώνα. Αυτό το ρεκόρ δεν συμβαίνει πάντα για αυτό και είναι ξεχωριστό.



Έκτοτε ο Φινλαδός οδηγός ξέχασε τι πάει να πει νίκη. Έχουν πραγματοποιηθεί 19 αγώνες. Το ατομικό του ρεκόρ λειψανδρίας είναι 27 αγώνες (από το γκραν πρι Μαλαισίας το 2003 έως το βελγικό γκραν πρι το 2004)




Θα αντιδράσει η Ferrari;



Οι μέρες που ακολούθησαν το γκραν πρι του Μπαχρέιν υπήρξαν ιδιαίτερα ανησυχητικές για τους «κόκκινους». Ο πρόεδρος Λούκα ντι Μοντετζέμελο επανέλαβε την απειλή του ότι η Ferrari μπορεί να αποχωρήσει από το σπορ εάν η FIA προχωρήσει με το μπάτζετ καπ δηλαδή το γνωστό μας από το NBA σάλαρι καπ.



Μία ομάδα σαν τη Ferrari έχει μεγαλύτερα έξοδα από τα 45.000.000 ευρώ που προτείνει ο Μαξ Μόσλεϊ. Η… αγγλοκρατούμενη FIA δηλαδή ο Μόσλεϊ και ο πανταχού παρών Μπέρνι Έκλεστοουν συνεχίζουν να μετρούν σε λίρες (40.000.000 από δαύτες) σε αντίθεση με τον υπόλοιπο κόσμο. Φόρμουλα 1 χωρίς τη Ferrari δεν υπάρχει, ο πρόεδρος της ιταλικής ομάδας το γνωρίζει αυτό και στο τέλος μπορεί να περάσει και το δικό του (σ.σ. και της ένωσης των ομάδων)



Η επίθεση των ομάδων προς τον Μόσλεϊ λογικά δεν θα συνεχιστεί το σαββατοκύριακο ως ένδειξη σεβασμού σε έναν άνθρωπο που έχασε το παιδί του. Ο 39χρονος γιος του προέδρου της FIA βρέθηκε, ως γνωστόν, νεκρός την Τετάρτη (6/5) στο σπίτι του. Οι αρχές εκτιμούν ότι πέθανε από υπερβολική δόση ναρκωτικών.



Η Ferrari λοιπόν έχει κερδίσει τους έξι από τους τελευταίους οκτώ αγώνες που έχουν γίνει στη Βαρκελώνη. Ο Ραϊκόνεν είναι μαζί με τον Μίκαελ Σουμάχερ οι μοναδικοί οδηγοί που έχουν κερδίσει με δύο διαφορετικές ομάδες. Το 2005 ο Κίμι πήρε τη νίκη για λογαριασμό της McLaren και την επόμενη χρονιά ακολούθησε ο Φερνάντο Αλόνσο για τη Renault.



O Aλόνσο είναι ο μοναδικός Ισπανός οδηγός που έχει νικήσει στον αγώνα της πατρίδας του από καταβολής Φόρμουλας 1. Ο θρυλικός (για τον τρόπο ζωής του και τον γρήγορο θάνατο του) κόμης Αλφόνσο δε Πόρταγο πρόλαβε μόλις μία φορά να ανέβει στο βάθρο για τη Ferrari (σ.σ. στο βρετανικό γκραν πρι το 1957) και μάλιστα είχε μοιραστεί το τιμόνι με τον Πίτερ Κόλινς! Μέχρι την άφιξη του Αλόνσο αυτός ήταν ο διασημότερος οδηγος όλων των εποχών από τη χώρα της Ιβηρικής Χερσονήσου.




Τρέχουν τα ρεκόρ



Τρεις οδηγοί, ο Ρούμπενς Μπαρικέλο, ο Τίμο Γκλοκ και ο Νικ Χάιντφελντ, τρέχουν το δικό τους σερί και δεν επιθυμούν σε καμία περίπτωση αυτό να διακοπεί.



Ο Μπαρικέλο θα συμπληρώσει 116 συνεχόμενες εκκινήσεις και θα βρεθεί στην 10η θέση στην ιστορία της Φόρμουλας 1. Τελευταία φορά που ο Βραζιλιάνος απουσίασε από γκραν πρι ήταν στο Μάνι Κουρ το 2002, όταν παρουσίασε πρόβλημα ο κινητήρας της Ferrari



Ο Γκλοκ έχει τερματίσει στους βαθμούς στους έξι τελευταίους αγώνες του. Ο οδηγός της Toyota πρέπει να βελτιώσει το ατομικό του ρεκόρ στη Βαρκελώνη εάν επιθυμεί να συνεχίσει να καμαρώνει τον εαυτό του στην πρώτη οκτάδα. Μία 11η θέση έχει να επιδείξει στο Μόντμελο το 2008.



Ο Χάιντφελντ δεν έγινε ποτέ πρωταγωνιστής στη Φόρμουλα 1, αλλά τουλάχιστον αποτελεί πρότυπο συνεπή οδηγού. Τελευταία φορά που εγκατέλειψε σε αγώνα ήταν τον Ιούνιο του 2007 στην Ιντιανάπολις, από τότε έχουν διεξαχθεί σε 33 αγώνες. Ο Γερμανός προφανώς έχει διαβάσει μία από τις αυτοβιογραφίες του «καθηγητή» Αλέν Προστ που έγραφε ότι «σημασία έχει να τερματίζεις. Κάτι καλό θα βγει στο τέλος». Τρεις παγκόσμιοι τίτλοι. Έχε υπομονή Τίμο!




Οι νικητές από το 1991



1991 Νάιτζελ Μάνσελ Williams Renault

1992 Nάιτζελ Μάνσελ Williams Renault

1993 Αλέν Προστ Williams Renault

1994 Ντέιμον Χιλ Williams Renault

1995 Μίκαελ Σουμάχερ Benetton Renault

1996 Μίκαελ Σουμάχερ Ferrari

1997 Ζακ Βιλνέβ Williams Renault

1998 Μίκα Χάκινεν McLaren Mercedes

1999 Μίκα Χάκινεν McLaren Mercedes

2000 Μίκα Χάκινεν McLaren Mercedes

2001 Μίκαελ Σουμάχερ Ferrari

2002 Μίκαελ Σουμάχερ Ferrari

2003 Μίκαελ Σουμάχερ Ferrari

2004 Μίκαελ Σουμάχερ Ferrari

2005 Kίμι Ραϊκόνεν McLaren Mercedes

2006 Φερνάντο Αλόνσο Renault

2007 Φελίπε Μάσα Ferrari

2008 Κίμι Ραϊκόνεν Ferrari




Το πρόγραμμα

Παρασκευή 8/5



Ελεύθερη περίοδος δοκιμών (1η) 11.00

Ελεύθερη περίοδος δοκιμών (2η) 15.00



Σάββατο 9/5



Ελεύθερη περίοδος δοκιμών 12.00

Χρονομετρημένη περίοδος δοκιμών 15.00 (ANT1)



Κυριακή 10/5



Αγώνας 15.00 (ANT1)




Υ.Γ. Υπάρχει πιθανότητα να βρέξει την Κυριακή, οπότε Σεμπάστιαν Φέτελ αυτή είναι η ευκαιρία σου.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα