H πίστα του Silverstone

H πίστα του Silverstone
silverstone_field_sd

Το AUTO 24 σας αναλύει το σιρκουί του Silverstone λίγο πριν υποδεχτεί το τελευταίο του GP

Η πίστα του Silverstone αποτελεί την μετεξέλιξη ενός στρατιωτικού αεροδρομίου του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Μετά την λήξη του, έγιναν όλες οι απαραίτητες μετασκευές, τροποποιήσεις και βελτιώσεις και, από το 1950 μέχρι και σήμερα, φιλοξενεί το αγγλικό γκραν πρι.



Μαζί με την Μόντσα , είναι οι παλιότερες πίστες στις οποίες διεξάγονται αγώνες του παγκοσμίου πρωταθλήματος της Φόρμουλα 1. Όμως, στις μέρες μας, όπου ο ρομαντισμός και το συναίσθημα έχουν πάει περίπατο και τον πρώτο λόγο έχουν οι τεχνοκράτες και το κέρδος, είναι φυσικό και επόμενο να μην μπορούν να επιβιώσουν.



Από το 2010 το αγγλικό γκραν πρι θα γίνεται στην πίστα του Νόνινγκτον Παρκ. Προς το παρόν είναι άγνωστο αν θα μπορέσει να είναι έτοιμη το 2010, όμως, αυτό ουδόλως προβληματίζει τον ισχυρό άνδρα του αθλήματος Μπέρνι Εκλεστόουν. Ο οποίος να … τρίβει τα χέρια του από ικανοποίηση αν οι συμπατριώτες του δεν αποδειχθούν … Άγγλοι στο ραντεβού τους με την ολοκλήρωση της πίστας, αφού θα έχει την ευκαιρία να συνεχίσει τα ανοίγματά του σε αναδυόμενες αγορές (Ασία, Αμερική).



Πάντως υπάρχει και το σοβαρό ενδεχόμενο να πάρει παράταση και να συνεχιστούν οι αγώνες της Φόρμουλα 1 στην πίστα του Silverstone, αν τα έργα στο Ντόνινγκτον δεν ολοκληρωθούν πριν από το προβλεπόμενο χρονοδιάγραμμα.



Όμως, οι εραστές των μηχανοκίνητων σπορ θα συνεχίσουν να έχουν σαν σημείο αναφοράς αγώνες όπως στην Αγγλία, την Ιταλία, έστω και αν δεν υπάρχουν στο καλαντάρι της Φόρμουλας 1. Ενώ παράλληλα πολλές από τις ομάδες του τσίρκου της F1 (μεταξύ αυτών και η Brawn) θα συνεχίσουν να έχουν την έδρα τους και να εξελίσσουν τα μονοθέσιά τους στην συγκεκριμένη πίστα.




Στροφές που έχουν γράψει ιστορία



Οι γρήγορες στροφές μπορεί να έχουν μεγάλο βαθμό δυσκολίας για τους οδηγούς, είναι όμως συγχρόνως διασκεδαστικές τόσο για τους ίδιους τους αγωνιζόμενους όσο και για τον κόσμο.




H στροφή Copse, για παράδειγμα αποτελεί ένα πέρασμα που δίνει το δικαίωμα στον πιλότο να κρατήσει ταχύτητα πάνω από 250 χ.α.ώ. κατά την διάρκεια της δεξιάς κίνησης, ενώ κατά την έξοδό του από αυτή μπορεί να ξεπεράσει και τα 290 χ.α.ώ. Το σημείο Becketts είναι μια πραγματική πρόκληση για τους οδηγούς. Και αυτό γιατί παρά το γεγονός πως οι διαδοχικές καμπές της πίστας είναι στενές , εν τούτοις ο πεπειραμένος οδηγός μπορεί να περάσει με ταχύτητα κοντά στα 290 χ.α.ώ.






Η στροφή Stowe ξεπροβάλλει στο τέλος της μεγάλης ευθείας και αποτελεί ακόμα μια κλασσική δεξιά στροφή της πίστας Silverstone. Μόνο που για να μπει ο οδηγός σε αυτήν με ασφάλεια θα πρέπει να εξαντλήσει κάθε δυνατότητα των φρένων του μονοθεσίου. Η στροφή Club δεν προσφέρει την δυνατότητα στους πιλότους για να διατηρήσουν μεγάλες ταχύτητες. Αποτελεί μια ζώνη όπου επιβάλλεται το συνεχές φρενάρισμα –τόσο για την μείωση της ταχύτητας όσο και για τον έλεγχο του μονοθεσίου- ειδικά στο πρώτο κομμάτι της στροφής. Στη συνέχεια ακολουθεί μια …κοφτερή πορεία προς τα αριστερά εκεί όπου ξαναρχίζουν να επιταχύνουν οι τροχοί των μονοθεσίων.






Μία από τις γρηγορότερες στροφές της πίστας είναι αυτή της Abbey. Εκεί όπου οι πιλότοι κάνουν ότι μπορούν για να κινηθούν με την μέγιστη δυνατή ταχύτητα. Χαρακτηριστικό της είναι ότι οι οδηγοί χρησιμοποιούν όλο το πλάτος , του στενού είναι αλήθεια οδοστρώματος, με αποτέλεσμα τα μονοθέσια να έχουν επαφή με τα τα κέρμπ. Ένα επίσης σημαντικό κομμάτι του αγγλικού γκραν πρι, είναι η Bridge. Το όνομά της προδίδει και τον χαρακτήρα της, αφού πάνω από αυτήν υπάρχει γέφυρα. Η ορατότητα εκεί μειώνεται και οι οδηγοί «κόβουν» προσωρινά ταχύτητα την οποία όμως ανακτούν γρήγορα. Η πρόσφυση όσο και αν αυτό δεν φαίνεται στον θεατή, είναι μεγάλη.






Το τελευταίο κομμάτι της πίστας πριν την ολοκλήρωση του γύρου, είναι και το πιο αργό. Και είναι αυτό της Priory. Οι πιλότοι χρησιμοποιούν μέχρι την 3η ταχύτητα στο κιβώτιο τους, με τον δείκτη να ακουμπά τα 160 χιλιόμετρα H στροφή Luffield είναι δεξιά και αποτελεί ένα σημείο κατά το οποίο οδηγεί προς το τέλος του γύρου και κρατά τα μάτια των πιλότων ιδιαίτερα ανοιχτά.






Το Woodcote αποτελεί ένα πολύ γρήγορο πέρασμα,
είναι μια απαλή στροφή με τις ταχύτητες να φτάνουν
για ακόμα μια φορά από τα 260 χλμ. /ώρα έως κοντά
στα 300 χλμ. /ώρα.





«
Πιστεύω ότι το Silverstone είναι μία προκλητική και γρήγορη πίστα που σε αιχμαλωτίζει και σε ότι με αφορά θα προτιμούσα να αγωνίζομαι σε αυτήν από ότι στο Ντόνινγκτον», δήλωσε πρόσφατα ο Ντέιβιντ Κούλθαρντ, νικητής σε αυτή την πίστα το 1999 και το 2000. Ο Βρετανός οδηγός, είναι τώρα σχολιαστής των αγώνων της F1 στο BBC.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα